Pojem extravertní

Slovo:

extravertní, extrovertní


Význam:

živě reagující, přístupný podnětům, komunikativní, snadno navazující kontakt



Některá související slova

omnivert, extrovert



Knihy

Matrix Energetics - Umění transformace -- autor: Bartlett Richard
Hravé úkoly Co a jak -- autor: Přenosilová Radana
Tajný život stromů -- autor: Wohlleben Peter
O kohoutkovi a slepičce -- autor: Frančíková Renata
Staré řecké báje a pověsti -- autor: Petiška Eduard, Fiala Václav

Komentáře ke slovu extravertní, extrovertní


 
» přidat nový komentář

  neregistrovaný 31.07.2013 08:41
» reagovat
A co tato diskuse řeší?
Je přeci již z principu jasné, že do diskuse přispívají v drtivé většině extroverti.
:)
 
amorfni vyznam elmonozniho pojmu Afilne Splhly Desultorik 20.05.2011 17:20
» reagovat
Inkorhentne vyuvlava situace me vzdy dokaze secsakramentsky dostat do te jaksi rekneme pajdovske nalady a tudiz i jasneho zlupleho tevaresu.
 
> Re amorfni vyznam elmonozniho pojmu neregistrovaný 06.03.2017 04:52
» reagovat
  Prosím, zkuste mi tu větu napsat znovu bez chyb a překlepů. Nejde příliš zřetelně poznat, o co přesněji Vám v té větě šlo a zda jste reagoval/a na můj příspěvek. Děkuji.
Macej Tycz
   
extro-intro neregistrovaný 25.03.2011 16:12
» reagovat
text...
Všímám si, že v hodnocení obou typových rysů se zde často poněkud zaměňují zmíněné typy za osobnostní povahové rysy.
Tak např. to, že člověk reaguje hbitěji a důrazněji na vnější podněty není a nemusí být projev extroverta, ale člověka se spíše cholerickými sklony, naopak ten, kdo nereaguje, nebo jen spíše vágně, je povahově spíše flegmatický. Oba tyto povahové rysy mohou mít jak extroverti, tak introverti.
Dokonce právě u introvertů se setkáváme se stavem vnitřního zadušení negativních pohnutek, což počase vyústí ve velmi expresívní reakci, jakýsi výbuch potlačovaných emocí. Naopak i extroverti oplývají často povahou flegmatika, kdy je ve své otevřenosti zase tak moc nic nerozhází, spoustu iritací přejdou s nadhledem, častěji humorně, či přívětivě.
Introvert se buď zakaboní nebo hned vyletí jak neřízená střela. Pravdou je, že povahově mají oba člověčí typy - extroverti i introverti většinou směsici více povahových rysů, z nichž obvykle jedna bývá poněkud dominující.
Jinak ale je třeba říct, že i introverti mohou být velmi komunikativní a přátelští, jen o svých vnitřních emocích a pocitech hrozně neradi mluví, i když je třeba dávají chováním najevo.
Naopak extroverti se někdy přímo vyžívají v tom, že o sobě a o svých vnitřních pocitech dávají patřičně vědět svému okolí.
Jen prosím nespojovat profesní extrovertnost s extrovertností v soukromí. Nebývá to totéž! Zrovnatak to platí u introvertností. :o) Macej Tycz
Zajímavé jsou tu i zkušenosti s partnery třeba původně extrovertními, kteří se postupem doby stávají až "nesnesitelně" inrovertními.
Důvodem mohou být změny zdravotní, působení profesní, ale nejčastěji jsou příčinou změny právě rodinné situace a často nadměrný "rozmach" osobnosti partnera - partnerky, kterému ten druhý začne vícemíně ustupovat do vlastní ochranné "ulity".
 
> Hippokratova typologie temperamentu neregistrovaný 08.07.2012 04:38
» reagovat
  Melancholik - labilní introvert.
Flegmatik - stabilní introvert.
Sangvinik - stabilní extrovert.
Cholerik - labilní extrovert.
Existují samozřejmě i „směsice“, tzn. že jste například flegmatik a některé situace z vás třeba dočasně udělají cholerika atd.
zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Temperament

jen mi vrta hlavou, proc se citim byt stridave flegmatikem a cholerikem... :]
   
r neregistrovaný 11.12.2010 16:06
» reagovat
text...MATE PRAVDU.MAM PRITELE EXTROVERTA A JA JSEM INTROVERT.JE TO DANE UZ VE ZNAMENI.JE KOZOROH TO JSOU KLIDNI A FLEGMATICTI LIDE A JE TO NA NICH VIDET.KOZOROH UMI JEDNAT V TE CI ONE SITUACI A VERI SI.NA VENEK TO TAK JE ALE V SOUKROMI,JE JINY.BYK JE OPACNY A PROTO SE PRITAHUJI.ALE JE TO K ZBLAZNENI. Ester
 
extrovert? neregistrovaný 11.10.2010 15:50
» reagovat
Co říkáte na povahu exltovaný extrovert. Mám pocit, že je to zvláště u kolegyně v práci nesnesitelné. Strhává na sebe pozornost a přitom její inteligence nese stopy hlouposti.
 
