Pojem schizofrenie

Slovo:

schizofrenie


Význam:

• skupina psychotických poruch, které se obvykle vyznačují ztrátou kontaktu se skutečností, nelogickým uvažováním, bludy a halucinacemi a které jsou v různé míře doprovázeny afektivními a behaviorálními poruchami a poruchami myšlení

• rozštěp mysli

• situace či stav, který je výsledkem současné existencí neslučitelných či protichůdných vlastností, názorů, identit, činností apod.



Generovaný, orientační výčet dalších tvarů tohoto slova



Některá související slova

Metamfetamin, dementia praecox, ketamin, toxická psychóza, transsexualismus, Bateson Gregory, schizofrazie, kognitivní příznaky, paraprosexie, dopamin, neurotransmiter, psychoticismus, auditivní halucinace, symptomy u schizofrenie, katatonie



Knihy

Schizofrénie -- autor: Hell Daniel
Deprese u schizofrenie -- autor: Maršálek Michal
Schizofrenie v kazuistikách -- autor: Kučerová Helena
Schizofrenie v dětství a adolescenci -- autor: Malá Eva
Schizofrenie, její příčiny a léčba -- autor: Dragomirecký Andrej

Komentáře ke slovu schizofrenie


 
» přidat nový komentář

léčba schizofrenie-nakonec bez léků??? neregistrovaný 26.11.2016 21:10
» reagovat
dá se schizofrenie .tj..hlasy,paranoia vylečit??bez toho aby musel člověk celý život polykat léky,,,?????
 
Derin a přibírání neregistrovaný 07.01.2016 15:22
» reagovat
Dobrý den, užíváte někdo Derin a jak po něm přibíráte?
 
zivotni motivace neregistrovaný 02.01.2015 08:46
» reagovat
Ahoj mam dceru se schizoafektivni psychozou.bude ji20let,mela casto psychozy,byla po lecebnach,byla to muka.jsem dceri oporou a vzdy s ni,motivuji ji,kazdy den ne o delame_cokoliv.zlepšila se,jsem na ni pysna,ze to nevzdala.podle me musi mit tihle lidicky rezim,motivaci a hodne lasky.nikdy to nevzdavejte!protoze jste.preji vsem dobry zivot a verte
,jde to! :-)
 
dotaz neregistrovaný 03.08.2014 17:32
» reagovat
Zdravím, chci se zeptat ,nedávno jsem u sebe také zjistil schizofrenii, kontaktoval jsem exorcistu ale ten prý musí přijet za mnou dumů což nelze takže nevím jak to mám řešit , jinak by mě zajímalo co se stane po tom zákroku exorcisty a jestli to opravdu funguje? případně nějaké jiné rady ,pište prosím na basinas@email.cz. děkuji
 
Psychoterapeut neregistrovaný 25.05.2014 12:09
» reagovat
Dobrý den,
chtěla bych strašně moc pomoct synovi. Od 16-ti chodil s holkou a v druhém ročníku vysoké školy nastaly problémy s holkou a školou, a u syna začala strašná nespavost a deprese, až ho paní "doktorka" nechala hospitalizovat v léčebně - no hrůza děs. Od té doby se potýkáme s obrovskými problémy, stal se tam z něho strašně závislý kuřák. Začalo mu být všechno jedno, vysadil léky, začal kouřit trávu a zkoušel různé drogy. Došlo to až tak daleko, že opět přestal spávat a začal mít představy, že ho někdo pronásleduje. Takže skončil opět v léčebně. Má diagnostikovanou pravděpodobně paranoidní schizofrenii. Je již doma, ale přijde mně, že léky vůbec nezabírají, že nemoc stagnuje, cítí se pořád hrozně a většinu času jenom prospí. Říká, že už dál nemůže, tak strašně moc bych mu pomohla, sama se držím jak můžu. Doktor nám radí, že se musí přinutit vstávat, jezdit na kole, číst, ale bohužel když se přinutí něco udělat, tak je mu večer špatně. Přemýšlím jestli by mu nepomohl psychoterapeut, ale nemůžu sehnat kontakt na opravdu dobrého terapeuta. Jednou jsme navštívili v Brně terapeuta "spoustu titulů", ale velké zklamání. Jako otázky: Co vám je a proč a čeho se vlastně bojíte? nám teda opravdu nepomohly. Nemáte někdo prosím zkušenosti, kdo by nám mohl pomoct. Když si pomyslím, jak byl předtím šikovní kluk, plný elánu, samý smích, spousta kamarádů a kamarádek, je to strašný šok. Budu moc vděčná, když se se mnou někdo podělí o svoje zkušenosti, děkuji.
 
> Jen takový nápad... neregistrovaný 08.01.2016 16:01
» reagovat
  Co kdyby se našla vašemu synovi dívka, díky které by zase začal chodit ven? Vím, že to zní, jako námět na pohádku, ale proč to nezkusit?
   
Jak z toho ven. neregistrovaný 11.02.2014 19:34
» reagovat
Schizofrenie, její příčiny a vyléčení je nádherně popsaná v mnoha pohádkách. Dříve lidé neměli takové komunikační prostředky, jako máme dnes a tak celou tu dávnou lidovou moudrost ukryli nádherně do mnoha pohádek a předávali si ji z otce na syna vyprávěním. Mnoho schizofreniků si je dobře vědomo, že schizofrenie má spojitost s užíváním drog, meditacemi, nebo jiným druhem okultismu. V pohádkách je to nádherně vjádřeno tím, jak princezna v touze po ženichovi zcela dobrovolně upíše svoji duši čertu. V realitě to znamená, že člověk naprosto dobrovolně, nebo z nevědomosti, udělá něco, čím chce něčeho snadno dosáhnout, nebo chce dosáhnout něčeho, čeho by se sám nedopracoval. V případě drog jsou to slastné pocity, v případě tak zvaného kyvadla jsou to třeba informace, které jsou jinak nedostupné. V pohádce následuje za rok a den, v realitě to znamená, že po nějáké době člověku přestane patřit jeho duše, tedy jeho myšlení v duchu a nastává to pravé peklo.
Tedy že člověk je držen v pekle svých vlastních myšlenek, až často dojde i na tu krev, kterou je podle pohádky podepsána ta smlouva. Jako člověk, který si to celé nedobrovolně sám vyzkoušel a hlavně měl to obrovské štěstí, že jsem se z toho stavu osvobodil, musím uznat, že ty pohádky musel zcela určitě začít vyprávět někdo, komu se také naprosto stejným způsobem podařilo ze schizofrenie uniknout a osvobodit se.
http://www.youtube.com/watch?v=DVM7n-rPq4E
http://tvnoe.tbsystem.cz/index.php?cs/videoarchi v/kulaty-stul-2008-02-29-okultismus/quality/high
http://www.inriroad.cz/download/mladez/veletrzni -2010
http://www.youtube.com/watch?v=ImmBeo_w7Hs&f eature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=mSQLVPPZPq0
http://www.befun.cz/film/5374/nesmrtelna-teta-sd -munk








 
> Co se může skrývat za schyzofrenií? neregistrovaný 11.02.2014 19:42
» reagovat
  Sedmnáct let naše dcera trpěla halucinacemi tajemnými hlasy a rozdvojením osobnosti. 24 hodin lhala byla plna nenávisti a zloby. Měla spoustu nevysvětlitelných nemocí. Po deseti letech neúspěšné léčby lékařů na diagnozu schizofrenie.,jsme se obrátili hledat pomoc jinde. Možná nás budete mít za blázny, ale je to skutečnost. Nad dítětem byl proveden exocismus a z dítěte vyšel zlý duch, který ho sužovat 17 let. Dítě je dnes zdravé a úplně proměněné. Místo nenávisti je plné lásky a Boží milosti. Jak vidíte ne vše může být schizofrenie, ale také v každém nemusí být zlý duch. Kdyby nám tohle někdo poradil dříve mohli jsme mít dříve šťastný život. Jak jsem se dozvěděli o exorcismu? Na stránkách Vhttp://tvnoe.tbsystem.cz/index.php?cs/videoarchiv /otazniky-2008-04-25-exorcismus

http://ona.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A0606 20_152424_zdravi_ad

   
>> exorcista neregistrovaný 11.11.2014 18:18
» reagovat
   Mohla by ste mi prosím dát kontakt na nějakého exorcistu , už sem zkoušel 3 a všichni se na mě vykašlali , a sem na tom opravdu hodně špatně.
případně pište na basinas@email.cz
    
>> informace neregistrovaný 30.05.2015 19:03
» reagovat
   Dobry den,chtela jsem se zkontaktovat s pani ktera mela 17let dceru se schizofrenii a nasli si cloveka co dela exorcismus.Mam s dcerou take ten samy problem.Prosim ozvete se mi.Dekuji uz nevym jak dal.kontakt 606337636
    
>> Dobry vecer neregistrovaný 04.09.2015 23:18
» reagovat
   Chtela bych vas poprosit jestli mi muzete dat na sebe kontakt mame ten samy problem a chteli by sme poradit a pomoct kde nam muzou pomoct tak jako pomohli i vasi dceri budem vdecny
    
> pomoc prosim neregistrovaný 28.04.2015 01:29
» reagovat
  Dobry den, chtela bych vas zazadat o pomoc.Jedna se o meho synovce. Dostal se do sparu drog atd.Nejhorsi na tom je ze uz i sztrizlyvi slysi hlasy ani leky nepomahaji.Jestly budete moc mi predat vase zkusenosti jak z toho pekla ven.....budete moc hodny...buh vam to oplati....muj email...annabelita9@gmail.com Dekuji predem.
   
Můj životní příběh o cestě ze schizofrenie neregistrovaný 03.02.2014 11:04
» reagovat
Rady jak z toho ven!
http://vylectese.webnode.cz/
 
POMOZTE! je mi 16 let a nevím co si o tom mám myslet... neregistrovaný 03.02.2014 01:54
» reagovat
Poslední dobou se snažím být jiný člověk a moje myšlenky pořád směřují k tomu co jsem prováděla. Většinou důsledky rozjetých akcí,ale rozhodně i jiné situace. I když nad tím teď přemýšlím... mojí hlavou vrtají spíš pohledy, reakce a myšlenky na myšlenky těch lidí. Moje hlava mi přijde jako zamotané klubko.. Pořád přemýšlím nad tím co jsem udělala a co jsem mohla udělat líp i když už s tím nic nenadělám. Vymýšlím si výmluvy pro případ že by se někdo zeptal proč jsem to prováděla.. a když se přistihnu při takových záchvatech nekonečného myšlenkového pochodu a uvědomím si jak moc mi to ubližuje začnu přemýšlet nad tím jestli někdo koho znám někdy provedl taky něco kvůli čemu by si o něm mohli ostatní myslet že je něčím jiný, divný. A když na nic nemůžu přijít tak se pokárám za to že se snažím pošpinit ostatní .. všechno mi to vyvolává takové prapodivné sevření celého těla a většinou mě hodně bolí spánky a žaludek(nebo něco v těch místech) . Moje představa dokonalého života je to že se někam odstěhuji a budu žít sama se spoustou psů. Psi jsou dokonalý společník. Nabídnou vám celý svůj život a opustí vás až na opravdovém konci a to nedokáže nikdo.. a nebo smrt .. definitivní řešení... ale nedokázala bych to udělat své rodině.. muselo by to pro ně být hrozné.. a víc než to
Jediné co mi pomáhá utéct od těchto stavů je marihuana.. i když musím přiznat, občas když jsem zhulená tak slyším hlasy.. někdy obrovský hluk mnoho hlasů dohromady a jindy jen tak z ničeho nic jeden. Jednou se mi stalo že jsem slyšela příslušníka rodiny jak říká moje jméno. Dokonce mám občas i halucinace..
Prosím odpovězte někdo.. nevím jestli je to opravdu schizofrenie a nebo jen něco chvilkového...
 
