Pojem asertivita

Slovo:

asertivita


Upozornění:
vložil uživatel yvosch*** a ověřil editor

Význam:

• sebeprosazování, nenásilně projevené sebevědomí, troufalost

• schopnost prosadit se, hájit svá práva, chovat se sebejistě a sebevědomě, aniž by se člověk uchýlil k agresi a porušil práva ostatních



Generovaný, orientační výčet dalších tvarů tohoto slova



Některá související slova

psychoprofylaxe, assertivenes (angl.), typologie učitelů podle Kurta Lewina, kognitivní a učební strategie, persuasivní orientace osobnosti, self-assertion (angl.), obranná reakce typu A, empatická asertivita, sociálně komunikativní strategie, hypersociabilita



Knihy

Asertivita v partnerství -- autor: Praško Ján
Asertivita v manželství a v rodině -- autor: Novák Tomáš
Asertivita v manželství a v rodině -- autor: Novák Tomáš
Asertivita pro manažery -- autor: Lahnerová Dagmar
Tradičné kresťanské hodnoty -- autor: Holováč Michal

Komentáře ke slovu asertivita


 
» přidat nový komentář

Zamyšlení se... neregistrovaný 12.11.2014 11:30
» reagovat
Myslím si, že opět narážíme na nepochopení (se). Věřím, že asertivita jako pojem byla definována a šířena, právě proto, aby byl svět zase o něco hezčí místo, aby jsme měli všichni srovnatelnější podmínky v komunikaci.
Avšak, vždy se najde někdo, u koho převáží osobní mocenský záměr a zneužije to, co mělo sloužit i ostatním, pro svou potřebu.
Bohužel se také snažíme využít asrtivitu-ať už ji chápeme jakkoliv-místo toho, abychom ji nejprve porozuměli. Ostatně, tak jako vše ostatní...
Změní se to někdy? A nebude už pozdě?
 
>   neregistrovaný 17.04.2016 18:46
» reagovat
  nikoliv "aby jsme", ale "abychom"
   
Doplnit neregistrovaný 13.09.2014 04:38
» reagovat
nenásilně, nekonfliktně a neprovokativně projevené sebevědomí
 
Co je to asertivita neregistrovaný 23.04.2014 23:15
» reagovat
Asertivita je typ komunikační schopnosti. Člověk, který se chová asertivně, si váží jak sám sebe, tak druhých. Umí projevit to, jak se cítí a co si přeje, ale současně se vžívá do pocitů ostatních. Hněv má pod kontrolou a nenechá se sebou manipulovat.
Asertivní chování zajišťuje respekt a jednání takového člověka bývají úspěšná. Asertivita umožňuje jak nalezení kompromisu, tak setrvání na vlastním požadavku. Asertivitě je možno se naučit.
 
asertivní občan ? projekt světlých zítřků neregistrovaný 07.11.2013 10:03
» reagovat
asertivita je soubor jednání v němž je dominatní především pokrytectví a cynismu. Je to koncentrát špíny ducha, který si je vědom svého zařazení podle vyššího principu a proto vyšší princip pouze zneužívá. Například podáním ruky, či jinými atributy, které jsou obvyklé mezi slušnou a čestnou částí společnosti. Asertivita je fundamentálním tématem na školeních bankovních, státních a regionálních úředníků či politiků. Asetivita se vyučuje pro účel novodobých mezilidských vztahů v prostředí pseudodemokratické společnosti, které je z podstaty své deviace vyžaduje.
 
>   neregistrovaný 06.03.2014 14:07
» reagovat
  Velice se pletete. Bylo by dobré si o asertivním chování, jednání či komunikaci něco přečíst než napíšete takový blábol. Začít můžete tímto: http://cs.wikipedia.org/wiki/Asertivita
   
> Blábol!!!! neregistrovaný 23.04.2014 23:08
» reagovat
  Vážený pane, napsal jste absolutní blábol!!! Nastudujte si, prosím, než pustíte svůj opravdu hloupý příspěvek na takovéto stránky, co opravdu asertivita znamená!!!!! Potom se můžete dělat "chytrým!!!"
   
>   neregistrovaný 16.05.2014 11:24
» reagovat
  absolutní blábol, ani kousek pravdy není v tomto článku
   
> Proboha, neregistrovaný 04.08.2014 18:20
» reagovat
  jak jste toto mohl "sesmolit", nechápu...
   
> Re: světlé zítřky neregistrovaný 01.02.2015 12:14
» reagovat
  Podnětný názor, také nemám rád dnešní pojetí asertivity, je v něm hodně pravdy.

A někdy taky stačí jen otevřít trochu víc oči a chtít se dívat. Věříme tomu co chceme vidět a záměrně se vyhýbáme a hlasitě kritizujeme jiné názory, kterých se bojíme a nerozumíme jim. Viz výše.
   
asertivita a ti ostatní neregistrovaný 02.04.2013 14:44
» reagovat
Zažil jsem dva asertivní lidi, kteří prošlifi remním kursem asetivity. Co jsem zjistil, ti lidé se dříve alespoň částečně domluvili, dnes nehádají, každý přednese svůj názor a vše bez odezvy . To samé druhá strana a ti lidé kolem jsou z toho na hlavu. Následuje vzájemné neporozumění a otrávení těch lidí kolem.
 
>   neregistrovaný 18.10.2013 08:06
» reagovat
  Holt to musí bejt daná vlastnost..
   
timča neregistrovaný 31.03.2013 12:25
» reagovat
opak asertivity je agresivní anebo pasivní manipulant
 
správný význam neregistrovaný 17.11.2012 06:56
» reagovat
neomalenst, drzá neomalenost,chucpe
 
antonymum neregistrovaný 13.11.2012 20:49
» reagovat
Jaké je vhodné antonymum k asertivitě?
 