Proč nejít ke kořenům slov ? neregistrovaný 08.03.2010 23:32
» reagovat
Extrovert je člověk otevřený navenek.
Intorvert je člověk uzavřený (ve svém nitru).
 
> omlouvám se za překlep neregistrovaný 08.03.2010 23:33
» reagovat
  Introvert, samozřejmě
   
... neregistrovaný 13.11.2009 17:43
» reagovat
sme lidi nikdo nemuže být stejný také proto se 2 poly vzájemně přitahují jako magnet + - A JEDEN SE UČÍ OD DRUHÉHO TÍM DÁVA JEDEN DRUHÉMU TO CO POTŘBUJE
 
I/E neregistrovaný 05.07.2009 07:30
» reagovat
Hlavní rozdíl mezi extrovertem a introvertem je reakční doba. Když naštvete extroverta, okamžitě vybuchne, ale zato se rychle uklidní. Když to samé uděláte introvertovi vztek něm pomalu stoupá delší dobu.
Extroverti jsou ideální pro zaměstnání jako je třeba záchranář, policista a Introverti třeba pro pozici diplomata nebo řiditele. Těžko bychom si představili prudkého extroverta jako diplomata a déle přemýšlejícího introverta jako záchranáře. Ideální je tedy být něco mezi.

Jinak pokud chcete vědět jestli jste spíše introvert nebo extrovert. Představte si modelovou situaci, při které do vás někdo vrazí na ulici a jde si v klidu dál. Za jak dlouho zareagujete? Reknete mu něco? Vypěníte teprve až když je dotyčný tak daleko, že by bylo trapné něco mu říkat? nebo Okamžitě řeknete. "Dávej bacha na cestu." V reakci je hlavní rozdíl. Extrovert okamžitě reaguje když ví, že je v právu. Introvert nad tím déle přemýšlí.

Garet Jax
 
> M. neregistrovaný 10.07.2009 09:50
» reagovat
  Ta reakční doba se mně líbí, je hodně výstižná. Stejně tak se mi líbil názor, že jde o koncentraci energie na vněší, resp. vnitřní procesy a s tím související opětovné dobíjení. Introvert si lépe odpočne právě nerušen těmito vnějšími ději, extrovert je za tímto účelem spíš vyhledává. Navíc, neměl bych ani mluvit o introvertech nebo extrovertech, ale o introvertním, resp. extrovertním chování. Víc to vyvolá představu, že každý v životě používáme obojí, pouze v jiném vzájemném poměru. Jinak odmítám nározy, že by jedno bylo lepší nebo horší než druhé. Lepší nebo horší z něj může dělat akorát určitá celková vyzrálost té které osobnosti, a to by se nemělo zaměňovat... Svět je plnej zářných i tragických případů lidí se skony k obojímu :)
   
opet ja neregistrovaný 08.11.2008 17:35
» reagovat
Ze mne se postupem casu stava z extroverta vice a vice clovek introvertni, mozna bych si to umel vysvetlil, ale rozebrirat se mi to zrovna nechce, omluvte pravopisne chyby a to, ze nepisi s diakritikou, jsem na to asi moc shnily
 
> To může být věkem neregistrovaný 08.03.2010 23:37
» reagovat
  Introvertní dítě je vzácnou výjimkou, podobně jako extrovertní stařec.
Ne že by ty výjimky neexistovaly...
Extrémní introvert je autista - nekomunikuje vůbec.
   
>> introvertní děti neregistrovaný 16.03.2011 13:32
» reagovat
   znám mnoho introvertních dětí (mimo jiné sebe kdysi)
    
Reakce neregistrovaný 03.12.2007 13:32
» reagovat
Po přečtení příspěvku naprosto souhlasím s příspevkem slovenského pisatele, a osobně bych přidala, introvert i extrovert jsou dva póly na světě, jako jing a jang, protože je to třeba pro vyváženost světa.
 