> dodatek neregistrovaný 03.02.2014 01:58
» reagovat
  závažné duševní onemocnění projevující se hluboce zkresleným vnímáním reality, progresivním (postupujícím) rozpadem myšlení, nezvyklým chováním a obzvláště sociálním stažením, či netečností. Celkové příznaky zahrnují halucinace, bludné představy, poruchy pozornosti, vůle, ochuzení citového a společenského života, (kdyz si prectu tohle prijde mi to jako shrnuti)
   
> Pozor na marihuanu! neregistrovaný 19.05.2014 19:03
» reagovat
  Pozor, u části disponovaných jedinců, kteří nemají vrozenou schopnost detoxikovat metabolity marihuany, může tato spustit duševní chorobu, pro kterou je člověk geneticky disponován. Mediálně známý je např. takový případ syna herce Ladislava Freje. Doporučuji okamžitě navštívit dobrého, ale dobrého psychiatra.
   
milujualenu@seznam.cz neregistrovaný 22.10.2013 10:47
» reagovat
Dobry den/ahoj.. Mam takovej spatnej pocit, ze se u me projevuje schizofrenie ale nevim zda s tim nekam zajit.
Bojim si to priznat...
Poprve priznaky prisli kdyz jsme si dali s kamaradama marihuannutto by nebyl problem uz jsme driv hulili, ale postupem casu... Uz se nemam v parte cemu smat, vymyslim si nepravdive historky ktere se pak snazim hajit. Pripadne mi ze jsem uplna nula, ne jako nula ale uplne blbej ... Pripadne mi ze se nemam o cem s kym bavit... Jen s lidmi velmi blizkymi... Jsem dost citlivy... Mwl jsem v minulosti dost rodinne problemy s otcem ktery me sestru a matku bil. Ja se snim naposledy porval ve 20 od te doby se snim normalne bavim ale uz to neni muj tata tehda jsem mu rekl jak ho nenavidim a padly oskliva slova. Je mi 22 pracuji..pripadnu si uplne normalni, jen mene cenny ve spolecnosti lidi... Jakoby na me kazdej koukal jak na debila, jakoby rikali...jezis me to nezajima uz drz hubu. V zivote jsem nemyslel na sebevrazdu takze tyto sklony nemam..jsem pomerne stastnej clovek ...optimista, ale dam priklad.
Sedeli jsme venku na lavecce s kamaradama... Kecali jsme o kravinach a ja rekl hloupost ze prolizky jsou pro seniory(nekde jsem se docetl,ze ty posilovaci stroje na hristich driv byvali pro seniory) oni se zacli smat ale te myslence ze si nedokazou predstavit seniora jak tam cvici. O tech cvicich jsem mel pravdu...byly pro seniory, ale mel jsem tehda spatny pocit z toho ze se smeji me...ze jsem uplny debil...i moje kamaradka od te bych to necekal asi po 10 minutach jineho tematu pak rekla" jak ti duchodci co" hahaha...zacala se neustale smat a me to dovadelo k silenstvi..tak jsem se urazil a odesel...ted se snimi obcas stykam a mam spatny pocit ze jim nemuzu verit...mam porad dojem ze me pomlouvaji... Slysim nejake slovo a myslim si ze me pomlouvaji dokonce predemnou... Je to humus... Nevim si stim rady, prosim jestli nekdo zazil neco podobneho nebo muze poradit...do predmetu jsem dal svuj anonymni email...dekuji
 
> hm neregistrovaný 15.06.2014 21:05
» reagovat
  Až na pér maličkosti to je celkom podobné. Moji kamaráti si celkom zvikli aj na podobné dotazy..... :D asi to len nečakali
   
kam s ni? neregistrovaný 07.08.2013 23:49
» reagovat
co mam delat s clovekem ktery ma schofrenii ze mu kazdy v rodine ublizuje spolu s ni jsme v dome zustali uz jen dva vsichni ostatni odesli ona vsak stale obvinuje cloveka ktery tu neni ze ji dela naschvaly(otlucena omitka, pothane obleceni vytazene ze skrine kde lezelo desetileti takze zakonite jsou prozrane od molu ale ona veri ze je to spiknuti proti ni a proto nam na oplatku dela diry do ponozek do tricek proste obleceni vcetne toho co podle ni ji dela nekdo jiny tak u toho jsem ji prave nachytal takze neverim jeji verzi kterou opakuje uz dvacet let v kuse uz toho mam plne zuby proleza nam pokoje krade nam z nich dulezite dokumenty aby je pozdeji vyuzila proti nam nici nam majetek a snazi se aby z baraku po jeji smrti nic nezustalo...chtel bych ji nekam zavrit co si o tom myslite?
 
> reakce marlenka 13.08.2013 11:45
» reagovat
  Tak to je hruza já si prodělala svoje ,ale todle už je moc
   
brigáda nebo práce marlenka 22.06.2013 22:21
» reagovat
Jsem schirzofrenička a několik let mám přiznaný celý invalidní duchod.Chtěla bych se zeptat jestli si mužu přividělávat a jak budu omezená?Jestli to někdo víte.
 
Pavla-múj syn neregistrovaný 05.05.2013 09:42
» reagovat
Náš syn žije dlihodobě v Londýně. Koncem minulého roku se rozešel s dívkou. Dostal se do komunity,přestal pracovat,nyní je téměř bezdomovec. Těžko jsme s ním navazovali vztah. Nyní neustále mluví a mluví,říká, že má vedle sebe malého chlapce-sebe.Že ho vidí a že mu věechno říká. On s nín nemluví. Říká,že už nic nebere, málo jí. Je vegetarian.Raduje se ze světa a mluví..
 
čo mám za poruchu????? marysofie 23.04.2013 09:45
» reagovat
Dobrý deň,

pokúsim sa byť stručná. neviem či som schizofrenička alebo čo sa mi vlasten stalo. zo začiatku som mávala často strach o príbuzných a blízkych že sa im niečo mohlo stať keď sa dlho neozívali alebo sa zdržali. predstavovaa som si čo všetko sa im mohlo stať. v našej rodine sa vždy niečo stalo. no povedzme že naša rodina je taka že vždy sa hovorí len o tom čo zlew sa stalo, mama je stále chorá, o šťastných veciach toho veľa nenahovoríme, ale inač sme veľmi sp§tá rodina máme sa radi, normálne hádky sú ako asi u každého. ako puberťáčka som bola hĺbavá . zaujímala ma literatúra, psychologia a veda. písala som báse romány pre seba :). no romantička. raz sa stalo, že kamarát havaroval a neprežillto. niesla som to veľmi ťažko a tam som po prvý krát spozorovala úzkostne obavi o ľudí, ktoých milujem. vysvetlovala som si to strátou kamaráta. potom sa mi stalo, že som v duchu ľudí, ktorých mám rada začala hrešiť... bolo to pre m§a hrozné a trvá to aj do teraz. ako by som bola sama proti sebe...potom sa švagrinej narodil prvý syn. mal zdravotnéproblémy a skoro zomrel. bola na dne tak som s ním do nemocnice na hospitalizáciu išla ja, pretože ma rodina považuje za najsilnejšiu osobnosť medzi neimi a najodolnejšiu. snažila som sa vždy taka byť, ale v skutočnosti som aj ja iba obyčajný človek so strachom a aobavami. asi soim ten tlak a zodppovednoať nezvládla. veľmi som sa o malého bála a milovala som ho. starala som sa o neho deň a nox. no v nemocnici ma z ničoho nič premohol pocit hrozný najhroznejší na svete! že ho musím zabiť a neviem prečo že sa mi uľaví či čo. neviem vysvetliť ten pocit. bol tak silný... ale spamňtala som sa a povedala som si že nesmiem položiť ruky na jeho krk, lebo ak to urobím už to nezastavím. nesmiem to dovoliť lebo ho milujem a nkomu nechcem ublížiť!!! rodina mi verí zverila mi ho musím sa spaňtať je to iba vyčerpanie stres... strach. a tak som to zahnala. ale nikomu neželám zažiť ten pocit, keˇˇd sa zhrozíte sám seba a bojíte sa veriť si ešte. plakala som a stískala ho k sebe.... a roky prešli je v poriadku žije a je úžasný ale ja nie. ide to somnou ďalej bolo obdobie, že som bola v skvelej pohode a ešte aj vážny rozchod som riešila s rozumom a nadhľadom. urobila som si peknú karieéru, splnila niekoľko krásnych snov a potom... prišiel vzťah, blbá svokra a dva potraty... po tretí krát sa mi narodilo dievčatko a zasa to začalo. sama na všetko veľké existenčné problémy ae dobrý partner. no vyčerpanosť ma dostala. všetko sa vrátilo, hrešenie milovaných v duchu pre hociakú blbosť a bojujem s tým každý deň skoro. pomali sledujuem že nimi začínam aj akoby pohrdať. trápi ma to hrozne. a najhoršie jej že keď vidím nôž napadajú ma hrozné myšlienky....ubížiť mojej dcére!!!! ja viem že to neurobím, že ju nadovšetko milujem je taka úžasná a krásna, ale neviem čo to somnou je. bojím sa tých myšlienok. prídu znenazdajky. som zúfala a bojím sa čo ak to raz neovládnem!!!! čo ak jej niečo urobím a nebudem o tom ani vedieť. bože to sa nesmie stať! čo ak si to všetko iba namýšľam. som schizofrenička, rozdvojená osobnosť??? čo mám robiť . chcem s tým ísť za psychológom, ale bojím sa že ak poviem čo mi je že to nahlási a pdídem o malú a rodinu, že prídem o seba o svoj život. poradte čo mi je a čo možem urobiť. prosím
 
no jo... neregistrovaný 04.04.2013 21:49
» reagovat
Na jednu stranu je zde poškození mozku nebo vývojová vada, vyvolávající schizofrenii, bohužel tu též máme reálné aktivity mocenských organizací, které územně zahrnovaly i naše území... oběti těchto experimentů mohou trpět příznaky k nerozeznání podobnými "pravé" schizofrenii. Byly odtajněny některé záznamy z projektu MK Ultra / MK Delta, vysoce zajímavé autentické čtení. Hlavním tématem je kontrola chování (tj. řízení) osob - inu, zelené mozky. ;-)
Dosti řeknou názvy kapitol jako Chemické látky navozující zvratnou změnu duševního stavu + potenciál pro diskreditaci osob, zjišťování informací, vsugerování myšlenek; Experimentální hypnotický výzkum; Spolupráce s Úřadem pro narkotika; Nebezpečí (pro pojekt) vyplývající z správné diagnózy (tj. nezainteresovaný doktor pojme podezření na ovlivnění pacienta projektem)... no je toho moc. Vše doplněno rozvržením nákladů (rozpočtem), krycích opatření... Klíčovými hráči je zde CIA (a zřejmě NSA) ve spolupráci s farmaceutickými koncerny. Aféra je poměrně známá a dobře zpracovaná, i na wikipedii je toho dost včetně odkazu na naskenované dokumenty; existují i dokumenty o výzkumu kontroly mysli u nás. Něco je nemoc, něco zhovadilost mocných...
 
bez halucinací neregistrovaný 28.03.2013 11:21
» reagovat
ahoj, nevíte zda může být schizofrenik bez bludů a halucinací, ale pouze s chronickou žárlivostí a úzkostí?
 
hledam pratele se zkusenosti se schizofrenii neregistrovaný 29.01.2013 22:11
» reagovat
Mam manzela schizofrenika a s nim dve male deti.Je to docela tezke.Zivot ztraci smysl,plany,ocekavani a prinasi dosti izolace diky urcitemu stigmatu z teto nemoci.Nasel by se nekdo ze Severni Moravy, kdo tez zije se schizofrenikem? Rada bych si vymenila zkusenosti, stykala se,umoznila manzelovi najit nekoho, koho by tez provazela schiz.zkusenost a mohl si tak najit nejake blizke lidi, se kterymi bychom pratelili.Manzel se ostycha blize komunikovat s napr.mymi znamymi ci rodinou. Ma pocit, ze jej vsichni odsuzuji za jeho nemoc a za to, ze se nedokaze radne postarat o rodinu jako chlap(nepracuje, nemuze mit ridicak,neni vzorem pro deti)...Ruznymi predsudky se tak dostavam i ja a deti do izolace, pritom touzim po relativne normalnim zivote, vcetne spolecenskeho zivota, a to zejmena kvuli nasim uzasnym detem.Casto premyslim o rozvodu,ale nemam svedomi opustit nemocneho cloveka, prestoze nas vztah nema dle rodiny perspektivu a ja si nicim zivot
 
> dodatek neregistrovaný 30.01.2013 21:07
» reagovat
  Jsem schyzofrenička neni to jednoduchý,ale všechno je v naší mysli moc si všechno bere já se snažím žít a užívat si života plnými doušky a nepodléhat nemoci už se mi příznaky nevrátili 1,5roku což považuji za uspěch.Na lidi se musí vykašlat a stýkat se jenom s dobrými kamarády.
   
>> POMOC neregistrovaný 28.02.2013 04:26
» reagovat
   POMOZTE MI PROSIM JA NEMAM NIKOHO A NEMUZU DAL PREMYSLIM ZE UKONCIM ZIVOT PORADTE MI MUJ TEL JE 608254075 NEBO SKYP PETUN1974,BUDU RADA KDYZ MI POMUZETE NEBO TO ZKUSIT PETRA
    
>>> I když se to už zdá beznadějné ... neregistrovaný 28.02.2013 15:02
» reagovat
    Neblázněte, vždycky je naděje! A že nikoho nemáte. Však on se někdo najde. Odkud jste?
     
