Pojem xenofobie
Slovo:
xenofobie
Význam:
odpor, nepřátelství, strach, nedůvěra ke všemu cizímu
Generovaný, orientační výčet dalších tvarů tohoto slova
Knihy
Strach z cizího -- autor: Telerovský Roman, Mahler Martin, kol.Jsme lidé jedné Země -- autor: Tollarová Blanka, Hradečná Marie, Špírková Andrea
Výchova k toleranci a proti rasismu -- autor: Šišková Tatjana
Komentáře ke slovu xenofobie
fobie | neregistrovaný | 05.12.2017 23:07 | |||||||||||||
Jakákoli fobie je jen strach z něčeho.
Někdo má fobii z pavouků a někdo třeba z malých prostor. Podívejte se na seznam fobií a zjistíte, že i barva nebo číslo může u někoho vyvolat fobii. Fobií je mnoho. |
|||||||||||||||
vysvětlení je zavádějící | neregistrovaný | 23.06.2017 08:22 | |||||||||||||
Obecně fobie je iracionální strach z něčeho neznámého. Rozhodně to nemá spojitost s nepřátelstvím. Někteří se odkazují na wikipedii, ale bohužel wikipedia je otevřená encyklopedie, kde zdroje jsou často velmi podivné a mnohé zápisy v lepším případě zavádějící. | |||||||||||||||
> | Nepřesnost | neregistrovaný | 21.02.2018 16:14 | ||||||||||||
Fobie je iracionální strach,ale z přesně definovaných situací. | |||||||||||||||
nepratelstvi | neregistrovaný | 29.12.2016 12:13 | |||||||||||||
nevim kdo tam napsal ze xenofobie -nepratelstvi.ale nepratelstvi s xenofobii vubec nesouvisi,jen je to jeden z jejich moznych vedlejsich produktu.nepratelstvi tam mohl napsat jen opet pomatenej neomarxista.muzu mit strach coz je to osahujici slovo "fobie" ale neznamena nepratelstvi.Slovo xenofobie v poslednich letech diky extremni korektnosti a vitacim magorum totalne zdegenerovalo,stejne jako slovo "nacismus" a "fasismus"v dnesni dobe lide kteri tyto vyrazy pouzivaji uz sami nedokazi pravdive popsat pravy vyznam a jen parafrazuji a papuskuji a z nedostatku vlastnich argumentu pouzivaji ruzna oznaceni na utok na sveho oponenta.je otazka nekolika malo let kdy vyznam slova"xenofob"strati ze strany neomarxistickych pomatencu scela svuj zamer a prestane toto slovo temito pomatenci popisovat jako oznaceni "nepratelsky".pro slovo nepratelsky je scela jine cizi pojmenovani a neni to urcite xenofobni | |||||||||||||||
> | a Vy ? | neregistrovaný | 27.03.2017 17:58 | ||||||||||||
Místo nestálého omílání výrazu-zřejmě odněkud vyčteného-neomarxismus, by jste si měl párkrát přelousknout pravidla českého pravopisu a obecně celou češtinu pro prvý a druhý ročník. | |||||||||||||||
> | > | potrefená husa seozvala | neregistrovaný | 14.04.2017 22:36 | |||||||||||
za "aby jste" by vás měli vrátit do prvé třídy obecné školy. | |||||||||||||||
> | neregistrovaný | 02.04.2017 21:17 | |||||||||||||
Dobře shrnuto. Pravopis odpouštím. | |||||||||||||||
> | > | neregistrovaný | 19.02.2018 15:30 | ||||||||||||
souhlasím,pravopis považuji za menší prohřešek než manipulaci s významy.Jakákoli snaha vrátit slovům původní smysl je důležitá. | |||||||||||||||
> | neregistrovaný | 07.05.2017 21:21 | |||||||||||||
"Xenofobie je projev chování, který spočívá v nedůvěře, odporu a nepřátelství ke všemu cizímu. Vedle lidských jedinců je pozorována i u dalších živočichů."
zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Xenofobie jistým způsobem to určitě souvisí, avšak xenofobní nerovná se nepřátelský... |
|||||||||||||||
Xenofob | neregistrovaný | 18.09.2016 10:20 | |||||||||||||
je už něco skoro jako nadávka. Když má někdo obavu z islámu, tak je to určitě opodstatněné. Když člověk čte, slyší a vidí, čeho jsou vyznavači islámu schopni, tak to v něm musí nutně vyvolávat strach. Já třeba nemám obavu z buddhistů, východních Slovanů, Poláků, Rusů, Japonců, Číňanů atd. | |||||||||||||||
> | neregistrovaný | 25.09.2016 14:50 | |||||||||||||
Příčinou Tvého strachu nejsou ti o kterých se zmiňuješ, zdrojem Tvého strachu je projekce Tvého "Já" skrze Tvé životní dojmy.
