Pojem Jehova

Slovo:

Jehova


Upozornění:
vložil uživatel CS a ověřil editor

Význam:

[kauzativní tvar heb. slovesa ha·wah´ (stát se) v imperfektu - znamená "působí, že se stane"]

Boží osobní jméno. (Iz 42:8, 54:5) V Bibli jsou sice používány také popisné tituly, například "Bůh", "Svrchovaný Pán", "Stvořitel", "Otec", "Všemohoucí" a "Nejvyšší", ale osobnost a vlastnosti Boha - kým a čím on je - jsou plně shrnuty a vyjádřeny jedině tímto osobním jménem. (Ža 83:18)

Správná výslovnost božského jména. "Jehova" je nejznámější česká výslovnost božského jména, i když většina znalců hebrejštiny dává přednost výslovnosti "Jahve". Nejstarší hebrejské rukopisy uvádějí toto jméno v podobě čtyř souhlásek, tento tvar je obvykle označován jako tetragrammaton (z řeckých slov te·tra-, jež znamená "čtyři", a gram´ma, "písmeno"). Tato čtyři písmena mohou být do češtiny transliterována jako JHVH (nebo JHWH).



Generovaný, orientační výčet dalších tvarů tohoto slova



Některá související slova

tetragrammaton, svědek Jehovův, Jahve

Komentáře ke slovu Jehova


 
» přidat nový komentář

Jehova není správná výslovnost! neregistrovaný 29.12.2015 16:51
» reagovat

Výraz "Jehova" je rouhavý patvar, slovní hříčka Satana, která uráží Boha! Slovo "hovah" totiž v hebrejštině znamená "ruina", "zkáza"!
Správná výslovnost je s největší pravděpodobností "Jahwe", jak nám ozřejmil křesťanský spisovatel Klement Alexandrijský (asi 150-215):
"Toto jméno se vyslovuje Iaúe, což se vykládá jako ´Ten, který je a který bude´." (Strómata V,6).
 
Boží slovo neregistrovaný 09.08.2015 21:14
» reagovat
Pokud chci někoho oslovovat jménem tak protože s ním budu promlouvat tak se taky modlete zkuste to ale pokud chci být něčí blízký přítel tak se o Něm budu chtít dozvědět víc a Boží slovo věřím tomu že ti k tomu pomůže. Nicméně sám Jehova tam nechal zapsat své jméno a to nejen Žalm 83:18 ale mnohem vícekrát takže bych chtěl akorát povzbudit k modlitbě čtení a rozjímání kdo hledá opravdu nalézá a pravda se prokáže být pravdou sám Ježíš prohlásil: posvěť je pravdou, tvé slovo je pravda. :-D
 
JHVH Karlův most neregistrovaný 24.05.2014 01:27
» reagovat
JHVH je na Karlovém mostě, na štítu anděla v Nitře nebo "Jehovah" na Oravském hradě. Jahve v bibli na Hradčanech. Asi něco natom bude. Výslovnost asi nebude důležitá, kdyby to Bůh chtěl, asi by si to zařídil :D Já to vnímám jako ekvivalenty; např. Marie, Manka, Maruška...
 
> jehovah_ neregistrovaný 19.08.2017 23:50
» reagovat
  Připona hovah hebrejsky znamená zkáza či ruina...
   
Jehova je praví živí bůh neregistrovaný 31.03.2013 11:26
» reagovat
Jehova je jméno boží
 
souhlas neregistrovaný 27.12.2012 14:41
» reagovat
Myslím, že pan doktor Kohoutek (nevím všechny tituly) je fundovaný na to, aby napsal správně význam Božího jména. A ke komentáři, souhlasím s Jirkou - inteligentně podáno. Vím, že hodně lidí si myslí, že Jehovisté si své jméno vymysleli, tak to asi tak nebude. kamila
 
jehovah neregistrovaný 07.09.2012 23:55
» reagovat
anoo reaguji naa to...presne tak spravne jsi to odhalil..jmeno Jehova ..ma presne tento vyznam..stane se...
 