> dodatek neregistrovaný 30.01.2013 21:08
» reagovat
  Jsem schyzofrenička neni to jednoduchý,ale všechno je v naší mysli moc si všechno bere já se snažím žít a užívat si života plnými doušky a nepodléhat nemoci už se mi příznaky nevrátili 1,5roku což považuji za uspěch.Na lidi se musí vykašlat a stýkat se jenom s dobrými kamarády.
   
> ODPOVED neregistrovaný 28.02.2013 04:25
» reagovat
  JA NEVIM JESTLI JSEM SCHIZOFRENICKA BYLA JSEM PRED ROKEM ZDRAVA PRIJELA Z CIZINY DIO CEH A TO ZNICENA NA DNE ALE S VYDELKEM TESILA SEM SE CELI ROK NA MOU RODINU SESTRU KULI NI SEM TU KOUPILA BYT V KRAJI KDE NEZNAM ZADNEHO CLOVEKA ULICE MESTA ATD......JSOU TU JEN HORY A PRIRODA ,STARALA SEM SE O CIZI NEMOCNE LIDI V NEMECKU SCHIZOGFRENIE A PARKINSION ATD,TED SEM NA TOM SPATNE PRED ROKEM SEM BYLA SICE VYCERPANA Z PRACOVNIHO NASAZTENI HOLKA USMEVAVA,MAM TU JEN 5 KILAKU DALEKO SESTRU ALE PO NAVRATU Z NEMECKA JEJI MANZEL DO ME RYPAL A STARSNE HECOVAL K SLZAM DOSTALA SEM HISTERICKY PRVNI ZACHVAT V MEM ZIVOTE NEKONZROLOVATELNY VZTEK VYHODIL ME Z BARAKU A SESTRA ME ANI SE NEZASTALA,OD TE DOBY K NI CELI ROK NESMIM NIKOHO JINEHO NEMAM KULI NI TU MAM BYT 300 KILAKU OD CELE RODINY KDE SEM DRIVE ZILA,PRVNI MESIC MI TO PRISLO LITO PLAKALA SEM TATA ME ZMLATIL PO PRVE V MICH 38 LETECH BYLO TO ZA TO ZE SEM BYLA PO ROCE NAVTIVIT RODIVCE A SESTRA REKLA ZE PRIJEDE ALE JA AT JEDU S KUFRAMA VLAKEM ZE ME V AUTE NEVEZME REKLA SEM JI ZE JE PEKNA KRAVA,TATA ME NAPADL BRUTALNE MOC NENAVIDIM HO TED TRVA TO ROK NESMIM NIKAM ANI K RODICUM ZA TO ANI K SESTRE ANI JEJI DETI KE ME KJJEJI CHLAP VSECHNO ZAKAZAL NEPOZNAVAM UZ SVOU RODINOU A PTAM SE SOU TO LIDI KTERY SEM MILOVALA CELI ZIVOT V NEMECKU SEM MELA VELMI TEZKOU PRACOVNI NASAZENI SITUACI A DELAL I V NOVCI BEZE SPANKU TADY TED SEDIM ROK V BYTE MAM STZRACH VYCHAZET VEN A MAM STRACH Z LIDI UZ I ZE SVE RODINY VSICHNI ME OPUSTILI A JA JSEM NA DNE ,DOKTORI MI JEN CHTELI NACPAT ANTIDEPRESIVA ALE JA VIM ZE TY ANTIDEPRESIVAZPUSOBOJI DEPRESE VETSI MISTO ANTIDEPRESIV BY MI STACIL CLOVEK CO SE MNOU PUJDE VEN POPOVIDA SI ROK TU SEDIM AKOUKAM DO POCITACE TO JE TED MUJ ZIVOT MAM MOC DEPRESE A CHCI SE ZABIT,TED NEDOKAZU UZ ANI PRACOVAT A TLACI NA ME URAD PRACE DOKTORI NEPOMOHLI ANI PSICHOLOG NECHALI ME NEMIOCNOU JEN TRI MESICE VIC NE NEMUZU DELAT NATLAK NA EN ZE STRACHU ABY ME JESTE NA KONEC NEDALI DO BLAZINCE MAM ZVIRATKLO DOMA KOCICKU KTERA JE PRO ME VSIM RODINOU A PRITELKYNI DIKY NI ZIJU JESTTE KDO BY SE O NI POSTARAL RODINA NE,MAM SKYP PETUN1974 NEBO TEL 608254075,OZVETE SE PETRA
   
>> jedna z možností neregistrovaný 05.03.2013 10:09
» reagovat
   Ahoj Petro!
Chápu, že jste vyčerpaná z té noční práce, která byla zcela jistě náročná i po citové stránce.
I když má člověk lidi příbuzné, neznamená to, že by mu rozuměli.
Možná, že máte něco jako burnout.
Anebo, což bych asi řekla, jelikož píšete, že Vám nic nepomohlo, a že medikaci antidepresiv odmítáte, tak si myslím, že máte možná problém se štítnou žlázou. Ta člověka dokáže zcela umučit. Radila bych Vám, zajít si za doktorem, nechat si udělat odběr krve, a zjistit si, jestli nemáte náhodou podfunkci. Ta způsobuje velice ráda hrozné deprese, flegma, smutek, ale i vztek, neboť tělo nedokáže zpracovat stres.
Jak se k Vám zachovala Vaše sestra se mi ovšem také nelíbí! S pozdravem i pro kočičku
    
> Trpělivost neregistrovaný 22.03.2013 12:49
» reagovat
  Člověk vydrží mnohem víc než si myslí.
Rozvod nikdy nebyl řešení. Problém je v tom že manželství bez Boha není celé.Manželství je dar z Ráje a jen Bůh může zajistit aby fungovalo jak má.
   
>   neregistrovaný 16.08.2013 19:07
» reagovat
  Dobrý den,já mám též manžela schizofrenika a máme dvě děti.Bydlíme za Plzní.nyní je manžel v nemocnici 3týden,já mám nervy na špagátu a chtěla bych taky už normálně žít.Asi bych si taky potřebovala s někým popovídat.Pokud chcete tak napište a držím palce at je to lepší...
   
>>   neregistrovaný 02.10.2013 16:13
» reagovat
   Bohužel mám také manželku schizofreničku, již byla dvakrát hospitalizovaná po naštěstí neúspěšném pokusu o vraždu našich dětí. Nyní odmítá užívat léky a baví se podáváním trestních oznámení na závažné trestné činy, které se staly jen v její hlavě. !Nevidím jiný způsob záchrany než se rozvést,ale co s ní?
    
hej lidi neregistrovaný 26.01.2013 00:19
» reagovat
jsem paranoidní schizofrenička.Léčím se s touto nemocí už 5let.Příznaky se u mě projevovali postupně.Začalo to slovní šikanou v práci až jsem padla do těchto příznaku.Psicholog mi moc o budoucnosti neřekl i když se ho ptám ...budu brát léky do konce svého života?...budu moci normálně fungovat jako před tím?....No co dodat má budoucnost je nejisá. Otěhotněla jsem léky nebralakvuli miminku.Psycholožka byla pro potrat.Já si miminko nechala a v době dvou měsícu od porodu se mi nemoc vrátila.Manžel měl se mnou jen trápení,ale vydržel to i podruhé.Léčím se ambulantně,ale jak mile se mi to znovu vrátí už mi manžel povídal,že mě nechá odvést do cvokhausu.Nic příjemného lidi.
 
> hej lidi neregistrovaný 29.01.2013 22:24
» reagovat
  Obdivuji Vas, ze jste si miminko nechala a patrne se o nej s manzelem starate. a moc drzim palce. Ja sama mam manzela s touto nemoci a s nim mam male dite.Vim, co to vsechno obnasi.Mate to tezke a Vas manzel ale tez.Snad nachazite podporu a oporu pri vasi nemoci i v zivote, ktery nemoc dost meni.Douifam, ze i v pripade ataky Vas manzel neopusti, byt si umim predstavit, jake to pro nej je.Jem si jista, ze casto lide se schizofrenii prozivaji kvalitnejsi zivot v rodine,nez kdyby zustali sami.Je to vasto slozite udrzet kvalitni manzelstvi, ale vzdy existuje reseni, jak vse zvladnout,vcetne nemoci.Myslim, ze je dulezite,byt je to pri schizofrenii tezke,nevyhybat se lidem, neizolovat se. Drzim palce
   
prosim poradte neregistrovaný 20.12.2012 15:51
» reagovat
Dobry den,donedavna som netusila co to schizofrenia je a nejako som sa o to nezaujimala,kym sa tato choroba nevplyzila do mojho osobneho zivota.moj priatel pracuje v zahranici,zijeme spolu 5 rokov,mame spolu synceka.nikdy som nic nespozorovala.jeden den ked prisiel domov,(chodi domov casto)mi povedal pribeh,ktory sa mu dostal do hlavy a nevedel rozoznat ci je to sen,alebo skutocnost.prva jeho veta bola,milacik potrebujem pomoc.co ma vystrasilo.pribeh v hlave bol,ze mu niekto dal velku sumu penazi a prenasledovala ho myslienka,ze je niekomu dlzny,stale sa mu ta myslienka vtierala.bal sa,ze niekto pride,ze mu ublizi,ze on pride o vsetko.neustale zil v strachu.pomyslel aj na samovrazdu,ale hned si spomenul na mna a synceka a vylucil to.lekar mu povedal,ze je to schizofrenia.on vsak nepocuje ziadne hlasy,nemysli si,ze ho niekto spehuje,ako som sa docitala.ale stavalo sa mu,ze v praci zaspal,ani otom nevedel,niekedy si nepamatal urcite chvile,momenty,jemu prislo,ze sa nic neudialo a pritom zaspal,stazoval sa mi na bolesti hlavy,aninato si nepamata.berie lieky z ktorych sa mu snivaju bludy.ale inak nema ziadne priznaky o ktorych citam,sam si uvedomuje,ze sa s nim nieco deje a mava pocity uzkosti,strachu,boji sa sam seba,ze pride chvila kedy nieco spravi a nebude o tom vediet.ked je v miestnosti sam a je tma,ma pocit,ze tam sam nieje,ale to mavam aj ja,ked pozeram hororove filmy:-).keby mio nepovedal,co sa mu v hlave deje,ani by som neverila,ze mu nieco je.je mily,pozorny,neustale nas zahrnuje laskou,stara sa o seba.sam chce ist do nemocnice,pretoze ho caka rezonancia mozgu.rozprava mio vsetkom co citi.myslite,ze je to spravna diagnoza a naozaj ma schizofreniu?milujem ho a podporujem ho a nedam ho ziadnej schizofrenii,mame vela planov a ja budem pri nom stat.chcem len radu,ci to moze byt zacinajuca schiz.pretoze viem,ze schizofrenik si neprizna,ze je chory,ale on chodi po lekaroch sama a ziada ich o pomoc.aky je vas nazor?dakujem
 
> neřekl bych neregistrovaný 23.01.2013 16:28
» reagovat
  Dobrý den, dle mého názoru se o schizofrenii nejedná..ale určitě dejde vědět, jak to dopadlo.
   
> Schizofrenie a víra neregistrovaný 22.03.2013 12:43
» reagovat
  Ty pocity jsou skutečnější, než jsou lékaři ochotní přiznat.Mám podobné zkušenosti. Jen v mém případě mám výhodu, můžu se modlit a Bůh mě slyší, ty nepříjemné pocity je schopný odstranit.Byla doba, kdy mi lidé nadávali do bláznů, když viděli co pro mě dělá Bůh dali pokoj, ale drží se ode mě dál. Takže nemám žádné přátele.Pokud člověk žádá lékaře o pomoc je tu riziko, že narazí na lumpa který jen tahá peníze a nepomůže. Takže držím palce atˇVám to dobře dopadne. Přeji Vám atˇVám Láska dom nejen vydrží, ale i sílí.
   
