Pojem altruizmus

Slovo:

altruizmus, altruismus


Význam:

• nesobecký způsob myšlení a cítění

• nezištné jednání ve prospěch druhých jako mravní princip



Některá související slova

personální symptomy a jejich typy, sociální typ učitele, cortex cerebri (lat.), Döringova typologie učitelů, Kohlberg Lawrence (1927-1987) a jeho vývojová teorie, Self - Report Altruism Scale (SRA), avaritia (lat.), helping behavior, spirituální hodnoty, nezištnost, Spranger Eduard (1882-1963), cynik



Knihy

Sobectví, nebo altruismus? -- autor: Laitman Michael
Blížence z krížnych ciest -- autor: Križka Teodor

Komentáře ke slovu altruizmus, altruismus


 
» přidat nový komentář

Jsem taková jaká jsem a nelze to změnit neregistrovaný 07.01.2017 11:44
» reagovat
Až nyní zjišťuji, že jsem trochu jiná a z druhé strany nepochopená.Prostě si myslím, že jsem normální, když upřednostňuji ty druhé- sama nepotřebuji nic, hlavné, když ty máš dost. Jídlo ,pohodlí, lásku.....Slýchávala jsem? Ty jsi služka, ty jsi otrok, ale já to tak necítím, mě to dělá šťastnou, když můžu dávat,dávat.....Jsem v DPS a sebemenší pomoc pro druhé mě obšťastňuje. Starý, nemocný páchnoucí člověk mi nevadí. Jdu a ostříhám ho a ráda. Ani ve snu by mě nenapadlo si od něj vzít dvacku a on mě zná. Koupí kočce konzervu. Zákon dávání. Tak by to snad i mohlo být a bylo by nám všem dobře. Netvrdím, že vždy je to správné. .......
 
Altruismus v. egoismus? Vladislav Čížek 30.03.2010 00:24
» reagovat
Ony oba protiklady se nemusí vždy a nekompromisně vylučovat.
Lidská společenství jsou tvořena individui velmi rozdílných založení. Vždy jde o celek. Výrazný egoista např. může vytvořit a smtelit tým (bez rozlišení orientace jedinců), který se chová výrazně altruisticky. Napadá mne Edison, nevím, jestli o něm tolik vím, ale ho vnímám...
Dobro společnosti (tzn. všech) netvoří černá a bílá, ale černobílá - společnost. Jde jen o to, aby společnost byla stabilní, tzn. vyrovnaná v černé i bílé, a o to, aby všichni jedinci ve společnosti měli zajištěný DŮSTOJNÝ život. Dnes, na počátku 21. století, už jsme zase někde jinde - dějiny se neopakují, ale vracejí...
 
Jak to vidim ja neregistrovaný 10.12.2009 15:20
» reagovat
je prece uplne logicke ze altruista nikdy nebude egoistou,je li mu altruismus skutecne vlastni
 
pravidlo neregistrovaný 30.11.2009 20:10
» reagovat
Egoista muze byt altruista kdyz je to pro nej vyhodne narozdil od altruisty ktery nebude nikdy egoista.
 
jsem rád neregistrovaný 17.08.2009 23:22
» reagovat
jak říká náš syn,když jí"je to dobré"
 
> ... neregistrovaný 20.11.2009 00:24
» reagovat
  To znám :D
   
> jes neregistrovaný 10.12.2009 00:21
» reagovat
  tak to je sofistikovaná implementace sarkasmu:-))))))))))))))
   
Viz předchozí neregistrovaný 05.02.2009 17:33
» reagovat
Nemělo by to být spíše "nejméně výrazný altruista ve společnosti altruistů se v jejich očích stává egoistou?", či to špatně chápu...
 
> Altruismus, Egoismus neregistrovaný 15.03.2009 21:39
» reagovat
  To prvni je podle me spravne. Tim ze chce byt vyrazny zacina byt egoisticky.
   
> Altruismus, Egoismus neregistrovaný 15.03.2009 21:39
» reagovat
  To prvni je podle me spravne. Tim ze chce byt vyrazny zacina byt egoisticky.
   
>> Altruismus, Egoismus neregistrovaný 22.04.2009 12:41
» reagovat
   spíš bych řekl, že B je správně :-). Tedy nejméně výrazný altruista se v očích ostatních stává egoistou....
    
>>> Souhlas neregistrovaný 22.04.2010 14:56
» reagovat
    Souhlas.
     
> :) neregistrovaný 02.05.2014 19:54
» reagovat
  Obojí je správně. Ti, co se snaží být co největší altruisté a snaží se tak zapůsobit, jsou egoisti. A tihle pak s opovržením mluví o tom, kdo tu hru nehraje, a tvrdí o něm, že to musí být egoista.
Spíš ale znamená alt. prostě přirozenou nezištnost, jak se v popisu píše: nesobecké a nezištné myšlení. Pokud není nezištné (chce zapůsobit, hledá v nealt. egoisty), už to není alt.
   