Přeji Ti vše dobré k pochopení sebe sama, přeji to nám všem, protože mi všichni máme menší či větší obavy ze všeho možného - ze všeho v nás. "Svoboda" |
|||||||||||||||
> | > | neregistrovaný | 03.10.2016 13:50 | ||||||||||||
my všichni nikoliv mi všichni... | |||||||||||||||
> | > | neregistrovaný | 15.10.2016 10:19 | ||||||||||||
Ale jděte! Pokud si o islámu něco nastudujete, zjistíte, že náš strach a obavy z islámu jsou opodstatněné. Strach z islamizace společnosti, není strach ze mě samé. Vygooglujte si rozhovor s arabistou a muslimem Petrem Pelikánem. Pak budete chytřejší. Přeji vám i nám všem brzké prozření. | |||||||||||||||
> | > | > | neregistrovaný | 03.12.2016 12:34 | |||||||||||
Až se vrátíte na zem, ptom pochopíte, že pan Pelikán šíří propagandu svých chlebodárců.
|
|||||||||||||||
> | > | > | > | neregistrovaný | 02.03.2017 08:11 | ||||||||||
Čím se Pelikán provinil. On se přece nepodílí na okupaci a genocidě muslimů v jejich zemích. My, jako členský stát NATO, se máme stydět. Snad budou jednou tyto válečné zločiny našich politiků po právu potrestány a nemusí to být podle koránu. | |||||||||||||||
> | Xenofobie | neregistrovaný | 22.01.2018 08:37 | ||||||||||||
To, co nazývají sluníčka xenofobií není strach z neznámého, ale naopak strach ze známého a proto i oprávněný. Pak se ovšem nejedná o xenofobii, ale o reálné vnímání situace. | |||||||||||||||
xenofobie a misoxenie? | neregistrovaný | 10.05.2016 08:54 | |||||||||||||
Fobie je strach nebo úzkost. Xenos znamená cizí. Z toho mi plyne, že xenofobie je strach z cizího. Slova xenofobie, xenofob atp. jsou však často užívány ve smyslu nenávisti k cizímu. Neměla by nenávist k cizímu být spíš "misoxenie", tak jako nenávist k lidem je misantropie, nenívist k ženám misogynie, atd.? | |||||||||||||||
reakce čecha ze zahraničí | neregistrovaný | 27.02.2016 02:46 | |||||||||||||
V mnohých těchto příspěvcích do diskuze je cítit, že česká společnost ještě pořád trpí čtyřicetiletou izolací od civilizovaného světa. V konkrétním porovnání s našimi sousedy jako jsou třeba Rakousko, a nebo Bavorsko je to dobře vidět, protože sdílíme stejný kulturní okruh. Jim prostě nevládla čtyřicet let velká východní říše zla prostřednictvím vlastních vlastizrádců. | |||||||||||||||
> | neregistrovaný | 27.05.2016 09:28 | |||||||||||||
.....sousedům vždy roste lepší tráva.... :-D :-D :-D
|
|||||||||||||||
> | Proč tady do toho | neregistrovaný | 18.09.2016 10:23 | ||||||||||||
taháte politiku, vážený? Před tou vámi nazvanou říší zla tady vládla jiná říše, tzv. třetí. Ta se na nás podepsala ještě více a hůře. Hlavně tím svým kulturním okruhem. Hroby povražděných českých lidí jsou důkazem.
|
|||||||||||||||
Xenofobie znamená: | neregistrovaný | 20.12.2015 21:45 | |||||||||||||
Výraz xenofobie znamená chrobný, až neurotický strach z cizích věcí. | |||||||||||||||
Bojíme se islámského fašismu neoprávněně? | Vladimír Sobotka | 07.12.2015 13:32 | |||||||||||||
Nebudeme pít z neznámé kaluže, skákat po hlavě do neznámé vody, přestože by to třeba nebezpečné nebylo. Ale to si musíme napřed ověřit. S islámem nejde o neznámou věc, nýbrž o věc dobře známou jako nebezpečnou. Je to přece fašismus, horší než ten německý, protože skupinou určenou k likvidaci jsou pro islám všichni neislámisté. A navíc oproti německému fašismu mají náboženský nesmiřitelný fundamentalismus a ideologii, neuznávající demokracii a lidská práva a nastolující poměry na rozhraní otrokářství a ranného feudalismu. To jsou známá fakta, nikoli neznámá věc. Protagonisté multikulti jsou demokratickými a lidskoprávními fundamentalisty, kteří neberou v úvahu katastrofální důsledky neomezené demokracie a neomezených práv kohokoliv včetně důsledků kontraproduktivních. Například zotročení a následné vyhubení vlastní kultury a civilizace. | |||||||||||||||
> | neregistrovaný | 08.12.2015 02:11 | |||||||||||||
