Pojem nihilizmus

Slovo:

nihilizmus, nihilismus


Význam:

• neuznávání, popírání všech hodnot mravních, společenských ap., negativní postoj k všeobecně přijímaným hodnotám mravním, společenským, kulturním ap.

• v Rusku v 60. letech 19. stol., hnutí proti všem existujícím řádům



Některá související slova

kosmicismus

Komentáře ke slovu nihilizmus, nihilismus


 
» přidat nový komentář

Podlé mého neregistrovaný 02.08.2013 14:38
» reagovat
Nihilista podle mě nedokáže uznat odpovědnost jednání člověka jako individuality. Neboť v jeho vnímání se osobnost skládá pouze z genetických predispozicí, zkušeností a okolních vlivů. Abstraktněji řečeno,nevěří na duši. Udržuje si pouze pragmatický postoj na svět a nevěří v nic "víc". Vhodná citace: "člověk nepůsobí na svět, nýbrž svět na člověka". To vyvolává pocit vnitřní prázdnoty, bezvýznamnosti a neschopnost oddělit "dobro" a "zlo".
 
nihilist. portal neregistrovaný 21.10.2010 16:47
» reagovat
http://counterorder.com/ môžete študovať
 
skeptik? pesimista? neregistrovaný 04.10.2010 20:23
» reagovat
nihilismus je popírání všech "dogmat", vymyšlených lidskou společností.
nihilista se pokouší o pohled na svět jako skutečnost neovlivněnou lidskou společností. tedy ne, že ho nezajímá nic :)
 
> souhlas neregistrovaný 02.07.2012 22:41
» reagovat
  a naprostý, pohled na věc jako na „Ať dělám, co dělám, nemá to cenu.‘ nemá s podstatou nihilismu nic společněho. Plést si skepticismus s nihilismem je velká, opravdu velká chyba. To co tady většina lidí popisuje je právě skepticismus s leností lidí. Nihilista se snaží popírat dogmata, dívat se na věc z širší perspektivy. Například za nihilistu by vás považovali v zemích kde je uznáván trest smrti, ale vy proti tradici, zvykům a proti veřejnému mínění, budete proti absolutnímu trestu. V zemi s všudypřítomnou korupcí je nihilistický přístup hledat si cestu vzhůru právní cestou, protože každý je přece korupčník, otec byl, známí jsou, proč bych měl být takový i já. Ale není to jenom o stavění se do opozice, ale o pochopení toho dogmatu, činu, tradice nebo mravní hodnoty, konfrontovat ji s mým vlastním vnímáním světa, ne jen se tupě řídit podle všeobecně uznávaných pravidel a myšlenek.
   
nihilista neregistrovaný 26.09.2010 00:06
» reagovat
nihilismus>nihilista..člověk který ztratil všechny naděje..symbolizuje ho pouze jedno slovo...NIC
 
nihilis neregistrovaný 20.06.2010 15:15
» reagovat
Konec už nastal
 
Nihilisté neregistrovaný 03.06.2010 08:57
» reagovat
...jsou podle mě ti rádobyalternativci, poflakující se po ulicích a kolen nádraží, žebrající o prachy, se psama, bez domova, všechno je na hovno. A to jim ještě toto slovo dost lichotí.
 
> hloupost neregistrovaný 02.08.2013 14:40
» reagovat
  Nihilismus je filosofie, ne životní styl nutně vedoucí k Vámi popisovanému parazitování.
   
. Samantha 24.02.2010 22:02
» reagovat
nějak mi ty definice připomínají cynismus, jaký je tedy rozdíl? Obojí odmítá morálku, obecné mravní hodnoty,...
 
> pro samanthu neregistrovaný 26.09.2010 00:14
» reagovat
  Cynismus je zde sice popsán,jak ty říkáš,ale zrovna je to řečeno dosti obecně...lépe to pochopíš na slově příbuzném-cynik-člověk chladný,posměváček apod.!
   
> odmítání morálky znamená co? neregistrovaný 14.11.2011 12:37
» reagovat
  Jak jsme svědky, dochází neustále k posouvání hranic morálních hodnot.Jak rozumím já slovu nihilismus, není to odmítnutí zavedených hodnot, ale odmítnutí a nerespektovíní jakýchkoliv hodnot a pokusů někam se posunout, mít důvod a cíl života.Což vede do důsledku k jeho zničení.Není naděje, není života. Sine spe, non est vitae.Bez naděje není života. Staří Římané. To je nihilismus.To je život bez Stvořitele.
   
nihilista x flegmatik neregistrovaný 06.01.2009 13:59
» reagovat
Vůbec Vás nechci opravovat, ale většina té definice se spíše hodí na flegmatika. Nihilista je opravdu znechucen a není mu to jedno. To by asi nebyli hnáni ruskou tajnou policií jakožto revolucionáři, ne?
 