> Opak asertivity neregistrovaný 28.01.2013 20:32
» reagovat
  submisivita
   
> opak asertivitě? neregistrovaný 21.01.2014 20:13
» reagovat
  Na..rtivita
   
antonymum neregistrovaný 13.11.2012 20:49
» reagovat
jaké je vhodné antonymum k asertivitě?
 
Asertivita neregistrovaný 05.03.2012 18:06
» reagovat
Druh komunikace který má za důsledek plné duševní zdraví, vyznačuje se Já mám svojí cenu- ty máš svoji cenu, jiné druhy komunikace- agresivní, pasivní a manipulativní...
 
> Souhlas Viktor Pacholík 10.06.2012 16:44
» reagovat
  Plně souhlasím, podle mého názoru není původní definice pojmu "asertivita" kompletní a je spíše zavádějící.
Asertivita není jen "umění stát si za svým a prosadit se", jde o celkový způsob mezilidské komunikace a postoj k lidem. Na rozdíl od agresivity a apatie není druhý člověk protivník (před kterým je třeba se bránit - apatie, nebo kterého je třeba pokořit a překonat - agresivita), ale rovnocenný partner, u kterého nemám primárně důvod předpokládat skryté úmysly (např. útok, manipulaci apod.) a ani já jemu nemám důvod ubližovat a jakkoli s ním soupeřit. Teprve v případě narušení tohoto rovnocenného vztahu je na místě účinná obrana, hájení svých práv, prosazování oprávněného požadavku atd.
   
přídavek Jan Bruna* 20.02.2012 21:01
» reagovat
Nepřečetl jsem všechno, omlouvám se, jestli už to tady bylo, ale řekl bych, že je to mj. UMĚNÍ NEHÁDAT SE při dosahování svého OPRÁVNĚNÉHO požadavku, nebo při ČELENÍ cizímu požadavku NEOPRÁVNĚNÉMU
A teď : co je co, že ?
 
asertivní chování neregistrovaný 05.12.2011 13:34
» reagovat
Asertivní chování spočívá v tom, že se s ostatními bavíte na úrovni, pokud jim třeba chcete sdělit něco zásadního, řekněmě, 'nevybalíte' to na ně před kolektivem, ale vezmete si je stranou a řeknete jim to způsoem vhodným pro danou situaci. Například.
 
> spíš ne neregistrovaný 06.07.2013 13:50
» reagovat
  Promiňte, ale to co popisujete má blíž k taktnosti než asertivitě.
   
Asertivita neregistrovaný 17.08.2011 21:10
» reagovat
Podle mě: umění zdravě, nenásilně prosadit svůj názor. Asi bych to nenazvala troufalostí, jak je to ve slovníku.
 
sebevědomí neregistrovaný 05.04.2011 23:10
» reagovat
každopádně nevěřím vychází význam ze slova sr*t :D takže s definicema jako nenasr*telný človek si nemyslím, že to má neco společnýho.
 
> opovrhujici clovek neregistrovaný 19.04.2011 11:29
» reagovat
  vyraz pro cloveka ktery opovrhuje sam ssebou
   
Moje definice m4xp4yn3 03.11.2009 21:34
» reagovat
Asertivita je schopnost, chcete-li umění odmítnout, odolat tlaku.
Například když vás někdo urputně láká do hospody, vy vytrvale, ale slušně říkáte "Ne, děkuji, nepůjdu". Bez výmluv, jen se opakujete.
 
> asertivní neregistrovaný 06.08.2010 10:19
» reagovat
  To je asi nejvýstižnější. Odolat tlaku a to třeba i když mi někdo vnucuje svůj názor ...prostě nenechat se vyprovokovat k rozčílení, nadávkám či hrubému násilí. S úsměvem....nikoli výsměchem třeba říct, že JÁ mám na věc svůj názor.
   
>> asertivní lemuska 12.05.2011 21:25
» reagovat
   presne!!som asertivnejsí kazdym dnom víc a víc:DDD
    
> Souhlasím neregistrovaný 30.11.2010 19:01
» reagovat
  Tak jsem se to učila na základce i na střední, a ne že bych hltala média a všemu věřila, ale v televizi jsem to také tak slyšela...Proto důvěřuji proudům z více stran...
   
>   neregistrovaný 28.07.2013 12:30
» reagovat
  To, co popisujete, není asertivita, ale agresivita. Arogance. Vy nutíte druhého člověka, aby se přizpůsobil Vašemu přání. Asertivita je taková komunikace, na základě které se ten druhý dobrovolně rozhodne, že Vás už do hospody zvát nebude.
   
>>   neregistrovaný 17.03.2015 07:20
» reagovat
   To je pekná blbosť ten záver.Veď to že ma do krčmy už pozývať nebude to je JEHO rozhodnutie a nie prispôsobenie mne.A to že tam ja nepôjdem je zas moje rozhodnutie a ja jeho nijako neovplyvňujem.
    
:-DDD ricca 10.09.2009 17:15
» reagovat
z prostého důvodu
 
výraz neregistrovaný 01.09.2009 08:54
» reagovat
Z jakého důvodu používáme tedy výraz :Zachovat asertivní chování..????
 
prokoukla jsem to... neregistrovaný 26.08.2009 13:03
» reagovat
...takže s poučení co je asertivní člověk mi vyplývá, že je vlastně vlezlý, neodbytný...typ "pojišťovák" dnes "finanční poradce"
 
> nene neregistrovaný 29.08.2009 23:24
» reagovat
  ti, o kterých píšeš jsou MANIPULÁTOŘI a to je chování asertivitě na hony vzdálené!
   
> Financni poradce neregistrovaný 18.04.2010 16:44
» reagovat
  Rozhodnuti zda jim bude verit, ci ne zalezi jen a jen na Vas, nicmene sam se o finance zajimam a dle meho nazoru se nekteri z nich velice snazi vyjit jejich klientum vstric, ja osobne diky jednomu z nich setrim na pojisteni auta 12.000/rocne. A to jsem se snazil opravdu najit nejlepsi nabidku dost dlouho...
   
