Pojem sofistikovaný

Slovo:

sofistikovaný


Význam:

promyšlený, propracovaný, využívající složitých metod



Generovaný, orientační výčet dalších tvarů tohoto slova

Komentáře ke slovu sofistikovaný


 
» přidat nový komentář

$ mamaspell 18.02.2024 21:13
» reagovat
text...$
 
Telegramm: t.me/fvkeeuros , KAUFEN SIE FALSCHGELD FALSC talan28168@taobudao.com 09.01.2024 13:08
» reagovat
Telegramm: t.me/fvkeeuros , KAUFEN SIE FALSCHGELD FALSCHE BANKNOTEN IN EUROPA (FRANKREICH, BELGIEN, MONACO, PORTUGAL, ITALIEN, SPANIEN, LUXEMBURG, SCHWEIZ) UND KANADA Telegramm: t.me/fvkeeuros
 
sofistikovaný neregistrovaný 05.11.2020 17:51
» reagovat
Používáme v práci (konstrukter/technolog/designer ve strojírenství) pro technologicky dokonalé řešení. Sofistikované zařízení: Autonomní robotická těžební a logistická stanice na Marsu.
 
> Acheter une carte d'identité française en france Whatsa lifesil785@beeplush.com 20.12.2023 03:10
» reagovat
  Acheter une carte d'identité française en france Whatsapp: +33758739642
   
> Buy ozempic online in the UK ; WhatsApp: +33758739642 lital51191@telvetto.com 09.01.2024 00:31
» reagovat
  Buy ozempic online in the UK ; WhatsApp: +33758739642
Buy ozempic online in the UK ; WhatsApp: +33758739642
Buy ozempic online in the UK ; WhatsApp: +33758739642
Buy ozempic online in the UK ; WhatsApp: +33758739642
Buy ozempic online in the UK ; WhatsApp: +33758739642
   
  neregistrovaný 11.08.2020 11:28
» reagovat
Už jsem slyšel spojení sofistikovaný člověk. Ten snad může být inteligentní, rozumný, moudrý, vynalézavý. Sofistikovaný může být proces, postup, lidská činnost atp.
 
sofistikovaný thujon 20.06.2019 18:05
» reagovat
slovo má v češtině určitě pejorativní konotaci, přeložil bych jako vychytralý nebo dokonce jako vychcaný
 
>   neregistrovaný 25.10.2020 07:47
» reagovat
  pokud zařadíme slovo sofistikovaný do kategorie slov pejorativních, omlouvám se, pak jsme obsah slova nepochopili. Zřejmě se jedná o důsledek povrchního vhledu do slovníku cizích slov.
   
>>   neregistrovaný 14.03.2021 13:12
» reagovat
   Myslíte, že slovo odvozené od sofismatu není pejorativní?
    
  neregistrovaný 24.04.2019 19:52
» reagovat
Pokud někdo používá slovo sofistikovaný, hraje si na intelektuála a zpravidla je to blbec. Stejné platí pro použití slovní vaty výrazem "nicméně".
 
>   neregistrovaný 15.12.2019 15:13
» reagovat
  Zlato, běžně ho používají špičkový odborníci, kteří toho dokázali daleko více než ty. Sám mám za sebou dost náročnou školu a nikdy jsem s tímto slovem problém neměl, pokud to slovo nebylo použito vyloženě v každé větě. Je jen tvoje chyba, že to nejsi schopen skousnout.
   
>   neregistrovaný 17.03.2020 15:58
» reagovat
  "Nicméně" je tzv. slovní obrat. Přeloženo do normálního jazyka to znamená něco jako "ale".
   
>   neregistrovaný 14.05.2020 10:08
» reagovat
  Zřejmě takové výrazy sám nedokážeš do svého vyjádření smysluplně použít - tedy sám jsi blbec....
   
>> * neregistrovaný 02.07.2020 19:44
» reagovat
   Pokud si to myslíš nicméně, tak je to vysoce sofistikovaný.
    