> nihil x fleg neregistrovaný 02.08.2013 14:47
» reagovat
  Konkrétně rusští nihisté jsou řazeni do "politického nihilismu" a jsou více podobní anarchistům.
   
Nihilismus... neregistrovaný 02.11.2008 02:29
» reagovat
...a pesimismus nebo skepse jsou různé věci. Nihilista je - alespoň podle mě - člověk, který na všechno kašle. Neuznává hodnoty. Nemá cíl, nehledá smysl. Ale to neznamená, že je nešťastný, nebo negativní. Často spíš naopak. Odmítnutí hodnot nemusí přece nutně být znechucení, může to být třeba i výsměch.
 
ne neregistrovaný 11.03.2008 23:00
» reagovat
popírání jakýchkoliv uznávaných hodnot (ať už mravních či jakýchkoli jiných)
 
Spíš neregistrovaný 26.08.2007 11:35
» reagovat
Nechuť věřit ve větší smysly, odmítání hodnot a dogmat, pragmatický přístup k životu. Viz. dekadence
 
nihilista= neregistrovaný 06.06.2007 19:17
» reagovat
člověk, jež si stěžuje na svou domovinu, avšak v cizině se mu po ní stýská
 
> Coze? neregistrovaný 02.11.2008 02:25
» reagovat
  Nihilista ti kasle na nějaký země ty domovino. Jsou mu asi tak důležitý, jako čáry na papíře.
   
Monika neregistrovaný 03.05.2007 16:26
» reagovat
nihilismus je odvozeno z latinského slova nihil, tedy nic, neřekla bych, že to má nějakou spojitost s hodnotami nebo tradicemi, spíše bych řekla, že neuznává nic, co má něco společného se společností (může tedy zahrnovat i tradice nebo společenské hodnoty, ale jen zahrnovat), hodnoty a tradice jsou jen součástí, netýká se to pouze jich
 
> souhlas neregistrovaný 12.03.2008 13:44
» reagovat
  rozhodne souhlasim a jeste bych dodal ze je to jen dalsi z mnoha dusevnich nemoci vyvolanych globalnim vypetim a systemem
   
>> jo... jirkazverina 14.04.2008 22:39
» reagovat
   a Fridrich Nietzche(1844 – 1900)už tím trpěl...
    
>>> nesouhlasím neregistrovaný 27.05.2008 00:57
» reagovat
    Ne, on nihilismus vymyslel, dá se snad trpět pesimismem? neřekl bych, trpí jen člověk co předstírá, že je něčím jiným než ve skutečnosti.
     
>>>> nesouhlasím neregistrovaný 03.01.2010 15:33
» reagovat
     Friedrich Nietzsche nihilismus rozhodně nevymyslel. Tento pojem používá už svatý Augustýn(354-430). Takže nihilismu není moderní pojem a nemá spojitost globalizací.
      
>>> souhlas neregistrovaný 26.09.2010 00:08
» reagovat
    tak tak ,vzdělaný muži:)
     
muj pocit z tohoto pojmu neregistrovaný 02.01.2007 21:21
» reagovat
opomijeni hodnot, zlehcovani tradic a zvyku a nepsanych radu... nezajem o nabytou cennost...
 
nihilista neregistrovaný 03.12.2006 22:43
» reagovat
..nihilista je člověk, který ničemu nevěří..(má v sobě prvky pesimismu)..
 
a neregistrovaný 22.11.2006 11:59
» reagovat
není to něco jako apatie, nezájem o nic, přehlížení všeho, co se děje kolem, přezíravý postoj...atd...?
 
> take neregistrovaný 17.09.2010 16:58
» reagovat
  mi tento pojem vyvolava spis vyznam pojeny s nezajmem az apatii
   
ultrapesimismus? neregistrovaný - Nihilismus 03.05.2006 11:11
» reagovat
Nechut k zivotu, odpor vuci cemukoliv pozitivnimu.
 
nihilizmus Jar Esch 05.12.2005 20:14
» reagovat
nicota
 
> ... neregistrovaný - Pavel 21.04.2006 01:08
» reagovat
  nějak mě nejde dohromady odmítavý postoj k hodnotám a nicota
   





Navigace

předchozí slovo: » nihilista
následující slovo: » nika
slovo se nachází na stránce: N:23
krok zpět: » zpět
hledat jiné cizí slovo: » hledání
upravit (opravit) toto slovo: » upravit
přidat do slovníku nové slovo: » přidat
Knihy
Rekviem za neumieranieRekviem za neumieranie
autor: Strauss Pavol
doporučená cena: 406
naše cena:345Kč
S výhľadom do nekonečnaS výhľadom do nekonečna
autor: Strauss Pavol
doporučená cena: 406
naše cena:345Kč
Hudba plaší smrťHudba plaší smrť
autor: Strauss Pavol
doporučená cena: 406
naše cena:345Kč
 
hledat - slovník - pro webmastery - o slovníku - kontakt
scs.abz.cz  --  web © 2005-2014  --  ABZ.cz