>>   neregistrovaný 25.10.2013 10:29
» reagovat
   SOUHLASÍM.
    
> ??? neregistrovaný 24.11.2010 22:58
» reagovat
  Pojištovák a finanční poradce jsou dvě naprosto odlišná povolání...
   
sebe poznánání neregistrovaný 30.10.2008 23:34
» reagovat
Aha vidím že slova jako asrtivita byli tu přidány jako slova omluvy za to že jsme jen lidé proč by nekdo vymýšlel taková slova nám cizí blbec si jich nevšimne a chytrák nad nimi dělá vědu
a přitom je to jen odpověd na otazku proč si tak klidný když ti hoří dům odpověd" když sem si ho zapálil".
Jsem již třikrát léčen s alkoholu a můj terapeut mi vždy říká, že Alkoholici nemají asertivitu a proto abych se vyléčil musím si u sebe pěstovat asrtivitní přístu.A prot když nehápeme význa nemusíme pochopit obsah.
 
> jk neregistrovaný 23.12.2008 19:07
» reagovat
  takže jsi to psal zase na plech........
   
>> koment. neregistrovaný 22.01.2011 16:14
» reagovat
   heh,:D:D to by clovek neveril jak se tady pobaví:D:D
    
> k zamyšlení, neber to jako vnucování mého vnímání neregistrovaný 17.11.2010 16:23
» reagovat
  proč si myslíš že to je omluva, na uklidnění když víme že sme vinný, slovo pro tebe může být jenom slovo ale pro někoho to má hlubší význam to slovo je právě pro ty blbce jak ty řikáš ti chytráci z toho vědu právě nedělaj jen se tomu snaží porozumět a pak to dokáže v životě uplatnit, protože kouká na život z jiný perspektivy, což ti ´´blbci´´ jak řikáš ty nemůžou, a zkus se skepticky zamyslet bez jakyhokoliv ovlivňování jak z mí strany když tvrdim že terapeut nevý o čem mluví tak z jeho strany když tvrdí že takovej nemůžeš bejt a zavrhuje tim tvou schopnost usoudit sám jak to je, už to je silně asertivní přístup, nesmíš být tak přístupný vnějším vlivům, které tě ovlivní natolik že zapomeneš že máš možnost nezaujatě se rozhodovat a přemýšlet což má každý, hodně štěstí s odvykánim a nestav se do opozice z toho důvodu že to nechápeš to neznamená že bys byl ten blbec, toho z tebe dělá nevědomky společnost
btw: k sebe poznávání vede myšlenkovej pochod a že cítíš potřebu se poznat nějakym analitickym zpusobem na abys poznal vlastnosti a charakter a pomohlo ti to dostat od alkoholizmu neni spravna cesta, třeba si dokážeš na něco odpovědět ale nedostaneš z toho to co potřebuješ a to je možnost nakládat se životem v jinym smyslu než na první pohled vypadá
   
>> suhlas lemuska 12.05.2011 21:27
» reagovat
   plne suhlasim!!!
    
tenká hranice neregistrovaný 13.03.2008 16:52
» reagovat
Pozor na situace, kdy se asertivní chování mění na nasertivní :)
 
> tak nic neregistrovaný 13.03.2008 16:52
» reagovat
  aha,... tak to tu už bylo
   
> :-D neregistrovaný 11.05.2012 20:13
» reagovat
  velmi trefné :-D)
   
Asertivita neregistrovaný 10.03.2008 20:08
» reagovat
to jsme se teď učili v Občance Asertivita = asertivní člověk, dokáže přesně definovat, o co mu jde, jak danou situaci vidí, co si myslí a jak co prožíva.
Má kladný postoj k lidem a přimeřené sebevědomí, respektuje druhé, vystupuje klidně, působí uvolněným dojmem.
 
> Není tomu tak... neregistrovaný 07.06.2009 00:59
» reagovat
  Tak to Vás v Občance učili špatně. Asrertivita=naser....Je to jednání člověka přesvědčeného o správnosti svých myšlenek, prosazuje je mnohdy až bezohledně za každou cenu k dosažení cíle. Nic nevysvětluje, na nic nebere zřetel, jde jen za svým cílem.
   
>> :-) neregistrovaný 20.08.2009 09:44
» reagovat
   Takové jednání ale není asertivní.
    
>> asertivita neni agrese neregistrovaný 06.10.2009 11:34
» reagovat
   to neni asetrivita - je to jednani kterym cllovek dosahne sveho jednanim sebeprozazujicim, ale ne agresivnim, manipulativnim ci vlezdoprdelkovatelskym...
    
>> ŠPATNĚ! neregistrovaný 01.12.2009 17:54
» reagovat
   To co jsi napsal ty je špatně, to popsal jsi člověka agresivního. Asertivita je schopnost prosadit svůj názor, avšak ne na úkor druhých, je to svým způsobem také "suverenita" - člověk se nenechá manipulovat.
    
POEZIE neregistrovaný 05.02.2008 21:49
» reagovat
půjčíte mi auto?
ne!
Zeptám se tedy proč?
Co když mi ho nabouráte, nebo zavolá žena, že rodí.
Chápu Vaše obavy, nicméně na svou obhajobu musím podotknout, že jsem profesionální řidič. Mám také pojistné krytí a v případě rodící manželky je vždy lepší taxi, rozrušený otec může na silnici chybovat a to jistě nechcete. Navíc, veškeré výlohy na Vaši přepravu mile rád zaplatím jako důkaz vděčnosti za zapůjčení vozu.
PŘÍKLAD ASERTIVNÍHO JEDNÁNÍ
 
> PRÓZA neregistrovaný 11.02.2009 16:19
» reagovat
  No vidíte. A stejně vám moje auto nepůjčím.
   