Jehova je významné jméno po celém světě !! neregistrovaný 09.07.2012 08:26
» reagovat
svedkove jehovovy jsou jednotna vira..nejsou to jen reci to co vyucuji a kazou po CELEM SVETE JEDNOTNE..je pravda neni tezke tomu uverit, delaji to pro jehovu protoze jehova je pro ne nejdulezitejsi osoba v jejich zivotech maji jehovu v srdci a kdyz mate neco v srdci neco co milujete napr.. manzelku nebo dite ..tak preci milujete a to same je i s JEHOVOU s tim rozdilem ze Jehova je vecny buh a chce aby jsme i my byli vecny ..a to je skutecnost!!! neni to jenom pohadka protoze jehova uz zazraky udelal napr..kdyz otevrel more! to nedokaze nikdo jen buh Jehova ..pomaha nam v zivotech davat silu prekonavat tezke obdoby..ale pokud samozrejme chceme jeho pomoc to je preci logicke..kdyz vas nekdo pozada o pomoc a je to ve vasich silach pomuzete?..pokud mate dobre srdce a mate tu touhu pomoct tak ano samozrejme ze pomuzete..a to same od nas VSECH CHCE JEHOVA aby jsme ho zadali o pomoc ..VERIT V TO ZE JEHOVA NAM DA VECNY ZIVOT zde na zemi ale v podstate v jinem svete..je krasne moccc krasnee...samozrejme ze v tomto svete plnych valek a bolesti zde..nemuze byt krasny spokojeny a vecny zivot to da preci rozum a proto sam PAN JEHOVA ukonci vsechny valky, vsechno to co nam nici zivot, trapeni nebude , v novem svete bude vse nove ..ale to si musi sam kazdy zaslouzit a to rozhodne JEHOVA nas velky nejsvrchovanejsi BUH, to co se deje dnes myslim tim ze vlada je vicc surova k nam lidem ..a proto Jehova ceka az to bude tak jak prorokoval ..a potom prijde velky den Jezisovo ktery nas ochrani s jehovou v ARMAGEDONSKE VALCE ..nejsou to blaznive reci ani pohadky ani nicc cemu by tve srdce neuverilo ver tomu ze to co prijde uvydis sam na vlastni oci uzted se deji desive veci ve velkem souzeni to bude horsi o 100% proto hledejte JEHOVU!!! pokud chcete zit vecne s vasemi detmi v novem svete..
 
Je to magořina k ovládání lidí neregistrovaný 30.12.2009 11:56
» reagovat
Bez ohledu na to, jak se vyslovuje :-/
 