:-) neregistrovaný 13.11.2012 23:49
» reagovat
je mi 15 a schyzofrenyji mám od 14 let
 
Uz nemuzu dal neregistrovaný 05.11.2012 18:23
» reagovat
Ahoj jmenuji se Zaneta a trpim touto nemoci,porad vidim na manzelovi nejakou neveru i kdyz tam neni se o tom presvedcena a ani nevim proc.Prestala sem se zajimat o vsechno a vsechny utikam stale z domova a nevim proc,mam pocit ze mi manzel ublizi citove nebo ze me vymneni za jinou zenu a proto nemam chut zit a ani planovat budoucnost i kdyby byla jak koliv barevna.Nemuzu se stim vubec neak vyrovnat ze sem nemocna a nemuzu se ani zastavit abych neutikala,nicim zivot druhym i sobe a sem presvedcena ze jim beze me bude lip sem na tom hodne spatne a stemi predstavama se uz nevim jak mam psichicky vyrovnat,nechci ublizovat synovi manzelovi i druhym ale nevim jak to zastavit,nesla sem si za kamarada alkohol protoze co hlava chce tak reknu jen tehdy kdyz se napiju ale otevre se veme takova nenavist k lidem co mi nikdy nic neudelaly protoze si myslim ze udelali je to pry opak,a ja nevim jak uz dal jak stim skoncovat aby vse bylo jak ma byt.Nevim jak dal
 
> určitě řešit neregistrovaný 08.12.2012 05:41
» reagovat
  Žaneto,určitě řešit,než to skončí tragedií,co víc vám takto můžu po síti napsat.Zajít za nejbližším psychologem,psychiatrem a nasadit léčbu,potom se můžete rozhodovat co dál,teď už nemáte čas nazbyt.Věřim vám,že to dotáhnete! ♥
   
Pomôžeme si? neregistrovaný 29.09.2012 12:14
» reagovat
jaanka7@gmail.com
 
pohled schizofrenika na nemoc,práva,názory neregistrovaný 20.08.2012 00:35
» reagovat
Názory , pohled člověka, který onemocněl schizofrenií na nemoc samou, její průběh, příznaky, léčbu, lidská práva a na názory na schizofreniky.





Definice schizofrenie doplněná o mé poznatky, pocity,názory

Schizofrenie (1) je závažné duševní onemocnění projevující se hluboce zkresleným vnímáním reality, progresivním (postupujícím) rozpadem myšlení, nezvyklým chováním a obzvláště sociálním stažením, či netečností. Celkové příznaky zahrnují halucinace, bludné představy, poruchy pozornosti, vůle, ochuzení citového a společenského života, narušení pohybové koordinace ( katatonie). Prvotní příznaky se ze statistického hlediska rozvíjejí nejčastěji v pozdníadolescenci a rané dospělosti, přičemž diagnostikovaný výskyt v populaci je asi 1 %Obecně se předpokládá, že schizofrenie je vývojovou poruchou, založenou na určitých změnách v neuroanatomii a neurochemii mozkové tkáně. Bezprostřední počátek onemocnění bývá většinou plíživý, často doprovázený zastřeným vědomím, bouřlivými poruchami chování a halucinacemi. Existuje mnoho druhů schizofrenie, z nichž asi nejznámější je paranoidní schizofrenie.
Schizofrenie patří díky své výraznosti mezi jednu z prvních popsaných duševních poruch vůbec a její popisy se nacházejí už v hebrejské bibli, odkud pochází také zlidovělý výraz pro tuto nemoc mešuge.


Halucinace jsou vjemy, které velice sotisfikovaně, důvěryhodně, často bez přestání ,od probuzení do usnutí, vytváří mozek jedince postiženého chorobou.. Mohou být různé, zvukové ,muzikální, sluchové,včetně zrakových, intrapsychických (někdo nemocnému dává nebo naopak bere z mozku myšlenky), tělových….. Jsou to vjemy bez existujícího podkladu – jsou vytvořeny v mozku. Jeho část , která tvůrčím způsobem samostatně pracuje, umí používat informace uložené v paměťových centrech , pracovat s veškerými smysly, umí načíst z vjemových center reakce na signály , které vyvolávají to,co člověk slyší, vidí, cítí a do těchto center signály zasílat. Tímto způsobem vytvořené zvuky, dialogy, představy, obrazy, vůně vnímá pouze nemocný člověk . Ten to však neví. Připadá si normální. Stále hledá a pátrá odkud to je, kdo mu to dělá, proč. Často měsíce, roky. Jednotlivé formy halucinací mají mnoho podob. Člověk slyší ve svém okolí, za dveřmi bytu, kdekoli ve vnějším prostředí dialogy lidí, kteří se baví o něm, o jeho rodině, „nevěrné“ manželce. Nebo slyší mluvení v hlavě. Jakoby mu je tam někdo nějakou technologií zasílal.Tyto vjemy komentují situaci, děj, který právě probíhá. Reagují na něj. Popisují to, co člověk vidí. Jsou slyšet vlastní myšlenky, které v ten okamžik vyplouvají na povrch. Je slyšet text, který člověk vidí a čte. Může vidět postavy, cítit zápach.Člověk, který má halucinace si nepřipadá nemocný. Jsou to pro něj vjemy z jeho okolí nebo někým vytvořené a zaslané. Ovlivňují jeho život. Vyvolávají permanentní stres, strach, pocit žárlivost, sledování, snímání myšlenek,zasílání informací do mozku. Mozek je bez přestání zahlcován informacemi. Z člověka se postupně stává štvanec. Je ochuzen o citovou,pocitovou, emoční stránku života. Nemůže se radovat, zamilovat se, těšit se. Postupně ho to rozkládá. Dochází k postupnému sociálnímu a společenskému vyčleňování. Jsou narušovány jeho sociální návyky. Nevnímá budoucnost.
I přesto, že halucinace vytváří část mozku daného jedince, vnímá je mozek jako informace přicházející z vnějšího prostředí. Jeho 2. signální soustava mu tak, jak informace přichází, vytváří představy. Představy má každý člověk. Mozek použije všechny druhy uložených informací, k tomu přináležejících pocitů, emocí, reakcí týkajících se daného vjemu, vytvoří představu. Těch, kdo o něm mluví. Nevěrné ženy. Strach, když slyší dialog, kde mu chce někdo ublížit. Komunikačních,lokalizačních technologií, které jsou použity na komunikaci s jeho mozkem. Spiknutí tajných služeb. Výzkumných organizací. Pocity strachu. Sledování. Stres. Trvá to měsíce, roky, permanentně. Z představ se vytvoří schémata různých systémů, vzniknou konspiračních teorie, o kterých je daný jedinec přesvědčen. Jsou vytvořeny bludné představy. Člověk je začne prezentovat. Je o nich přesvědčen. Má své argumenty. Podložené prožitky, zážitky. Nepřijímá žádné argumenty. Vždyť to slyší.Vždyť to přece existuje. Vždyť se to děje. Vznikají bludy. Na okolí jedince působí jeho představy kosmických, technologických, konspiračních teorií fantasmagoristicky.

Bludy jsou přesvědčení daného jedince o něčem, co neexistuje, je nereálné, neděje se , které nelze vyvrátit žádnými logickými, sdělenými argumenty.
Na podněty, kterými je člověk kontinuálně zásobován vytváří 2.signální soustava paralerně s tím představy. Technologií, komunikačních prostředků, lokalizačních přístrojů, konspirací tajných služeb a výzkumných center. Vyvolá to zájem, nutkání na to přijít, bojovat proti tomu, informovat instituce. Člověk není schopen tomto případě sám přijít na to, že je nemocen. Pro jeho mozek jsou to informace z vnějšího prostředí. Přijímá je dlouho. Bez přestání. Věří tomu, co presentuje.
Bludy trvají do doby než člověk prohlásí – jsem nemocen . Tímto okamžikem bludy končí. Tímto okamžikem končí dezorganizace osobnosti. Tímto okamžikem přestává člověk tzv.chorobně interpretovat nové zážitky. Tímto okamžikem chce léčbu, která ho zbaví těch odporných věcí . Tento okamžik musí nastat co nejdříve od doby, kdy člověk začne o svých teoriích hovořit. V případě hospitalizace nejlépe v prvním týdnu.

(1) - http://cs.wikipedia.org/wiki/Schizofrenie






Co jsem zažil já:

Od roku 2008 jsem začal slyšet dialogy a prožil něco, co nepřeji nikomu.Stavy, kdy člověk volá o pomoc, prosí, útočí. Proti něčemu, co není, co nikdo jiný neslyší,nevnímá, nepochopí. Člověk si nepřipadá nemocný. Nemá to vliv na jeho inteligenci. Vzhledem k tomu, že mozek neumožní člověku přijít na to, že je to zdravotní problém , nemocný usilovně hledá příčinu. Hledá viníka,tyrana, technologii, prostě něco, co to způsobuje. Slyšel jsem jasné, zřetelné, srozumitelné dialogy, kdy se o mě bavili třeba v autobuse mhd ženské hlasy. Poznal jsem se z toho,myslel jsem, že to slyší ostatní. Koukal jsem po osazenstvu autobusu, nemohl jsem najít, kdo se to baví. Vystoupil jsem. Večer, když jsem šel spát, tak jsem asi půl roku velmi zřetelně slyšel, někdy z prázdného bytu o patro níže, ,jindy za dveřmi dialog na téma, že mě v noci až budu spát vyrazí dveře a zlomí mi ruce. Měl jsem strach usnout, k ruce jsem si dal telefon, na kterém jsem si předvolil 158 , abych si mohl zavolat pomoc. Pak myslel jsem si, že si majitel domu objednal stěhování regulovaných nájemníků. Pravidelně, když jsem usínal a neslyšel dialogy, měl jsem v hlavě pískání, jako když se fouká na foukací harmonice vysoký tón. Nemohl jsem spát. Trpělivě jsem čekal 2 až 3 hodiny, až ta hrůza přestane a usnu. To byly hlasy z prostoru. Poté jsem je začal vnímat uvnitř hlavy. Mluvilo to, komentovalo to , co dělám.Reagovalo to na situaci, která byla. Bylo to on line. Také to uráželo, celý den, až do doby, než jsem usnul. Takto mě to terorizovalo asi 4 roky. Nejdříve jsem se bál, začal jsem tomu nadávat. Pak jsem začal hledat na internetu informace o různých výzkumech v oblasti software pro lokalizaci, o fyzikálních jevech zvaných signál a jeho formách přenosu a interakce, o snímání neurální činnosti, zkouškách účinků různých druhů záření na lidský organismus. I přes znalosti v oblasti exaktních věd / jsem Ing. / jsem byl dlouhodobým utrpením úplně zaslepen, nebyl jsem schopen přijmout žádné argumenty. Podával jsem na instituce podněty k prošetření , hledal na internetu všechna možná i nemožná slovní spojení popisující to,co se mi děje, podal trestní oznámení , že mi je to činěno. Zasílal množství e-mailů na instituce, kam jsem podal podněty. Nic se nedělo. Začal jsem používat sprosté výrazy . Slovně urážet či napadat někoho, kdo koná svou práci a nic mi neudělal.
Tímto jsem si přivodil i trestní stíhání za nebezpečné vyhrožování a byl jsem z tohoto činu policií obviněn. Stíhání bylo z důvodu nepříčetnosti a neschopnosti rozpoznat trestnost mého jednání zastaveno. Z mé strany to bylo volání o pomoc, popis hrůz,které takto nemocný člověk zažívá, a nakonec i napadání a urážky, když se stále nic nedělo. Znovu opakuji, mozek člověka, který takto onemocní nerozpozná a ani nehledá příčinu sám v sobě.
Pak jsem byl policií převezen do psychiatrické léčebny Bohnice. byl jsem zde přijat tzv.nedobrovolným příjmem . Proběhlo to tak, že jsem byl telefonicky pozván na policii, zde mi řekli, ať to, co jsem říkal minule řeknu paní doktorce. Trvalo to asi 5 minut. Mé konstrukce-bludy byly dokonalé, pro ostatní fantasmagoristické. Pak mě policisté odvezli do psychiatrické léčebny. Měl jsem strach. Zavolal jsem matce, že mě někam veze policie, asi do Bohnic. V Bohnicích na příjmu se mnou mluvili v kanceláři asi 3 minuty, odfajfkováno, hospitalizace. Byl jsem převezen na pavilon. Zde jsem vše odevzdal, dostal jsem pyžamo. Byl jsem z toho tak vyjukaný, že jsme si ho oblékl zády dopředu,jako svěrací kazajku. Začali mě léčit,dostal jsem první léky. Bez jakéhokoli představení lékaře, bez souhlasu s medikací, bez rozhovoru o tom, kde jsem, bez snahy vyvolat nějaký zájem, otázku na téma mé nemoci. Připadal jsem si „odchycený“ a uzamčený. Před odchycením a převezením do nemocnice jsem 2 roky učil. Měl jsem mít zrovna volno. Ani jsem nezavolal , že pak nepřijdu. Druhý den jsem byl přeložen na jiný pavilon. Opět žádný rozhovor na téma kde jsem, žádné srozumitelné materiály na téma mozek, co umí, jak se to léčí, čím budu léčen, jaké to má vedlejší účinky, jak dlouho… Bylo mi řečeno, že je to tzv.nedobrovolný vstup, že přijde nějaké paní od soudu a pak rozhodnutí o hospitalizaci. A že dostanu advokáta. Já jsem si pozval advokáta svého, který přijel spolu s bratrem. Lékaři jsem podepsal souhlas o informování obou o mém zdravotním stavu a nechal na nich, jak se rozhodnou. Zda mě budou chtít dostat z nemocnice či ne. Po sdělení lékaře, že je nutná nějaká doba k medikaci atd . se rozhodli, že mám zůstat. Ale byl jsem klidnější. Měl jsem v ně důvěru. Léčba mě utlumila. Byl to strašný stav. V prvních dnech jsem měl tzv.pobyt na oddělení. Celé dny jsem se pročekával od rána do večera. Bylo to ubíjející. Rodiče mi přivezli do léčebny pořádné pálky a míčky na stolní tenis. Uspořádal jsem turnaj pavilonu ve stolním tenise. Zapojil se skoro celý pavilon. Pak následovali dny se společnou vycházkou. Hodinová procházka po areálu. A dopoledne hodina hraní si s pedagožkou. Už jsem hovořil s lékařem. Ptal se mě, co slyším, vnímám. Co bych mu to říkal… Ráno na společném sezení s lékařem jsem odpovídal na otázku jak se daří –dobře. Více nás odpovídalo,dobře. Byl jsem utlumen. Pozval jsem si kamaráda. Válečného veterána, předsedu krajského sdružení válečných veteránů. Také jím jsem. Opět jsem dal lékaři souhlas o jeho informování o mém zdravotním stavu. Pak jsme spolu asi 2 hodiny mluvili. Byl jsem klidnější. O víkendu jsem pozval na návštěvu předsedu představenstva a druhého člena představenstva akciové společnosti, jehož jsem také členem. Vzali to s humorem, začal jsem chápat, že se mnou asi něco není v pořádku. Zároveň jsem od nich dostal ceny na turnaj ve stolním tenise. Začal jsem chodit na pracovní terapie. V rámci pracovní terapie jsem sestavoval ptačí budku. 14 dní jsem to nebyl schopen udělat, léky byly hrozné. Všichni nám pomáhali. Já jsem to nepoznal. Měl jsem obrovské štěstí. Bratr mi dovezl do léčebny přenosný počítač, kam mi nahrál filmy a písničky. Já jsem měl flash disk, kde jsem měl nahrané různé informace a výsledky vyhledávání ,která popisovala to, co jsem myslel , že je mi činěno. Připravil jsem složku a snažil se přesvědčit ošetřujícího lékaře, že si to musí nahrát. Zareagoval naštěstí tak, že mi do mého compu nahrál film čistá duše. Je to pravdivý příběh o kandidátovi nobelovy ceny, který onemocněl touto nemocí. Měl zrakové vjemy. Jednou viděl někoho doma, dotyčný chtěl ublížit jeho dítěti a ženě. Skočil k nim, porazil je na zem, jak je bránil. Žena vzala dítě, utekla před ním do auta. On se rozeběhl za nimi. Opřel se o kapotu, zamyslel se a řekl. Vždyť oni jsou stále všichni stejně staří. Myslel tím ty, které viděl jen on. Od té doby bylo po tvz. bludech. Já jsem si v ten okamžik řekl, jsem nemocen. Od tohoto okamžiku , v první třetině léčby, jsem se stal spolupracujícím pacientem. Přestali se mi vytvářet představy o systému, kterým jsem terorizován. Začal jsem mít zájem o informace o nemoci. Na otázku jak se daří jsem neřekl dobře, ale popsal jsem své pocity, potíže, stav mysli,.. Avšak mnoho lidí odpovídá dobře . Ale opět se mnou nikdo nebavil o průběhu léčby,medikaci, době, plánu…
Po dvou měsících a pár dnech lékaři konstatovali, že již nejsem nebezpečný sobě ani svému okolí. Podepsal tzv.dobrovolný vstup a zůstal ještě 6 dní. Pak jsem byl propuštěn, jsem léčen ambulantně, s lékařem komunikuji i telefonicky, e-mailem. Ještě mě čeká jedna záležitost. Lidé, kteří v době, kdy jsou trýzněni verbálními hlasovými halucinacemi často na někoho útočí, nebo někoho urazí. Já jsem byl obviněn na základě e-mailů , které jsem zasílal z mé e-mailové adresy na adresy policie, intitucí,úřadů,lidí z nebezpečného vyhrožování, bylo to pro nepříčetnost zastaveno. Uplynuly tři měsíce od doby propuštění. Dostal jsem předvolání k soudu, kde jsem se dočetl, že jsem nebezpečný sobě a společnosti, že mám poruchy vnímání v podobě sluchových,intrapsychických a tělových halucinací. Došlo k dezorganizaci osobnosti a neschopnosti správně testovat realitu. Chorobně interpretuji nové zážitky. Na základě těchto skutečností bude rozhodovat nyní soud, zda mám být léčen dle trestního zákoníku soudem nařízenou ústavní ochrannou léčbou. Bude druhé stání. Na tom prvním měli, aspoň si to myslím, znalecký posudek o mém zdravotním stavu před tím, než jsem prohlásil, jsem nemocen.
Po propuštění z nemocnice jsem se začal věnovat opět normálním věcem, vrátil jsem se po letech k tenisu, začal pracovat jako správce v tenisovém klubu, trénuji děti. Přihlásil jsem se na vysokou školu a v rámci celoživotního vzdělávání si chci doplnit znalosti v oboru pedagogika. Chtěl bych se v budoucnu věnovat práci v sociální oblasti a tvorby chráněných pracovních míst.



hospitalizace, postřehy, má představa o informovanosti

Jak jsem naznačil v úvodu a v části „co jsem zažil já“ , chyběly mi informace, komunikace, seznámení s tím, kdo je to psychiatr, co umí, dělá, jak funguje mozek, jak umí vytvořit vjem, proč je léčen, jaká je průměrná doba hospitalizace, co je plánováno, jaké léky budou podány, jaké mají vedlejší účinky, jak okamžité, tak z dlouhodobého hlediska. Jsou to věci, které souvisí s dodržováním základních lidských práv pacienta. Jelikož je pacientova schopnost, možnost tato práva vyžadovat snížena, musí systém nastolený v léčebném zařízení zabezpečit, aby byla dodržována. Důsledné dodržování práv nemocného na informace o postupech, medikaci, léčebném plánu je základním předpokladem pro úspěšnou léčbu. Je to předpoklad k nastolení dialogu, důvěry, spolupráce pacienta, nevznikají traumatizující zážitky pacienta z vedlejších účinků léčiv, které v budoucnu způsobují neužívání předepsaných medikamentů.
Schizofrenik je dlouhodobě zásobován informacemi, týrám, ponižován, okrádán o radosti života, citovou stránku života, sociálně vylučován, ovlivňován představami, dedukcemi, schématy , nucen žít ve strachu, cítit se jako štvané zvíře, roky, od probuzení do usnutí. Jeho přesvědčení, teorie, bludy má uloženy hluboko, pevně ve své mysli. Kromě toho, že se blud tvořil dlouho, má tento člověk strach. A pod tlakem reaguje jako štvané zvíře. Zatlačené do kouta. Jediná cesta, jak mu pomoci začít věci chápat tak, jak jsou, uvědomit si, že nikdo nikoho netýrá, nesleduje, neprovádí na něm pokusy , neboť by to byl velmi závažný trestný čin je najít cestu, jak mu podat srozumitelně informace. A to takovou formou, která vyvolá zvědavost. Chuť,potřebu se ptát. Najít si informace. Pochopit základní pojmy, jako signál, vjem, halucinace, ale také kdo je psychiatr, co dělá, co je plánováno. Musí zde být partneři v diskuzi, kde ten zkušenější musí mít za cíl dosáhnout vyřčení věty, jsem nemocen, jak budeme postupovat.
Po přijetí k hospitalizaci by měl dle mého názoru nemocný člověk absolvovat „vstupní kolo“ pohovorů, kde by jednotliví pracovníci zaznamenali informace dle své odbornosti / lékař na příjmu, ošetřující lékař, psycholog, sociální pracovník/. Ihned po příjmu by měl proběhnout první rozhovor mezi nově přijatým pacientem a lékařem. Pacient by měl být informován kde je. Kdo je to psychiatr. Proč byl hospitalizován. Co bude následovat. Měl by proběhnout formou rozhovoru, dialogu , kde se otázkami zjistí jeho znalosti, vědomosti , mentální schopnosti. Měl být seznámen s tím, že v mozku mohou vzniknout nerovnováhy, které vyvolávají to, co se mu děje. Jak tyto nerovnováhy korigovat. Formou dialogu by se měl dozvědět , že mu budou podány léky, které by mu měli pomoci . Musí být vyvolána potřeba se ptát. Musí dostat nějaké srozumitelné informace v písemné podobě, které si poté bude pročítat. Člověk by neměl být léčen bez vstupního pohovoru. Měl by mu být v písemné podobě předložen k podpisu souhlas s léčbou, název medikamentu,popis jeho léčebných a vedlejších účinků. Měl by mít možnost písemně se vyjádřit, vznést dotaz.
V prvním týdnu by se měl v rámci „kolečka“ setkat se všemi odborníky na daném pavilonu. Formou dialogu by měl pacient získávat informace o nemoci. O možnostech léčby. Musí být zapojen do diskuze. Mít k dispozici písemné informace. Musí být vyvolán zájem se ptát. Nastolena důvěra. Do dialogu s pacientem by měli vstoupit všichni členové personálu psychiatrického pavilonu. Každý umí na problematiku probíranou v dialogu zareagovat jinak. Určitě je dobré, když se využije potenciálu všech, včetně středního zdravotnického personálu, ošetřovatelů, sanitářů, lidí, kteří mohou kdykoli během dne prohodit s nemocným pár slov, vtáhnout ho do problému, lidí, se kterými se spousta pacientů oslovuje křestními jmény.

– co když se mi to stane

Rada, prosba pro lidi,kteří slyší dialogy o nich samých, nemohou najít jejich aktéry, slyší hlasy uvnitř hlavy, které komentují jejich činnost, říkají jim, co vidí, slyší text, který čtou, slyší své myšlenky, mají pocit, že jim myšlenky někdo snímá, že je někdo sleduje, informace do hlavy vysílá a setkali se s nepochopením okolí, hledají příčinu, viníka, autora těchto věcí, jsou tímto terorizováni, týráni, bojí se, nesmějí se, nemají delší dobu emoční prožitky, neradují se ze života . Nebojte se situaci řešit. Já jsem to vše zažil. Nešel jsem k lékaři. Nevěděl jsem , že je to nemoc. Nikomu jsem se nesvěřil. .Sledoval jsem, kde a kdo se o mě baví. Měl jsem zvukové vjemy v hlavě. Hledal jsem výzkumy, které by se tím mohli zabývat. Byl tím terorizován.Obesílal jsem instituce. Přivodil jsem si sdělení obvinění z přečinu nebezpečné vyhrožování. Byla navržena má ochranná ústavní léčba. Proč? 2.signální soustava mi během těch hrůz dělala představy různých výzkumů,sledování, vyčlenění pokusných osob. Byl jsem o tom přesvědčen. Nekopírujte mě. Podívejte se na informace. Zjistíte, že je to popsáno už ve starověku. Nebojte se slova psychiatr. Není to člověk, který má své blázny , ten nemocniční v kleci. Je to člověk, který rozumí dějům v mozku, přenosu signálů, které v mozku tvoří nějaká jeho část , posílá je do vjemových center a působí nám vjemy, různé psychické,emoční stavy. A buďte jeho partnerem. Navštivte ho. Řekněte mu . Něco není v pořádku. Ale jedná se o můj mozek. O můj život. Uměl by jste mi vše vysvětlit, abych tomu rozuměl? Mohli bychom si popovídat, co s tím, o perspektivě? Nebo si vyhledejte nějaká nestání zařízení, nadace, o.p.s, občanská sdružení, která se zabývají pomocí lidem, které tato nemoc postihla. Zajděte tam, domluvte se. Určitě vám domluví i schůzku s někým, kdo prožil to, co prožíváte vy. Musíte to udělat. Nebo si najděte na internetu neziskové nestátní organizace. Zavolejte tam, domluvte si schůzku, řekněte jim, co se vám děje. Zeptejte se, zda už s nimi někdo takový spolupracuje. Pohovořte si o tom. Ptejte se. Popovídejte si o mozku. O historii. O tom, že je to popsáno dávno před začátkem vědeckotechnické revoluce. Udělejte to dříve, než to začnete jakkoli samostatně řešit. Jinak to pokračuje, až zblbnete, dožene vás to, budete hospitalizováni nedobrovolně. To je krajní řešení, kdy o sobě nerozhodujete.