Pane Sobotko, a můžu pít ze známé kaluže ? To je asi, ta, kterou mám před domem a denně ji překračuji. Určitě se nenapiji ze sousedovi, kterou tak dobře neznám, ale opravdu ve svém okolí neznám nikoho, kdo by pil z kaluže, byť jemu dobře známé. | |||||||||||||||
> | > | To je ale hloupost! | neregistrovaný | 12.02.2016 17:35 | |||||||||||
Hloupější "příspěvek" jste si vymyslet neuměl? Tady nejde o hru se slovíčky. Pochopil? Asi ne, že? | |||||||||||||||
> | neregistrovaný | 09.12.2015 18:57 | |||||||||||||
naprosto souhlasím s tímto příspěvkem, islám je pro křesťany, židy a nevěřící celosvětová potenciální pohroma a pohromou se pro stamilióny evropanů nestane, pakliže v čele Evropy budou osoby se zdravým selským rozumem a nikoliv rafinovaní kolaboranti a zrádci kulturních, duchovních a lidských hodnot, ke kterým se Evropa těžce dopracovala po dlouhá staletí během spousty krvavých válek. Ti kdož dnes stojí v čele Německa, Francie, Belgie, Velké Británie jsou lidé, kteří mají místo mozku biceps nebo kýlu a pouze chtějí pod rouškou humanity, solidarity a bezbřehé tolerance novodobě zotročit 500 mil obyvatel starého kontinentu. uvažovat | |||||||||||||||
> | zjednodušující lži | neregistrovaný | 13.01.2016 23:30 | ||||||||||||
Pane, na světě žije odhadem 2 miliardy muslimů, z nichž drtivá většina je mírumilovných a na ulici byste je nepoznal. Mám z muslimských zemí mnoho přátel a toho, že jsou muslimové, jsem si nikdy nebyl příliš vědom. Idioti a násilníci jsou v každém náboženství, viz američtí militantní křesťané. | |||||||||||||||
> | > | neregistrovaný | 06.02.2016 10:34 | ||||||||||||
A když to půjde bez odporu, tak jich bude později 5 miliard. O to jde? | |||||||||||||||
> | > | neregistrovaný | 02.05.2016 13:33 | ||||||||||||
ale ty dvě miliardy se do evropy nevejdou a celá evropa je neuživí | |||||||||||||||
> | > | neregistrovaný | 10.11.2016 21:37 | ||||||||||||
Odhadem 1 miliarda. A to, ze mate mezi tou miliardou nekolik pratel, kteri jsou mirumilovni take vubec nic neznamena, protoze to vubec nic nevypovida o tom, jaci jsou ti ostatni. Takze argument taky o nicem, stejne jako ten ktery sam kritizujete | |||||||||||||||
> | > | neregistrovaný | 02.03.2017 08:21 | ||||||||||||
S tímto názorem plně souhlasím. V čem jsou křesťané lepší? Stačí si přečíst něco z historie dvě stě let amerických válek. Donedávna křesťané bojovali s židy | |||||||||||||||
> | > | neregistrovaný | 19.06.2017 11:52 | ||||||||||||
Přesně tak...
|
|||||||||||||||
> | neregistrovaný | 24.04.2016 21:12 | |||||||||||||
Velmi hezky a pravdivě napsáno... | |||||||||||||||
zajímavé | neregistrovaný | 23.11.2015 22:31 | |||||||||||||
Xenofobie jakožto strach z neznámého. Ale jelikož projevy islámu jsou známy,tak to není přesné přirovnání. Je to pouhý populismus. | |||||||||||||||
> | neregistrovaný | 29.11.2015 00:00 | |||||||||||||
pro většinu lidí je islám stále cizí. Je to něco s čím nepřichází do styku a čemu nerozumí. | |||||||||||||||
> | > | cizí? | neregistrovaný | 29.10.2016 15:42 | |||||||||||
Kdybyste to napsal před 25 lety,tak bych Vám věřil.Dnes ne!!! | |||||||||||||||
Odpor k extrémizmu není xenofobie | neregistrovaný | 27.07.2015 16:48 | |||||||||||||
Islám není něco, čeho se bojíme, protože je to cizí. Nechceme jej proto, že je extrémistický, neuznává lidská práva, která máme zakotvena v ústavě: ženy považuje za nerovnoprávné, nemuslimy za nerovnoprávné, uznává otroctví, neuznává náboženskou svobodu atd. Není to jen náboženství, je to právní systém a ideologie současně. Obáváme se jej proto, že na světě je dnes asi 300 milionů radikálních muslimů a jejich jednání svým tichým souhlasem podporují i ti mírumilovní muslimové. | |||||||||||||||
> | neregistrovaný | 08.08.2015 12:24 | |||||||||||||
Otroctví, nerovnoprávné ženy, diskrimanace z pozice oligarchie - není to náhodou vše co už tu máme ? | |||||||||||||||