> Klidně zůstanu blbcem, neregistrovaný 26.08.2020 10:27
» reagovat
  hlavně ,že mi rajčata,papriky a další zelenina v mém sofistikovaném skleníku rostou s minimem práce a bez potřeby hubit škůdce chemicky.
   
  neregistrovaný 02.12.2016 11:31
» reagovat
- mnohem "hezčí" než ten cizí výraz je nespisovný ekvivalent "vymakaný" nebo "to je špica", špičkový, apod.
- u technických výtvorů je snad užívanější též cizí výraz "Hi-tech"
df
 
>   neregistrovaný 22.06.2018 12:56
» reagovat
  Proboha... Snad abyste to raději nerozebíral. Správně je to definované nahoře, tohle jsou nesmysly.
   
zjištění neregistrovaný 15.04.2016 14:31
» reagovat
Po pečlivém přečtení všech důmyslných komentářů získávám dojem, že většina pčispěvatelů je vymakaná.
 
>   neregistrovaný 20.07.2019 08:39
» reagovat
  Mám týž dojem!
   
  neregistrovaný 20.01.2016 22:50
» reagovat
Po všech stránkách prověřený, promyšlený tak, že když chceme, tak můžeme obdivovat presentovaný výsledek :-)
Nejlepší charakteristikou je stejně ale "vymakaný"
 
>   neregistrovaný 08.09.2018 12:52
» reagovat
  A záleží také na společenské situaci, kdy chceme výraz použít. Používám slova pocitově.
   
>   neregistrovaný 17.12.2018 17:18
» reagovat
  Snad prezetovaný...?
   
>   neregistrovaný 17.12.2018 17:29
» reagovat
  Snad prezetovaný...?
   
sofistikovaný neregistrovaný 16.12.2015 19:27
» reagovat
podezřelé slovo podivného původu, uvážíme-li význam slova"sofisma", které znamená nepravdivé tvrzení vyhlížející klamně jako pravda.
 
>   neregistrovaný 08.01.2016 18:11
» reagovat
  To by to slovo znělo "sofistický", my se ale bavíme o slově "sofistikovaný".
   
  neregistrovaný 02.12.2015 13:55
» reagovat
vymazlený
 
>   neregistrovaný 06.06.2017 11:15
» reagovat
  :-)
   
>   neregistrovaný 02.11.2017 20:46
» reagovat
  přesně tak!
   
  neregistrovaný 16.09.2015 13:54
» reagovat
rafinovaný
 
> Miro181 neregistrovaný 22.10.2015 00:56
» reagovat
  tedy něco ve stylu: sofistikovaný cukr... :-D
   
  neregistrovaný 11.09.2015 21:03
» reagovat
Sofistikovaný přesně neznamená důmyslný, ale ROZDĚLENÝ PODROBNĚ PODLE JEDNÉ NEBO VÍCE VLASTNOSTÍ DO JEDNOTLIVÝCH KATEGORIÍ!!!
 
> vážně neregistrovaný 01.02.2016 15:48
» reagovat
  a přišel jste na to jak, pane ? ..dokud neodpovíte neberu váš příspěvěk vážně ;)
   
SOFISTIKOVANÝ neregistrovaný 26.07.2015 12:44
» reagovat
TENTO VÝRAZ V POSLEDNÍ DOBĚ SLÝCHÁVÁM STÁLE ČASTĚJI, MOC SE MI LÍBÍ ZDE POUŽITÝ VÝRAZ "VYMAKANÝ".
 
  neregistrovaný 22.05.2015 09:06
» reagovat
Ještě jsme tu neprobrali, kdo je to "sofistikovaný sofista":-) Šup sem s nápady...
 
> Sine qua non neregistrovaný 04.01.2016 17:23
» reagovat
  Sofista podľa mňa nemá inú možnosť, ako byť sofistikovaný, inak by nebol sofistom, ale iba klamárom, teda ak máte na mysli dnešný, tak trochu pejoratívny význam pomenovania sofista.
   
  neregistrovaný 03.05.2015 07:47
» reagovat
snaž se víc...

 
  neregistrovaný 26.04.2015 07:47
» reagovat
RAFINOVANÝ
 
>   neregistrovaný 22.06.2018 12:54
» reagovat
  Tak tohle slyším poprvé a je to hovadina.
   
  neregistrovaný 09.04.2015 11:57
» reagovat
KULTIVOVANÝ
 
  neregistrovaný 28.04.2014 18:26
» reagovat
To se mi teda moc líbí, to přirovnání sofistikovaný - vymakaný :-)
 
>   neregistrovaný 04.04.2016 23:55
» reagovat
  ausgeheckt
   
  neregistrovaný 08.12.2013 21:13
» reagovat
Vážení,
je zajímavé, jak mohou někteří lidé zneužívat tak sofistikovaného prostředku jako je Internet a slovníku cizích slov k projevům své infantility.
 
