Pojem schizoidní porucha osobnosti

Slovo:

schizoidní porucha osobnosti


Upozornění:
vložil uživatel prof.PhDr.Rudolf Kohoutek,CSc.***** a ověřil editor

Význam:

emoční chlad, odstup, rezervovanost, uzavřenost, nesdílnost,necitlivost, oploštělá emotivita i afektivita,necitlivost pro sociální hodnoty, normy a konvence a jejich ignorování,zdrcující kritika jiných lidí, někdy vnější lhostejnost k chvále a kritice vlastní osoby, extrapunitivita, sklon k dennímu snění, fantazírování a introspekci, samotářství





Knihy

Poruchy osobnosti -- autor: Praško Ján, , kolektiv
Poruchy osobnosti -- autor: Praško Ján, kolektiv
Proč se mnou nemluvíš?! -- autor: Novák Tomáš
Podminované dětství - Obnova sebejistoty -- autor: Röhr Heinz-Peter
Proč se mnou nemluvíš?! -- autor: Novák Tomáš

Komentáře ke slovu schizoidní porucha osobnosti


 
» přidat nový komentář

porucha osobnosti neregistrovaný 29.03.2016 19:12
» reagovat
Jsem taky schizoidní psychopat. Schizoidní poruchu osobnosti mi diagnostikovala psycholožka. Nejsem schopen styku se ženou. Poruchou osobnosti se trápím. Chtěl bych být normální, ale nevím, co mám dělat, nejde to vyléčit.
 
schizoidka neregistrovaný 13.02.2016 16:59
» reagovat
je tu nejaka schizoidka,ktera bere taky chlapy jen jako veci a staci ji jen sex? nebo se to tyka jen chlapu?bojim se, ze se to u me nezmeni... chtela jsem rodinu a deti ale kazdy vztah jsem nakonec ukoncila, protoze je to pro me hrozne tezky s nekym byt... byt sama je taky tezky, ale zjistila jsem, ze nejlepsi je pro me konbinace jen sexu a obcas treba psani nebo volani, ale zit s nekym si uz nedokazu predstavit... prekonal jsete to nekdo a mate spokojeny vztah a rodinu? nejhorsi je, ze do me porad nekdo tlaci, at uz se usadim a mam deti... je mi 33. diky za jakykoliv komentar
 
>   neregistrovaný 28.02.2016 21:50
» reagovat
  Vážená mladá dámo, nenechte se okolím dotlačit k něčemu, co sama necítíte. Moc se o tom nemluví, ale je dost vysoké procento žen, které děti mít nemají nebo mít neměly. Není to ostuda. Každý je ustrojen jinak. Dost na tom, že trpíte sama. Když přijmete konvenční rodinný model, okruh trpících se rozšíří. Žijte si přiměřeně svým potřebám. Ve svém příspěvku jste je již naznačila.
   
>   neregistrovaný 06.03.2016 11:02
» reagovat
  Ahoj, žiju se schizoidem skoro 3 roky, dovolím si nedoporučit, aby jsi založila rodinu a jsem ráda, že si to vše uvědomuješ. Život s takovou poruchou je náročný pro Vás samotné, natož pro případné protějšky !!
Za mě - ne. A nebylo to myšleno nijak špatně, jen názor. Já sama jsem velký samaritán, ale síly docházejí... Marcela
   
> ... neregistrovaný 09.06.2016 22:06
» reagovat
  Zdravím, také jsem schizoidní žena. Svoji odlišnost si dlouhodobě uvědomuji a snažím se být k lidem vždy natolik empatická, nakolik mi to jejich znalost a vnější projevy umožňují, abych předcházela tomu, že nechtíc někoho zraním, což je můj nejhorší strach. Díky tomu jsem naoko schopná plnohodnotně fungovat ve společnosti a myslím, že nejsem tolik odtržená od reality prožívání jiných lidí, jak to u lidí jako my popisují některé teze. Uvnitř to bohužel neplatí a každý den je pro mě jeden velký konflikt mezi tím, k čemu mě "táhne" moje přirozenost jakožto schizoidní osobnosti a tím, co vím, že je správné ve vztahu k jiným lidem, kterým dám sice vždy přednost, ale ničí mě to. Nikde se to ale neprojevuje tak moc, jako v romantických vztazích. Jakmile se ukáže, že o mě má v tomhle směru někdo zájem, okamžitě přepínám na jakýsi bojový mód, z každé pozornosti od partnera mě popadá panika a i sex bohužel začnu vnímat negativně jen co mi dojde, že to se mnou ten člověk může myslet vážně. Nedokážu se zbavit odporu při sebesubtilnějším majetnickém chování a ihned se stahuju a pálím mosty. Taky jsem schopná fungovat převážně na bázi velmi volného vztahu založeného buď jen na sexu, nebo na sexu a kamarádství. Nemyslím ale, že pro lidi jako my nejsou žádné možnosti, co se týče lásky nebo rodiny. Potkala jsem za život jednoho člověka, který mi byl v mnoha ohledech podobný a i přesto, že jsem se snažila mu v tom bránit, se mu nakonec (byť po letech) podařilo objevit povahové rysy nebo názory, které celý život automaticky a před každým skrývám - od jisté doby mě to zlomilo a domnívám se, že svým způsobem ho hluboce a na celý život miluji a jsem si jistá, že je to vzájemné. Nepotkali jsme se ve vhodný čas, takže to, jestli nakonec budeme nebo nebudeme rodina je ve hvězdách, ale přinejmenším vím, že ta možnost tu pro mě někde je a tím pádem doufám že i pro Vás a pro každého schizoida, který najde tu správnou a dostatečně vytrvalou či schopnou polovičku. Možná zkuste hledat přátele mezi schizoidními lidmi, třeba se najde někdo, kdo vás pochopí tak, jak to potřebujete...
   
>>   neregistrovaný 04.02.2017 07:53
» reagovat
   teoreticky by vztah schizoid-schizoid snad mohl fungovat. V praxi je to podle psychologa Novaka bud tak, ze to tedy je v pohode nebo je to brutalni boj, kde se nebere ohled na nic.
    
> schizoid neregistrovaný 10.11.2017 11:57
» reagovat
  asi pozdě, ale zcela rozumím a rád se potkám. wwwg@post.cz
   
  neregistrovaný 18.09.2015 15:03
» reagovat
Můj přitel schizoid.Ledovec-studený,bezcitny,zajem má stále sám o sebe.O sexu snad ani nebudu psat.Takovy jájínek!Naštěsti s ním nežiju,to bych asi nezvladla.Obdivuji všechny ženy,které maji schizoida za manžela.
 
  neregistrovaný 09.12.2014 14:48
» reagovat
spadame do skupinym ve ktere jsou celkem zajimava jmena. franz kafka, albert einstein, isaac newton, fryderik chopin, ludwig wittgenstein, rene descartes, jack kerouac atd. udajne lide se schizoidnimi rysy.
 
> Einstein,Newton neregistrovaný 01.06.2015 00:14
» reagovat
  přijde na formulaci a přesný smysl slov ,,spadáme do SKUPIN" . Einstein,Newton, někdy i Kafka bývají většinou uváděni jako příklady lidí s ,pravděpodobně, některou z poruch autistického spektra a AUTISTICKÝMI rysy. Samozřejmě, schizoidní porucha v dětství má společnou kategorii s Aspergerovým syndromem, takže jistá podobnost ,i s ostatními schizoidními,tu je. A kdo by nechtěl, mít tu možnost říci "Jsem sice pošahanej, ale stejně jako byl i Einstein !". Na některých stránkách o duševních nemocech slavných osobností bývá uveden Newton jako příklad několika poruch zároveň,ale schizoidní v nich nefigurovala.
   