> | > | Nic takového tu nemáme | neregistrovaný | 17.09.2015 11:36 | |||||||||||
A od kdy to tu máme? :D V Evropě už otroctví dávno není a ženy rozhodně diskriminované nejsou. A snad kromě Babiše a jemu podobných lidí nás nikdo z oligarchie nediskriminuje. | |||||||||||||||
> | > | > | Optimista | neregistrovaný | 09.10.2015 10:04 | ||||||||||
Víte jaký rozdíl je mezi optimistou a pesimistou? Optimista má nedostatek informací. Jste blazeovaný optimista. | |||||||||||||||
> | > | > | neregistrovaný | 15.11.2015 11:30 | |||||||||||
Držte se tématu ! Toto je slovník cizích slov a není to politická brožura. | |||||||||||||||
> | Souhlasím | neregistrovaný | 25.09.2015 14:50 | ||||||||||||
V historie najdeme dost důkazů o tom, že muslimové by rádi ovládli celý svět.Pohané jsou pro ně všichni,kteří se neřídí koŕanem. A těm už dávno vyhlásili svatou válku..Je jen otázkou času kdy to bude. Muslimští imigranti jsou převážně mladí silní a dobře vybavení muži.Ve většině států ze kterých utíkají je branná vojenská povinnost. A tito muži než aby bojovali za svoji vlast a sami si doma udělali pořádek,chtějí aby je živila Evropa. Proč se nikde v médiích vůbec nikdo nepozastavil nad tím,že dezerce v období války je nemorální a neomluvitelná. ???????? | |||||||||||||||
> | > | V Sýrii je občanská válka | neregistrovaný | 16.10.2015 11:17 | |||||||||||
V Sýrii je jednak občanská válka, což je něco jiného než válka proti vnějšímu nepříteli, a takový zmatek, že normální člověk se ve stranách konfliktu neorientuje. Ke komu se má přidat, aby "dělal pořádek"? Jednak v Sýrii koexistuje řada náboženství včetně křesťanského. Pokud vím, nikdo nezjišťoval, jakého náboženství jsou uprchlíci, či zda nejsou třeba ateisté. A křesťané a židi jako "národy knihy" (= Bible) rozhodně nejsou pro muslimy pohané. Ježíše Krista uznávají muslimové za jednoho z proroků. | |||||||||||||||
> | > | > | vztah Islámu ke křesťanství | neregistrovaný | 26.10.2015 13:31 | ||||||||||
Ježíše Krista uznává Islám za jendoho z proroků, ale Ti, co o něm tvrdí, že je Bůh - tedy křesťané, se rouhají. Alláh nemá žádného syna! Pokud chcete vědět více o tom, jak se ubližuje křesťanům v islámských zemích, tak navštivte webové stránky Christian Solidarity International... | |||||||||||||||
> | > | Re: Souhlasím ...odpovím | neregistrovaný | 20.11.2015 04:26 | |||||||||||
otázka:Proč se nikde v médiích vůbec nikdo nepozastavil nad tím,že dezerce v období války je nemorální a neomluvitelná. ????????Odpověď: PROTOŽE NAŠI „NOVINÁŘI“ A TELEVIZNÍ KOMENTÁTOŘI MAJÍ MODRÉ KNÍŽKY. Obrana vlasti jim nic neříká – hlavní je LHÁT ve jménu chlebodárce. Proto ty uvozovky! | |||||||||||||||
> | 300 | neregistrovaný | 29.09.2015 19:58 | ||||||||||||
300 milionů radikálních muslimů?!....to je megablud:-)
Nebo jinak. Máš to nějak potvrzené? |
|||||||||||||||
> | Logika? | neregistrovaný | 16.10.2015 12:37 | ||||||||||||
Nějak vám tam hapruje logika. V titulku mluvíte o extrémizmu, ale ve stati o islámu. Se stejnou oprávněností můžete napsat, že oheň u nás nechceme, že je špatný, že ohně se díky pyrofobii bojíme, protože existují pyromani, kteří všechno podpalují. | |||||||||||||||
> | > | Logika nehapruje | neregistrovaný | 26.10.2015 14:26 | |||||||||||
No asi proto, že v očích většiny Evropanů je Islám extremismem. A to oprávněně. Jak je islám "pacifistický" víme z historie - 100 let po smrti Mohameda dobývání Evropy muslimy - bitva u Poitiers 732 n. l. Jak je to s tolerancí k jiným náboženstvím víme též. Jak reagují muslimové na rouhání - viz. vypálené dánské a norské velvyslanectví v Damašku 2006, Charlie Hebdo,případ křesťanky Asie Bibiové. Dále víme, že konvertitům hrozí za odpad od islámu smrt.Evropá není xenofobní. Evropa se bojí extrémizmu, kterým je islám. A Evropa se bojí lidí, jako je pí. Merkelová. | |||||||||||||||
> | > | > | Odpověď | neregistrovaný | 03.03.2016 20:11 | ||||||||||
Souhlasíme.Konečně rozumný příspěvek.