> BRAVOO ! neregistrovaný 01.02.2016 15:51
» reagovat
  musím zatleskat ;)
   
sofistikovaný neregistrovaný 30.09.2013 22:12
» reagovat
= vygómaný
 
>   neregistrovaný 13.11.2015 09:13
» reagovat
  pán je z Brna?
   
Iknowwhyyouarehere neregistrovaný 31.03.2013 21:09
» reagovat
Určitě je nás tu spousta kteří hledali slovo sofistikovaný jenom kvůli Sophy.cz :D
 
Asertivita je když, neregistrovaný 07.01.2013 14:53
» reagovat
Stojíte nekompromisně na svém stanovisku a nenecháte se logickými klamy odvést v diskusi na vedlejší kolej. Nebo, když položíte politikovi otázku, on neodpoví, mluví dlouze o něčem jiném a vy otázku opakujete tak dlouho, pokud na ni nereaguje, nebo hovor neukončí. Jarda
 
Pro chytré češtináře. neregistrovaný 07.01.2013 14:45
» reagovat
Zkuste si představit, že jste se narodili českým rodičům v USA, základní školu vychodili v angličtině a nyní, po návratu rodičů s vámi do vlasti, vás nějaký trouba dehonestuje, pro vaši gramatiku. To s asertivitou nemá nic společného, ale souvisí úzce s přirozenou inteligencí. Jarda
 
>   neregistrovaný 25.09.2013 19:31
» reagovat
  No, mnozí možná nevědí, že dotyčný neovládá dobře gramatiku proto, že strávil dětství v USA. Kdyby to věděli, třeba by se mu neposmívali. A ti, kteří to vědí a přesto ho dehonestují, prostě jen závidí. Být na jeho místě, spustím na ně svou brilantní angličtinou! Jana
   
>   neregistrovaný 27.01.2014 08:32
» reagovat
  ...dehonestuje ?...
   
puvodni vyznam lusciniol 19.12.2012 13:35
» reagovat
Aniz bych cetl vsechny zde prilozene prispevky, kde je zde zminka o puvodnim smyslu toho slova, jenz je pravym opakem? Napr. byti damou a nekdo by mi rekl, ze jsem "sophisticated lady" tak bych jej prastil kabelkou pres hlavu (pote co bych do ni schovsl masivni popelnik).
 
Mimo téma: neregistrovaný 22.10.2012 20:06
» reagovat
Místo toho, abyste si radili a pomáhali, tak se tady srážíte za gramatické chyby a interpunkci. To máte opravdu takovou nezkrotnou potřebu ukazovat všem, jak jste nesmírně chytří..?
 
být,mít neregistrovaný 15.04.2012 17:52
» reagovat
Prosím jaké jsou synonyma ke slovesu být,mít??
 
> synonymum neregistrovaný 16.04.2012 20:03
» reagovat
  vlastnit
   
> být - synonymum neregistrovaný 21.05.2012 09:31
» reagovat
  existovat
   
> uku neregistrovaný 11.07.2012 17:35
» reagovat
  být ....existovat
mít.....vlastnit.
:)
   
> uku neregistrovaný 11.07.2012 17:37
» reagovat
  být ....existovat
mít.....vlastnit.
:)
   
>> uku neregistrovaný 11.07.2012 17:38
» reagovat
   stačí to zadat a slovník to najde...
    
> žít neregistrovaný 17.07.2012 17:27
» reagovat
  žít
   
Vyčuraná paní? neregistrovaný 10.04.2012 17:40
» reagovat
Nedávno jsem narazil na zajímavý článek k tématu: http://neviditelnypes.lidovky.cz/jazyk-hafo-vysoce -sofistikovanych-prehrsli-fmk-/p_kultura.asp?c=A12 0319_225420_p_kultura_wag
 
sofistikovaný Karel Kubelka* 08.03.2012 10:26
» reagovat
Zájemcům o odborný výklad tohoto výrazu doporučuji obrátit se na adresu: http://www.ujc.cas.cz/jazykova-poradna/porfaq.html #sofistikovany
 
Luxuus :-) neregistrovaný 01.02.2012 11:07
» reagovat
Luxusní stránka tohle, moc to člověku pomůže, jen by mě zajímalo, jestli bych někdy byla schopná se všechna ta slova naučit :-) moc mi to pomáhá :-)
 
Super neregistrovaný 16.01.2012 15:31
» reagovat
Ježtěže tahle stránka existuje. Nevěděla bych spoustu slov!!!
 