Buďte tvrdí na lékaře. Nuťte je držet se následujících řádků. Ukažte jim je, řekněte jim : myslím, že jsem zdráv. Dejte mi podklady. Historické. Se srozumitelným popisem toho, čemu říkáte nemoc… Pojďme hrát hru, já budu zarputilý nevěřící Tomáš, máte na to vyhrát? A to tak, že vám veřejně poděkuji za vítězství ? Víte, v hlavě to nemluví s logikou věci on-line každému… Hlavně, pane doktore, doktorko, to vám sděluji, oznamuji : jestli mě začnete pomáhat tím, že mě nějak uspíte, utlumíte, zparalyzujete nějakou chemickou svěrací kazajkou, tak jste pro mě sráč, který se umí učit a tím jeho kvalifikace končí…..tahá na řetězu tuny materiálu a zrazuje své poslání ješitností ,pocitem pozření Šalamounova hovna , nehraje se si sumou svých znalostí . Nepoužívá je tvůrčím způsobem. Takovým, aby se radoval z toho, že šikovný řemeslník, umělec, pedagog, pobuda umí pěkně popsat některé děje v mozku. Źe kámoš sanitář dodává několikrát denně do systému – zdravotní virtuální karty info , kde sděluje , na co přišli s pacientem, co ho zajímá. Kde sestra říká panu doktorovi : dost – pacient má tyto a tyto nežádoucí projevy vedlejších účinků léku a klidně mu důrazně řekla, že on by to svým dětem neudělal . A pak sdělila-nikde v žádném nařízení není vyvolat u pacientů silné vedlejší účinky za účelem utlumení jiných. Trauma takto způsobené zůstane celý život.


Lidé jsou svobodní a rovní v důstojnosti i v právech . Zastávám názor : onemocní-li člověk chorobou, která sníží jeho schopnost svá práva vyžadovat, uplatňovat, musí být vytvořeny podmínky , systém, kodex , kdy jsou nemocní srozumitelnou formou o svých právech informováni, systémem je zabezpečeno jejich neobcházení, lidé jsou na svá práva srozumitelně, viditelně upozorňováni. Musí být informováni o léčbě, medikaci, měli by mít právo se písemně vyjadřovat k jednotlivým skutečnostem souvisejících s léčbou, účinky léčby, omezením souvisejících s hospitalizací. Léčbou vyvolané vedlejší účinky, které člověk popíše jako nepřijatelné musí být změnou medikace, dávky léčiv odstraněny. Utlumení, tupost, extrapyramidové příznaky mohou být pro nemocného člověka traumatizující. Může vzniknout nedůvěra nemocného člověka v lékaře a v léčbu. Strach z užívání léků

 
Jsem schizofrenik neregistrovaný 09.08.2012 12:33
» reagovat
Cau lidi.
Jsem schizofrenik. A nejpřeji to ani tomu nejhoršímu nepříteli v tom nejhorším snu. Vypadá to, že se to nedá vyléčit. Takže lidi hlavně si nad ničím moc nelamte hlavy a žijte život takový, jaký máte. Bylo to fakt krásné. Nic mě netrápilo.
Jinak pro ty, co tady spekulují nad tím co to vlastně je. Je to konflikt mezi rozumem a myslí. Já málo používám rozum a moc nad tím přemýšlím. Někdo jiný to má třeba jinak, ale já to mám takhle. Důkazem je toho ten film tuším John Nash - ten matematický génius oceněný Nobelovou cenou. Moc pěkný film. Doufám, že to dobojuji až do takového konce!
 
bojujte neregistrovaný 06.08.2012 13:31
» reagovat
dobry den,dnes jsem se podívala na tyto stránky ,do nedávna jsem nevjenovala pozornost co to je za nemoc až jeden známej měl tuto nemoc ale pry se neléčil a onehdá skončil ze životem.prosím nebojtese a nepoddávejtese této nemoci a bojujte.
 
mimozemsky@email.cz neregistrovaný 08.12.2011 03:14
» reagovat
Věřte mi že jsem nikdy neměl potuchy co to schizofrenie je , ale jednoho dne jsem ze dne na den poznal sílu této nemoci. Je to nemoc kterou by jsem nepřál nikomu nebo naopak všem.Dnes jsem ze zvědavosti zavítal na nějaké stránky aby jsem se dozvěděl něco od lidí trpící touto nemocí. Na místo toho jsem tu na této stránce dočet jen samích negativních komentářů nebo komentářů tipu kdo je tu chytřejší. Což nikoho nezajímá. Chtél by jsem popřád odvahu a sílu všem těm kteří touto nemocí onemocněly a věřte že síla ve vaší mysli je ten dar který vám byl dán tak se toho nebojte svět je tu pro nás pro všechny bez ohledu na rasu víru nebo vyznání.
 
Schizofrenie neregistrovaný 01.12.2011 03:38
» reagovat
Schizofrenie sice v překladu znamená "rozštěp osobnosti", ale ve skutečnosti to tak není. Schizofrenie jako taková je porucha třídění informací. Člověk vnímá víc, než by vnímat měl a určitým věcem dává úplně jinou váhu. Pak má člověk v sobě chaos, trpí bludy, halucinacemi a tak. To všechno souvisí s tím, že má narušenou schopnost třídit výše uvedené informace.
 
? neregistrovaný 30.10.2011 19:55
» reagovat
Já bych chtěl jen uvést, abyste rozlišovali mezi psychickými poruchami a spirituální krizí. Tento svět je opravdu neprozkoumaný a tudíž nikdo nemůže mít uzavřený názor na to co to je. Jsem studentem psychiky a na toto téma životem narazí každý, podstatné je co vůbec je schizofrenie a kde má hranice? Ten kdo si vezme halucinogení drogu se stává dočasným schizofrenikem. Ten kdo má spirituální krizi, může mít i halucinace, takže schizofrenie? Pokud to potlačíte, uděláte ještě hůř, ty léky jsou nebezpečnější než sama nemoc. Pevná víra v uzdravení a hledaní vám dá vyléčení! Neexistují hranice, které jsou pouze v mysli, ale zákony, kterých bysme se měli držet a nikdy se nevychílíme z této rovnováhy. :)
 
> spirituální krize neregistrovaný 05.12.2012 17:26
» reagovat
  Mohl by jste více specifikovat co je spirituální krize, jak se projevuje, příčiny vzniku atd?
Jana
   
... neregistrovaný 26.10.2011 20:47
» reagovat
Mám takový pocit, že ti, co píšou "já jsem schizofrenik" nebo nedejbože "já jsem schyzofrenyk" akorát kecaj a chtěj vypadat zajímavě, přitom vůbec neví, co je to za stav. Ten, kdo je doopravdy nemocný, by si to hlavně jednak nikdy nepřiznal a za druhé by to takhle jednoduše jen tak nepublikovat... Je dost ubohé si hrát na to, že jste nemocní, ale přitom o tom víte hovno.
 
> kecy neregistrovaný 08.02.2013 00:30
» reagovat
  to ze se nechces nebo nedokazes vylecit,neznamena ze ostatni lzou bobanku...
   
Marko neregistrovaný 05.05.2011 19:52
» reagovat
ja nevim jak to mam rict mame asi mam schyzofrenii !!!
 
skutečnost neregistrovaný 17.03.2011 13:55
» reagovat
Jsem schizofrenik a jsem naprosto v pohodě. Beru jeden lék před spaním. Nemůžu uvěřit tomu, co tady píšete za zlé věci. Jako by schizofrenik byl úchyl. Styďte se!
 
> Dobrý den. Táňa 29.03.2011 14:35
» reagovat
  Mám syna 28 let schizofrenika.Měl by brát 4x denně Clozapin a 1x denně Tisercin.Já bych ráda docílila toho, aby mu taky stačil jeden lék na noc.Můžete mi sdělit, co berete a jak to na Vás působí? Děkuji.
   
>> Derin neregistrovaný 14.04.2011 11:29
» reagovat
   Dobrý den, beru Derin 200mg, působí na mě dobře, nemám žádné nežádoucí účinky.
    
>> .. neregistrovaný 23.04.2012 20:22
» reagovat
   Můj bratr bere ráno 2x zalastu a veřer totéž.Když je mu hůř vezme si Tisercin.Tato nemoc není vůbec žádná sranda .Jak pro nemocného tak pro rodinu. Všichni si myslej buhvíco.. Ale můj bratr trpí.. je mu pouhých 18 a nikdy nebude mít řidičák a nesmí pracovat. Už jen čeká na invalidní důchod. Sranda To není ..věřte mi
    
>> Medikace neregistrovaný 04.12.2012 12:15
» reagovat
   Dobrý den,
dva roky se léčím, ze začátku Zyprexa 10 mg- váhový přírůstek a nadměrná spavost. Nyní Abilify 10 mg - naprostá spokojenost akorát lehčí spaní, jinak bez vedlejších účinků. Nakonec jsem doktora uprosila o změně léku, protože Zyprexa stojí necelou tisícovky, kdežto Abilify přes dva tisíce. Zkoušela jsem ještě Invegu, ale byla horší jak Zyprexa.
Znova se mi vrací chuť do života funguju a pracuju na 100%. Je to o správné medikaci.
Držím palce i vám.
    
>> RISPERDAL neregistrovaný 15.02.2015 20:45
» reagovat
   Můj manžel bere tento lék přes dvanáct let, pracuje, žije spokojeně...
    
Jo neregistrovaný 21.01.2011 22:29
» reagovat
Nekoukal ses náhodou na Já mé druhé já a irena ? :D
 
pomoc... neregistrovaný 02.11.2009 22:22
» reagovat
chtela bych se zeptam muj nejlepsi kamarad je tezky schizofrenik a ja nevim ja se k nemu mam chovat co na nej plati aj. prosim o radu diky predem....
 
> nic neregistrovaný 15.06.2010 11:00
» reagovat
  Nic to nemění.
   
Přepínání neregistrovaný 04.06.2009 23:36
» reagovat
Trpím lehkou schizofrenií. Míval jsem problémy ve smyslu, že behěm jedné chvíle jsem byl v pohodě a najednou, jako by se něco zlomilo, začal jsem dělat věci, které jsem si uvědomoval že dělám, ale nedokázal jsem je ovládat. Z ničeho nic jsem začal mluvit úplně jinak. Byl jsem buď moc "happy" nebo totální troska, mluvil jsem úplně jiným hlasem než před několika sekundama. Nejhoší na to bylo že jsem si všechno uvědomoval, ale neovládal. Za několik minut nebo sekund to pomaličku povolovalo. Po těchto chvilkách jsem byl šíleně vyčerpaný, někdy jsem ani nedokázal stát na nohách a šíleně mě bolela hlava, tím myslím celá od čela přes spánky až po temeno. Naštěsí se tyto chvilky začali pomaličku vytrácet, dříve to bylo několikrát týdně, teď jednou do 1/4 roku, ale o to silnější. Nezbývá nic jiného než mít někoho po ruce když to na mě příjde. :(
 
> Reakce na trampoty neregistrovaný 06.04.2010 13:31
» reagovat
  Vaše potíže budou pravděpodobně něco jako bipolární porucha. Mám nemocného syna a trochu se o tuto problematiku zajímám. Pokud jste to ještě neučinil, chtělo by to vyhledat lékařskou pomoc. Mám dobré zkušenosti s Denním psychoterapeutickým sanatoriem Ondřejov se sídlem : Praha 4, Klánova 62(241444533,775707002); nebo se poradit v Krizovém centru Medkova 2, P 4(261227944,777612279). V obou případech můžete sdělit odkud máte kontakt. Zdravím Vás a držím Vám palce(moc!).
Blanka Kašparová
   
> asi neregistrovaný 15.06.2010 10:59
» reagovat
  To není shcizofrenie, ale maniodepresivní psychóza.
   