>>   neregistrovaný 04.09.2015 22:40
» reagovat
   mainstreamove se uvadi to co pisete. ovsem napr psycholog tomas novak tvrdi ze ani einstein a ani newton zadny asperger nemeli. jejich zvlastnost byla dana jejich vysokym intelektem. nicmene v nekterych publikacich se opravdu autori zminuji o tom ze vyse uvedene osoby byly schizoidi. psychiatr anthony storr vybral jako priklady schizoidnich osobnosti alberta einsteina a isaaca newtona. Sula Wolff Ludwiga Wittgensteina. Kerouac propusten z armady protoze se v testech ukazalo ze je schizoidni. o tom ze kafka mohl byt schizoid je i zminka na wikipedii(nasel jsem i jine zdroje).
    
>>>   neregistrovaný 12.11.2017 12:31
» reagovat
    Tomáš Novák je asi učený pán, ale knihy které píše jsou spíš populární než odborné,a také si dobře vybavuji jeden jeho článek o Aspergerově syndromu, kde prezentoval spíš své názory než fakta. ... Musel bych vidět přesně původní vámi uvedené zdroje: například Sulla Wolf se především zabývala schizoidní poruchou v dětství, tak jestli i tomto případě nebyla myšlena tato diagnóza. U Kerouaca asi , jak píšete, mu byly zjištěny schizoidní rysy, nebo kdo ví jak by to nazvali dnes, a proto se dnes setkáváme s informacemi,že trpěl schizorfenií, i že měl schiz. poruchu osobnosti. ... Tím, že citujete uvádění příkladů Newtona, Einsteina jako příkladů schizoidních osobností nevyvracíte názor, že pravděpodobně měli Aspergerův syndrom nebo autismus. AS představuje významnou predispozici pro vývoj schizoidních rysú - bývají u této poruchy přítomny velmi často a někdy i jsou i mnohem výraznější než u poruchy osobnosti.
     
otázka neregistrovaný 20.11.2014 13:33
» reagovat
vrací se schizoidi do ukončených vztahů? Když ano - z jakého důvodu?
Díky.
 
>   neregistrovaný 09.12.2014 14:35
» reagovat
  kdo je jednou zklamal, ten uz je ori ne nadobro vyrizeny.
   
>>   neregistrovaný 15.01.2015 21:11
» reagovat
   To je hodně přehnaný. Jednodušší je říct, že pokud byl ve vztahu, tak to schizoid není :)
    
>>>   neregistrovaný 24.02.2015 00:31
» reagovat
    to ne....
     
>>   neregistrovaný 02.11.2016 20:27
» reagovat
   Co ori ne
    
hobby neregistrovaný 19.08.2012 23:50
» reagovat
cemu se venujete?kutite nebo vas zajima fyzika,elektro,matika?
 
> odpověď neregistrovaný 26.08.2012 00:58
» reagovat
  Jako myslíš lidi se schizoidní poruchou?
   
>> odpověď neregistrovaný 27.08.2012 02:20
» reagovat
   ano
    
>>> Koníčky neregistrovaný 28.08.2012 00:56
» reagovat
    Abych pravdu řekl, tak já mám schizoidní poruchu, a za svůj hlavní koníček, a zároveň smysl života, považuju dobročinnost. Pomáhat chudým, nemocným a potřebným. Stejně jako když se někdo dá k charitě a pomáhá chudým, nemocným a postiženým LIDEM, tak smyslem mého života a mým koníčkem je pomáhat stejným způsobem, ale VĚCEM které to potřebují. K tomu se samozřejmě člověk musí vyznat v technice, fyzice atd., aby dovedl něco zpravit nebo ze dvou vyhozených nefunkčních věcí udělat jednu funkční atd. Ale stojí to za ten dobrý pocit, když se to povede. Zároveň můj koníček jsou starožitnosti, čím nemyslím sbírat obrazy, sochy atd. ale historické elektrické spotřebiče, a jiná technika, kterou mě baví používat. Takže když najdu nějákou starou věc, podaří se mi ji spravit, a doma mám novější, tak ta novější jde do bazaru a tu starší si nechám.
     
>>>> .. neregistrovaný 30.08.2012 06:37
» reagovat
     hezké hobby,přeji Ti mnoho úspěchů.Zajímá mě ještě,jestli máš nějaké přátele,někoho komu se můžeš svěřit,když ti je ouvej.
      
>>>>> odpověď neregistrovaný 31.08.2012 02:14
» reagovat
      Známé mám, ale ještě nikdy sem se lidem nesvěřoval a ani bych to asi nedělal (aspoň ne se skutečnými problémy). Když už mám nějáký problém který nedokážu vyřešit, tak kdyžtak doktorovi nebo psychologovi, věřím že odborník dokáže pomoct líp než nějákej kamarád kterej se v tom stejně nevyzná... A když mám problém se spravováním nějáké věci tak zase se radši poradím s odborníkem kterej se v tom vyzná.
Ale baví mě svěřovat se na četu holkám s tím že sem nadrženej. to je snad jediný problém od kterého mi může pomoct i blbá holka která se jinak v ničem nevyzná :-D
       
::::: neregistrovaný 14.05.2012 20:08
» reagovat
schizoidní osobnost=INTP?? http://cs.wikipedia.org/wiki/INTP
http://www.bilelamy.cz/no_web/patrick/osobnosti/ osobnostni_typy/INTP.php
 
> skoro neregistrovaný 14.05.2012 22:04
» reagovat
  no když to vezmu podle sebe, tak to sedí z větší části, ale úplně všechno ne
   
Nejdřív jsem myslel... pak jsem nevěděl už vůbec nic. neregistrovaný 14.03.2012 20:35
» reagovat
Nejdřív jsem si myslel, že jsem melancholik jenže to prostě nesedí... čím jsem starší, tím víc myslím na sebevraždu. Schizoidní osobnosti pokud mají potřebu být úspěšný, zabijou se. Nemá vůbec cenu něco rozebírat, já vlastně ani nevím co se dá dělat. Všechno je tak špatné, neustálé zapírání sama sebe. Neschopnost ničeho, já mám v tobě takové rozbroje, že už ani nežiji. Vztek je to jedné co citím, ale hned se to vypaří okamžitě jakmile vybuchnu jsem uvědoměn hned v té sekunde co do neceho prastím. Se mi do hlavy vyleje tolik dopaminu, že se začnu stydět.
 
> To asi nemáš schizoidní poruchu. neregistrovaný 31.03.2012 22:43
» reagovat
  to je trochu divný to mi nesedí. Schizoidní lidi (což jsem já) nemají potřebu být úspěšní, nebo přesněji řečeno ne tím způsobem jako ostatní - tzn. získat prestiž ve společnosti. Nějáká prestiž a vůbec lidská společnost je pro mě něco tak přízemního a nedůležitého, že zatím se může honit jen tupé nemyslící stádo. A my se přece nechceme k tomuhle nemyslícímu stádu řadit.
   
>> To asi nemáš schizoidní poruchu-reakce neregistrovaný 14.05.2012 16:23
» reagovat
   ja schizoid mam potrebu byt uspesny.potrebu ucty a vseobecneho respektu.
    