> Pravopis neregistrovaný 22.02.2012 10:27
» reagovat
  Mrkni na gramatiku ,potřebuješ to jako sůl. (Pro super)
   
>> správnost napsání neregistrovaný 02.04.2012 18:34
» reagovat
   Prosím o vysvětlení pojmu slova danné
    
>>> dané nikoliv danné neregistrovaný 17.09.2012 17:34
» reagovat
    určené např.téma
     
>>> dané nikoliv danné neregistrovaný 17.09.2012 17:37
» reagovat
    určené např.téma
     
>>>> inteligentní neregistrovaný 04.06.2015 09:13
» reagovat
     to si nemyslím
      
>> Pravopis neregistrovaný 04.05.2012 10:58
» reagovat
   A ty potřebuješ znát základy interpunkce.
    
>> gramatika neregistrovaný 13.06.2012 07:30
» reagovat
   ty by ses tam měl podívat také...;)
    
>>> Ha ha. neregistrovaný 20.06.2012 10:39
» reagovat
    Všichni neumíte správně psát. Zkuste navštívit základní školu, nebo si půjčte nějaké zápisky školáků, možná vám to pomůže.
     
>>   neregistrovaný 14.02.2016 05:38
» reagovat
   ...čárka se píše za slovem, a pak následuje MEZERA. Nikoliv naopak, PRAVOPISÁŘI...
    
důmyslný daisy 08.07.2011 13:35
» reagovat
Jak zde již bylo zmíněno, chybí mi ve výkladu "důmyslný".
 
> jo neregistrovaný 09.07.2011 08:48
» reagovat
  vymakaný
   
> jo neregistrovaný 09.07.2011 08:49
» reagovat
  vymazlený
   
> Sofia neregistrovaný 04.12.2011 04:07
» reagovat
  text...je také významem vědění, znalost.
Používání slova sofistikovaný/á/é v dnešní době více vyjadřuje produkt vytvořený nazákladě skutečných hlubokých znalostí, vědění, tedy v oboru vzdělanostně naúrovni.
Nemusí se tedy jednat pouze o produkt složitý nebo zbytečně zesložitělý... Sny
   
> Sofia neregistrovaný 04.12.2011 04:08
» reagovat
  text...je také významem vědění, znalost.
Používání slova sofistikovaný/á/é v dnešní době více vyjadřuje produkt vytvořený nazákladě skutečných hlubokých znalostí, vědění, tedy v oboru vzdělanostně naúrovni.
Nemusí se tedy jednat pouze o produkt složitý nebo zbytečně zesložitělý... Sny
   
Sofistikovaný neregistrovaný 28.06.2011 15:00
» reagovat
Sofistikovaný znamená: propracovaný, promyšlený, řešení dotažené k dokonalosti, pozor - nikoli složitý či komplikovaný. Tímto výrazem lze označit třeba originální nůž švýcarské armády. S jistou dávkou ironie poté dopravní prostředek značky Velorex.
 
> Velorex neregistrovaný 10.02.2012 19:01
» reagovat
  Ironie!?
   
> Velorex neregistrovaný 14.07.2012 01:36
» reagovat
  Chtěl jsi říci hadraplán,ne?
   
Sifia neregistrovaný 11.02.2011 19:02
» reagovat
Co já vím,tak sofia pochází patrně z řečtiny a znamená moudrost. Proto je to dnes tak zneužíváno pro každou pitomost.
 
... neregistrovaný 31.12.2010 02:06
» reagovat
Sofistikovaný - věci znalý
 
.-.- neregistrovaný 19.10.2010 10:19
» reagovat
Nemám páru :D :D :D
 
Czenglish neregistrovaný 08.10.2010 12:15
» reagovat
Rafinovaný !!! Jak se dříve v češtině říkalo, když ještě nebyla pod vlivem angličtiny (sophisticated). Ono ale i to "rafinovaný" je původu francouzského :-)
 
> czenglish? neregistrovaný 11.12.2010 22:08
» reagovat
  a já měl dojem, že je to odvozeno z řečtiny...
   
