Pojem sangvinik



Generovaný, orientační výčet dalších tvarů tohoto slova



Některá související slova

Lindner, Hippokrates (460-370 př.n.l)

Komentáře ke slovu sangvinik


 
» přidat nový komentář

  neregistrovaný 04.02.2014 11:43
» reagovat
nikdo není jenom jedna osoba.. někdo má víc ze sangvinika, někdo z flegmatika, někdo půl na půl..Pracovat s typickým flegmatikem, by mě zabilo, mám ráda akčnost, ale ve svém okolí mám spoustu těchto lidí a i Ti mi něco dávají, potřebný klid..atd. V této branži pracuji několik let. Jsem sangvinik s cholerikem..né všechno sedí na lidi přesně, navíc zkušenostmi a rozvíjením své osobnosti, můžete spoustu věcí ovlivnit Vy sami. Jistě, že nejsou jen 4 skupiny -typologie lidí, přesně. Jak by to tu vypadalo. Naškatulkujte. :-)
 
Cojeeeeeeee?? :D neregistrovaný 09.10.2011 18:00
» reagovat
Co řešíte ?? :D Já jsem nespokojená melancholička a taky vám to necpu :D
 
sangvinik neregistrovaný 24.08.2010 11:05
» reagovat
Já mám doma sangvinika a je to šílený.
 
>   neregistrovaný 05.11.2015 11:41
» reagovat
  Pro cholerika normální reakce.
   
hra neregistrovaný 30.05.2008 14:04
» reagovat
www.ikariam.cz
 
sangvinik neregistrovaný 12.11.2007 16:03
» reagovat
mně to vyhovuje bejt sangvinikem to by mně šlehlo bejt cholerikem ještě že na testech vyšlo sangvinik a ne cholerik
 
> ... neregistrovaný 08.12.2009 00:58
» reagovat
  To mně vyšel jednou sangvinik, podruhý zas cholerik, potřetí cholerik, počtvrtý zas sangvinik atd., ale pokládám se spíš za sangvinika
   
>> aja neregistrovaný 02.09.2010 20:25
» reagovat
   nebo podle nálady:)
    
kuba neregistrovaný 06.11.2007 20:11
» reagovat
malo sebekritický:D to ja sem teda docela dost a to sem přiklad řadneho sangivinka...ale je to taky o povaze člověka
 
sangvinik neregistrovaný 20.08.2007 18:43
» reagovat
bla bla bla,někdo je takovej a někdo makovej,proč to řešit...
 
> Reakce neregistrovaný 17.08.2009 23:19
» reagovat
  Typickej flegmatik......
   
> Proč řešit Skácel Petr 12.03.2010 10:12
» reagovat
  Zda je někdo flegmatik aj. je dobré řešit proto, že když vím, že i já jsem flegmatik, rozhodnu se vždy pro správný způsob komunikace s ním. Ve finále je pak výsledek kupř. dohody s ním takový, že obě strany jsou spokojeny. Jak nás to učil J.A.Baťa. Zvláště v této přelomové době je efektivní komunikace základem úspěchu. Pokud se lidi nedomluví, výsledkem v minulosti byla válka. Nyní, kdy jsme dospělí a válku nechceme, přichází např. krize. Mravní, krize v jednání a ve způsobu, jak se díváme na svět. I tohle v r.1932 řešil J.A.Baťa, viz jeho článek v ZOD č. 101 na www.hcjb.cz.
   
> CO JE CHOLERIK? neregistrovaný 13.04.2015 13:08
» reagovat
  NIC NIC PRECE NIC
   
Sangvinik - krev neregistrovaný 23.02.2007 20:44
» reagovat
Plusy
-optimistický, všímavý, přizpůsobivý, podnikavý, výřečný, aktivní, výkonný, otevřený, nekonfliktní, snášenlivý, ukázněný, není trémista
Mínusy
-povrchní, lehkomyslný, nepřiměřeně riskuje, nestálý, rozptýlený, ovlivnitelný, nekritický
 
> Jurgi neregistrovaný 07.01.2008 11:33
» reagovat
  souhlas, ale při kombinaci s vhodným protějškem nebo kolegou vytváří neprůstřelný, kvalitní, vysoce otevřeny tým.
   
