ABZ.cz: slovník cizích slov - online hledání

Výsledky hledání výrazu d

cizí slovo    odpovídající významvlastnostidetail
dificilita hlasitosti řeči >>  (hyperfonie) – příliš hlasitý, silný a výrazný hlas nebo nápadně tichý, nevýrazný a slabý hlas (hypofonie) vloženo uživatelem» dificilita hlasitosti řeči
dificilita kvality řeči >>  drobné reverzibilní nedostatky ve srozumitelnosti, věcnosti a fukčnosti mluvy vloženo uživatelem» dificilita kvality řeči
dificilita lexie >>  mírné a dočasné narušení schopnosti a dovednosti číst, též paralexie vloženo uživatelem» dificilita lexie
dificilita neslovního učení a neslovní výkonnosti >>  Jde o lehčí potíže v neslovním učení a v nonverbální výkonnosti. Patří sem např. frustní, parciální, částečné, málo výrazné potíže v motorice, nemotornost, neobratnost, potíže v grafomotorice, dysgrafie, potíže v ovládání přístrojů, řízení vozidel, potíže ve vizuální paměti, ve vnímání prostoru, obtíže ve vizuálně prostorové orientaci a organizaci, lehčí potíže v matematice, drobné potíže v nonverbální sociální komunikaci a interakci. Osoby (děti i dospělé) s těmito obtížemi přitom mívají naopak velmi dobré slovní vyjadřování, bývají výřečné, mají velmi dobrou slovní paměť, jsou pracovité, cílevědomé, vytrvalé, perzistentní. vloženo uživatelem» dificilita neslovního učení a neslovní výkonnosti
dificilita objemu řeči >>  příliš velký nebo příliš malý objem slov, které člověk produkuje za určité časové období v různých sociálních situacích a skupinách ve kterých je členem vloženo uživatelem» dificilita objemu řeči
dificilita psychosociální zralosti >>  Dětinskost (infantilismus, parvuloismus). Chování dítěte odpovídá nižšímu věku. Věku nepřiměřená hravost a mazlivost. Nepřiměřená naivita. Emoční labilita. Závislost na starších. Preferování sociální komunikace s mladšími. Mentální (intelektová) výkonnost v normě. vloženo uživatelem» dificilita psychosociální zralosti
dificilita psychosomatické pohody >>  Mezi příznaky této dificility, která bývá synonymně označována i jako zvýšený neuroticismus patří např.: Lehčí psychonervová labilita. Zvýšené psychonervové napětí. Přecitlivělost (hypersenzitivita). Plačtivost (lakrimozita). Tiky. Psychická vulnerabilita. Tréma. Sklon k obsesím. Sklon k fobiím. Sklon ke kompulzím. Onychofagie (okusování nehtů). Emoční deprivace. vloženo uživatelem» dificilita psychosomatické pohody
dificilita rychlosti řeči >>  příliš pomalá (bradylálie)nebo příliš rychlá (tachylálie) mluva v dané sociální situaci vloženo uživatelem» dificilita rychlosti řeči
dificility >>  závady v chování a prožívání nemající ještě ráz vážné ani trvalé poruchy chování nebo poruchy osobnosti. Dificility (diskózy) jsou to částečně nebo zcela reverzibilní a přechodného rázu. Jsou to sice vývojově nepřiměřené (dysontogenetické), avšak nepatologické a nedefektní stavy psychosomatiky, které se projevují společensky (případně i subjektivně) nepříznivě hodnocenými způsoby chování a prožívání. Všechny dificility jsou přitom podmíněny multikondicionálně, polyetiologicky, což je důležité jak pro jejich diagnostiku (ta by měla být osobnostní, komplexní), tak pro nápravu. Dificility můžeme napravovat v podstatě jak psychologickými prostředky, tak speciálně pedagogickým nebo léčebně pedagogickým vedením rodičů, učitelů a vychovatelů. Teorií dificilit se zabývá patopsychologie jako věda o hraničních duševních procesech, stavech a vlastnostech mezi normou a patologií a jako věda o psychických průvodních jevech, které mají podíl na vzniku, průběhu a důsledcích jakékoliv životní nedostačivosti, nedosahující však stupně a kvality duševní abnormality nebo patologie. Zvláštní skupinu (z hlediska výchovného velmi obtížnou), tvoří kombinované závady, poruchy a vady (např. slepota a hluchota, poruchy hybnosti a řeči, intelektu a chování atp.). Chceme-li určit správný individuální přístup, správný typ výchovných incentiv (pobídek), stimulace, motivace a aktivace dítěte, musíme si vždy nejprve uvědomit, s jakým typem osobnosti máme co činit. Jiné typy výchovné stimulace budeme užívat u dětí se zakomplexovanou osobností, jiné u žáků se sníženými či disharmonickými mentálními schopnostmi, u dětí s lehkou mozkovou dysfunkcí, u žáků neurotických, psychopatických atd. U různých typů problémových dětí je nutno utvářet kladné postoje a vlastnosti jejich osobnosti diferencovaně. vloženo uživatelem» dificility
dificility a poruchy vědomí >>  Závady (dificility) a poruchy vědomí mohou být kvantitativní (krátkodobé a dlouhodobé) nebo kvalitativní. Kvantitativní poruchy vědomí jsou např.: somnolence-snížená bdělost, ospalost, chorobná dřímota, sopor-středně těžká forma bezvědomí, torpor–strnulost, malátnost, ochablost, ochromenost, synkopa–krátká mdloba, krátkodobá ztráta vědomí, kóma–těžká ztráta vědomí. Kvalitativní poruchy vědomí jsou např.: delirium–obluzené vědomí, delirium furibundní–s neklidem, s afektivní labilitou, delirium blandní–bez výraznějšího neklidu a afektů, delirium musitující–s mírnými automatickými produkcemi vyvolanými halucinacemi, amence–stav zmatenosti, obnubilace-mrákotné stavy, Ganserův syndrom–vzácnější forma obnubilace (např. u vězňů), derealizace–odcizení okolí, ztráta reálnosti vnějšího světa. vloženo uživatelem» dificility a poruchy vědomí



hledat - slovník - pro webmastery - o slovníku - kontakt
scs.abz.cz  --  web © 2005-2024  --  ABZ.cz