> ??? neregistrovaný 10.02.2012 19:07
» reagovat
  Sofistikovaný - původní české slovo z kterého se vyvinulo do všech řečí na světě :-) Aj "Tunel" je původně české slovo - např. nové slovo do angličtiny "tuneling".
   
sofistikovaný - sofistika neregistrovaný 16.08.2010 13:39
» reagovat
k heslu sofistikovaný je uveden pouze význam přenesený,
pochází z názvu pojmu sofistika ( sofisté ), což pojmu promyšlené je značně vzdálené,
odkazuji na hesla sofistika a související popisující obsah i původ tohoto slova
s pozdravem
Jaroslav Vlach
 
> Ne, ne neregistrovaný 22.10.2010 12:32
» reagovat
  Myslím, že se pletete:
Od výrazu sofista nebo sofistika (řecký filosofický směr) je odvozeno slovo sofistický (zdánlivě pravdivý, překroucený, záměrně klamný). Výraz sofistikovaný je sice stejně jako předešlý odvozen od sofia (moudrost), ale s filosofickým směrem nemá nic společného, nýbrž vyjadřuje propracovanost a dnes možná i překombinovanost.
   
¨¨ neregistrovaný 28.06.2010 20:50
» reagovat
přemoudřelý. hanlivně.
moudrý. nehanlivě
 
> prosímvás neregistrovaný 17.10.2010 18:13
» reagovat
  nepište, když nevíte.
   
sofisté neregistrovaný 30.05.2010 07:50
» reagovat
Zkuste si ovšem zadat výraz sofista nebo sofistika.
Bude te překvapeni, protože původní význam znamená překroutit tj. změnit význění složitou formulací.

Původní výraz "sofistikovaná technologie(spíš technika)" použil ten kdo chtěl říci: naprosto zbytečně komlikované, překombinované.

To, že sofistikované je používáno jako výraz pro "promyšlené" či propracované je spíš důsledkem nepochopení původního slova než normálním rozšířením původního významu.
 
> ? neregistrovaný 05.06.2010 11:55
» reagovat
  Přeji hezký den,

Mohu-li se zeptat, takže dnes používáme nový význam slova sofistikovaný ? Ale jak je to možné, že se tak mění význam slov? A je plně schválen nový význam ?
Děkuji.
   
>> sofistikovaný x sofistický neregistrovaný 18.01.2011 16:52
» reagovat
   Od výrazu sofista nebo sofistika (řecký filosofický směr) je odvozeno slovo sofistický (zdánlivě pravdivý, překroucený, záměrně klamný). Výraz sofistikovaný je sice stejně jako předešlý odvozen od sofia (moudrost), ale s filosofickým směrem nemá nic společného, nýbrž vyjadřuje propracovanost a dnes možná i překombinovanost.
    
> ad sofistikovaný neregistrovaný 05.08.2010 13:11
» reagovat
  ach, ach. Trochu jednostranný pohled. Je zcela zřejmé, že základ tohoto slova má spojení s řec. sofos, což je moudrý... Výraz sofistikovaný je neutrální a lze jej použít podle postoje mluvčího: 1/ jako "ocenění" propracovanosti apod. nebo 2/ jako výraz pro "překombinované" apod.
   
> Hm neregistrovaný 06.09.2010 15:28
» reagovat
  Ked Da Vinci povedal "simplicity, is the ultimate sofistication", urcite nemyslel sofistikaciu ako negativum. A to obdobie by sme mohli povazovat za povodne pouzivanie slova :)
   
>> Jazyk neregistrovaný 29.10.2010 16:30
» reagovat
   Jste si jist da Vinciho angličtinou?
    
> Pletete to: neregistrovaný 22.10.2010 12:29
» reagovat
  Od výrazu sofista nebo sofistika (řecký filosofický směr) je odvozeno slovo sofistický (zdánlivě pravdivý, překroucený, záměrně klamný). Výraz sofistikovaný je sice stejně jako předešlý odvozen od sofia (moudrost), ale s filosofickým směrem nemá nic společného, nýbrž vyjadřuje propracovanost a možná i překombinovanost.
   