>>>   neregistrovaný 22.10.2015 11:30
» reagovat
    a nejsi spíš narcis?
     
>> nemas pravdu neregistrovaný 08.10.2013 00:12
» reagovat
   schizoidni porucha naopak vyjadruje uspesnost v praci firme. ale doma da se rici neuspesnost druhy opak tedy to co uz znate.
    
Je to peklo neregistrovaný 28.08.2010 14:14
» reagovat
S jednou ženou jsem chodil/nechodil, je to peklo, peklo. Napíše vám smsku z cizího čísla, kde napíše že vás miluje (aby to nemusela říct osobně), pak se chová chladně, rýpe, má otevřená zadní vrátka, aby mohla utéct první a tím ranit (bere vztah jako souboj), neustále čekáte na to že jí dojde, že nemá důvod se bát víc se otevřít, že vám může po tom všem věřit, ale nikdy k tomu nedojde, ubližuje, to je v pořádku, nic se neděje, když už toho máte dost, trápíte se tím, že se ona trápí, mohl bych pokračovat hodiny. Je to peklo, takový vztah nemůže dopadnout dobře, k tomu vás dostane na dno, proto se řiďte rozumem, a jakmile zjistíte že něco nehraje, utíkejte. Tihle lidé se nezmění. Máte taky svůj život, nezapomínejte na to.
 
> si blbej neregistrovaný 02.03.2012 02:09
» reagovat
  To trochu pleteš. Já mám taky schizoidní poruchu a ženy tudíž beru jen jako nástroje k uspokojení mé sexuální potřeby. (Vztahy mám k věcem ne k lidem). Pokud s nějákou chodím tak rozhodně do ní nebudu rýpat, ale udělám všechno proto aby mi dala. Říkáš ubližuje - ale to je tvoje blbost že si necháš ubližovat. Ty si ubližuješ sám. Kdybysis koupil šlapku tak ti taky bude ubližovat? Ber to jako že máš šlapku třeba. Samozřejmě kdo má schizoidní poruchu se otevřít neumí, tak to od ní nečekej. Ale když jí dobře uspokojíš tak ti bude vděčná a příjde podruhé znovu až bude nadržená. A oto de ne? :-)
   
>> Lenka neregistrovaný 17.12.2012 03:04
» reagovat
   Jelikož si shizoid a nemáš vztah k lidem, tak nechápeš, že zamilovanost v tu chvíli převažuje nad rozumem. Člověk si může stokrát říct : kašlu na ní, není ,,normální". Až po nějakém čase, když si to člověk uvědomí, tak se citově odpoutá. Neodsuzuj ho za to, co si sám neprožil. Vím, o čem mluvím.
    
>   neregistrovaný 06.03.2016 11:08
» reagovat
  ...ano, vztah jako souboj, trefné. Všichni schizoidi to koukám mají stejné !! Je to peklo, JE !!

Marcela
   
jak žít se schizoidem neregistrovaný 29.07.2010 08:00
» reagovat
Mám za sebou rok a půl soužití se schizoidem narozeným ve znamení Berana(!!!). První rok jsem byla z jeho chování zralá na blázinec, pak jsem přišla na to, že on je typický schizoid, začala jsem brát antidepresiva a navštěvovat psychologa a situace se trochu uklidnila. Kdybych věděla tenkrát to, co vím teď - NIKDY bych do toho znovu nešla! Jsem typická Panna, což taky přispívá k tomu, že ho nechci opustit...ale schizoid nikdy nedá najevo, že mu na někom záleží, takže je vždy na partnerovi, jestli ve vztahu zůstane...
 
> kombinace neregistrovaný 24.04.2011 14:19
» reagovat
  Když se k schizoidní poruše přidá ještě astrologie tak to je fakt na psychiatra. :-)
   
>> Když se k schizoidní poruše přidá ještě astrologie tak neregistrovaný 14.05.2012 17:23
» reagovat
   xDDDD jojo
    
> Nevím, co s ním. Ilona 05.10.2014 13:22
» reagovat
  Mám za sebou rok se schizoidem ve znamení Berana také. Je šílený, ale já se ještě nezbláznila, neboť s ním jednám naprosto stejně, jako on se mnou. Přívádí ho to k šílenství že nemá navrch, že se nehroutím apod. Omezila jsem návštěvy u něj, je mě líp. Je mě těchto lidí upřímně líto, rodiče si nevybrali, bohužel. Budu ráda, pokud se obnoví tato diskuze, díky !!!
   
>> A co konkrétně ti na něm vadí? neregistrovaný 24.10.2014 03:53
» reagovat
   Tak napiš co konkrétně ti na něm vadí a proč?
    
> Schiz neregistrovaný 20.07.2015 21:34
» reagovat
  Ještě s ním jste?a

Věra
   
>> Ilona neregistrovaný 09.09.2015 21:29
» reagovat
   Zůstala jsem se schizoidem,jsme spolu druhý rok,vztah to není,supluji mu matku-to vím. Za ten rok se maličko změnil,maličko- už není vůbec cynický-a že býval,až se mi z něj dělalo mdlo! Jinak nadále to denní snění,TV,plané plány atd. Za ten rok je zase víc unavený,neprudí,nepije... No,není to pohoda,ale na druhou stranu-snažím se z toho něco vytěžit,jakože čas jen pro sebe a tak. Nehádáme se už,to nemá smysl,už to vím taky. A jak jste na tom ostatní??
    
>>>   neregistrovaný 21.10.2015 18:52
» reagovat
    Ten můj schizoid musi mit vždy pravdu,ostatni jsou blbci včetně mně.Snaži se mně rozkazovat a vše musí být podle něj.Jenže já ho pošlu vždy do prdele, jelikož s nim nežiju.Neumi pochválit,poděkovat pohladit.Hlavně žádný kontakt.Tak dvakrat tydně mně dá pusu a to je vše.Už ho neřešim!!!!
     
>>>>   neregistrovaný 07.11.2015 11:39
» reagovat
     To je vsechno tak divny,to jeho "zlepseni" a neochvejne city ! Jsem zmatena !! Je to prijemne,slyset obden pozitiva,ale neni to podezrele ? V jeho veku ?? Budu se objednavat k psychologovi,sily dochazi...
      
>>>>>   neregistrovaný 09.11.2015 21:16
» reagovat
      Jsou dvě možnosti.Buď byt tvrdá a nehroutit se nebo to ukončit.Jako žena máte vždy jen dvě možnosti v životě.Buď budete služka nebo singl.Já už mám vybráno SINGL.A schizoida jen navštěvuju.:-):-):-)Žit s nim nikdy nebudu!!!
       
>>>>>>   neregistrovaný 13.11.2015 13:43
» reagovat
       Tak jsem vse probrala se svym lekarem a neco jsem zaznamenala-ohromnou ulevu!!
Spadl mi kamen ze srdce! Schizoida uz stejne jiny nebude,zije si ve svem svete,ja se s nim mam na druhou stranu dobre,takze ho neopustim.
Mohlo by byt hůř...
On je utahanej,moc nemluvi,neprudi a fakt mam volnost...
Jak pokracujete Vy,ostatni?
        
Schizoidní porucha osobnosti neregistrovaný 12.04.2010 14:23
» reagovat
Jsem schizoidní osobnosti .... Schizoid je samotářský, tichý, hluboce nespolečenský, zasněný, bez zájmu o ostatní lidi či city, velmi silný introvert; Tato porucha osobnosti je vrozená a vzniká v raném dětství!
 