> Souhlas neregistrovaný 22.04.2009 11:46
» reagovat
  ...já věřím, že:

1. každý má v životě VE VŠEM na výběr, stačí si umět vybrat a mít k tomu dostatečnou motivaci - síla ducha/vědomí(hovoří o tom i jedna z teorií kvantové fyziky, nebo např. budhisté),bohužel moderní člověk o těchto možnostech nemá ani páru, a když ano, neumí schopnosti využít

2. se nedá takto konkrétně specifikovat vlastnost extroverta (viz 1. příspěvek)

3. je to spíše o té komunikaci s okolním prostředím, než o dalších vlastnostech, které mohou pouze(ne)komunikativnost osoby provázet

Tudíž extrovert je osoba otevřená vnějšímu světu, možná trochu méně ponořená do světa vnitřního, což může též kolísat dle okolních podnětů - jako u jing jang (správně jin jang) - to však s daným výrazem moc nesouvisí. Ale další vlastnosti bych mu nepřisuzovala, neboť jsou velmi individuální.

Toť můj názor na věc
   
>> Souhlas - oprava neregistrovaný 22.04.2009 11:50
» reagovat
   k bodu 2. -měla jsem na mysli viz příspěvek Comodora W. Falkon ne ten 1.
    
extrovert neregistrovaný 25.02.2007 22:32
» reagovat
extrovert je podle mě člověk, který co neví to nepoví; který před ostatními exhibuje svoji duši, neustále něco řeší, něco rozebírá, přetřásá, pitvá, o něčem diskutuje a hubu nezavře.

opakem je introvert, který si všechno nechává pro sebe a v jeho mysli je ukryt "druhý", niterní svět, v němž tráví většinu času.
 
> Hmmm neregistrovaný 30.04.2007 22:16
» reagovat
  Jsem extrovert, ano..mám potřebu občas řešit to své "vnitřno" s někým, rozebrat vše dokola kolem...neznamená to ovšem, že co nevím nepovím....
Jen tak na okraj...abych nebyla považována za nějakou švohlou puberťačku :-)...je mi 31 let...
a zamilovala jsem se do naprostého, totálního introverta a je to pro mne jen a jen trápení, bohužel....vpodstatě ani v nejmenším netuším, jak si u něj vlastně stojím, na mé "niterné" dotazy mi neodpoví...neví jak, jak já bych si přála raději potkat extroverta!!!!!! help me ;-) :-D
   
>> hmmmm neregistrovaný 06.08.2007 22:02
» reagovat
   Hm, ne, že by jsi na tom byla špatně, ale víš, jak to je. Můj přítel (již manžel) byl kdysi extrovertní, ale čím dál tím více je introvernější a introvernější...
    
> bs? neregistrovaný 03.01.2009 04:48
» reagovat
  Co neví to nepoví? Jaký to má význam v téhle definici?
   
> extrovert neregistrovaný 26.04.2011 21:50
» reagovat
  co neví to nepoví? to je trošku zidealizovaný...spíš mi přijde, že poví i to, co neví...někdy musí tak moc mluvit, že už ani nemá co říkat
   
Hmmm... Comodor W. Falkon 20.11.2006 16:52
» reagovat
Lepší by bylo - lehkomyslný, žijící přítomností, žijící "v očích okolí" (sklony k povrchnosti)...

Komunikaci (tu s obsahem) zvládáme lépe my introverti...
A jsme taktéž přístupnější novým podnětům, neb o nich jsme schopni přemýšlet a tudíž přijmout či částečně přijmout i ty co navenek vypadají "jakoby negativně" a naopak zavrhnout či částečně zavrhnout ty co vypadají líbivě...

Na druhou stranu se vy extraverti snáze vyrovnáváte s tím co vás potkává - neřešíte, jestli jste to či ono nemohli vyřešit lépe, prostě jste to vyřešili a přestalo to být přítomností...
..dokážete být průbojnější, agresivnější, při dosahování svých cílů, protože si nedovedete představit, že by jste tím mohli ublížit jiným lidem, natož aby jste si dovedli představit, jak by jste se cítili na jejich místě...
Právě díky neschopnosti empatie je většina extrovertů tak úspěšná v budování kariéry...
Díky neschopnosti myslet jinak než v přítomnosti jste zase zaměřenější na své cíle - nehryžou vás pochybnosti...

...a nakonec - všichni žijeme ve světě orientovaném na extraverty... ;)
 
> hmmmm... neregistrovaný 18.12.2006 18:36
» reagovat
  Skôr by som povedal, že tento príspevok je do značnej miery povrchný. Zdá sa mi tiež, že príspevok akoby "obviňoval" človeka za to, že je extrovert, pretože autor ním nie je, aj keď sa zdá, že autor je so svojim "stavom" spokojný, avšak cítiť v ňom istú dávku nespokojnosti a možno i závisti.
V žiadnom prípade by som nechcel dávať do popredia ani extroverta ani introverta, sú to jednoducho typy ľudí, z rôznym pohľadom na svet.
Ešte by som reagoval na to myslenie v prítomnosti. Kde inde by mal človek rozmýšľať?? Keď sa tak nad tým zamyslíte, nič iné predsa ani neexistuje okrem TERAZ a TU.
A nakoniec - je to predsa každého osobná voľba, nitko sa nenarodil ani ako extrovert, ani ako introvert. Podľa mňa to je tiež značne obmedzujúce, keď si niekto povie: ano, ja som introvert, takže mi neostáva nič iné ako správať sa ako introvert.
Just be what you are... alebo lepsie Just be...
   