> půjčíte mi auto neregistrovaný 30.06.2009 15:14
» reagovat
  komentář z 5.2.2008 dobrý!!!
   
> skvěle vysvětlené neregistrovaný 21.08.2010 23:49
» reagovat
  hezký příklad
   
> Re:POEZIE půjčíte mi auto? neregistrovaný 11.02.2014 03:37
» reagovat
  Nezlobte se Poezie ale vaše naléhání abych vám zapůjčil své auto mě od vás přijde poměrně příliš netaktní. Jestliže jsem vám jednou řekl ne měl jsem k tomu své důvody a opravdu se necítím příliš dobře , když na mě naléháte i když se o to snažíte slušnou formou.Cítím tak,že se snažíte mě dostat do situace ,kdy mi bude trapné vám jako sousedovi nepůjčit své auto a tak zneužíváte mé slabší postavení člověka ,který se neumí tak dobře bránit v případě,že ho zatlačíte svými argumenty do kouta a já pak nebudu umět říci ne. Já si ale nepřeji aby jste se mnou v tomto smyslu manipuloval,pochopte to vždyť určitě víte,že vaše argumenty jsou minimálně diskutabilní respektive irelevantní. To,že jste vlastníkem profesního průkazu řidiče ,přeci ještě nezaručuje ,že jste dobrý a bezchybný řidič,který nemůže v případě nejrůznějších okolností způsobit nehodu a poškození mého vozu. Vaše pojistné krytí , mi navíc nemůže pokrýt další problémy a náklady,které by mi případná nepojízdnost vozu způsobila. Jak víte auto potřebuji denně k výkonu své profese a tedy i pro získání financí pro potřeby mé rodiny a takové náklady se jen špatně vyčíslují a pojišťovny je většinou nejsou ochotny krýt, nemluvě o drahocenném času ,který by jsem v takovém případě musel věnovat vyřízení všech formalit.Navíc ,omlouvám se vám za čistě hypotetickou možnost,ale co kdyby jste si třeba po obědě dal malé pivo a pak nehodu zavinil,pojišťovna by odmítla plnit. Víte zase tak dobře vás neznám a nemůžu si být jistý,že by k něčemu takovému nedošlo a ještě jednou se za to omlouvám. Mám i další pádné důvody proč má odpověď byla záporná ale nechci vás s nimi obtěžovat. Jsem pevně přesvědčen ,že to pochopíte a nebudete ke mě cítit naštvanost aby to nenarušilo naše prozatím dobré sousedské vztahy. Také přidám myslím dobrou radu jak váš problém imobility vyřešit a to s mnohem nižší finanční náročností,což by jste mohl ocenit. O jednu ulici dále od našich domovů sídlí Autopůjčovna pana Nováka. Když si půjčíte auto v této provozovně budete mít svůj problém vyřešený a navíc půjčovné vás vyjde na méně než kolik by vás stálo vyrovnání nákladů mého obstarávání záležitostí službou Taxi, nemluvě o tom ,že vozidla jsou v půjčovně kryta 100 procentním pojištěním na rozdíl od mého vozu. Co si myslíte o takovém návrhu řešení a rozumíte mým důvodům?Pevně věřím že ano.
TAK TOHLE JE PROSÍM ASERTIVNÍ CHOVÁNÍ TO CO ZDE NAPSAL MAJITEL NICKU POEZIE V PŮVODNÍM PŘÍSPĚVKU JE PŘESNĚ TO CO NENÍ ASERTIVITA NÝBRŽ MANIPULATIVNÍ JEDNÁNÍ, SE SNAHOU VYUŽÍT SLABOSTI PROTISTRANY.LIDÉ SI TO O TAKOVÉM JEDNÁNÍ BOHUŽEL ČASTO MYSLÍ.PROTO MÁ ASERTIVITA V OBECNÉM PODVĚDOMÍ TAK ŠPATNOU POVĚST. ZKUSTE MI POEZIE NA DANOU SITUACI ASERTIVNĚ ODPOVĚDĚT POKUD SE MNOU NESOUHLASÍTE. VÁŠ IMAGINÁRNÍ SOUSED :)
   
nasertivni neregistrovaný 09.12.2007 09:46
» reagovat
jen mam dojem..ze asertivni sprt v tomto podani uz neni nenasilne prosazovani..ale,kdyz to nekomu vadi...je to nasertivni
 
asertivita neregistrovaný 23.11.2007 14:26
» reagovat
tak nevím , v práci mě jeden kolega řekl, že jsem asertivní. nikdy jsem problémy neměla až ted. Nemohla jsem dělat noční a odpolední. on to věděl a přesto mě nutil. i když mám malé dítě.3 roky. a jsem sama.prosím přibližte mi ten výraz blíže.
 
Asertivita neregistrovaný 13.09.2007 16:06
» reagovat
Pokud je někdo asertivní, znamená to, že dokáže říci ne - kurzy asertivity jsou o tom, jak lidem napomoci říkat ne, pokud jsou příliš slabí a/nebo zvořilí odmítnout požadavky jiných. Asertivní člověk je si vědom své hodnoty, ale rozhodně to není člověk, ketrý manipuluje či využívá ostatní...
 
> poděkování neregistrovaný 05.11.2008 13:03
» reagovat
  díky
   
> správně neregistrovaný 22.01.2011 16:20
» reagovat
  asi nej.komentář:-) souhlas..
   