> Pár dotazů neregistrovaný 12.03.2012 14:08
» reagovat
  No moment, jestli je ta porucha vrozená, tak jak může VZNIKAT v raném dětství? A jaké jsou důkazy, že je ta porucha vrozená? A jak ji lze eliminovat?
   
>> kdy vznikají poruchy osobnosti? neregistrovaný 31.03.2012 22:49
» reagovat
   to je jednoduché. Kdy přesně poruchy osobnosti vznikají nikdo neví, ale je na 100% jisté, že vzniknou nejpozději do 3.roku života. Ale mnohem pravdjako následek traumat z minulých životů. Stejně jako třeba fóbie, které má plno lidí od narození a přitom třeba s ničím podobným nikdy nepřišli do styku.

A jaké jsou důkazy že je to vrozené? Velice jednoduché a může si to každý na sobě ověřit. Stačí zajít za nějákým léčitelem který umí hypnózu a nechat se zavést do své minulosti, buď do raného dětství, nebo ještě do doby před narozením nebo i do minulých životů, a tam se nejspíš najde příčina.
Tady je to krásně popsané:
www.dragomirecky.cz
    
>> No moment, jestli je ta porucha vrozená, tak jak může V neregistrovaný 14.05.2012 16:35
» reagovat
   spise se zacina casto rozvijet v detsvi nebo v obdobi adolescence.presna pricina neni dosud znama.mozna proto neni k dispozici ucinna lecba.omezeny efekt vykazuje podpurna psychoterapie(KBT nebo skupinova terapie).medikamentozni lecba je marna.dostaval jsem neuroleptika(olazax,stygapon,abilify),antidepresiv a(paroxetin),anxiolytika(xanax)..bez ucinku
    
život s schizoidem - pouze na vlastní nebezpečí neregistrovaný 03.10.2009 23:40
» reagovat
Můžu říct z vlastní zkušenosti, že žít s člověkem, který tuto poruchu má, je šíleně těžké. Dostane vás až na samé dno. Vůbec si to snad neuvědomuje, co svým chováním působí.
 
> život se schizoidem neregistrovaný 22.10.2009 15:32
» reagovat
  prosím ozvi se mi na motylicee@email.cz hrozně se trápím s přítelem, jsem na dně a zjistila jsem, že je to nejspíš schizoid...moc ráda bych si popovídala s někým kdo to zažil...díky :-)
   
>> Reaguji na Tvůj příspěvek neregistrovaný 29.04.2010 10:25
» reagovat
   Vztah s opravdovým schizoidem mám za sebou, skončila jsem na antidepresivech už nikdy to nechci zažít, trápila jsem se, a on někdy taky - i pil. Nemůže za to jaký je, ale oni ubližují. Jsem ráda, že jsem z toho venku.
    
> život s schizoidem neregistrovaný 28.01.2010 08:21
» reagovat
  Naprosto souhlasím a po 20 letech společného živita řeším co dál.
   
> Můžu Vám napsat?Moc by mě to pomohlo!! krásná 11.06.2010 12:26
» reagovat
  Dobrý den.18 let žiji s člověkem,máme syna,kterého v šesti letech charakterizovali jako schizoida,naštěstí je "namíchaný" a má(doufám)dobré zázemí,tak to není tak hrozné,i když když má zátěž (studuje gympl),tak se těžko soustředí,utíká do svého světa,vše zapomíná a já-už dnes vyčerpaná,pomáhám jak mi síly stačí.Mimochodem má vysoké IQ.Jde mi ale o manžela,nějak mě nenapadlo,že to po něm sdědil,jsem laik,tak mi nedocházelo,že když manžel vydrží 3hodiny sedět s doutníkem strnule,a vůbec se o nic praktického nezajímá,tak by to mohlo být toto.V rodině má tutově hysterii,tak jsem si říkala,že to určitě tedy nemá.Hrozně mě trápí svým stylem života,vůbec není a nebyl schopen vychovávat syna,prostě moc bych potřebovala konzultaci právě s osobou,která to zná.Moje kamarádky na mě hledí,že nechápou,je jasné,že si všimli že je divný,ale někdy si asi myslí,že přeháním.Bakatelizovat se to dá-vždyť "všichni chlapi jsou hrozní"....Budu vděčná za Vaší zkušenost-- Jitka
   
>> Doporučené kniha Takový bezvadný chlap ... Nela Tomková 16.09.2010 20:18
» reagovat
   Dobrý den paní Jitko, vy snad musíte mít svatozář, to vydržet 18 let. Máte můj obdiv, já jsem to psychicky zvládala jen 10 let a to s pomocí psychologa. Zila jsem v manželství, kde muž se o nic nestaral, teda kromě svých koníčků a nepřišlo mu vůbec divný, že mi má pomoc se dvěma malýma dětma. Bylo to hodně bolestivý. Říkala jsem si pořád, že dělám něco špatně, proč ode mě utíká pryč a nebo mě doma vůbec nevnímá. To mě vyloženě vytáčelo. Zuřila jem a chtěla jsem po něm, aby opakoval, co jsem mu třeba říkala. Důkay, že mě opravdu poslouchá, když jsem s ním chtěla řešit důležité věci. On vždy zopakoval jak papoušek poslední větu. A nevnímal mě. Rozvedli jsme se spolu a trochu jsem se uklidnila. Hrozně to bolelo a stále to ake trochu bolí, protože ani moc nechce vídat naše holčičky. Místo toho se teď věnuje svému plavání a teď nově začal s golfem.Tak může být sám a plout si ve svým divným světě. Lituji, že jsem strávila tolik let s člověkem, který vlastně ani se mnou tak moc nechtěl být, jen byl pohodlý, že mu někdo uvařil, vypral a na venek mohl působit jako okouzlující sympaťák, co se věnuje rodině. Navenek nikdo nemohl říct o naší rodině, že bychom byli jiní. Mladá rodina s krásnými dvěna holčičkami v krásném novém domě, muž na kariérovém vzestupu. Prostě značka ideál. Nikdo ani netušil, kolik nocí jsem probrečela. Psycholožka mi radila, ať z takového manželsttví raději odejdu, opravdu už jsem neměla sílu dál. Doporučuji si přečíst knihu Takový bezvadný chlap, jen žít se s ním nedá od Tomáše Nováka. Je to zajímavá kniha, trochu mi pomohla pochopit manžela. Je proto tak trochu nemocný a já nejsem žádná léčitelka, já jsem normální zdravá žena, která chce útěchu, když je mi špatně a nebo mě tíží u srdíčka. Mít v muži oporu. Podle toho co jste Jitko psala, tak si myslím, že jste velká bojovnice, co musíte všechno zvládat sama a na muže se moc nemůžete spoléhat. V čem on zanedbával a zanedbává výchovu vašeho syna? A při tom kouření doutníku si četl nebo jen tak koukal do blba?Teda pokud, se chcete svěřit. Zdraví Nela
    
