Pojem nacionalizmus

Slovo:

nacionalizmus, nacionalismus


Význam:

politický směr a ideologie vycházející z přesvědčení o výjimečnosti a zpravidla i nadřazenosti vlastního národa



Některá související slova

šovinizmus

Komentáře ke slovu nacionalizmus, nacionalismus


 
» přidat nový komentář

Nacionalismus neregistrovaný 08.04.2011 15:24
» reagovat
Nacionalismus je pocit příslušnosti k národu. Nacionalista je člověk, který cítí příslušnost k národu. Nic víc, nic míň. Vyvyšuji-li svůj národ nad jiné, nejsem nacionalista, ale šovinista. Spojovat nacionalismus s vyvyšováním se nad jiné národy je chybné a způsobuje matení pojmů. Pro vlastenectví či národovectví pak nemáme odpovídající cizí slovo a pro vyvyšování svého národa nad jiné máme cizí slova hned dvě. Toto vyhovuje těm, kdo chtějí nějaké národní cítění potlačovat.
 
radši neregistrovaný 24.03.2011 15:37
» reagovat
nacionalismus je často zaměńován s nacismemn, vhodnější je užít obratů-vlastenectví, hrdost v národ
 
Výstižnější definice ipscale 14.03.2011 15:10
» reagovat
z knihy A. Heywooda Politické ideologie: "...názor, podle něhož ústředním principem politické organizace je národ.", "...spojován s neotřesitelnou vírou v sebeurčení národa, založenou na předpokladu, že všechny národy jsou si rovny...", "Nacionalismus byl spojován se značně rozdílnými ideologickými proudy od liberalismu po fašismus."
 
Nacionaslismus není nacismus neregistrovaný 30.08.2009 13:31
» reagovat
Volím narodni-stranu.Je to strana nacionalistická.Nevolil bych odpor ,což je nacistická česká strana.Kdo je nacionalista a vlastenec český,nemůže být nacista,,zrůda.
 
Nacionaslismus není nacismus neregistrovaný 30.08.2009 13:31
» reagovat
Volím narodni-stranu.Je to strana nacionalistická.Nevolil bych odpor ,což je nacistická česká strana.Kdo je nacionalista a vlastenec český,nemůže být nacista,,zrůda.
 
NACIONALISTA neregistrovaný 08.04.2008 23:36
» reagovat
Naprosto souhlasím s názorem, že výklad nacionalismu na těchto stránkách je špatný, mystifikující a hlavně velice nepřesný. V důsledku takovýchto drobností a politické lobby veřejnost vnímá nacionalismus a nacismus jako jednu a tutéž věc. MUSÍ SE TO ODDĚLIT!!! Jsem Čech jak poleno a chci zachovat ČR tak jak ji znám a do jaké jsem se narodil...Proto volím Národní Stranu (nejsem jejím členem ani agitátorem, jen ji chci ukázat podobě smýšlejícím lidem, kterým není osud naší země lhostejný stejně jako mně...jsem prostě jen její volič). www.narodni-strana.cz
 
> VLASTENEC neregistrovaný 15.11.2008 20:15
» reagovat
  Nacionalismus je kámen úrazu pro všechno. Mám sice podobné požadavky jako ty a rád bych žil ve slušném Českém státě. Ale volit ty zrůdy z Národní stany mi přijde opravdu neinteligentní až ostudné. Nacionalismus je bohužel hodně široký pojem, ale obvykle je to takové útočné vlastenectví (ale ne jako fašismus). Neříkám že je od podlahy špatný, v jistých dobách byl nutný. Ale v klidné době působí nacionalismus kontraproduktivně a právě on byl příčinou proč se Češi rozhádali s Němci a pak došlo na Sudety, kterých hravě využili nacisté. Nutno dodat, že se nacionalismus po léta měnil a současný nacionalismus se někdy dokonce blíží k antisemitismu a radikalismu a nemá tolik společného s tím starým nacionalismem z národního obrození.
Navíc je nepochopitelné současné antiněmectví (které se chytá akorát pár keců šovinistických nacionalistů z Bavorska a Rakouska).
   
> Vlastenec a nacionalista neregistrovaný 19.11.2008 14:21
» reagovat
  V plném znění s Vámi souhlasím!
   
>> Vlastenec a nacionalista neregistrovaný 19.11.2008 14:23
» reagovat
   ...souhlasím s příspěvkem NACIONALISTA.
    
Nacionalismus je politické vlastenectví neregistrovaný 09.01.2008 09:49
» reagovat
Nacionalismus nemusí vždy být spojen s přesvědčením o nadřazenosti vlastního národa. Například i naše Národní obrození bylo nacionalistické hnutí a nikdo zde nenadsazoval svůj národ ve stylu nacismu. Nacismus již není nacionalismem, nýbrž jeho vzdálenou a silně zdeformovanou formou. Přirovnal bych to tak, že kdyby se nacionalismus rovnal sociální demokracii, tak nacismus by se rovnal totalitnímu komunismu.
 