> Nas otec, nas jedinny buh ktere ma jmeno Jehova neregistrovaný 12.01.2010 16:41
» reagovat
  jako kazdy z nas ma sve jmeno, tak je pochopitelne ze i jedinny nas buh ma sve jmeno - Jehova. Jehova buh se pravdepodobne pojmenoval sam, a proto kdyz stvoril nejprve svet a pak lidi prvni lidi na svete byly jak mozna sami vite byly- Adam a Eva, byly to lidi ktere Jehova stvoril aby zily vecne, a dokonaly to znamnena- Lidi ktere nikdy nebudou starnout, lidi bez starosti a utrpeni, bolesti jak fyzicke tak dusevni atd..- lidi bez nemoci, lidi dokonale zijici v dokonalem svete zvanem RÁJ.Bohuzel tyto dva lide Adam s Evou zhresily a zradily boha tim, ze podstoupily velike zkousce, to té ze nez zacly zit Adam s Evou v dokonalem svete v Ráji, tak k nim buh Jehova promluvil:" Muzete jist z kazdeho stromu, ale jen z jednoho stromu nemuzete jist" , a poukazal na ten strom ktereho se nemohly dotknout. A vite proc protoze na tom strome z ktereho nemohly jist byl Satan prevtelen do hada, a povedel jim " Neboj se klidne jez z tohoto stromu, buch ti to odpusti protoze te miluje". a Eva s Adamem poslechly Satana a jedly ze zakazaneho stromu, a tim boha Jehovu zradily. Buh jim tedy rekl" Proc jste mne zradily?", a Eva povedela "ne to Adam jedl z tohoto stromu, a Adam rekl nee to Eva mi dala kousnout" , tak to svadel jeden na druheho, ale Jehova videl do jejich srdci a vedel ze to svadi jeden na druheho, a rekl jim ze maj uz zkazene srdce, protoze jej zradily, a dale jim rekl ze svou dokonalost cloveka ztratily a proto budou lide umirat, budou nemocny, a zkazeny v tomto nedokonalem a zkazenem svete ve kterem my ted zijeme, my lide ktere vetsina z nich neveri ze existuje Buh jedinny buh jemen Jehova.A lide se smeji lidem ktery veri v tohoto jedineho praveho boha, a berou jeho jmeno nadarmo a delaji presne to co delaly Adam s Evou
a poslechly Satana, a to dnes delaji lide Kradou, Lzou, zabiji,nenavidi se, jsou agresivni jsou vseljake nemoce, hladovy, miluji spise sami sebe nez Boha, miluji penize nez-li boha. A tyto slova ktere ctete jsou napsane v Bibly a jsou i predpovedeny.. a jsou to veci ktere se dnes deji.A proto lide kteri tyto veci dnes delaji a neveri v Boha praveho boha, a naopak se mu smejou, a hrube nadavaj budou potrestani tim, ze az pride velky soud ktery ucini sam Buh Jehova a jeho syn Jezis Kristus potresta je tim ze budou odstraneni z tohoto zkazeneho sveta, ze ktereho Jehova vytvori "NOVY SVET jmenem - POZEMSKY RAJ" ve kterem budou zit lide, ktere poslouchaly Jehovu verily v nem a cinil yjeho pozadavky ktere nejsou uprime receno lehkke pro nedokonaleho cloveka, ale i presto dostaval silu od Jehovy tim, ze se k nemu modlil a prosil ho o jeho silu a vytrvalost.Tyto lide Jehova a jeho prvorody syn Jezis Kristus ktery za nas zemrel proto aby nam lidem v tomto svete dal prilezitost se dozvedet PRAVDU ktera pochazi od Jehovy a Jezise Krista. Pravda je slovo ktere studuji miliony lidi na celem svete nybrs je to velike studium ktere tak zvane Svedkove Jehovovy studuji treba i 20 nebo i 40 let i vice.Po case se nechaji pokrtit od svych BRATRU a SESTER, ktere jsou take Svedky Jehovovych, A studuji PRAVDU.jestli tyto veci a slova posvatne slova chcete vedet vice, vyhledejte Svedky Jehovovy , a nevyhanejte je z vasich domu, jako vyhanelyx ylide pred davnymy lety Jezise KRista. Muzetes e dozvedet vice a mnoho.. pokud budete chtit. Nebot se konec tohoto sveta a zkazenych lidi, ktere nechteji boha Jehovu a Svedky Jehovovy, budou potrestani a odstraneni z tohoto sveta. A kazdy to sam pozna a pociti ze vse co bylo uz neni , anikdy nebude a naopak se bude vse horsit a horsit, bude velika Bida, velike nemoce, a velka agresivita lidi a jine a jine veci ktere jsou prespovedeny a napsany v BIBLY.Pokuste se sami sebe zmenit, a zacit milovat boha jako on miluje vas, a porad vam dava sanci se zmenit.S popzdravem Miroslava Szamkova.
   
> fsgn neregistrovaný 21.03.2013 06:31
» reagovat
  nemas pravdu
   
chybicka neregistrovaný 22.04.2009 12:54
» reagovat
spis se to vyslovuje Hove tamto jak je napsano je spis anglicka vyslovnost. Vratte se do lavic, treba tady http://www.hebrejstina.unas.cz/
 
Jehova-Jahve neregistrovaný 13.10.2008 22:35
» reagovat
Pokud by bůh všemohoucí požadoval abychom vyslovovali jeho jméno,jistě by nám uměl sdělit jeho správnou výslovnost.Nejstarší pramen o slovu "Jéhovy" dostupný na netu jsem našel v knize "Chrám Satanův" z doby vzniku zednářů 1717 až francouzké revoluce 1793.dle některých indicií dostupných na netu vznikl výraz "Jehova" či jeho variace "Yehowah" apod.pomocí kabalistické kombinatoriky slořením Jahve (bůh židů)+ Baal (bůh babylónský,filištýnský...+Isis (bohyně egeptská.Též proložením JHVH samohláskami ze slova "Adonai".Slovo Jehova používají svobodní zednáři při okultistických rituáleh.Je velmi pravděpodobné,že účelem je hanobení biblického tetragramu.
 