> správně neregistrovaný 22.01.2011 16:21
» reagovat
  asi nej.komentář:-) souhlas..
   
re: vnitrni klid neregistrovaný 01.05.2007 13:00
» reagovat
To, že se neustále hlásíš a učíš do školy, ještě nevypovídá o tvé inteligenci. Znám jednoho člověka, který přesně sedí na tvůj popis. Skutečná inteligence nic moc, ale neustále se hlásí a všichni ji mají za děsně chytrou. Jenomže naučit se kvanta materiálu do školy zvládne i cvičená opice. Nemyslím si, že jsi "velmi chytrá"...
 
Ale to snad ne... neregistrovaný 09.04.2007 19:00
» reagovat
Opravdu jsem ještě nikdy neviděla, aby se někdo úplně zbytečně dohadoval kvůli jednomu slovu. Teď si nejsem tak úplně jistá jestli jsem hlupák já, nebo ti, kteří dokáží vyprodukovat takové bludy... Prostě si běžte najít lepší zábavu a neřešte, jestli je slečna asertivní šprtka, nebo jen přirozeně inteligentní.
 
> kvůli jednomu slovu .... neregistrovaný 20.02.2012 21:15
» reagovat
  ... tak se mrkni třeba na "implementace"
   
zdejší komentáře neregistrovaný 09.04.2007 10:56
» reagovat
Musim ovšem podotknout,že většinu místních komentářů neposkytli asertivní lidé,ale primitivové.
 
asertivní lidé neregistrovaný 09.04.2007 10:54
» reagovat
Asertivní lidé jsou většinou schopní manipulanti.Dovedou obratně manipulovat s ostatníma lidma nenásilnou formou.
 
> dee neregistrovaný 10.12.2007 02:41
» reagovat
  asertivní člověk se nepřetvařuje, nemanimuluje a ani neparazituje na jinych. Chova se tak jak se cití ale svojí náladu, jakoukoliv náladu nepřenáší na ostatní. Ani náhodou asertivní člověk nenosí kyselý úsměv na rtech za každou cenu jako blbeček. A.Č. prosazuje své názory aniž by zesměšnil či urazil ostatni lidi kolem sebe. Asertivita je kus diplomacie, chytrosti a promyšlenosti. Je těžka a neda se to naučit za den.deehappy@seznam.cz
   
fixa neregistrovaný 30.03.2007 23:55
» reagovat
jsem asertivní suverén jsem nuber one nuber one...
 
:-( neregistrovaný 16.03.2007 22:24
» reagovat
...jste všichni moc asertivní
 
Dmnc... neregistrovaný 20.02.2007 22:10
» reagovat
omg to tu neni nejaky spravce, ktery by mazal nize uvedene off-topicy?...a pripadne udeloval ban za sproste prispevky...

P.S. omlouvam se za spam.
 
puvod slova neregistrovaný 03.11.2006 22:39
» reagovat
z anglictiny od slova "assert", coz znamena - prosazovat, uplatnovat, drat se dopredu, rozhodny, durazny, kladny..... to by melo vysvetlit vse
 
Asertivita neregistrovaný 27.10.2006 12:09
» reagovat
Asertivita je forma agrese: "v podstatě slušná , důstojnost s práva druhého respektující instrumentální agresitvita sloužící sebeprosazování se". Citováno z Milan Nakonečný:Encyklopedie obecné psychologie r. 2003
 
asi takhle neregistrovaný 23.10.2006 20:39
» reagovat
Asertivni clovek je chytry,zdrave sebevedomy a ambiciozni...takhle to vidim ja...nemusi to bejt inteligent,ale kdyz se chce prosazovat,tak v necem a o tom necem musi taky neco vedet,aby mohl stoupat vzhuru,takze trochu chytry musi bejt...
 
pravý výzvnam neregistrovaný 13.09.2006 01:09
» reagovat
asi takto, asertivní člověk je ten kdo dává na jevo nepřímo své sebevědomí a částečně troufalost neb ne nadarmo se říká : má asertivita je přímo úměrná mé nasertivitě
 
> pravý význam - ohlas neregistrovaný 13.09.2006 11:47
» reagovat
  ok. Takže když budu asertivní, tak jsem asi ready, že? Tento názor je opravdu kvalitní :o)))))
   
nejlepší je být sám sebou neregistrovaný 29.08.2006 13:06
» reagovat
ve škole nás učili, že máme být ve společnosti asertivní. Zde píšou, že je to i troufalost - tzn. mám být drzá????
 
Prosím o názor.. kamka 28.05.2006 07:54
» reagovat
Nedotýká se mne to ,co se mi děje, ale to jak já reaguji na to ,co se mi děje.Chtěla bych názor ,jestli je toto myšlenky člověka asertivního,agresivního nebo pasivního.Děkuji
 
> Agresor!!! neregistrovaný 21.06.2006 13:53
» reagovat
  Si myslím že agresivního člověka. Agresivního člověka, kterého mrzí, nebo štve, jak se chová, když ho někdo vyprovokuje k agresi a neví co s tím. Pasivní to nebude, jinak by na to nereagoval a asertivní to nebude proto, že se nijak neprosazuje ani si netroufá.
   
> jseš ready neregistrovaný 29.08.2006 12:32
» reagovat
  tak to jseš asi asertivní
   
> Názor neregistrovaný 16.10.2006 21:33
» reagovat
  Jsou to myšlenky člověka nejistého, úzkostného a inteligentního, zřejmě velmi inteligentního. Netroufám si bližší specifikaci. Mohlo by se jednat o F60.5 či F60.6 popřípadě kombinaci obojího.
   
> odpověď neregistrovaný 22.10.2007 14:23
» reagovat
  řekla bych, že to není asertivní, ale značně nevyrovnané k vlastním činům.
   
> ježiš neregistrovaný 07.12.2008 14:10
» reagovat
  Po dvou a půl letech musím podotknout, jak ubohá osoba jsi!
   