Slušní lidé jsou nacionalisti_ neregistrovaný 20.02.2007 17:07
» reagovat
Tato doba a neschopní politici jsou přičinou rasového napětí. Každého jedince,nebo skupinu,kteří mají zájem dělat něco pro svou zemi označí za nacionalistu,fašistu,rasistu...Ale tito "extremisté" nechtějí žádnou nadřazenost,ale naopak,stejná práva a s tím související povinosti pro všechny.
 
Yvette neregistrovaný 21.01.2007 15:09
» reagovat
A hlavně, Hitler byl nejen nacionalista, ale i nacista..myslím, že to nacionalisté nejsou.
 
Yvette neregistrovaný 21.01.2007 15:09
» reagovat
A hlavně, Hitler byl nejen nacionalista, ale i nacista..myslím, že to nacionalisté nejsou.
 
!!! neregistrovaný 08.01.2007 08:51
» reagovat
Podle meho nazoru to neni zpravida nazor nadrazenosti...ale pokud se podivate tak!Český národ umira...A mi Nacionalisti se snazime ami uplne neumrel ..tato doba prinasi skazu nasi vlasti ti co tu byli uz po mnoho generaci se musi sklanet pred cigany(ja osobne prti nim nic nemam ale kdyz se poohlednete nejaky cas zpet-cigani zbili na obednavku zaka ucitele)je to ukazky nevychovanosti mlade generace a to co si dovoli mensiny ,musimove..to stejne Evropa se jim neustale omlouva....B.O.J.I S.E!!!a i kdyz nema ceho neustale do nich cpeme penie ale oni do nas nedaji nic plazime se kolem nich kvuli rope !!!je to priserne takze se nedivte ze nacionaliste kteri chteji zachranit svou zemi..maji vyhrady k jinym narodum a mensinam
Dekuji!
 
volte neregistrovaný 05.12.2006 17:45
» reagovat
Volte na www.thevotenation.com najoblúbenejší štát sveta

Držím palce
Joachimm
 
Jsem nacionalista... neregistrovaný 15.11.2006 22:14
» reagovat
... a myslím,že na nacionalismu není nic špatného,nejde-li o názor(postoj,myšlení či chování)posunutý do extrému.Hranice jsou velmi tenké!V souvislosti s tím mne trochu naštval a zároveň i pobavil článek z ml.fr.DNES(14.11.2006 strana A12),ve kterém pan Jakub Pokorný charakterizuje "průměrného českého pravicového extremistu" těmito slovy: "VYHOLENÁ LEBKA,BEZ PRÁCE,BOMBER A TĚŽKÉ BOTY,BEZ VZDĚLÁNÍ".
Také mám holou hlavu,nosím bombra,od roku 1992 kdy jsem ukončil vojnu bez přestávky PRACUJI(CELKEM 2 ZAMĚSTNAVATELÉ).A vzdělání mám běžné úplné střední odborné(SPš Stavební).Faktem je,že martensky nenosím.Jinak mne popsal jako typického skina,pravicového extremistu.S tím nemohu souhlasit.To,že někdo nosí bombra a je nacionalista(patriot) neznamená,že je extremista.Skrytý extremismus je rozhodně nebezpečnější!
Toť vše.
Hezký den.
 
Záměna pojmů neregistrovaný - Kajoz 23.01.2006 13:42
» reagovat
Uvedený výklad je naprosto nesprávný a fabulující. Jedná se o záměnu s nacionálním šovinismem. A Hitler, kromě toho, že byl nacionalista, byl právě nacionální šovinista.
 
je to sporne neregistrovaný - Dan 05.12.2005 16:36
» reagovat
T.G.M. byl taky nacionalista.Bez něho bychom nebyli.Hitler byl take nacionalista.A bez něho by nam všem bylo lepe :(
 
nesouhlas!! neregistrovaný - Honza 14.08.2005 12:20
» reagovat
Tak s tím rozhodně nesouhlasím, nacionalisté nevycházejí z přesvědčení o nadřazenosti svého národa, jde jim spíše o naplnění materiálních nebo kulturních hodnot příslušníků svého národa.
 
> Super odpověď neregistrovaný 10.12.2006 12:51
» reagovat
  Uspokující názor. Nevím co na tom slovíčku většině vadí.Bez nacionálně smýšlejících lidí ztratíme svoji identitu. Wendy
   





Navigace

předchozí slovo: » nacionalistický
následující slovo: » nacionální
slovo se nachází na stránce: N:1
krok zpět: » zpět
hledat jiné cizí slovo: » hledání
upravit (opravit) toto slovo: » upravit
přidat do slovníku nové slovo: » přidat
Knihy
NacionalismusNacionalismus
autor: Gellner Ernest
doporučená cena: 198
naše cena:176Kč
Nacionalismus, společnost a kultura ve střední Evropě 19. a 20. stoletíNacionalismus, společnost a kultura ve střední Evropě 19. a 20. století
autor: Jiří Pokorný, Luboš Velek, Libuše Velková
doporučená cena: 300
naše cena:267Kč
 
hledat - slovník - reklama - pro webmastery - o slovníku - kontakt
http://slovnik.abz.cz  --  web © 2005-2006 ABZ.cz  --  Radek Kučera & daughter