My se také bojíme, co opět vymyslí. |
|||||||||||||||
> | chci doplnit toto | neregistrovaný | 27.11.2015 11:28 | ||||||||||||
1. Dnes a denně vidíme, jak vypadá většinový islám - jen zábava, zahálka, příživnictví, jediné opravdové zaměstnání je boj.
2. Ženy jinověrců odlákávají pod pláštíkem lásky, ale svoje ženy střeží a jinověrec nemá rovnou šanci ženu islámu získat. Proti tomu již začínají bojovat i asijští budhisté. 3. Ty ženy nejsou jen nerovnoprávné, jsou zotročené. Cožpak by normální ženy chodily na veřejnosti tak, že jim jsou vidět jen oči a až vdovám může být vidět tvář + 1000 jiných zákazů? Obáváme se proto, že islám když jednou vpustíte do dveří, tak není mírné cesty zpět. Islám nelze jen tak odinstalovat. Husité byli v době vzniku v podstatě stejní radikálové jako islamisti. Upalovali a zabíjeli jako na běžícím pásu. Dnes po reformaci není, kdo by se jich bál. Počkáme, až islám projde vlastní reformací vzdá se světovlády za pomocí násilí a pak lze přijímat uprchlíky. Obava a strach je to, co chrání rozumného člověka před vstupem do propasti. |
|||||||||||||||
význam pojmu | neregistrovaný | 27.03.2015 08:49 | |||||||||||||
nedůvěra a respekt k cizím věcem jsou přirozené, jak tu píšete. Pojem xenofobie ovšem označuje patologický (chorobný) strach z cizího - to konkrétně označuje ten název, ne přirozenou obezřetnost. je to označení úzkostné poruchy. takže xenofobie z podstaty pojmu nemůže být přirozená. stejně jako nemůže být přirozená arachnofobie (strach z pavouků) apod. myslím, že tento pojem je znásilněn médii, aniž by i tam lidi věděli, co přesně znamená(což v dnešní době nepřekvapuje). s RACIONÁLNÍM odporem k přistěhovalectví apod. podle mě nesouvisí. | |||||||||||||||
> | Nálepkování | neregistrovaný | 26.10.2015 14:22 | ||||||||||||
Přesně tak. Stejně tak je tomu u slova homofobie či homofób, kterými se v médiích častují lidé, kteří nesouhlasí např. s homosexuálními svazky či adopcí dětí homosexuálními páry... Homofóbie = strach z lidí | |||||||||||||||
> | K příspěvku "význam pojmu" | neregistrovaný | 17.11.2015 19:43 | ||||||||||||
Děkuji, že jste velmi dobře vysvětlil pojem xenofobie. Celý příspěvek je výborný. | |||||||||||||||
/cítí se pobaveně/ | neregistrovaný | 20.03.2015 18:15 | |||||||||||||
Lidi, bavíte mě!!! :DDDD
Znáte význam slov sociální stereotyp? Většina těch argumentů tady, které říkají, že xenofobie je přirozená a úžasná věc a další kecy ohledně pudu sebezáchovy, jsou naprosto iracionální a nemají s xenofobií nic společnýho! A řekněte mi, co je přirozenější bytost,než právě narozené dítě?. A co dělá dítě? Poznává! Vše kolem se. Pozoruje, zjišťuje, získává nové a nové informace! Jestliže je xenofobie tak úžasná a jediná správná cesta životem, tak je vědění a poznávání špatné, ne? |
|||||||||||||||
> | Blbost | neregistrovaný | 29.07.2015 10:00 | ||||||||||||
Naopak. Právě že to dítě se bojí cizího prostředí, může být závislé na svých rodičích, zvláště na matce.
A ještě přirozenější a viditelné je to u zvířecích mláďat. Vědění a poznávání je špatné a nikdo nemá nic proti tomu, abyste se jel podívat do muslimských nebo jiných států jako turista a naopak, aby sem turisté z jiných zemí jezdili a utratili nějaký peníz. Ale nechceme platit sociální dávky z našich kapes naprosto cizím lidem, kteří sem přijdou. To není xenofobie, to je o penězích |
|||||||||||||||
> | > | Oprava | neregistrovaný | 29.07.2015 10:04 | |||||||||||
Opravuji
Dítě se mnohdy bojí cizího prostředí i lidí a nechce se proto hnout od maminky. Vědění a poznávání NENÍ špatné.... Dále jde o přirozený strach z extremismu, zavádění muslimských pravidel, krádežemi, násilím atd. V tomto případě je přirozené, že vědět a poznávat takové věci není pro průměrného občana nejen nutné, ale ani potřebné. Takže se klidně vztekej "sluníčko" :-) |
|||||||||||||||
> | > | správný význam xenofobie | neregistrovaný | 22.09.2015 00:50 | |||||||||||
nenechme si od nikoho namluvit, že xenofobie a obavy z násilí davů, které se cpou do vlaků okny je totéž...