>>> odpověď pro Nelu!!!! neregistrovaný 17.01.2011 23:35
» reagovat
    Mockrát děkuji za tak krásný dopis-chápající dopis.Je to taková úleva,když to nemusím pracně vysvětlovat!!Já nevím,co opora je,poslední dobou si usmyslel,ač ředitel firmy,že už se mu nechce pracovat,a že by rád dělal něco konečně pro sebe..,což podle mě dělá celý čas,je fakt,že práci věnoval moc času,ale přemýšlet o tom,že chce od 45-ti let být doma,a někdy udělat "nějaký kšeft",s s takovou vágní myšlenkou prostě odejít z práce...To mě sebralo.Já paní Nelo bych byla ráda bojovnice,ale protože jsem dost
nejistý člověk,a rodičům jsem nechtěla udělat starosti,tak prostě ZBABĚLE trpím a polknu Lexaurin a snažím se jet dál..Poslední dobou,a to je důvod,že jsem se tak dlouho odmlčela,jsem už nemohla,a přestala jsem skoro fungovat.Jenom,co se týkalo syna,a přestala jsem mít zájem:někam jet,podívat se na film,sejít se s kamarádkama,prostě NIC mi neudělalo
radost.Tak jsem dostala léky na hlubokou depresi a už je mi docela dobře.Kdyby ale nebylo syna,s kterým,i když mává puberta,se máme moc rádi,tak bych to snad už balila...Tu knihu si přečtu,Vy už asi nechcete se k tomu vracet sama-mám ještě jeden typ na knihu-"proč se mnou nemluvíš",momentálně nevím autora...ale Vy jste za vodou.Spíš já obdivuji Vás,že jste to utla,já se bojím,že bude zlý,když ho někdo naštve,tak to umí-mstít se,a to nemluvím o jeho celé family..Vážně já jsem asi tak rozbitá,že to nedokážu.a možná až,tak už budu staraaa:-).Ptala jste se na syna..tak zanedbával ho,že s ním nikdy nebyl u lékaře,nic mu nevysvětlil,možná cca do 2-3let s ním občas zalaškoval,ale pak už málo.Mezitím si syn uvědomil,že vlastně kamarádi jedou někam s tátou,táta pro ně někam jede aj.Mrzelo ho to dlouho.Pak v pubertě zřejmě dostal vztek.Dnes řekne,no jo táta,to je kapitola sama pro sebe,nebo já ho vážně nemám rád.Bohužel manžel s ním doteď pokud něco,tak soupeřil a ironizoval ho.Co se týče "sedánků" na zahradě,manžel sedí a hledí,nebo něco jakože dělá,když mluvím,tak odpovídá napotřetí..a tak.Pokud si to přečtete,tak poprosím o kontakt,chtěla bych se soukromě na něco zeptat.Knihu jdu sehnat:-)alespoň něco člověk dělá..hlavně pochopí.Děkuji moc a srdečně zdravím,Jitka
     
>>>> Kontakt pro Jitku !!!! Nela Tomková 30.01.2011 16:38
» reagovat
     Dobrý den Jitko,
ráda Vám pošlu na sebe kontakt (nelinkatom@e-mail.cz) a můžeme se spolu podělit o své starosti s našimi manželi. Ten kdo zažil soužití s totálním sobcem a ignorantem rodiny, pochopí. A okolí je těžký něco vysvětlovat, nerozumí, nevnímá a nechápe.Je to hrozný, ale jak někteří chlapi jsou si tak hrozně podobní a stejným způsobem trýzní své ženy a rodinu. Nejhorší je, že trpíme jen MY, ne oni. Oni prostě nevnímají ten problém, příjde jim to normální a zuří, když to chce člověk řešit. Určitě mi můžete napsat, už s manželem sice nejsem, ale stále trpím jeho "chorobou" a myslím si, že se to na mě podepsalo do konce života. Víc můžete spolu probrat přes maily neveřejně. Ale úplně s vámi soucítím, chce to hrozně moc sil a odhodlání. Je mi líto, že už jste musela sáhnout po práškách, ale vím sama, že je to šíleně těžký žít s takovým člověkem. Jitko, hodně sil a určitě napiště. Je vždycky lepší se o starosti a trápení podělit, když víte, že podobný starosti a smutky zažívá i někdo další. Zdraví Nela
      
>>>>> Schizoid neregistrovaný 16.02.2011 00:02
» reagovat
      Ahojte, tak tiež záleží na tom, do akej miery si človek svoju patológiu uvedomuje a či s ňou je ochotný aj niečo robiť. Napr. ak by manžel bol ochotný sa zmeniť, a bude ochotný na sebe makať, určite sa zlepší. Bude ale potrebovať pomoc terapeuta. Liečba vraj trvá 1-3 roky. Viac napr. tu:
http://www.socialnafobia.info/index.php?option=c om_content&view=article&id=65:leba-poruch- osobnosti&catid=36:lanky-o-sf&Itemid=57
       
>>>>> Jak konkrétně trpíte? neregistrovaný 06.03.2012 00:26
» reagovat
      Jsem taky schizoid, mohli byste mi prosím někdo logicky a pochopitelně vysvětlit, čím vlastně trpíte? Čím se trápíte a proč? Když mě někdo okrade tak se budu trápit oprávněně. Když mi někdo vypíchne oči tak se taky budu trápit oprávněně. Ale u vás mám pocit, že se trápíte neoprávněně, nebo že si zato můžete sami tím že řešíte blbosti, na které byste se měli vykašlat a hodit je za hlavu. Buďte rádi že máte kde spát a co jíst! a naučte se radovat z maličkostí jako je dobré jídlo nebo dobré porno nebo dobrý doutník. I kdyby někdo byl sobec a ignorant, tak takových sem za život potkal plno, ale nikdy mě nenapadlo se kvůli tomu trápit. Pořád lepší sobec a ignorant než učitel nebo šéf, který vás bude celý den buzerovat.
       
>>>>>>   neregistrovaný 07.05.2014 12:00
» reagovat
       Ano. Máte pravdu. Jste schizoid. Vůbec mne to netrápí... Jen konstatuji že máte pravdu, jste nemocný...
        
>>>> Kontakt pro Jitku - oprava mailu neregistrovaný 02.05.2011 20:51
» reagovat
     Paní Jitko, omlouvám se Vám, přepsala jsem se v psaní mailu na mě, správná adresa je nelinkatom@email.cz. Držím Vám moc a mod pěstičky. Srdečně zdraví Nela
      
>>>> Pro paní Jitku neregistrovaný 16.08.2017 14:59
» reagovat
     Dobrý den, paní Jitko!
Zjistila jsem nedávno, že mám doma také takového manžela .... Tedy, že není v pořádku vím již velmi dlouho, ale neuměla jsem to pojmenovat. Myslela jsem si, že jde o Aspergerův syndrom. Má podobné některé projevy. V každém případě máme podobný osud a život.
Stručně :já ho přirovnávala ke skále,ke kameni v oblasti citů, empatii nezná, není vlídný, laskavý ani něžný - leda tak cynický, sarkasmus též ovládá. S dětmi nepomáhal. Můj syn má též indikováno schizoidní chování. Je velmi inteligentní a studuje VŠ.
Já přežívám na antidepresivech. Roky.Chtěla jsem zachovat rodinu, ale nevím, jestli jsem udělala a dobře.. Pro sebe i pro děti..
Jestli byste se chtěla pobavit o našem problému,mimo tuto diskusi, napište mi sem kontakt pls.
Příspěvky Vaše a paní Nely mi velmi pomohly
a ztotožňuji se s nimi. Tina
Zdravím a hodně sil přeji - Vám i všem ostatním, kteří nepoznali včas, koho si berou a jsou v pasti.
A všem schizoidům:jste opravdu nemocní a pokud chcete žít ve vztahu a mít i rodinu, hodně zauvažujte, jestli na sobě dokážete pracovat a to hodně a jestli spíše nezkazíte život své partnerce a dětem.
To, že vám samotným nic nechybí neznamená, že se chováte OK. Těm okolo vás chybí mnoho. Čím více vás mají rádi nebo jsou s vámi svázání, tím více. Tak moc,že ztrácí sílu žít.
      