?!? :o) 22.05.2006 22:24
» reagovat
jak srovnat troufalost s nenásilně projeveným sebevědomým? neznámmoc lidí , kteří kypí sebevědomým, a přesto ho nenásilně uplatňují na jiných:D
 
Pravopis neregistrovaný - Ctenar 11.05.2006 15:15
» reagovat
Neřešte jyš ten pravopys, zdiť to nemá žádnou cenu, aď sy kazdí pýše co chce a jak chce.
 
Dokonale pochopene:) koumak 10.05.2006 19:46
» reagovat
Byť asertívnym a nie agresivnym, inteligentným a zároveň s pokorou pristupovať k životu toť veľké tajomstvo. Inak výborná stránka.
vďaka bratríčkovia:o)
 
aach jaj... neregistrovaný - halinqa 09.05.2006 06:10
» reagovat
jeminku... sa to dokaze tolko ludi hadat koli jednej definicii...
 
nadřazenost neregistrovaný - Mirka 05.05.2006 11:18
» reagovat
Mám dojem, že si tuto schopnost komunikovat bez problémů stále dost lidí plete s nadřazeností a nabubřelostí. Schopnost být asertivní přeci rozhodně nezáleží na výši vzdělání-to z některých příspěvků přímo čiší...
 
ale to snad neeee McArtin 17.04.2006 19:39
» reagovat
Všichni se tu snažíte něco ostatním dokázat. Ale to přece není smyslem asertivního chování. Tady jde o to okamžitě nevyletět (včetně té ruky), vyslechnout cizí názor, být schopen reagovat i ve vypjatých situacích kontrolovaně. Nejde o to jak moc, jak často a s jakým úspěchem se člověk "hlásí". Jde spíše o určitý projev sebekontroly se schopností přesvědčit druhou stranu, že mám pravdu. Není u toho potřeba řvát nebo někoho mlátit.
 
Pomoc kacena 19.02.2006 20:34
» reagovat
na schuzi mi rekli ze mam byt k zakaznikum asertivni ...co to znamena??
 
> jj neregistrovaný - ciper2 28.02.2006 09:00
» reagovat
  to znamená abys nebyla nasertivní
   
> snadno recene,ale hure proveditelne, neregistrovaný 16.07.2006 11:30
» reagovat
  pokud Ti to neni vlastni....Mas byt mila,prijemna,problemy resit s nadhledem,vstricne a bez vlastnich emoci.Jednat se zakazniky taktne....
   
abych jsem si neregistrovaný - kytička 14.02.2006 15:41
» reagovat
... abych jsem si ... . Opravdu? Nebo snad česky "abych si"?
 
> ? neregistrovaný - ? 21.02.2006 13:16
» reagovat
  Vy jste snad učitelka českého jazyka? kytičko
   
nazor Honza 16 01.02.2006 11:01
» reagovat
ja s lidmi kecam svobodne,a vychovane,ale v nekterych situacich si pripadam jako workoholik mezi nepracujicimi.A kdyz reknu neco inteligentniho,kamosi navrhuji, abych napsal o tom knizku.Jakoby kamosi nemeli dobre pracujici inteligenci.
 
Máme to kompletní Kapibara 29.01.2006 15:59
» reagovat
Tak to vidite, nakonec dostaneme od Jardy a Milana definici a ostatni nam pro dokresleni davaji priklad toho jak asertivita nevypada :)
 
Máme to kompletní Kapibara 29.01.2006 14:20
» reagovat
Tak to vidite, nakonec dostaneme od Jardy a Milana definici a ostatni nam pro dokresleni davaji priklad toho jak asertivita nevypada :)
 
Definice Dmitry 11.01.2006 17:18
» reagovat
Asertivita – technika komunikace, zůstat sám sebou, regulovat své chování s ohledem na následky
- způsob komunikace a jednání, kterým jedinec vyjadřuje a přiměřeně prosazuje své myšlenky, city, názory a postoje
- postupuje tak, aby neporušovala práva vlastní a ani práva druhých lidí

Formy asertivity
a) základní – jednoduché vyjádření pocitů, myšlenek, názorů, postojů
b) empatická – obsahuje citlivost a vnímavost vůči ostatním lidem, proniká do vztahu k jinému člověku, respektuje jeho názory.
c) Stupňovitá – ignoruje-li protějšek naše stanovisko a agresivně převyšuje naše osobní práva
 
> definice ASERTIVITA - Milane - přesné !!!! Lemken 12.01.2006 15:02
» reagovat
  naprosto souhlasím s definicí pana MILANA. Toto je velmi přesné !!!!
Jen doplním
SCHOPNOST PROSADIT SE BEZ ZJEVNÉ AGRESIVITY
Spoustu lidí srovnává asertivitu a agresivitou. Jen se zkuste na ulici zeptat. A nemusíte přitom natáčet pořad Nikdo není dokonalý.
   
>> Definice Kristýna 17.01.2006 09:24
» reagovat
   Zdar Jardo, tohle neni moje definice nasel jsem ji nekde ve scriptech o psychlologii, ale reknu ti, ze jednat asertivne neni jen tak :( .
    
> čus Stepan Roucka 17.01.2006 10:38
» reagovat
  napiš mi na sebe mail - pokecáme - docela mě to téma zajímá. Díky. Mám o aservitě spoustu materiálu.
mail můj jaroslavbenes.01@seznam.cz
   
> brekeke neregistrovaný - nintram 28.01.2006 22:32
» reagovat
  souhlas...ze všeho tady to sedi nejvic, zbytek: vesměs blafy...
   
> s sdfsdf 21.03.2006 20:48
» reagovat
  prilis sujjektivni a relativni!!!!!!!!!
   
> Asertivita neregistrovaný 16.10.2006 22:41
» reagovat
  Velmi inteligentně napsáno, Dmitry.
   