xenofobie je strach z NEZNÁMÉHO, nikoli z již známých projevů agresivity, atd. atd. tak, jak s nimi mají VŠICHNI na této planetě zkušenost nebo jak jsou od zkušených informování... nechápu, jak vůbec mohl někdo spojit a tak zevšeobecnit pojem xenofobie s rasismem...proto to ROZLIŠUJME! |
|||||||||||||||
> | > | Psycholog amatér? | neregistrovaný | 16.10.2015 12:40 | |||||||||||
Koukám, máme tady vývojového psychologa amatéra. Čím méně o věci ví, tím více je mu jasno. | |||||||||||||||
> | ,,cítí se úpobaveně,, | neregistrovaný | 19.07.2016 14:48 | ||||||||||||
ty jsi ale blb. Dítě když se narodí tak poznává, to ano. Ale je korigováno ( vedeno) rodiči, protože by se ve svém poznávání šupito presto zabilo ( třeba pádem ze schodů ) Takže příměr ,,dětské poznávání,, x xenofobie je HODNĚ MIMO | |||||||||||||||
PUD SEBEZÁCHOVY | neregistrovaný | 10.12.2014 23:29 | |||||||||||||
XENOFOBIE, TO JE PUD SEBEZÁCHOVY. STÁTY, KTERÉ ODMÍTLY RASISMUS A XENOFOBII JSOU DNES CÍLEM IMIGRANTŮ Z AFRIKY A ISLÁMSKÉHO SVĚTA A POMALU SE ŘÍTÍ DO ZÁHUBY.
Vše v přírodě je přirozeně xenofobní. Co je neznámé a cizí, tomu nedůvěřuji. |
|||||||||||||||
> | RE .. | neregistrovaný | 10.12.2014 23:32 | ||||||||||||
Xenofobie je přirozená.
Opakem xenofobie je XENOFILIE = patologická a nepřirozená otevřenost, obdiv ke všemu cizímu a neznámému, hlavně k imigrantům. |
|||||||||||||||
> | rozhodně souhlasím | neregistrovaný | 22.09.2015 00:56 | ||||||||||||
ANO, JE NÁM TO DÁNO PŘÍRODOU - být xenofobní...nenechme si to vzít a namluvit si, že je to negativní, je to ochrana jedince, daná nám přírodou...zvířata ji mají také
ve své podstatě je to totéž s rasismem - i mravenci, včely a další organizovaná společenství (organizovaná často lépe než lidi) rozlišuje mezi rasami mravenců, atd... Pokud je to dáno přírodou, nemůže to být špatně! NEBO JINAK: když máme už přemýšlet, jak nebýt xenofobní, atd. - tak potom ale OBĚ STRANY! i oni! stejnou měrou - proč se má vždy slušnější přizpůsobit agresivnějšímu? v přírodě proto, že nemá dost síly - ale u lidí to tak není, že...!!! lidé myslí...říkali nám ve škole - tak doufám, že opravdu myslí! |
|||||||||||||||
> | Městská legenda | neregistrovaný | 16.10.2015 12:29 | ||||||||||||
Opět jedna černá městská legenda. Ještě tu o černé sanitce. | |||||||||||||||
Dotaz | neregistrovaný | 05.11.2014 18:18 | |||||||||||||
Dala by se xenofobie charakterizovat i jako odpor (či nenávist) k menšinám? Menšinami myslím lidi s "jinou" orientací (homosexuálové, bisexuálové, tranvestité, nekrofilové...) či různé jiné národnostní menšiny (Vietnamci, Romové...).
Děkuji za odpověď. =) Adrilus |
|||||||||||||||
> | ne | neregistrovaný | 22.09.2015 00:58 | ||||||||||||
nedala, je to jen a jen strach z neznámého...není to odpor, jen vobyčejnej strach...odpor vzniká právě až na základě (negativních) zkušeností a to je sakra rozdíl! | |||||||||||||||
neregistrovaný | 05.09.2014 14:10 | ||||||||||||||
Nesnáším vše, co přichází k nám z východu, tj.hlavně lidi!!!! | |||||||||||||||
xeno | neregistrovaný | 11.06.2014 15:28 | |||||||||||||
Dobrý den. Kdosi řekl: Nedůvěra je moudrost hlupáků. Anebo, že strach má velké oči. Slovo "xenofobie" má mít jakýsi negativní, hanlivý podtext. Myslím si však, že jistá obava z cizího je zcela přirozená. Na ulici se také nebudeme na potkání objímat s cizí osobou, která nám mj. při tom může ukrást peníze z kapsy. Asi se neposadíme na místo v tramvají, když jsme tam předtím viděli sedět zanedbaného bezdomovce. Kdovíjaká zvířátka bychom si mohli přinést domů, že? Při řeči s cizím člověkem nebudeme stát 20 cm od jeho hlavy; on buď ucouvne nebo nás chytí pod krk. Existuje přirozený odstup, větší či menší; je to i v přírodě. Proč? Je to obranná reakce; živočich buď zaútočí nebo uteče. Je to xenofobie (=špatné)?