Tak k čemu se mám řadit?:( neregistrovaný 01.02.2007 22:10
» reagovat
Nedávno na naší škole proběhl výzkum, co se týče sama sebe a volby vysoké školy, dozvěděla jsem se že jsem sangvinik a introvert, já co miluji společnost a seznamování a všechno kolem toho, já výbušnější ve znamení lva... vážně netuším co si o tom všem myslet:) je vubec kombinace introvertního sangvinika možná?
 
> Blbost!!!! neregistrovaný 25.02.2007 10:12
» reagovat
  Jak můžeš beht introvert a zároven sangvinik, dyt sangvinik je přece o tevřený, takže to je podle mě blbost...
   
>> Ahoj neregistrovaný 29.04.2007 09:16
» reagovat
   Ahoj nevím jestly si se jen přemáčkl anebo to doopravdy nevíš.Extrovert je doopravdy otevřený,ale sangvinik je uplně něcojiného.Co?Sangvik člověk prudký, energický, optimistický, emočně stalý.Uzavření člověk je přece introvert.K.e.c.i.j.a.z@seznam.cz
    
>>> ahoj neregistrovaný 21.11.2007 18:18
» reagovat
    kdyby něco, sangvinik je člověk emočně nestálý...
     
>>>> re: ahoj neregistrovaný 19.04.2008 00:58
» reagovat
     chyba, sangvinik je clovek emocne staly!
      
>>>>> Nepleťte si dojmy s pojmy Heheláček 03.06.2011 01:49
» reagovat
      Tenhle spor je trochu mimo mísu. Sangvinik je osoba stabilní (jako protiklad k labilní), ale emočně přelétavá, nijak se to nevylučuje.
Nicméně kombinace sangvinik a introvert je skutečně nesmyslná, sangvinik se vyznačuje otevřeností, zálibou ve velké společnosti a oblíbeností u lidí.

Rozdělení na tyto 4 typy povah se odvíjí ode dvou kriterii - stabilita vs. labilita, introvertní vs. extrovertní.

Vztahy jednotlivých povah se vyjadřují pomocí kruhového grafu - viz tento odkaz: http://www.evik-com.webz.cz/images/temper.png .

Jinak dobrá charakteristika této povahy je zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Sangvinik
       
>>>>>> sangvinik neregistrovaný 26.09.2012 10:20
» reagovat
       ... a prosím prosím, co je "klidový sangvinik"? Vyšlo to u mne jednomu, co nám dělal v práci testy (kruhový graf).
Díky za odpověď :-)
        
> k čemu se mám řadit?:( neregistrovaný 04.01.2011 11:49
» reagovat
  Je docela možné, že jsi se v testu postavila do lepšího světla, než jaká ve skutčnosti jsi
   
Tak k čemu se mám řadit?:( neregistrovaný 01.02.2007 22:09
» reagovat
Nedávno na naší škole proběhl výzkum, co se týče sama sebe a volby vysoké školy, dozvěděla jsem se že jsem sangvinik a introvert, já co miluji společnost a seznamování a všechno kolem toho, já výbušnější ve znamení lva... vážně netuším co si o tom všem myslet:) je vubec kombinace introvertního sangvinika možná?
 
Syrynx neregistrovaný 08.12.2006 15:37
» reagovat
sangvinik je clovek co nic neresi a nestresuje...je vklidecku..
 
> blbost neregistrovaný 03.11.2007 15:55
» reagovat
  to je flegmatik *4*
   
.. Druell 14.10.2006 01:25
» reagovat
určitě máme z každého něco
 
Introvertní/Extrovertní Sangvinik? Druell 14.10.2006 01:23
» reagovat
No nevim,ale myslim si,že když většinou člověk neni ani úplný extrovert,nebo introvert,tak nebude ani introvertní,nebo extrovertní sangvinik ;) ..ale samozřejmě je to můj názor,kterýmu nemusíte věřit,protože ani já sama neznám přesnou odpověď ;)...
 