> Dodatek neregistrovaný 15.12.2010 22:18
» reagovat
  To podle mě nebude maniodepresivita,jak říkají kolegové.Protože tam k tomu nesedí to,že prý jste jednu chvíli v pohodě a pak to najednou na chvíli "přeskočí" buď v to nebo v to.U maniodepresivity by jste trpěl (pokud se nepletu) jenom těma dvěma extrémy,jednu dobu by jste trpěl jako ta "troska",byl frustrován,měl velmi silné deprese,mnohdy provázené myšlenkami na smrt.A tyto období by se pak po dlouhé době na chvíli vystřídaly s pravým opakem-mánií,kdy byste byl, jak jste říkal,,stráášně happy".Možná si dovedu trochu představit,co jste se nám snažil říct,čím trpíte.A maniodepresivita to asi nebude.Raději bych se zeptala kvalifikovaných odborníků,těm se dá věřit nejvíc.
   
dá se na to umřít? neregistrovaný 19.05.2009 12:27
» reagovat
je schizofrenie smrtelná nemoc? jasný, že lidi trpící touto chorobou často spáchají sebevraždu, ale mám kamaráda, který je zrovna v léčebně po záchvaltu a prý tam bude hodně dlouho, protože je to zlý, ale navíc prý na to může umřít. Víte o tom prosím někdo něco? je to důležité a na netu jsem na tuto informaci nenarazila...děkuji za odpověď: miri-zelvik@volny.cz
 
> ne neregistrovaný 15.06.2010 11:02
» reagovat
  Není to smrtelná nemoc. Jedinná hrozba smrti je sebevražda, což je velice velká pravděpodobnost u většiny postižených.
   
Archanděl neregistrovaný 21.07.2008 13:28
» reagovat
já sama doma schizofrenika mam. Sice to neni žádný extra pokročilý stadium, ale nedávno jsem sama poznala jeho druhý \"já\". Naštvala jsem ho s tim, že jsem mu dávala málo volnosti a behem večera se z něj stal Archanděl darknesis a úplně bez emocí. Strašný temno. Nevěřila jsem tomu, že s timle opravdu jsem. Ale i když jsem s \"archandělem\" mluvila, nebyl to ten kluk, kterýho znam. byl fakt vevnitř úplně prázdnej a temnej, choval se ke mně hnusně. a nejhorší na tom všem bylo, že mi nechtěl vrátit zpátky toho kluka, kterýho já znam. řikal mi, že mi ho zabije a že když ho nezabije, že mu smaže část paměti. část tý nejdůležitější a nejpodstatnější paměti mezi náma dvěma. Bohužel to udělal. Smazal mu prvních nejdůležitějších 14dní co jsme byli spolu, ale naštěstí se mu pamět vrátila, stále jsem mu to připomínala a díky bohu to vyšlo a jsme spolu pořád. Jen to chce prostě bojovat!
 
Archanděl neregistrovaný 21.07.2008 13:25
» reagovat
já sama doma schizofrenika mam. Sice to neni žádný extra pokročilý stadium, ale nedávno jsem sama poznala jeho druhý \"já\". Naštvala jsem ho s tim, že jsem mu dávala málo volnosti a behem večera se z něj stal Archanděl darknesis a úplně bez emocí. Strašný temno. Nevěřila jsem tomu, že s timle opravdu jsem. Ale i když jsem s \"archandělem\" mluvila, nebyl to ten kluk, kterýho znam. byl fakt vevnitř úplně prázdnej a temnej, choval se ke mně hnusně. a nejhorší na tom všem bylo, že mi nechtěl vrátit zpátky toho kluka, kterýho já znam. řikal mi, že mi ho zabije a že když ho nezabije, že mu smaže část paměti. část tý nejdůležitější a nejpodstatnější paměti mezi náma dvěma. Bohužel to udělal. Smazal mu prvních nejdůležitějších 14dní co jsme byli spolu, ale naštěstí se mu pamět vrátila, stále jsem mu to připomínala a díky bohu to vyšlo a jsme spolu pořád. Jen to chce prostě bojovat!
 
> archandělovi neregistrovaný 05.09.2009 17:37
» reagovat
  Uteč, dokud můžeš. Poznala jsem, co to je za život a poznalo to i naše dítě. Dnes je mi skoro 6O, vím, o čem mluvím a co bohužel čeká i Tebe, jak čas půjde. nedej na zlepšené chování a upaluj, co Ti nohy stačí. Jinak tě čeká život plný neštěstí a slz. Přeti si o tom něco, zajdi do manželské poradny i za psychiatrem. Uslyšíš to i od nich. Takoví muži by se vůbec neměli ženit a neměli mít děti /je to navíc dědičné/. Proto co nejrychleji pryč. On i tak život může být dost složitý. Dalia
   
>> archandělovi - pokr. neregistrovaný 05.09.2009 17:49
» reagovat
   Máš výhodu, že o tom včas víš. Bude to třeba bolet, ale čas Ti dá za pravdu. Druhá cesta znamená trvalou bolest, nenávist jeho rodičů, okolí, které se odtahuje, dítě, které je v neustálém ohrožení - nikdy nebudeš vědět, kdy se osobnost zase rozštěpí /v literatuře najdeš paralelu v "Jekyllovi a Hydovi" - znáš to?/ se všemi důsledky sociálně anetického člověka: Já jsem to bohužel nevěděla, on i jeho rodina to úspěšně tajili. A když jsme po sňatku žili spolu, už se to tajit nedalo. U t e č zavčas, máš život před sebou. Dalia
    
>>> Archanděl neregistrovaný 29.11.2009 10:25
» reagovat
    Já taky žiji se schizofrenikem a vůbec se mi ty vaše trapné poznámky nelíbí. Každý má právo na normální život, zajímalo by mě, jestli byste takhle mluvili, kdyby to bylo vaše dítě, kdo trpí touhle nemocí. Trapnééééééééééééééé
     
>>>> :) neregistrovaný 23.08.2010 10:55
» reagovat
     Souhlasím. Tihĺe lidi ani pořádně neví,, o čem mluví.
      
>>>>> ?? neregistrovaný 15.12.2010 23:05
» reagovat
      Že ta paní neví o čem mluví?Áno,z jejího vyprávění jsme se vůbec ale vůbec nedozvěděli,že by měla nějaké zkušenosti(špatné zkušenosti) s nějakým schizofrenikem v jedné domácnosti...Bože...Se schizofrenikem se dá žít.Ale nesmí být pro ostatní až příliš nebezpečný.Opakuji,NESMÍ BÝT PŘÍLIŠ NEBEZPEČNÝ.To je jako by pustili nebezpečného sexuálního násilníka ven na kauci,lidi by dostali strach,no a vy na to řekly:,,Má přeci právo žít!" Zní to blbě,že?Tak vidíte,tohle je podobné.Holt schizofrenie může být prokletí,protože může velmi stížit život nejen schizofrenikovi,ale i lidem kolem.Mě je jich kvůli tomu taky upřímně líto(ani my sami nikdy nevíme,zda i u nás díky tlaku něco nevypukne),ale co my s tím můžem udělat?Nic.Jen schizofrenik sám se může nejlépe z toho aspoň trochu dostat,musí hlavně sám chtít,uvědomit si svoje vize a chtít se případně léčit,nebo se učit vize ignorovat.
       
>>>>>> ??? neregistrovaný 07.02.2011 17:13
» reagovat
       Schizofrenik sám "chtěním" nic zásadního nezmění, je to nemoc - porucha myšlení, emocí a jejich vzájemného propojení. Znám takového člověka, když to přijde nemůže to ovlivnit, léky to mírní, snaha a chuť se léčit je důležitá, ale opravdu to není všechno. Když budete mít rakovinu, chuť žít vám hodně pomůže, ale bez léků to nepřežijete. Stejně jako vám pomůže opora rodiny, okolí - a té se těmto lidem málokdy dostane. Bohužel v dnešní době je to stále stigma, většinou tyto lidi potká odsouzení okolí, nedejbože i rodiny, a přitom vůbec nemusejí nikomu ubližovat, jen existují a jsou jiní. O úrovni zdravotní péče je zbytečné mluvit, špatné jako všude jinde, a to bude prý hůř, raději nemyslet. Takže není divu, že tito lidé raději dobrovolně umírají.
        
>>> pani Dalia a schizofrénia Vojtech Hajdú 09.04.2012 23:03
» reagovat
    Mám 41 rokov,oženil som sa ako 18 ročný,mám zdravú dospelú dcéru a tak isto som nemal žiadne zdravotné problémy.Absolvoval som aj vojenčinu,hrával futbal,proste som bol ako ktokoľvek iný normálny človek.Pracoval som ako vodič + stavebný robotník.Nebudem opisovať,ako to všetko začalo,lebo by to bol dlhý príbech.Vroku 2002 som ochorel,aj kedˇsom si jednoducho to vtedy neuvedomoval,cítil som ako vyvolený,mal som vízie(podľa doktorov bludy,halucinácie)a na ten blažený pocit,čo som cítil nikdy nezabudnem.Mal som pocit,že jasne vidím ,to sa nedá porovnať ani s pocitom,čo skoro každý človek pozná(určite viete čo mám na mysli).Patrím medzi tých šťastnejších,ktorý mali pozitívne zážitky.Cítil som,že to musím držať v tajnosti,docela sa mi to darilo,i kedˇmoja rodina už tušila,že nie je niečo v poriadku.Nepotreboval som spánok,ani jedlo,po nociach som sa túlal po meste aráno išiel do práce.Už aj tam niečo tušili,ale nikto to nevedel,čo je somnou.Až jedno ráno som už nešiel do roboty,ale ma niečo viedlo celkom inde,nevedel som,že kde smerujem,ale cítil som,že musím ísť.Došiel som do jednej dediny,kde som prišiel ku kostolu,bol uzavretý a sadol som si pred vchod.V tedy som už fajčil jednu cigaretu za druhým a mal som posledné dva!Peniaze som mal a nablízku bol obchod,ale nemohol som odísť.Vedel som,ža tam musím zostať do východu slnka.Jasne som počul šepot,ktorý vychádzal z kostola,aj kedˇtam nikto živý nebol.Večer som sa začal prechádzať po záhrade kostola a boli tam staré hroby, ani som sa nečudoval nad tým a čakal som na východ slnka.Kedˇvychádzalo slnko,tak som cítil,ako okolo mňa prúdi energia a kedˇvyšlo celkom,tak som vedel,že už môžem ísť domov.Doma už na mňa čakala aj obv.lekárka,ktorá ma presviečala,že musím ísť na vyšetrenie,že potom ma pustia domov,ale viete určite,ako to dopadlo.Druhý krát to prišlo na nový rok 2004,lebo jasné,že som prestal užívať lieky,lebo som si nepripúšťal,že som chorý.NO vtedy prišiel ten zlom,kedˇodzneli pozitívne symptómy,tak som z toho blaženého pocitu som spadol hlboko depresie,kedˇsom sa ocitol v reálnom svete.Nebudem už opisovať,že čo som cítil,lebo kto to pozná,ten vie,tiež som si chcel siahnuť na život,ale vedel som,že kedˇto urobím,tak moja rodina bu de trpieť!Ato som nechcel!Moja rodina,tým hlavne myslím manželku a dcéru,ako aj ostatný stáli pri mne.Odvtedy som bol niekoľkokrát hospitalizovaný,kvôli týmto negatívnym symptómov a to dobrovoľne,lebo spolupracujem s lekármi a užívam lieky.Po 7 rokoch utrpenia začínam opäť sa tešiť zo života,pre mňa aj malá radosť je radosť a cítim že sa do mňa začína vracať životná energia a verte mi,že táto choroba mi niečo vzalo,ale aj dalo.V rodine sme žiadneho schizofrenika nemali a v živote som neublížil svojej rodine a táto choroba sa neprejavuje rovnako na každom,ktorý ochorel,každý potrebuje jedinečný prístup lekára a na inteligenciu nemá vplyv,určitá porucha osobnosti tu je v oblasti emočnej,sociálnej ako aj pracovnej.A píšem len kvôli tej pani Dalii,lebo nevie nič o tej chorobe a nemyslím ,že to sa dá tajiť a že nevedela,že za koho sa vydáva a určite nie sme nebezpečný!PS:Keby existovala psychiatria pred 2-3 tisícami rokov,tak koľký svätý a proroci by skončili na psychiatrii?Aj oni mali vízie a hlasy,napr.otec národov Abrahám,ktorý chcel obetovať svojho milovaného syna Izáka?Takže podľa všetkého sme to zdedili..S pozdravom,Vojto
     
Anděl beze tváře Milan Vyskočil 20.06.2008 09:50
» reagovat
Nevim jestli je to pravda nebo lež,jestli mi budete věřit či ne,ale chci jenom ukázat svůj pohled na svět,tak jak to vidím já,to co jsem prožil.Nevím jestli existuje bůh či ďábel,ale v anděla věřím.Ať už člověk věří čemukoli,ať je na tom jakkoli,ať se děje cokoli,tak anděl je tu s náma.Mám na mysli anděla skutečného,kterého někdo vidí a někdo možná ne,v kterého někdo věří a někdo ne.Je opravdu velice těžké to pochopit nebo tomu uvěřit,já jsem si tím musel projít sám,abych to pochopil.Ale ať si říká kdo chce co chce,jsem rád že jsem to mohl zjistit?Dalo by se v podstatě říct,že všichni lidi na zemi dělají pro něj,žijí pro něj,pro pravého(ne jiného)anděla beze tváře.
 