> Ještě přesněji neregistrovaný 18.01.2011 17:19
» reagovat
  Nejde o nepochopení původního slova ani rozšíření jeho významu. Nový význam je importovaný, je to význam anglického sophisticated. A domnívám se, že importovaný bez jakéhokoli povědomí o sofistech a jejich sofismatech :)
   
>> Prosím vás... neregistrovaný 02.02.2011 09:21
» reagovat
   ..to že jste to slyšel v angličtině (sophisticated) ještě přece neznamená, že je to z angličtiny...??!$#@%#*
    
práskaný, vypráskaný, fikaný, vymazlený neregistrovaný 27.05.2010 13:54
» reagovat
"sofistikovaný" navíc působí spisovně.
 
sofia neregistrovaný 23.03.2010 21:52
» reagovat
Lehce - od sofia/sofie - moudrost, rozum, rozumové, promyšlené, chytré...
 
Vymakaný neregistrovaný 07.02.2010 11:05
» reagovat
Cítím v tom všecky vlastnosti výrazu sofistikovaný, i když to není spisovně.
 
> skvělý neregistrovaný 10.03.2010 13:08
» reagovat
  Nechtěl byste se takhle "obyčejně" vyjádřit i k jiným cizím slovům? Okamžitě jsem si to zapamatovala a navíc mi byl jasný i význam. Lepší než odborná formulace.
   
sofistikovaný neregistrovaný 29.01.2010 15:12
» reagovat
Hah, podle mě by tohleto slovo měl znát každý, kdo má maturitu.. u mě jakožto prodejce software bude jasně vítězit obrat "sofistikovaný" nežli "umí to kde co" :-D
 
> Re: sofistikovaný [prodejce] neregistrovaný 21.05.2012 09:42
» reagovat
  Hah, tak proto je 'sofistikovaný' první v žebříčku nejhledanějších slov -- všichni se zrovna připravují na maturitu.

Pro ostatní: Dávejte si pozor na prodejce a jejich sofistikovaná slovíčka. :-) Umějí kde co... a a usilují o vítězný obrat. Vlastně, vás obrat.
   
názor mladého člověka neregistrovaný 19.01.2010 11:40
» reagovat
Haha, připada mi to tu jako válka intelektuálů.Sofistikovaný.. Někdo toto slovo používa v praxi běžne, jiní ne. Ne každý si je jistý správným významem tohoto slova a navíc, vidí-li ho na boku v tabulce, proč by se o správném významu nepřesvědčil! Já osobně na tyto stránky zabrousímvždy s různými slovy a pak si projedu tady tu hitparádu cizích slov a poučím se:)
 
protože.. neregistrovaný 13.12.2009 15:02
» reagovat
spíš všichni tak nějak tuší, co to znamená, jen nikdo neví přesnou definici
 
> ale jo neregistrovaný 04.11.2010 10:09
» reagovat
  výše uvedené slovo vymakaný myslím odpovídá nejpřesněji.
   
> důsledek neregistrovaný 30.12.2010 08:41
» reagovat
  proto je lepší to nepoužívat
   
RE: Proč? neregistrovaný 01.12.2009 19:06
» reagovat
navíc bylo použito i v seriálu Hannah Montana:D:D
 
> re re Proč? neregistrovaný 03.02.2010 15:14
» reagovat
  :-)))) Máte bod
   
Proc? neregistrovaný 10.10.2009 23:18
» reagovat
Je to nejhledanější, protože se v poslední době rozšířilo v médiích.
 
> ;-) neregistrovaný 17.02.2010 10:26
» reagovat
  No, myslím, že v mediích se rozšířilo spíše slovo zkorumpovaný :-))))
   
proč zrovna tohle je nejhledanější slovo? neregistrovaný 02.10.2009 13:58
» reagovat
nechápu, jak tohle může být nejhledanější slovo, každý přece ví co je sofistikovaný
 
> neví... neregistrovaný 03.10.2009 11:02
» reagovat
  ne asi neví,když je nejhledanější...:-)
   
> klk neregistrovaný 05.10.2009 22:04
» reagovat
  já si to furt ne a ne zapamatovat.... natož to umět používat
   
> ... neregistrovaný 12.10.2009 19:19
» reagovat
  Někteří ne
   
> ll neregistrovaný 05.01.2010 21:32
» reagovat
  každej není ty
   
> Není všechno černé a bílé neregistrovaný 08.01.2010 11:44
» reagovat
  A nyní se zkus podívat na slovo "sotisfikace" ... a myslím si, že ti to bude už trošku jasnější!
   