Sangvinik? neregistrovaný 21.08.2006 21:31
» reagovat
Protoze kazdej mame v sobe "neco"....
tak muze byt teoreticky trosku pomichanejsi Sangvinik klidne i introvertem... ale samotna definice radi Sangvinika spise k extravertum... a i to tak vetsinou byva...
a definice v praxi se daji pouzit stejne jen nahmatkove a pro urcite "zarazeni"
ale skutecnost.. je vzdy trosku jinaci.. tak bacha na prilisne zaradovani .)...
 
judgemant day neregistrovaný - lorant 13.05.2006 22:16
» reagovat
pojmy sangvinik,cholerik,fleg... ci ext/int nie su absolutne.O nikom sa neda povedat ze by bol ortodoxny sangvinik ci melamcholik alebo extr. ci intr. Sme zmesou zlce,krvi a inych sraciek(nehovorim o rybezlovom turbe mojej mamy), co v nas evokuje iste druhy spravania ci reakcii.Aj vy sami iste mate rozdielne nalady, bez ohladu nato ci ich vyvolava pokles amtm. tlaku,buzerujuci sef, alebo uz spominane rybezlove turbo.kazdy z nas je jedinecna osobnost a mudry pani(autori hore uvedenych teorii)sa pri popisovani charakterovych vlastnosti danych typov nevyhli "skatulkovaniu" co pri konfrontacii s realitou sposobilo iste "chyby".Svet okolo nas,ludia v nom a aj my sami ,sme nevycerpatelnym zdrojom pri pozorovani ludskeho spravania.tak si skuste overit ako funguje teoria v praxi. pa
 
> ... Tolkia 17.06.2006 19:51
» reagovat
  S tvym názorem souhlasim...jen označení sang. melan. intr...vyjadřují osobnost člověka. Aneb je to vyjádření a upřesnění dotyčné osoby, tak akou má osobnost z většiny..
   
Nechápu ten jejich optimismus Radetta 10.05.2006 14:02
» reagovat
Nechápu sangviniky!Celou tu jejich extravertní optimistickou povahu.Já to ale chápat nemohu,jsem úplný opak a melancholik k tomu.:-((.
 
já teda nevim... neregistrovaný - :) 04.05.2006 11:04
» reagovat
...ale rozhodně jsem neměla nikdy zkušenost se sangvinikem introvertem..A jak známo, to co nás učej ve škole je málokdy stoprocentně pravdivý:)
 
> b neregistrovaný 13.08.2006 15:29
» reagovat
  sangvinik introvert není - stabilní introvert je flegmatik
   
Extro neregistrovaný - Ethe 20.04.2006 11:53
» reagovat
No fuck da carrot. Sangvinik je jasnej extrovert...
 
sangvinik neregistrovaný - vendula 22.03.2006 08:27
» reagovat
nepříkláním se k těm co říkají ,extrovert.Může doopravdy být něco mezi oběma mezi ex. i introvertem.
Každá teorie je spochybnitelná a tvoří se postupem doby.
 
> souhlasim neregistrovaný 16.07.2006 10:32
» reagovat
  ...i sangvinik,prestoze se obvykle chova extrovertne,muze v nekterych situacich vystupovat jako introvert a vliv na to muze mit i momentalni nalada....
   
sangvinismus neregistrovaný - Ippolito 06.03.2006 15:24
» reagovat
Sangvinik je přirozeně extrovert
 
> introvert Lenka 19.04.2006 15:11
» reagovat
  Sangvinik muze byt i introvert
   
introvert neregistrovaný - Lucy 01.03.2006 19:16
» reagovat
Sangvinik že je VŽDYCKY extrovert??Já jsem těžkej sangvinik a jsem introvert...
 