Čím víc komentářů, tím víc chytrosti... neregistrovaný - Martas. 10.01.2006 21:48
» reagovat
Nechci si hrát na člověka vzdělaného, podle některých bych měl spíš použít slovo sečtělého, podle druhých možná asertivního. Nejsem také učenec českého jazyka. Nicméně náš jazyk nabízí velkou škálu slov, slovních spojení a není problém vézt debatu v tomto jazyce bez použití cizích slov a utvrzování si jejich používaní právě na této stránce. Proto ten kdo po přečtení komentáře chce opravit předchozího pisatele utvrzuje si sám sobě,že právě "on" je ten chytřejší a je schopen druhému oponovat...ale pouze do doby než se oběví další komentář.

P.S. Nechci nikoho odsuzovat vždyť i já dělám to samé a vstupuji do této nikde nekončící debaty ve které každý prosazuje svůj názor...

POZOR:Použití cizích slov neznamená chytrost a vzdělanost!
 
> Ha ha ha neregistrovaný 05.01.2007 20:45
» reagovat
  Tak s tou cestinou jsi me dostal a to, velkou skalou slov. Jakou rec tak ovladas ze to muzes porovnavat? No konecne "tech" filosofu psalo po cesky.
   
> :-) neregistrovaný 18.09.2011 12:13
» reagovat
  objeví ne oběví.....lidi neopravujte se.....:-)
   
asertivita X otravná drzost Čestmír 08.01.2006 10:07
» reagovat
Mám takový dojem, že termín asertivita se u nás začal používat až po Listopadu, nebo se mýlím? Chvíli mi trvalo, než jsem správně pochopil, co to znamená. Ale : kde je hranice mezi důstojným prosazováním svých zájmů nebo nároků nebo práva - a VLEZLOSTÍ , neomaleností, drzostí ?? Někdo uvádí metodu "přeskakující jehly gramofonu" tedy neustálé opakování svého požadavku ???
 
Asertivita v praxi neregistrovaný - Noemi 01.01.2006 23:38
» reagovat
Poznala jsem člověka, který každou chvíli zdůrazňoval, že je asertivní - jen vlastní realizace krapet pokulhávala. A pak mám také známého, který asertivní opravdu je - a já mu tu "dovednost" skrytě závidím.
 
Král asertivity neregistrovaný - ukasek 28.12.2005 12:26
» reagovat
Ať si kdo chce co chce říká, nejvíc asertivním člověkem so znám je pan ministr Rath! Ten tou svojí asertivitou dokáže hodně lidí pořádně nasRath.
 
Asetivní nebo blázen neregistrovaný - X 18.12.2005 12:10
» reagovat
Jsem asertivní člověk? Původem jsem Arab. Naučil jsem se anglický, český a čínský.V současné době dokončuji svůj druhý Ph.D. K tomu ještě plný barák dětí /3x/. Nebo, že bych byl blázen?
 
> Asertivní nebo blázen bob-ek 04.05.2006 21:46
» reagovat
  Jsi vzdělaný Arab se třemi jazyky a dvěma doktoráty? 3 děti a trocha bláznovství jsou kladem. Mám pro tebe podnikatelskou nabídku, za odpovídající peníz. Nejde o asertivitu, ale o prozaičtější věci. Pojďme dojednat schůzku. xbilm@seznam.cz
   
vnitřní klid neregistrovaný - jablková 23.11.2005 12:32
» reagovat
Jsem asi asertivní a mnoho mých kamarádů též.Jsem také velmi chytrá a skoro všichni hlavně kluci mi to mají za zlé.Nejsem šprtka,ale při hodině mi vyletí ruka sama od sebe nahoru a já ji vůbec neovládnu.Naštěstí mi asertivita pomáhá k tomu,abych jsem si posměšků okolí nevšímala.E-mail nemám,ale ráda přispěju svou zkušeností.
 
> to sotva neregistrovaný - Kari 14.12.2005 01:53
» reagovat
  Jasně, pokud jsi tak velmi chytrá, pak se nauč aspoň náš zálkadní dorozumívací prostředek, český jazyk.
A být asertivní neznamená být chytrá =) A ještě něco, chytrost o které mluvíš ty se nejspíše odvíjí ve škole, ale chytrost, i když nazývejme to spíše inteligencí, znamená, když se člověk orientuje v aktuálním dění a historii. Takové lidi považuji za opravdu chytré a jsou mi vzorem.
   
>> re: to sotva paya 21.12.2005 11:08
» reagovat
   pokud chcete nekoho nabadat ke studiu ceskeho jazyka, potom se ho nejprve tedy naucte sam. v uvodnim prispevku se zadna souvislost mezi "chytrosti" a asertivitou neuvadela. kdo se orientuje v aktualnim deni a historii, je clovek spise sectely. to nema s inteligenci nic spolecneho. znam lidi, kteri vam povypravi o tom, co se kde a kdy stalo, jak v dnesni dobe, tak i v dobach minulych, ale vesmes jsou to s prominutim blbci.
    
>>> Sečtělí blbci jsou nejhorší neregistrovaný - Radim 27.12.2005 21:23
» reagovat
    Nejsou schopni podrobit své vědomosti řádné kritické analýze, pročež často kážou bludy a trvají na nich. Nedokáží vyjít se skutečně chytrými lidmi a sdružují se se sobě podobnými, s nimiž se poté navzájem utvrzují v tom, jak moudrými lidmi jsou...
     
>>> souhlasim neregistrovaný 12.12.2006 15:31
» reagovat
    slecna rekla ze asertivita ji pomaha zvladat posmesky..a ne ze to znamena z je chytra

a taktez souhlasim..ze inteligence nema nic spolecneho s pameti a sectelosti. Ja totiz napriklad vubec nectu noviny a co se deje, da se rici ze dost casto chybuji v cestine a presto mam IQ 148.Takze jsem inteligentni blbec :-)
     
>>>> to jistě!!!! neregistrovaný 16.03.2010 21:05
» reagovat
     jaktože v tom případě nejste v mense? IQ 148? to už je genialita a o tom vím své, studuji psychologii!!!!
      