>> Mno... Comodor W. Falkon 12.12.2007 11:31
» reagovat
   Do jisté míry...

Ono to má své výhody - to myšlení v přítomnosti...
...především absence schopnosti přemýšlet do důsledků umožňuje mnohem větší volnost v jednání...
...mnohem šťastnější život, neboť člověka nezatěžují důsledky...
...aneb typickým extrovertem je Homer Simpson...

...což má i své značné nevýhody právě s ohledem na to, že každý den sice může být poslední, ale pouze pro určitého jedince, pro ostatní pokračuje dál...
...ta potopa prostě nepřijde...

Žel, současný svět je uzpůsoben pro extroverty...
...zodpovědnost, ohleduplnost a plánování se staly nejsprostšími z vulgarismů...

...a proto je lépe být extrovertem s růžovými brýlemi na nose...
    
>>> obdiv neregistrovaný 08.11.2008 17:38
» reagovat
    dokonalé, dokonalé. K tomu nejde míti ani poznámek. Nádherně řečeno. Souhlasím s tím, tedy alespoň na 98% :)
     
>>> mno neregistrovaný 03.02.2009 16:56
» reagovat
    jednoduše řečeno: nesouhlasim...
     
>> Ještě jedna drobnost Comodor W. Falkon 12.12.2007 11:35
» reagovat
   \
    
>> Ještě jedna drobnost Comodor W. Falkon 12.12.2007 11:36
» reagovat
   Odlomítkovací věta...

\
    
>> Ještě jedna drobnost Comodor W. Falkon 12.12.2007 11:39
» reagovat
   Systém zdá se neakceptuje uvozovky... Ani na začátku příspěvku, ani v těle...
...tzn. se omlouvám za dva \
    
>> Ještě jedna drobnost Comodor W. Falkon 12.12.2007 11:40
» reagovat
   Systém zdá se neakceptuje uvozovky ani apostrofy... Ani na začátku příspěvku, ani v těle...
...tzn. se omlouvám za tři lomítkové příspěvky - nemůžu za to...

Citace: --A nakoniec - je to predsa každého osobná voľba, nitko sa nenarodil ani ako extrovert, ani ako introvert.--

...to je lež...
...nikdo si nemůže vybrat, jestli bude extrovert nebo introvert...
...možná že v daleké budoucnosti bude možný neurochirurgický zákrok, který to umožní....ale ne dnes...
    
>>   neregistrovaný 30.07.2015 20:49
» reagovat
   ... určitě to není osobní volba. Jsem patrně introvert a nepředělám se, i kdybych chtěla, neboť být introvertem, tedy příslušníkem menšiny je nevýhodné. Extrovertů je většina. A tak jako ve všem ostatním, většina stanovuje pravidla. Tedy rysy extrovertního chování jsou vládnoucí většinou považovány za kladné a jsou (např. v zaměstnání) vyžadovány a upřednostňovány a introvertním rysům je dáván záporný nádech.
    
> Nedalo mi to neregistrovaný 19.01.2008 21:02
» reagovat
  Nevím proč by se člověk mněl zabývat tím co jednou udělal a už to nemůže vrátit. DObrá pokud to podělal tak je potřeba si říct tady jsem udělal chybu a příště si na ni musím dát pozor ale nebudu to do nekonečna rozebírat.
   
jo neregistrovaný - pepe 03.02.2006 08:01
» reagovat
no tak to máš na jednu stranu dobrý nikol,podle toho na koho asi narazíš ne?
 
> ju neregistrovaný 29.08.2006 12:38
» reagovat
  no pokud na sebe narazí dva extroverti, tak to může být docela pěkná divočina.
   
ja neregistrovaný - Nikola 30.01.2006 18:58
» reagovat
ano tak to jsem presne ja, naprosto to na me sedne...
 




Navigace

předchozí slovo: » extraversion (angl.)
následující slovo: » extraverze, extraverse, extroverze, extroverse
slovo se nachází na stránce: E:82
krok zpět: » zpět
hledat jiné cizí slovo: » hledání
upravit (opravit) toto slovo: » upravit
přidat do slovníku nové slovo: » přidat

hledat - slovník - pro webmastery - o slovníku - kontakt
scs.abz.cz  --  web © 2005-2017  --  ABZ.cz