> Ja som neregistrovaný 25.07.2007 12:22
» reagovat
  ... konecne nniekto!!! Ja tiez... neviem co sa tolko vzrusujete.. ja som sangvinik ako vysity so vsetkymi tymi enrgickymi popismi, optimista, mam v kuse kopu planov, kopu prace, som neusporiadana a vyhovuje mi to... a zarovenn trpim tym co sama v sebe nazyvam \
   
> Sangvinik neregistrovaný 20.07.2010 15:35
» reagovat
  Jsem sangvinik a itrovert.
   
silne stranky neregistrovaný - kiki 07.02.2006 22:13
» reagovat
SANGVINIK:pritazliva osobnost,duse spolecnosti,povidavy,vypravec,skvely smysl pro humor,pamet na barvy,umi skvele vypadat,vesely a prekypujici,skvely herec,zvedavy,vecne dite,dela doma legraci,(jako rodic):z prusvihu umi udelat psinu,energicky a nadseny,tvurci a nevsedni,vymysli dalsi aktivity,svym kouzlem dokaze strhnout okoli...
 
Sangvinik neregistrovaný - Anna 28.01.2006 21:11
» reagovat
Sangvinik je stabilní extrovert. Je to vůdčí typ, veselý, optimista, lehkomyslný
 
> ... neregistrovaný 16.07.2006 10:37
» reagovat
  nesouhlasim s tim,ze by mel sangvinik byt lehkomyslny-proc?Spis to vypada,ze kdo tohle napsal si plete pojem lehkomyslny a vyrovnany....Spis muze byt prave sangvnik v nekterych osobnich vecech introvertni,protoze si v nich dela poradek radeji sam,nez se svymi soukromymi starostmi seznamovat okoli....
   
Můj názor neregistrovaný - Michal 10.01.2006 18:46
» reagovat
Já si myslím, že to záleží na tom zda jsou Eysenckovi teorie správné, jak uvádí Zajda, tak mají asi nějaké chyby, a proto sangvinik může extrovert i introvert=> definice sangvinik obsahuje obecnější znaky než defnice int. / ext.
 
> Michal neregistrovaný - Michal 10.01.2006 18:47
» reagovat
  Omlouvám se za chybu: Eysenckovy teorie.
   
>> intovert X extrovert neregistrovaný - kiki 07.02.2006 21:42
» reagovat
   no jo,zase to skatulkovani...
    
klazdej vi svoje :-) neregistrovaný - Zajda 10.01.2006 12:37
» reagovat
jo a jen abysme se tu nepreli, muze to bejt samozrejme v ruznych pramenech ruzny, ty moje poznatky jsou ze studia psychologie na FF.
 
poznámka neregistrovaný - Zajda 10.01.2006 12:36
» reagovat
tak jeste jednou ... extraverze a introverze nesouvisi se ctyrmi typy dle Hippokrata. Pokud maji neco spolecneho, pak to neni extraverze/introverze ale jen nektery charakteristiky. Sangvinik muze mit a nemusi extravertni rysy.
 
to sice ano neregistrovaný - slunicko 05.01.2006 22:41
» reagovat
..ale nikdo netvrdil, že to vymyslel on. Otázka tu zněla, je-li sangvinik extrovert či introvert a odpověď na tuto otázku podává Eysenck
 
Psychologická typologie neregistrovaný - Zajda 04.01.2006 13:24
» reagovat
Sangvinik, cholerik, flegmatik, melancholik jsou osobn.typy dle Hippokrata. Extrovert/introvert dle Junga. z obojiho plynou ruzne charakteristiky a ackoliv se Eysenck snazil je spojovat, v pozdejsich pracech to uvedl typologii do souvislosti charakteristikou CNS, ne s Hippokratovou typologii.
 
re:dotaz neregistrovaný - slunicko 29.12.2005 23:25
» reagovat
Nebyla jsem líná si to najít...Takže co praví mé poznatky ze střední, je sangvinik podle pana Eysencka (pokud jsem to našla správně) stabilní extrovert. A jako reakce na příspěvek následující každý z těch temperamentů nemůže být to, či ono:-)
 
Dotaz his 15.12.2005 22:30
» reagovat
hele je sangvinik introvert nebo extrovert.....otec rika ze introvert
ja sem sangvinik a sem tezkej extrovert
pls napiste mi na mail....thx
 
> Jana Jana 27.12.2005 21:31
» reagovat
  no introvert i extrovert muze byt sangvinik to spolu nesouvisi,urcuje se oboji
   
> Re:Dotaz neregistrovaný - Roller 22.01.2006 14:49
» reagovat
  sangvinik je vzdycky extrovert. takze mas pravdu ty, nikoliv tvuj otec.
   