>>>>> Pro Tinu !! neregistrovaný 04.10.2017 11:22
» reagovat
      Milá Tino, taky jsem s ním žila, 19 měsíců v garsonce ! Málem jsem chcípla !!! Už sem moc nechodím, diskuze je trosku mrtvá. Pokud byste chtěla popsat, zanechte mi zde email.
       
>>> schizoid neregistrovaný 13.09.2011 17:29
» reagovat
    Na to musim reagovat!Sam jsem byl diagnostikovanej jako schizoid.absolutni..urcite to musi byt tezke zit s clovekem jako je schizoid ale my se tak narodili.!charakter nezmenite!mimoto tento typ ma svych problemu az az aniz by je jakkoliv daval na venek znat.touha neco delat je v nem velka ale casto nema energii protoze o sobe pochybuje!ano pani jitko i ja vas obdivuju.verim ze to neni lehke zit se schizoidni osobou,ale verte,ze alespon ja..pisu za sebe bych chtel byt jiny uplne jiny.sam jsem na to kratky a pry i moderni psychiatrie..
     
>>>> Schizoid neregistrovaný 17.09.2011 22:55
» reagovat
     Dobry den,
pokud jste ochoten, napiste neco o tom, jak se vnimate Vy sam jako schizoid, jake mate problemy, jestli Vam na necem zalezi, je to poza nebo sebeobrana, bojite se odmitnuti jinych nebo je Vam vazne vsechno jedno?
Mam jednoho doma a chtela bych mu lepe rozumet, i kdyz uz svou citovou plochosti udelal poloschizoida i ze me a vlastne nevim, jesli ho mam jeste rada. Jeste jsem to ale asi uplne nevzdala...Pomozte mi pochopit vnitrni zivot schizoida...Dekuji.
      
>>>>> schizoid neregistrovaný 26.09.2011 07:56
» reagovat
      Rozhodně mi není vše jedno.Rád dělám lidem radost.i když je fakt,že pochvala mě příliš na duši nezahřeje.obávám se silně budoucnosti.nemám důvěru ve své schopnosti.trpím komplexem méněcennosti.ale to je zřejmě dáno tím,že kromě poruchy osobnosti mám taky smíšenou úzkostně depresivní poruchu.mějte ho ráda.určitě to potřebuje.nemůžu naopak říct,jestli Vám to bude stoprocentně vracet.ja osobně bych se snažil.
       
>>>>>> Schizoid neregistrovaný 28.09.2011 20:06
» reagovat
       Dekuji za odpoved. Ano, chvalit a ocenovat muze, to se radi obvykle zenam, ale u schizoida clovek nepochodi, nebo jen nepatrne. To sedi i na toho meho. Je mu jedno, co si o nem kdo mysli, at chvali nebo kritizuje. On je sam se sebou spokojeny a cizi nazor na tom nic nezmeni. Je to asi v souvislosti s potrebou nezavislosti, jak encyklopedicka hesla uvadeji, nic od nikoho nechtit, na nikom nebyt zavisly. Takze oceneni nezabira. Ono prave nic nezabira. Drive jsem si myslela, ze pomuze, kdyz si promluvime o vecech, ktere me trapily. Vzdycky rikal, ze se na nej nema jit s emocemi ale s logikou a argumenty. Tak jsem bez emoci zacala hovor (vhodne nacasovany) o problemech, vzdycky se to ale obratilo proti me. V mem vysvetlovani slysel to, co chtel slyset, i kdyz jsem se vyjadrovala co nejjasneji. Pak pristoupil k uplne naruby prevracenemu reseni, ktere bylo priserne-priklad: vse v domacnosti je na mne, od slozenek pres nakupy po objednani internetu nebo nakupu cihel. Kdyz si postezuji, reaguje tak, ze ode mne nic nechce, zacne si varit a nakupovat sam, totez prani atd. S tim prislusne ticha domacnost. A ja chtela, aby obcas vynesl smeti! Pracne pak komunikaci uvadim alespon do puvodniho stavu. Manipulace? Jiste. Po opakovanych pokusech jsem se zaprisahla, ze uz znovu zadny pododobny rozhovor nevyvolam. Vysledek je, ze sama od neho nic nechci a necekam. Necekam, ze mi pomuze s domacnosti,ze se o me postara, kdyz je mi bidne, nechci abychom si vysli ven, neocekavam, ze me obejme a polibi. Co nemuzete mit, o to prestanete usilovat. Nemuzu mit emocni blizkost, tedy ji uz nechci. Uz ani nechci, aby mi rikal, ze me ma rad. Jsem vyhorela, cynicka. Nakonec mi je vsechno jedno.
Je zvlastni, ze se obavate budoucnosti-muj schizoid si nevazi zivota a zanik ho nedesi. Jestli ma pocity menecennosti, pak je nikdo nevidi, ani on sam, tak hluboko jsou ulozeny. To jeho jadro jsem za leta souziti zahledla jen parkrat, je obalene desatero skorapkami, ktere nerozlouskne ani on sam i kdyby chtel (a to nechce).
Chci ho mit rada, verim, ze on ma rad me. Ale neni cesta z bludneho kruhu. Jak ho mam milovat a stale davat, kdyz on nedava nic? Uz nemam z ceho.
Preji Vam uspesny boj s vasi osobnosti, preji Vam abyste potlacil pocity menecennosti i uzkost, kterou citite. Nemate to snadne. A my, kteri s vami zijeme, take ne. Hodne zdaru.
        
>>>>>>> sem schizoid neregistrovaný 02.03.2012 02:29
» reagovat
        Já bych to viděl asi takhle: Schizoidní člověk potřebuje ženu jenom na sex, ve všem ostatním si stačí sám. (Vím podle sebe). Takže jako ideální stav bych bral tohle: Rozvést se, bydlet každý sám, a jen 2x týdně za ním zajdete a uděláte mu sex. Tohle bych bral jako ideál na celý život pro oba. Můžete mít klidně jiného manžela nebo milence se kterým budete žít, my schizoidi nejsme takový dementi abysme žárili :-)
         
>>>>>>> haha neregistrovaný 16.05.2012 15:31
» reagovat
        Tak to se pleteš,já bych žárlil a to šíleně.
         
>>>>>>> Re: neregistrovaný 17.05.2012 01:57
» reagovat
        Tak to asi nemáš schizoidní poruchu, protože to bys takový blbosti jako žárlení vůbec neřešil.
         
>>>>>>> blablabla neregistrovaný 17.05.2012 19:08
» reagovat
        kazdy neni jako ty.slysel jsi nekdy o jedinecnosti lidske bytosti?asi ne...
         
>>>>>>> akasdjdasd neregistrovaný 17.05.2012 22:14
» reagovat
        neverim ani,ze bys snad mel vsechny priznaky.pripoustim si myslenku,ze je nema nikdo.typizovat je nejapne a nedomyslene.
         