|
|||||||||||||||
> | neregistrovaný | 25.07.2014 22:35 | |||||||||||||
Pěkně vyjádřené, sdílím tento názor. ;-)
|
|||||||||||||||
> | význam slova xenofobie | neregistrovaný | 27.03.2015 08:46 | ||||||||||||
nedůvěra a respekt k cizím věcem jsou přirozené, jak tu píšete. Pojem xenofobie ovšem označuje patologický (chorobný) strach z cizího - to konkrétně označuje ten název, ne přirozenou obezřetnost. je to označení úzkostné poruchy. takže xenofobie z podstaty pojmu nemůže být přirozená. stejně jako nemůže být přirozená arachnofobie (strach z pavouků) apod. myslím, že tento pojem je znásilněn médii, aniž by i tam lidi věděli, co přesně znamená(což v dnešní době nepřekvapuje). s RACIONÁLNÍM odporem k přistěhovalectví apod. podle mě nesouvisí. | |||||||||||||||
> | > | neregistrovaný | 13.09.2015 09:17 | ||||||||||||
Konečně někdo se zdravým rozumem a znalostí významu slova.
"Mediální pracovníci" s ním velmi snadno polarizují společnost, tak ze sebe nenechávejte dělat pitomce! |
|||||||||||||||
> | perfektně napsané | neregistrovaný | 28.08.2015 09:21 | ||||||||||||
Plně souhlasím. Všichni jsme xenofobové a kdo není, tak je potencionální sebevrah | |||||||||||||||
> | > | SKVĚLÉ! | neregistrovaný | 22.09.2015 00:59 | |||||||||||
SKVĚLÉ! nenechme si namluvit, že jednáme špatně a že xenofobie je tak špatná...nechali bychom si tím vzít pud sebezáchovy. | |||||||||||||||
> | > | Mykání | neregistrovaný | 16.10.2015 12:32 | |||||||||||
Všichni? Mykám, mykáš, mykáme, v hlouposti si rocháme. | |||||||||||||||
> | Reakce | neregistrovaný | 05.06.2016 14:43 | ||||||||||||
Nikoliv, xenofobie je neopodstatněný, chorobný až neurotický strach z něčeho cizího.Výše zmíněnou reakci nelze označit za fobii. | |||||||||||||||
neregistrovaný | 02.10.2013 16:57 | ||||||||||||||
člověk xenofobní je stupidní nešťastná personal non granta | |||||||||||||||
> | neregistrovaný | 29.01.2015 22:43 | |||||||||||||
......personal non grata. | |||||||||||||||
xenofobií trpí tím pádem prakticky každý | neregistrovaný | 07.12.2012 19:04 | |||||||||||||
Každý tím trpí, protože by to tedy měl být i odpor např. k pedofilům,transsexuálům, zoofilům,nekrofilům,gerontofilům atd. | |||||||||||||||
> | Transsexuálové | neregistrovaný | 29.01.2014 15:40 | ||||||||||||
Na transsexuálech není nic špatného. Jsou to lidé s velmi nešťastným údělem, neboť se narodili v těle jiného pohlaví, než jak se cítí. Hormonální nerovnováha spojená s transsexualitou často vede u těchto lidí k těžkým depresím. Jednoho transsexuála (muže v ženském těle) znám, je to jeden z nejlepších lidí, kterého jsem měl kdy tu čest poznat. | |||||||||||||||
jasný | neregistrovaný | 24.03.2011 15:02 | |||||||||||||
xenofobie = demagogie | |||||||||||||||
> | Naturalismus | neregistrovaný | 22.02.2014 21:51 | ||||||||||||
Nesouhlasím. Xenofobie je přirozená obranná reakce vyplývající z pudu sebezáchovy. Co udělá kůzle, když potká tygra? Začne se s ním z nějaké naivní představy muckat? Ne.