> Vaše odpověd je slátanina !??? neregistrovaný 27.09.2012 18:40
» reagovat
  Bez urážky,větší kombinaci nesmyslů,jsem dlouho neslyšel!???Kombinovat JHVH s Baalem a Isis je podobně neslučitelné,jako voda a olej.Ten kdo trochu zná biblickou hist.,tak dobře ví,že Baal a Isis byli židy a Ježíšem Kristem opovrhovaní tzv.bozi!Pochybuji,že by zednáři a jim podobní,byli tak hloupí,aby kombinovali neslučitelné-je to stejné,jako zároveň oslovovat Boha a Satana jedním jménem.
To jak se přesně boží jméno JHVH vyslovovalo,nikdo přesně neví,ale lidé s upřímným srdcem se snaží o co možná nejpřesnější vyslovení-myslím,že jméno každého z nás bude znít s úst různých cizinců různě a přesto budou myslet tu samou osobu,ne ???
Možná se spíše zamysleme,komu by asi z duchovní říše vyslovování Božího jména vadilo ?Kdo má strach z pravdy a je v Bibli označen jako ,,otec lži"?Ano,ten má v Bibli mnoho jmen-Baal-Belzebub-či Satan.
Pravý Bůh má jednu identitu a kdo chce hledat pravdu,tak nebude bazírovat na výslovnosti,např.Ježíš či Jehošua i když jde o tu samou osobu.Zřejmě ani mne nebude angl.mluvící komunita oslovovat Jiří,ale George,nebo it. Giorgio a přesto to budu já koho budou volat z čisté snahy o oslovení a o to jde,ne o bazírování nad správnými samohl. ve jméně JHVH !
Všem upřímným hledajícím biblickou pravdu přeji,aby se nedali při hledání pravdy podobnými bludy odradit a pokračovali v poznání Boha JHVH.
Jirka
   
vyslovnost neregistrovaný 30.10.2007 14:21
» reagovat
jak to tedy je ?S.J.tvrdi že vyslovnost Božiho jména není známa a přesto vyslovují Jehova.
 
> vyslovnost neregistrovaný 04.11.2007 21:50
» reagovat
  Výslovnost není tak důležitá. Jestli se vyslovuje Jehova, Jahve nebo jinak. Stejně tak se nikdo nepozastavuje nad jménem Ježíš. Je správně vyslovovat Ježíš, Jesus ? Ani jedno protože hebrejsky je Jehošua. Nebo Jozue. Hebrejsky je Jošua. Takže nezáleží na výslovnosti, ale na tom koho si pod tím jménem představíme.
   
> vyslovnost neregistrovaný 04.11.2007 21:51
» reagovat
  Výslovnost není tak důležitá. Jestli se vyslovuje Jehova, Jahve nebo jinak. Stejně tak se nikdo nepozastavuje nad jménem Ježíš. Je správně vyslovovat Ježíš, Jesus ? Ani jedno protože hebrejsky je Jehošua. Nebo Jozue. Hebrejsky je Jošua. Takže nezáleží na výslovnosti, ale na tom koho si pod tím jménem představíme.
   
>> ano neregistrovaný 17.10.2009 09:22
» reagovat
   reaguji na ten komentar k vyslovnosti je to tak
    
>> ano neregistrovaný 17.10.2009 09:23
» reagovat
   reaguji na ten komentar k vyslovnosti je to tak
    
> omyl neregistrovaný 17.10.2009 09:18
» reagovat
  to jmeno je bez samohlasek a po cele roky se vyslovuje po cesku Jehova, nejsme židé že?
   
>>   neregistrovaný 28.07.2016 15:56
» reagovat
   Nesmyslná poznámka - a co,že se vyslovuje po česku Jehova ? On snad Pán Bůh JE ČECH ??
Otázka zněla,jak se doopravdy jmenuje a ne,jak se vyslovuje "po česku"...
    
imperfektum? Obycejny clovek 09.01.2006 22:45
» reagovat
Ve slovníku cizích slov(Státní Pedagogické Nakladatelství 1981)je "Imperfektum" - jednoslovné vyjádrení minulého casu. Melo by tedy znit:nejak jako "stalo se"?
 


Knihy

Navigace

předchozí slovo: » jégrovky
následující slovo: » Jehovah
slovo se nachází na stránce: přidáno-návštěvníky:1288
krok zpět: » zpět
hledat jiné cizí slovo: » hledání
upravit (opravit) toto slovo: » upravit
přidat do slovníku nové slovo: » přidat

hledat - slovník - pro webmastery - o slovníku - kontakt
scs.abz.cz  --  web © 2005-2017  --  ABZ.cz