>>>>>>> odpověď neregistrovaný 06.03.2012 00:15
» reagovat
        Máte pravdu v tom, že na člověka se schizoidní poruchou byste měla používat logické argumenty. Sám mám schizoidní poruchu osobnosti a plno lidí mi tvrdí a zastávají všelijaké názory, a stojí si zatím jako kdyby to bylo svaté, ale když se jich zeptám ať mi řeknou logické zdůvodnění, tak neví. Akorát vám odpoví - to je přece samozřejmé, seš blbej že se nato vůbec ptáš, nebo - tak to přece dělají všichni. Já nerad dělám věci jen proto že je to samozřejmé nebo že to tak dělají všichni. Když najdu jiné lepší řešení nějákého problému, pak nevidím důvod, proč zůstávat u toho starého řešení, které je horší, ale dělají ho všichni. Ostatně kdybychom všichni dělali všechno pořád stejně, tak bysme asi ještě byli ve středověku :-)
Já osobně mám pocit že v technickém světě je pokrok samozřejmostí, ale když se někdo pokusí o pokrok v tom světě osobním, citovém, rodinném, tak je hned za divného nebo špatného. Třeba já nechápu, proč každý může mít jenom jednu manželku. Proč si každý nemůže svobodně vybrat, kolik manželek bude mít? V arabském světě to jde, tak proč ne i u nás? Chceme se chlubit že sme vyspělí a oni zaostalí, ale v počtu manželek jsme zaostalí my. To je jen jeden příklad co mě teď napadl.

Jak píšete o těch domácích pracech: Zase je potřeba se rozumě domluvit a použít logické argumenty: Vysvětlete to manželovi asi takhle (já bych to takhle pochopil):
V domácnosti je určité množství práce, která nikoho nebaví, ale musí se udělat. Když žijí v domácnosti spolu dva lidi, tak jsou 2 základní možnosti: Buď si bude dělat každý práci za sebe, anebo se ta práce udělá dohromady (jako třeba vaření, praní, žehlení). Když se udělá společně tak celkově zabere míň času (a taky vody a elektřiny což jsou peníze), než když by jí dělal každý zvlášť. Takže dělat to společně je lepší pro oba. Teď jde jen o to spravedlivě ji rozdělit, a to jde nejlíp podle časové náročnosti.
Řeknu příklad jak to nejlíp spočítáte:
Vaření: Když každý den pravidelně vaříte oběd a večeři, strávíte u toho např 2 hodiny denně. To máme 730 hodin ročně.
Vysávání: Vysávám jednou za 14 dní, vyluxování bytu mi trvá 2 hodiny. To máme 26x za rok 2 hodiny, takže to je 52 hodin ročně.
Takhle spočítáte časovou náročnost u všech domácích povinností.
Potom je rozdělíte tak, aby na každého z vás vyšel přibližně stejný počet hodin. Takhle by to mělo fungovat, aspoň podle mého názoru je to spravedlivé.

Ale u vás nechápu jednu věc: Vy jste se brali hned v ten den co ste se seznámili? Každý normální člověk se přece se svým partnerem prvně seznámí a pozná jeho povahu i typ osobnosti a koníčky atd. a pak teprve se rozhodne že si ho chce vzít. On byl snad před svatbou jiný? O tom pochybuju protože poruchy osobnosti se nemění během života. Nebo vám sliboval že se změní? pak ste blbá že ste tomu uvěřila. Člověk může přestat kouřit nebo pít, ale nemůže změnit svou osobnost. To je jako kdybyste si vzala homosexuála, a pak si stěžovala že se mu líbí víc chlapi než vy :-D

Takhle to aspoň vidím já z mého pohledu, když mám tuhle poruchu (nejspíš). Kdybyste se chtěla na něco zeptat, tak napište na mail: pepansuk@atlas.cz
         
>>>>>>> Obavy o budoucnost neregistrovaný 06.03.2012 00:33
» reagovat
        K tomu že se schizoid obává budoucnosti bych řekl asi tohle: Dřív, když jsem chodil do školy, tak sem se taky obával budoucnosti. Nedovedl sem si představit, že bych mohl jednou založit rodinu a žít jako ostatní lidi. Rodiče mi vždycky říkali že až budu starší tak to příjde samo.
Až sem začal chodit do práce, tak už mi postupně došlo, že to samo nepřijde, a že tudíž žádná dobrá budoucnost mě nemůže čekat. (Tedy aspoň ne tady na tomto světě). Jelikož jsem věřící tak věřím že to dobré přijde až po smrti. Takže budoucnosti se už neobávám, ale říkám si že tady jenom musím nějak dožít a čím dřív to skončí tím líp.
         
>>>>> sem schizoid neregistrovaný 02.03.2012 02:39
» reagovat
      sem schizoid taky. Jestli mi na něčem záleží? Samozřejmě, ale uričtě ne na lidech :-) Já osobně mám třeba hluboký vztah ke všem věcem co mají nějákou historickou hodnotu, myslím k věcem které nějakým způsobem člověku slouží a tím vlasně "žijí", což ostatní nechápou... Třeba jezdím ve veteránovi, většinu spotřebičů doma mám z první republiky, a v tom vidím hlavní smysl života. a sem ochotný pro ně udělat cokoliv. Ale chodící kus masa kterej začas umře a jak říká Bible - Prach jsi a v prach se obrátíš... Natom mi fakt nezáleží.

Třeba se taky bojím odmítnutí jiných, ale ne proto že by mi natom záleželo,ale proto abych nemusel poslouchat blbý kecy :-)

V naší společnosti je jeden hlavní problém: Lidi s poruchou osobnosti, ať už schizoidní nebo jinou, jsou jiní a proto by měli mít vlastní stát kde by mohli žít podle svého. Když musíme žít mezi ostatníma (jinejma) lidma tak to dělá problémy. Stejně jako národnostní menšiny s jinou kulturou.
       
>>>>>> Jestli mi na něčem záleží? Samozřejmě, ale uričtě ne na neregistrovaný 14.05.2012 21:10
» reagovat
       Kdo ty věci z období první republiky vytvořil?Určitě ne ty sám,ale obyčejní lidé je vyrobili.Není to důvod,proč si ostatních vážit?Myslím,že je.Bez nich bysme byli na onom světě,sami se sotva najedli,měli zázemí.Vybudovali dům?Tomu nevěřím.Podívej kolem sebe,z okna.Normální lidé za nás obdělávají půdu.pracují v potravinářském sektoru,pečou housky.mohl bych pokračovat donekonečna.Za to si podle mne zaslouží úctu a obdiv.To,co jsi tu vyvrhl za zvratek je z prominutím znakem vskutku odporné bezohlednosti.Očekávám tvrdou kritiku,tak sem s ní,však jsem také schizoid,mě to nechá chladným.
        
>>>>>>> Jestli mi na něčem záleží? neregistrovaný 14.05.2012 22:18
» reagovat
        Samozřejmě, ty věci vytvořili lidé. Abys to pochopil, já samozřejmě mám úctu k lidem, k těm kteří dokáží něco hodnotného vytvořit, udělají pro lidstvo užitečný vynález a podobně.
Ale v dnešní době to všichni s tou úctou k životu přehání mám pocit. Zatímco k věcem se chovají špatně, staré vyhazují a nové nakupují i když by ty staré mohly sloužit. Kdejakej blbec si koupí nový auto a starý dá do šrotu. Což nepochopím. S manželkou bych to udělal klidně, ale s autem rozhodně ne.
Přesně tak, jak jsou mnozí bezohlední k věcem, tak já sem bezohledný k lidem. A jak ostatní se chovají ke svým dětem, tak já se chovám ke svým věcem. Takhle bych to viděl já.
         