Lidé sice mají na rozdíl od ostatních živočichů vyvinutější rozumové uvažování, ale stále to jsou zvířata, takže stále máme své pudy, emoce. Čus Nekorektní Miky |
|||||||||||||||
> | > | Žádná zvířata | neregistrovaný | 28.02.2014 16:33 | |||||||||||
Lidé nejsou žádná zvířata. Lidé jsou stvořeni k obrazu Božímu a zvířata jsou jim podřízena. Nevěřte těm kecům o Darwinovi a evoluci, jsou dávno vyvrácený. | |||||||||||||||
> | > | > | good one | neregistrovaný | 16.03.2014 01:23 | ||||||||||
hahá ten byl dobrej :)
btw "k obrazu Božímu" a kterého boha? :D |
|||||||||||||||
> | > | > | neregistrovaný | 14.04.2014 08:28 | |||||||||||
Aaa dalsi kterej si mysli ze byl slepenej z hliny a jinejch sracek a rovnou mu bylo 25 bez vyvoje.. | |||||||||||||||
> | > | Felix | neregistrovaný | 20.12.2015 21:39 | |||||||||||
Nikoliv Pane, xenofobie není přirozený strach, ale právě nepřirozený až neurotický strach. Odtud ta koncovka - fobie. | |||||||||||||||
je to lež | neregistrovaný | 21.10.2010 22:00 | |||||||||||||
Xenofobie je přirozená (!) obranná reakce organismu vůči cizím vlivům. Definice, které se v poslední době objevují v encyklopediích jsou lživé a jednostranně zaujaté. | |||||||||||||||
> | hh | neregistrovaný | 22.10.2012 14:37 | ||||||||||||
Sobeckost je taky přirozená. Nebo závist, nenávist... | |||||||||||||||
> | > | to není totéž.... | neregistrovaný | 31.01.2013 13:38 | |||||||||||
závist, nenávist ani sobectví nejsou obranné reakce. Jsou to vlastnosti. Kromě sobeckosti se domnívám, že nelze hovořit ani o přirozenosti. | |||||||||||||||
> | je to lež | neregistrovaný | 18.03.2013 16:47 | ||||||||||||
Souhlasím. Xenó je cizí. Je-li fobie strach i nenávist (?), mám s tím problém. Je-li fobie pouze strach, pak xenofobie je strach z cizího, nikoli nenávist! Jsem xenofóbní a nestydím se za to. Mám přirozený strach z cizího. | |||||||||||||||
> | > | absulutní souhlas! | neregistrovaný | 22.09.2015 01:03 | |||||||||||
jde jen o to, nazývat vše správně - a nenechat si nakukat chybný výklad slova xenofobie od méií... | |||||||||||||||
xenifilni xenofobie | neregistrovaný | 07.01.2010 16:00 | |||||||||||||
Pozor, strach z lidí je uváděn jako Antropofobie, popřípadě strach z davu jako Demofobie. Pokud se xenofobie spojuje s rasismem, jde o odpor k tomu, čím se od nás dotyčný odlišuje. Je to odpor k nezvyklé barvě pleti, odpor například k dredům, ke stravování pomocí jídelních hůlek apod. :D | |||||||||||||||
Ve frázi "podle mě" se píše mě, 4. pád | neregistrovaný | 08.12.2009 00:48 | |||||||||||||
Xenofobie má mnoho kategorií a tahle kategorie se nazývá rasismus | |||||||||||||||
> | .. | neregistrovaný | 13.12.2009 20:48 | ||||||||||||
stěr | |||||||||||||||
> | fds | neregistrovaný | 31.07.2010 15:34 | ||||||||||||
píšeš nesmysly | |||||||||||||||
podle mne | neregistrovaný | 01.12.2009 20:34 | |||||||||||||
xenofobií je nejčastěji myšlena rasová nenávist, nesnášenlivost vůči jiné lidské rase... | |||||||||||||||
> | Sorry | neregistrovaný | 08.12.2009 00:49 | ||||||||||||
Sry, já si nevšiml, že používáš diakritiku, podle mne je dobře | |||||||||||||||
asi oboje | neregistrovaný | 19.11.2009 15:09 | |||||||||||||
asi oboje | |||||||||||||||
> | mňje | neregistrovaný | 24.11.2011 03:00 | ||||||||||||
Já si pomáhám tím, že si řeknu "TĚ, TOBĚ, TEBE". Pak se rozhodnu pro "MĚ, MNĚ, MNE". Je to tak prosté, milý Watsone. | |||||||||||||||
xena | neregistrovaný | 09.12.2007 10:14 | |||||||||||||
miluji nová přátelství,ale mám strach z lidí..xenofilní xenofobie? ouu | |||||||||||||||
> | co6 | coby6 | 07.12.2008 23:26 | ||||||||||||
Xena??????.c.o.b.y. | |||||||||||||||
> | xenofobní xenofobie | relief | 30.07.2009 19:44 | ||||||||||||
buď to nedává smysl, nebo to nepobírám:) | |||||||||||||||
Navigace
předchozí slovo: » xenofilnínásledující slovo: » xenogenní
slovo se nachází na stránce: X:1
krok zpět: » zpět
hledat jiné cizí slovo: » hledání
upravit (opravit) toto slovo: » upravit
přidat do slovníku nové slovo: » přidat