lincoln 6 echo neregistrovaný 19.05.2008 20:26
» reagovat
Zavítal jsem na tyto stránky.Jsem schizofrenik měl jsem stejné příznaky jak popisuje dívčina koki88@seznam.cz Bylo to období kdy jakoby existovaly v lidech jenom zlé myšlenky které já jsem měl tu možnost slyšet.Neustále mě napadaly a urážely a já jako bych se zasekával myslím tělo.V tomhle stavu jsem žil 4 roky.Podařilo se mi s toho dostat.Díky lékum a víře.Takže jestli si tohle někdo přečte tak at nezoufá není jedinej na světě kdo má takový problém.Přeju všem aby měly štěstí jako já a jejich mysl byla zase svobodná.lincoln6echo@centrum.cz
 
> Víra neregistrovaný 07.07.2008 21:53
» reagovat
  jsem matka schizofrenika,snažím se , ale občas to nejde...., ale Váš mail mě pohladil po duši, že snad jednou to bude lepší, přeji Vám hodně štěstí a zdravím Míla
   
schiza?? neregistrovaný 18.05.2008 14:42
» reagovat
mam pocit ze me vsichni sleduji slisim hlasy, jak se o me bavi a rikaji o me same spatne veci, jakoby me urazeli, jsou to az halucinace, stavi uskosti, nemuzu spat, nekdy jen lezim celou noc se zavrenima ocima, je to asi 6 mesicu co se mi to deje, pred 6 ti mesici sem asi rok silne kouril marihuanu, bojim se ze je to schiza, nekdy me pride ze mam v hlave dvojnika, mame v rodine nervi a je mi 16 roku a koje mama mi vihrozuje ze me zabije nekdy kdys ji hrabne nebo sebe ale na to sou uz vsichni u nas zvikli, no strasna rodina vecne se tu jen krici, celi zivot me vsichni strasne a to spusobem hranicicim se zakonem sikanovali, prejdou ty stavi nebo je to z ty travky byl sem dost silny kurak, poradte prejde to?? pradte MDrahos@email.cz
 
> NEVIM neregistrovaný 25.08.2010 21:11
» reagovat
  to jsem mel v 16 ti taky
   
>   neregistrovaný 27.01.2014 16:37
» reagovat
  Schíza to není, ale je to taky pěkněnepříjemné, sám trpím tím stejným a někdy mám chuť se na ten život už konečně vysrat, kdekoliv příjdu tak slyším jak mi všichni nadávají, jo myslím že je to způsebené tou šikanou s tou mám taky bohaté zkušenosti. Ale je dobré si najít něco co tě baví, čeho se můžeš držet a taky sport, někde psaly že je to způsobené stavy úzkosti které potom tyhle myšlenkové pochody vyvolávají, ale prý se to dá léčit, takže ti držím palce a sobě taky !
   
Co se se mnou děje? neregistrovaný 26.03.2008 20:57
» reagovat
Chtěla bych se zeptat co to je když mám takový pocit že mě pořád někdo sleduje... připadá mi jako by mi všichni chtěli ublížit. Taky sem jakoby mírumilovná mám ráda moje kámošky... ale někdy jako by mi ruplo v bedně a oběví se mí zlí já a já se neovládnu a sem zlá a mám taky zlé úmysly. Taky mám hrozně moc živé sny... jako bych je prožívala... Jednou se mi zdálo že sem se prala s jednim chlapem a on mi jednu vrazil do nosu... probudila sem se a tekla mi z něho krev a strašně mě bolel... měla jsem tam i modřinu... když chodím okolo lidí... slyším nějaké zvuky ale je jich strašně moc .. jako by si něco v duchu mysleli a já to mohla slyšet ale je toho na mě moc... Taky někdy večer začnu bezdůvodně brečet... nebo i ve spaní... muže mi to nekdo vysvětlit? pokud ano napište na e-mail: koki08@seznam.cz nebo na icq : 483799041 předem dekuji....
 
schizofrenie neregistrovaný 13.03.2008 17:55
» reagovat
Ahoj já mám schizofrenii a musím s ní bojovat deno denně. Mám pocit, že mě všichni pozorují a chtějí mi ublížit. Je to hrozná nemoc.
 
Jak chcete neregistrovaný 10.02.2008 07:44
» reagovat
Nevim ale je to spíš o každym člověku kdo může vědět co a jak je nikdo,je nesmysl někomu předurčovat co je správnej stav mysli , nebo jednoduše frajer a blázen,je nás moc a každej jinej a schizofrenický stavy nebo záchvaty nejsou pěkný nedá se stím bojovat musí to odeznít samo člověk může dělat maximum pro minimum ale všichni to máme nák hozený ne.
 
> právě že nechceme :-) neregistrovaný 09.01.2009 12:37
» reagovat
  nevím jestli jsi něco podobného zažil, jako je velká ataka schizofrénie, prostě stav kdy "původní" mysl, chešli osobnost, která vedle tebe žila 17 let, je v tomto stavu pryč. Tento člověk vyhazoval věci ze čtvrtého patra, po té chtěl skočit sám, mluvil čtyřmi intonacemi - čtyřmi hlasy, ženskými i mužskými, po té se vyslékl do naha a v pěti stupních nad nulou lítal mezi paneláky, než se ho podařilo policajtům a zřízencům chytnout. Takovýto člověk nemá již žádných zábran se zabít, nebudu zde uvádět jiné důsledky jeho činů, Každopádně jsem rád že užíváním psychofarmak, přesněji leponexu, je v relativně dobrém stavu (samozřejmostí jsou vedlejší příznaky tohoto léku a je jich poměrně dost). Nechci tudíž být zlí vůči lidem jako jsi ty, ale člověk který žije vedle schizofrenika, ani sam schizofrenik, to nemají lehké. S pozdravem Miro z Moravy
   
Schizofrenie neregistrovaný 13.11.2007 18:39
» reagovat
Jekkyla a Hyda lze nazvat schizofrenií, jen v případě, že se na to díváme z jejich pohledu. Jekkylovi se zajisté zdálo vše takové, jaké jsme viděli ve filmu, ale určitě nemusel používat lahvičky. To jsou buťo jen domyšlenými předměty v knize a příběh tak nabírá a ž hororový nádech. Lahvičky se nás snaží zmást a snaží se člověka přivést na mylšenku, že pouhým lektvarem se změnil. Proč? Protože lahvičku, jakožto pevnou a často námi užívanou věc známe z běžného života. Když se něco reálného a neměnného-v našem případě lahvičku- zakomponujete do příběhu se shcizofrenikem, mohou to někteří považovat za fakta.
Jekkyl a Hyde tedy podle mého názoru byl člověk trpící schizofrenií, kterému mohlo připadat náhlý \
 
SCHIZOFRENIE NENÍ ROZŠTĚP OSOBNOSTI neregistrovaný 04.08.2006 15:08
» reagovat
Pozor!!! Jako studentka psychologie Vás musím uvést na pravou míru - schizofrenie není rozštěp osobnosti!!! Je charakterizována myšlenkovým tryskem, neschopností ovládat své myšlenky, ve vědomí má jedinec spoustu věcí, nemůže ovlivnit jejich vstup do vědomí a má velice často halucinace či bludy. Dokonalý příklad: Russel Crowe ve filmu Čistá duše. Rozštěp osobnosti postihuje nejčastěji dívky (ale nejen) či oběti sexuálního zneužívání v dětství či jiného zásadního zásahu do zdravého vývoje psychiky dítěte, jedinec si vytváří novou, silnější osobnost, která ho chrání před slabší, zraněnou, dosavadní osobností, je schopen přepínat mezi jednotlivými osobnostmi, dokonalý příklad: Jekyll a Hyde.
 
> rozštěpení neregistrovaný 19.08.2006 21:36
» reagovat
  Je rozdíl mezi rozdvojením osobnosti rozštěpením mysli, milá studentko.
   
>> oprava neregistrovaný 19.08.2006 21:36
» reagovat
   *a
    
> schizofrenie neregistrovaný 06.10.2007 23:24
» reagovat
  Reaguji na studentu, jejíž článek mě zaujal. CHtěla bych si s vámi dopisovat častěji, mám v rodině tento problém a snažím se získat nejvíc informací i když mám lékaaře, dobrého který se snaží pomoci. děkuji - zase se na tento portál podívám
   
> Schizorenie neregistrovaný 09.10.2007 13:41
» reagovat
  Jekyll a Hyde nemaji se schizofrenii nic spolecneho.
   
vlastní zkušenost-je to schizofrenie? neregistrovaný 14.07.2006 22:40
» reagovat
Nechutný pocit, resp.stav, do kterého se dá dostat ve vteřině (v horším/lepším případě do něj pomalu vplout) - (lepší=prostor jej lehce potlačit, oddálit ale! potlačovaný=výbuch v hlavě, výbuch nervů a maximální uvědomění si svého průserovského stavu, svého života, existence. To, že s ním nemůžete nic udělat, vědomí, že smrt je jedinou cestou z toho a zároveň z ní máte panický strach., děs. Snaha si vytrhnout mozek a nemyslet, nevnímat to, co vás požírá...) Tak nějak... Otázkou ale zůstává, jestli je to schizofrenie.
 
> muze byt neregistrovaný 26.09.2007 18:13
» reagovat
  Ja jsem schizofrenik. Ale ze smrti strach nemam. Jsem schizofrenik, ktery veri na reinkarnaci, takze v pohode.
   
>> gratuluji neregistrovaný 30.07.2008 00:23
» reagovat
   Taky jsem schyzofrenik a jedineho čeho jsem chtěl kdysin dosáhnout tak to bylo odejít k bohu v té největší síle. dokavaď jsem zdravý a silný a můžu na boha myslet při svém odchodu, ale vybral jsem si asi špatnou zemi tam neexistuje diskriminace. To jsem dříve neveděl. Spíš se ke mě všichni v té nejbouřlívější epizodě chovali úplně obráceně došlo k tomu že jsem otočil i jazyk se naučil. Záleží na vychování. Podle mě to je nemoc i v čechách. Jestli to někoho zajímá, tak ta země je ... cockzn@seznam.cz
    
> NENÍ! neregistrovaný 13.12.2011 20:34
» reagovat
  Stav, který popisujete, schizofrenie není, jedná se o ataku panické úzkosti. Také jsem to nedávno zažila a měla pocit, že jsem totálně zešílela! Nemusíte se bát, je to léčitelné. Důležité je začít s psychoterapií, protože to většinou není jenom důsledek krátkodobého stresu či vyčerpání, ale tyto velmi nepříjemné stavy mají své kořeny hlouběji v naší osobnosti, je třeba především změnit sám sebe a jednoduše se uklidnit - i když to je strašlivě těžké.
   
člověk schizofrenik neregistrovaný 27.06.2006 01:04
» reagovat
je to člověk co stratil vše a jen doufa že to bude lepší ten kdo si to neprozil tak nevi tak si s toho nedělejte prdel na vas taky dojde
 
> myšlenku to má neregistrovaný 05.07.2006 14:56
» reagovat
  myslim že je to napsané zkušeností ze života,má to váhu
   
Magor neregistrovaný 17.06.2006 17:45
» reagovat
Podle definic by vážně mohl být schizofrenik každý. Neschopnost komunikace s okolím nebo naopak dotěrnost. Neschopnost vnímat realitu a vytváření si vlastního světa.........mylná doměnka je, že schizofrenik je rozpolcen na dvě nebo více osobností. Rozpolcené je pouze myšlení a vnímání reality.
 
:) neregistrovaný 07.06.2006 20:07
» reagovat
schizofrenik je dneska už každý...
 
schizofrenie Gabriela Bohát 16.08.2005 11:31
» reagovat
schizofrenie = rozdvojená osobnost
 
> schizofrenie neregistrovaný - Blablabla 08.01.2006 19:28
» reagovat
  Ale prd, moc se díváš na filmy...
   
>> LOL neregistrovaný - Jaeger 16.05.2006 17:02
» reagovat
   Asi tak.
    



Navigace

předchozí slovo: » schizofrazie
následující slovo: » schizogonie
slovo se nachází na stránce: S:41
krok zpět: » zpět
hledat jiné cizí slovo: » hledání
upravit (opravit) toto slovo: » upravit
přidat do slovníku nové slovo: » přidat

hledat - slovník - pro webmastery - o slovníku - kontakt
scs.abz.cz  --  web © 2005-2017  --  ABZ.cz