>>>>>>> eh.. neregistrovaný 15.05.2012 18:45
» reagovat
        jsem magor,snilek a blazen,ale tomuhle opravdu nerozumim.
         
>>>>>>> čemu? neregistrovaný 17.05.2012 02:00
» reagovat
        čemu konkrétně nerozumíš?
         
>>>>>>> -_- neregistrovaný 17.05.2012 19:31
» reagovat
        domnívám se,že je zbytečné tě tu jakkoliv moralizovat,poněvadž se jevíš jako ztracená existence bez schopnosti náhledu.věčná škoda
         
>>>>>>> To doufám že ne neregistrovaný 08.06.2012 04:52
» reagovat
        To doufám že ne :-) Já se vždycky snažím zachovat si nadhled a chladnou hlavu... já třeba bych nikdy nedělal histerický scény kvůli nějáký mrtvole jako někteří na pohřbech
         
>> Jana neregistrovaný 28.12.2013 17:18
» reagovat
   Dobry den Jitko,uz jsem vas kdysi kontaktovala,ale syn mi nainstaloval novy program a vse se vymazalo,ozvete se moc rada bych vas poznala,mam stejny problem Eva...
    
>> Schizoid neregistrovaný 29.12.2013 16:14
» reagovat
   Dobrý den Jitko,

někam jsem ztratila váš kontakt a moc ráda bych se s vámi sešla, můžete napsat na
tureckariv@seznam.cz?
Eva z Prahy
    
> čo to je :žít se schizoidem? neregistrovaný 12.06.2010 10:29
» reagovat
  Dobrý den,došla jsem k závěru,že žiju s takovým člověkem,trápím se dlouho,ostatní to většinou měli tendenci bagatelizovat,tak i já si říkávala,že je chyba moje....Můžete mi odepsat,ráda bych věděla více-jak jste se s tím srovnala,především-já jsem na lexaurinu...zdravím,Jitka
   
>> jak žít VEDLE schizoida neregistrovaný 15.06.2011 13:35
» reagovat
   Jestli chcete, napište svou mail. adresu. Psala jsem příspěvek o mém soužití se schizoidem již loni a mohu Vám poslat krásný článek, který je velmi výstižný a mnohé uvede na pravou míru. Alena
    
>>> pokus,který může vyjít neregistrovaný 06.02.2012 21:23
» reagovat
    Domnívám se,že tak jako u pejsků též i mezi námi schizoiši bude až na jasný základ značná rozdílnost.Použil bych příměr pejků,které mě vnímají v drtivé většině kladně a to i ti málo kontaktní.
Opustíme-li pro ně důležité pachy a zůstaneme v rovině "komunikace" snižuji tuto z mojí lidské úrovně na tu jejich.Tak dlouho dokud to neudělám,zůstaneme každý v tom "svém" světě.Ti pejsci nepřikládají významu slova žádnou důležitost,-není v tom jistá podobnost? Václav
     
>>> Jak zit vedle schizoida neregistrovaný 01.01.2016 09:07
» reagovat
    Dobry den,
žiju 5,5roku vedle schizoida s MD bipolární poruchou jako bonus.Prosim o zaslání clanku,který prezentuje na blogu.
DEKUJI.
J.S. Email:ja.sul@seznam.cz
     
Radek neregistrovaný 04.07.2009 18:55
» reagovat
Awojky lidi jeden cas sem zlobil (drogy) no a dostal sem se k psichiatricce no a ta me proklepla a napsala o me ze sem schizoidni osobnost a muzu vam rict ze se stim proste narodis nikam se dostavat nemusis xD k psichiatrovi nechodim nemam proc zadne problemy nemam sem ridic s povolani delal sem psychotesty a v klidu mozna sem uzavrenejsi ale pratel mam dost sice se ten kruh tenci protoze me vsichni jen vyuzivat protoze sem moooc hodny clovek holek sem mel v zivote az moc je pravda ze semnou nikdo dlouho nevydrzel max 3roky sem rozvedenej mam 9leteho syna bydlim sam v byte s psikem Anglicky Buldok fenka a za tu bych klidne i dychal je to moje zlaticko v enciklopedii sem se docetl ze schizoidni osobnosti disponovali cetni Cesti myslitele a tvurci takze mozny ze mate co zavidet paacko Radek PS: zdravim vsechny schizoidi nebudte stoho smutni nemoc to neni tak to nereste svepravny sme lidi maji daleko!!! horsi veci tohle je jen takova srandicka zivot je taaak kraaasny c(:
 
> kamarád/přítel neregistrovaný 04.02.2014 21:00
» reagovat
  Ahoj Radku, prosímtě potřebovala bych od tebe radu: jak se mám chovat ke člověku, který prošel stejným osudem jako ty? jak mám s ním komunikovat, aby byl otevřenější? Oba se máme rádi, ale on sám mi nedokáže říct, že by chtěl být se mnou..Poznali jsme se už v 19 l. rozešli se, pauza, pak se zase vídali, pak to opět on ukončil, teď se zase vídáme, jsem z něho zmatená a potřebovala bych vědět jak mu to můžu ulehčit? Díky Z.
   
>> odpověď neregistrovaný 12.09.2014 01:53
» reagovat
   Komunikovat na rovinu: Zeptat se ho:
Přitahuju tě nebo ne? Chceš se mnou sex? Nebo mu pošli svoje nahý fotky (jakože to poslal někdo jiný) a pak nějak zjisti jestli se u nich vyhonil. Jestli jo tak máš vyhráno.
    
názor neregistrovaný 13.03.2007 12:42
» reagovat
Myslíte, že si za to může člověk sám anebo se do toho dostane aniž bych ctěl. Třeba se někomu kdo ve svém okolí rodině nesetkal s životěm v tzv. velkém světě, podaří proniknout do světa šoubyznysu a není připraven na to že ho začnou přepřepávat v medií a v bulváru, že mu z toho jak se říká prdne v bedně. Mám na mysli Ivetu Bartošovou. Je to děvucha z Rožnova, jak se říká krev a mlíko, co strašně ráda od děcka zpívala, ale když se dostala nahoru tak ji jednoduše ruplo v palici. Anebo si myslítě že se už s tím narodila.
 
> reakce na názor neregistrovaný 15.03.2007 08:37
» reagovat
  Určitě se s tím nikdo nenarodí.Kdo to zase vymyslel?Význam slova schizoidní mi k I.B.nesedí.Normálně ji zmasíroval šoubyznys lítala od zdi ku zdi z extrému do extrému.A ti její životní partneři ji taky moc v tu chvíli nepomohli. Hlavně ten Podhůrský ji dal zabrat. Nevěděl sám kterou.Egoista samolibý.
   
> Odkud to máte? neregistrovaný 21.11.2007 15:04
» reagovat
  A vy I. B. znáte osobně, nebo si formujete úsudky o druhých na základě bulváru?
   



Navigace

předchozí slovo: » schizoidní
následující slovo: » schizont
slovo se nachází na stránce: přidáno-návštěvníky:2400
krok zpět: » zpět
hledat jiné cizí slovo: » hledání
upravit (opravit) toto slovo: » upravit
přidat do slovníku nové slovo: » přidat

hledat - slovník - pro webmastery - o slovníku - kontakt
scs.abz.cz  --  web © 2005-2017  --  ABZ.cz