>> Sangvinik neregistrovaný - Zdenka 18.05.2006 14:12
» reagovat
   Já jsem taky sangvinik, ale jednoznačně introvert. :-) Ono se to asi takhle jednoznačně určit nedá.
    
>>> schéma neregistrovaný - Káča 25.05.2006 08:54
» reagovat
    jednoznačně se určit ale nedá nic. ale když si to vezmete podlke klasického schématu, tak vodorovná osa je introvert až extrovert a svislá je nervová soustava labilní až stabilní. za labilního extrovert je brán cholerik, stabilního extroverta sangvinik, za labilního introverta je brán melancholik a stabilního introverta je flegmatik......takže sangvinik - extrovert a záleží na tom v jaký míře se to projevuje
     
> extrovert neregistrovaný - martina 29.01.2006 21:19
» reagovat
  sangvinik je extrovert
   
> extrovert neregistrovaný - Rudo 21.05.2006 19:19
» reagovat
  Určite extrovert, nakoľko stabilný introvert je chrakteristické pre flegmatika
   
Sangvinik neregistrovaný - sauura 09.10.2005 21:56
» reagovat
- optimista, veselý, snadno přizpůsobivý, podnikavý, ale rychle střídá činnosti, je smělý ve svých plánech, někdy lehkomyslný, nerozvážník, málo sebekritický
 
> Super! neregistrovaný - Zuzka 05.04.2006 14:16
» reagovat
  Myslím si,že máš pravdu,ale tenhle člověk se nechová hrubě!!!!!!!!
   
> sangvinik ? :) neregistrovaný 08.06.2006 23:56
» reagovat
  to sedi... s tim ze jsem take velice labilni v otazce extrovert / introvert... musim rict ze byti introvertem mi nesedi ale mistama... :)) psychologove zahrabte se je to v necem jinym :))))
   
>> hm neregistrovaný 16.07.2006 10:47
» reagovat
   ...,mne take nesedi byt introvertni,ale ne v kazdem pripade a v kazde situaci se projevuji jako extrovert.Je to snadne,prece na kazdeho maji vliv jeho predesle zkusenosti a pak treba spolecnost,ve ktere se prave nachazi a spousta dalsich jinych okolnosti....
    





Navigace

předchozí slovo: » sangvifikace
následující slovo: » sangvinizmus, sangvinismus
slovo se nachází na stránce: S:8
krok zpět: » zpět
hledat jiné cizí slovo: » hledání
upravit (opravit) toto slovo: » upravit
přidat do slovníku nové slovo: » přidat
Knihy
Velká encyklopedie vědyVelká encyklopedie vědy
autor: Stockley Corinne
doporučená cena: 199
naše cena:167Kč
Život naživoŽivot naživo
autor: Kafka Vladimír
doporučená cena: 299
naše cena:266Kč
Tajný život stromůTajný život stromů
autor: Wohlleben Peter
doporučená cena: 349
naše cena:303Kč
Listen and Learn Poslechová cvičení pro malé školáky + 2 CDListen and Learn Poslechová cvičení pro malé školáky + 2 CD
autor: Zahálková Marie
doporučená cena: 49
naše cena:41Kč
Zaklínač I.Zaklínač I.
autor: Sapkowski Andrzej
doporučená cena: 249
naše cena:234Kč
hledat - slovník - pro webmastery - o slovníku - kontakt
scs.abz.cz  --  web © 2005-2017  --  ABZ.cz