Egoismus neregistrovaný 20.10.2006 08:44
» reagovat
Ja tuto vlastnost za zcela spatnou nepovazuji a to mohu rici ze ji moc neoplyvam. Podle me je to prirozena vlastnost a jak uz tu bylo receno by mela byt ve vyvazeni s altruismem. Egoismus je v podstate vlastnost, ktera drzi lidi pri zivote a stastne a o to tu jde, ale samozrejme nic se nema prehanet.
 
> altruismus a egoismus neregistrovaný 26.11.2006 19:03
» reagovat
  Vše je relativní, a tak nejméně výrazný egoista v kruhu egoistů se stává altruistou a nejvýraznější altruista v kruhu altruistů se stává egoistou. Pravdu měl pan profesor - zlatá střední cesta.
   
Altruismus a egoismus neregistrovaný - Calimero 11.03.2006 16:48
» reagovat
Pan profesor, když nám na konci VŠ dával rady do životy řekl toto: Příliš altruismu škodí, taktéž příliš egoismu.- Když se budete příliš rozdávat, uškodíte sami sobě, když budete příliš egoističtí uškodíte jiným a zároveň i tím sami sobě. Takže pravda je uprostřed a musíte si to umět vyvážit. To má také velký vliv na kvalitu Vašeho prožití života. Buď se udřete a všichni Vás budou využívat(přílišný altruismus), anebo budete namyšlený egoistický narcista a všichni Vás budou nesnášet.
 
> ... neregistrovaný - Pavel 21.04.2006 01:02
» reagovat
  chtěl bych poznat Vašeho pana profesora
   
> altruismus vs egismus neregistrovaný - Ernesto 03.05.2006 10:29
» reagovat
  To je taky dle meho nazoru otazka vyberu pratel, spolupracovniku atd. Pokud se obklopim kvalitnimi lidmi pak si myslim ze silny altruismus neni na skodu. Egoismus pak povazuji za zcela spatnou vlastnost.
   
>> altruismus vs egoismus neregistrovaný 04.09.2010 18:33
» reagovat
   egoismus je prirozena pudova vlastnost u vsech zivocichu, altruismus je pouze lidska poza
    
>> oprava neregistrovaný 30.05.2011 15:19
» reagovat
   Každý člověk je především egoista. Jestli nevěříš hravě ti vyvrátím.
    
> Altruismus a egoismus neregistrovaný 01.11.2006 14:24
» reagovat
  To je ten nejpřesnější výklad, který v téhle diskuzi zazněl. Pan profesor je velká osobnost.
   
>> altruismus a egoismus neregistrovaný 05.03.2009 10:18
» reagovat
   tohle by umel rict kazdy (slova pana profesora), nebo snad kazdy je si toho vedom, problem nastava ve chvili, kdy clovek ma nejakou vrozenou (in)dispozici, tzn. treba i vi ze je egoistou a snazi se o opak - tvari se jako altruista, jenze ono to nejde jen tak obejit, dostavuje se vnitrni rozpor, kdy se clovek snazi "predelat" sam sebe, deprese, pocit ztraty identity... ja osobne tu rovnovahu tezko nachazim... (a teoreticky muzu byt sebemoudrejsi)
    
>>> Ale, ale... neregistrovaný 22.04.2009 14:32
» reagovat
    Že by to bylo vrozené? Dost těžko, každopádně pan profesor měl rozhodně velkou pravdu, ale skutečně je to relativní (dle prostředí, ve kterém se vyskytujeme - viz výše). Pravdou je též, že můžete být mezi samými altruisty, přesto však když podáte prst...
     
> Souhlas neregistrovaný 19.10.2010 19:09
» reagovat
  Naprosto s Vaším profesorem souhlasím.Vždyť je to i součástí testů na typologii osobnosti,čím více jste na středu tím je jste zdravější osobnost
   
> Ondra neregistrovaný 09.07.2014 18:52
» reagovat
  Važte si toho, že Vás takový člověk učil.
   
altruizmus neregistrovaný - jana 26.01.2006 01:03
» reagovat
já tomu říkám zákon návratnosti,jak se chováš vůči ostatním.Pokud úmyslně ublížíš, vždy se ti to nějakým způsobem vrátí.
 



Navigace

předchozí slovo: » altruistní
následující slovo: » altrustické hodnoty
slovo se nachází na stránce: A:59
krok zpět: » zpět
hledat jiné cizí slovo: » hledání
upravit (opravit) toto slovo: » upravit
přidat do slovníku nové slovo: » přidat

hledat - slovník - pro webmastery - o slovníku - kontakt
scs.abz.cz  --  web © 2005-2017  --  ABZ.cz