>> Oprava předchozího... neregistrovaný 08.01.2010 11:48
» reagovat
   ...tedy upsal jsem se - nejen, že mi odskočily písmenka, ale popletl jsem i danné slovo. To je "sofistika". A včil mudruj!
    
promyšlený versus vyčuraný neregistrovaný 20.07.2009 14:16
» reagovat
IPSCALE- plný souhlas- sofistika v pravém slova smyslu je filosofické učení, kdy se používá pravdivých argumentů ke scestným závěrům (vhodné zvláště pro politiky). Např.: "Nákazám obilovin zabráníme nejlépe tak, že žádné obilí pěstovat nebudeme (a staré spálíme).
 
> sofistikovaný neregistrovaný 25.07.2009 12:25
» reagovat
  sofistikované jsou např.webové stránky české daňové správy nebo si zkuste přes web české pošty zřídit elektronický podpis - zde je poznat pravý význam sofostikovaný, jenž je nahoře jasně napsán.
   
>> podpis elektronický neregistrovaný 29.07.2009 14:21
» reagovat
   mohu potvrdit....je to děs !
    
>>> elektronický podpis neregistrovaný 15.11.2009 22:37
» reagovat
    taky potvrzuji, než si jej zřídíte, tak se připravte na dva měsíce nervů-minimálně !!!
     
>>>> víc neregistrovaný 21.06.2010 21:15
» reagovat
     nebo na víc...
      
>> datove schranka neregistrovaný 22.08.2009 09:05
» reagovat
   Elektro podpis nebo zkuste pozadat o zrizeni Datove schnranky. Zrizenec posty omdli - a uz se mu ani nedivim. Vice k tomu zazitku jsem nasel na www.modry-petr.cz, blog
    
sofistikovanost neregistrovaný 29.06.2009 12:06
» reagovat
Každopádně tohle slovo je to nejlepší pro mojí osobu :D Ještě jsem nenalezl lépe vystihující slovo ! Ať žije sofistikovanost lidi !!
 
přebírání slov z angličtiny neregistrovaný 18.06.2009 14:38
» reagovat
Nemají zcela pravdu ti, kteří tvrdí, že "cizojazyčná slova" přebíráme tzv. počešťováním z angličtiny. Totiž v angličtině je více než 1/3 všech slov převzatých z francouzštiny nebo přímo z latiny. Kdo studoval vývoj anglického jazyka, to ví. Stačí se však podívat na pár termínů do slovníků anglického, francouzského a případně latinského a zjistíte, že podobnost je až zarážející. Tím však nechci zpochybnit, že v současnosti přebíráme tato slova prostřednictvím světově rozšířené angličtiny.
Tonda Vaš
 
> To zní uvěřitelně, neregistrovaný 17.10.2013 18:10
» reagovat
  Toníku, jseš naš!
   
řešení Jaroslav Jelínek 25.05.2009 13:28
» reagovat
nejideálnější bude dát všem zapravdu výrazem "propracovaně vyčůraný"
 
> má pravdu neregistrovaný 01.06.2009 15:00
» reagovat
  Jaro, máš pravdu.
   
> sofistikovanost neregistrovaný 29.06.2009 12:07
» reagovat
  Přesně tak !
   
> T. neregistrovaný 28.02.2010 13:16
» reagovat
  nejideálnější? To je taky pekna blbost, idealni a dost, nechapu jak nekdo muze napsat nejidealnejsi ;)
   
>> papežštější než papež neregistrovaný 17.04.2010 14:19
» reagovat
   stejné jako když někdo napíše vůbec nic nebo úplně všichni, sice jsou to taky z logiky blbosti, ale lidé prostě rádi zdůrazňují
    
>> nejideálnější neregistrovaný 11.02.2011 14:20
» reagovat
   Nejideálnější není blbost. Znamená to "nejvíce ideální ze všech neideálních (možností)", slovo je dle ÚJČ spisovné a zcela v pořádku.
    