>> inteligence neregistrovaný - jerry 11.01.2006 08:29
» reagovat
   máš pravdu v tom, že být asertivní neznamená být chytrý(á). Inteligentní člověk je ten kdo se orientuje v aktuálním dění a historii? Fajn!! Takže představ si, že jsi se ocitla uprostřed nějakého pralesa, bez všech vymožeností dnešního moderního světa.K čemu ti bude orientace v historii? Myslím, že inteligentní člověk je ten, co si dokáže i v těch nejhorších situacích zaradit a hlavně dokáže PŘEŽÍT. Těchto lidí si zase vážím ja:-)
    
>> chlapi sobě neregistrovaný - qwq 16.02.2006 08:30
» reagovat
   Je vidět, že slečna ví o čem mluví :-))
    
>> historik = genius neregistrovaný - kevin 07.03.2006 16:37
» reagovat
   Od kdy se prosim Vas meri inteligence podle zamereni svych zajmu?? Jako historik a zurnalista jsou asi podle Vas zaruceni geniove, kdyz se zabyvaji svou profesi, ze?
    
> chytré dívce !!?? cimro 19.01.2006 09:04
» reagovat
  příliš chytrá dívko, co takhle podívat se na pravidla českého prvopisu???
Pokud nevíš co je špatně, někdo hloupější Ti může poradit
   
>> asertivita neregistrovaný - Já 08.03.2006 18:45
» reagovat
   chlapi se umějí dokonale projevit, pokud žena ukáže, že je maličko chtřejší...okamžitě začínají panikařit že...
    
>>> No jasně Gaf 09.05.2006 11:53
» reagovat
    To bych řekl. Obzvlášť když nás ta chytřejší žena ještě vzrušuje (=
     
>> slečna chytrá neregistrovaný - spulli 05.04.2006 16:39
» reagovat
   abych jsem si
    
> To není Johny 19.03.2006 20:58
» reagovat
  asertivita, ale blbost. Johny
   
> vnitřní neklid Dan 21.03.2006 20:45
» reagovat
  Ahoj.To co jsi napsala ve mě zanechalo hluboké,tedy sofistikované stopy.
Já asi nejsem asertivní a mnoho mých kamarádů též,ale moji nekamarádi jsou asertivní všichni.Jsem také velmi omezený a jsem si toho vědom(to je to jediné)a skoro všichni(kluci i holky)mi to mají za zlé.Nejsem šprt a při hodině mi nevyletí ruka sama od sebe nahoru ani za nic a já ji vůbec neovládnu.Naštěstí mi neasertivita pomáhá k tomu,abych si posměšků okolí všímal a v vraždil je,o čemž o ni samozřejmě nevědí.E-mail nemám,ale rád přispěju svou zkušeností.
   
>> pro prispevek 21.3.2006, 20:45 neregistrovaný 03.06.2009 15:09
» reagovat
   Toto byla dobra odveta :D
    
> zavádějící neregistrovaný - LadiK 13.05.2006 20:21
» reagovat
  Asertivita není o chvástání se slovy "jsem velmi chytrá", ale o zdravém sebevědomí. Asertivita není o tom, když něco neovládneš, je spíš hodně - a to zdůrazňuji HODNĚ - o ovládnutí se. A asertivita také není o nevšímání si svého okolí, ale o nalezení vhodného dialogu s ním - o nalezení kompromisu, kdy si člověk "prosadí svou" způsobem co nejvíce přijatelným pro druhou stranu.
   
>> no jo, neregistrovaný 16.07.2006 11:37
» reagovat
   jenze asertivita je predevsim o nenasilnem prosazeni svych postoju,aniz by je clovek urazel nebo rozciloval.Ma zrejme hodne spolecneho s taktem,ale take se sebevedomim.Taktne a diplomaticky vyjadrit svuj postoj a trvat na nem i pres zamitave reakce apod....Znam par (opravdu jen par) lidi,kteri tuhle schopnost maji a je k nezaplaceni.
    
>> o zdravem sebevedomi... neregistrovaný 03.06.2009 15:12
» reagovat
   Toto je asi nejlepsi vysvetleni, ke kteremu jsem se zatim docetla a se kterym se da souhlasit.
    
> Vnitřní klid neregistrovaný 16.10.2006 22:26
» reagovat
  Asertivita vs.inteligence. Milá slečno,je jen nepatrné procento lidí,kteří si mohou troufat tvrdit,že disponují obojím.Studuji 6.ročník medicíny,mám celkem podrobně prostudovanou psychologii i psychiatrii a rozhodně si netroufám o sobě tvrdit ani jedno z toho co ty o sobě! P.S. Nech chvíli stranou svoje superego (enormní hrdost) a popřemýšlej,zda-li k tomu nepatrnému procentu opravdu patříš.
   
> vnitřní klid neregistrovaný 08.09.2009 14:17
» reagovat
  asi si velka naivka ked si to myslis, lebo slovo asertivny ma mnoho podob, ale tvoje vyroky tam nepatria. Asi si velmi pekna, vyzorovo, a preto si namyslena, ZAMYSLI SA NAD SEBOU. Ahoj a nemaj mi to za zle, len skusam TI vysvetžlit pojem slova asetivita
S pozdravom Lacika
   



Navigace

předchozí slovo: » aserce
následující slovo: » asertivní
slovo se nachází na stránce: přidáno-návštěvníky:222
krok zpět: » zpět
hledat jiné cizí slovo: » hledání
upravit (opravit) toto slovo: » upravit
přidat do slovníku nové slovo: » přidat

hledat - slovník - pro webmastery - o slovníku - kontakt
scs.abz.cz  --  web © 2005-2017  --  ABZ.cz