> překad do brněnského hantecu neregistrovaný 06.11.2010 19:36
» reagovat
  vymakané jaxviňa
   
>> Máš u mě 1. místo! neregistrovaný 09.07.2011 23:00
» reagovat
   Máš u mě 1. místo za nejlepší a nejsofistikovanější výklad slova sofistikovaný
    
Ha neregistrovaný 18.05.2009 16:09
» reagovat
Rozdíl je mezi sofistikovaný a sofistický. To první je propracovaný (to je z angličtiny), to druhé zdánlivě pravdivý (a to je od těch filosofů z Řecka). Neplést!
 
... neregistrovaný 25.02.2009 15:59
» reagovat
... a tim se zcela "vyautuje" :D
 
zbytečné nadužívání neregistrovaný 04.02.2009 11:22
» reagovat
každý, kdo dnes chce být "in", musí ve svém slovním projevu o něčem prohlásit, že se jedná o vysoce sofistikovaný....
 
sofistický neregistrovaný 28.01.2009 01:24
» reagovat
sem to tak úplně nepatří, ale kdybych uvedl do praxe "sofistický" např.sofistické věty, je tím myšleno nepravdivé, lživé věty?
 
> ano jirkazverina 12.03.2009 20:26
» reagovat
  ano, je to možné... slovo vzniklo ve st.Řecku, zaklad sofia=moudrost... sofisté byli učitelé pravdy ale podle filosofické tradice, kterou začíná Sokrates, Platon a končíji Aristoteles byli označování za ty, kteří pravdu plně nepochopili a tedy jí překrucují...
   
>> ehhhe jirkazverina 12.03.2009 20:27
» reagovat
   velmi zjednodušeně řečeno :D
    
>> Papier neregistrovaný 28.03.2009 19:12
» reagovat
   "Učitelé pravdy" byli, tuším, lidé, kteří vyučovali argumentaci, tedy schopnost svoji "pravdu" obhájit. Ti další filozofové toto neuznávali, a toužili po nalezení skutečné pravdy.
    
>> pravdě je něco překrucováno? neregistrovaný 07.05.2009 18:14
» reagovat
   Mohu se zeptat, co jí překrucují?
    
ještě další význam Qětoš 08.12.2008 13:50
» reagovat
myslím, že další synonymum pro popis významu by mohlo být slovo "důmyslný"
 
fda neregistrovaný 28.11.2008 17:34
» reagovat
Naučme se rozlišovat sofistický a sofistikovaný
 
> Dobrá rada neregistrovaný 04.02.2009 20:53
» reagovat
  Děkuji za upozornění, já si říkala, proč mi něco nesedí...
   
SOFI..co? Prostě to sedí! neregistrovaný 27.11.2008 21:33
» reagovat
..zdánlivě složitý..
Za příklad může posloužit označení sofistikovaný zbraňový systém nebo technologie armády US, v..např. Iráku.. Bohužel sofistikované systémy lze poměrně účině vyřadit "nesofistikovanými" zásahy. Mnohdy i kusem alobalu.
 
pobaveny ctenar neregistrovaný 10.11.2008 05:01
» reagovat
sofistikovany - tento pojem je zde ZCELA PRESNE vylozen, resp. "vyznam" proste sedi.

komentujici ctenari se ve valne vetsine bud myli zcela ci v podstatnych drobnostech.
vytecne je napr. spojeni Sofistiky a Sofistikovanosti :)
 
ha? neregistrovaný 09.10.2008 10:24
» reagovat
takze jestli to dobre chapu..tak sofistikovanej clovek je proste chytrej az do prdele?
 
> sofistikovaný člověk neregistrovaný 06.11.2008 13:11
» reagovat
  sofistikovaný člověk...tak se to slovo nepoužívá, ten člověk může mít třeba sofistikované metody, ale sám člověk není sofistikovaný
   
ještě sofistikovaný neregistrovaný 21.08.2008 08:31
» reagovat
Jo, a ten slovník, kterého autorem je prof. PhDr. Lumír Klimeš, CSc vydalo Státní pedagogické nakladatelství v roce 1995.
 
sofistikovaný neregistrovaný 21.08.2008 08:29
» reagovat
Jak jsem si všimla \"sofistikovaný\" je v poslední době velmi oblíbený výraz našeho pana premiéra. A jelikož vše, co on řekne a jak se zachová je uvážené a propracované - neodpovídalo by to pak výkladu ve slovníku ciz. slov, kde je sofistika vysvětlena: \"záměrný způsob vyvozování klamných myšlenkových závěrů ... vytrhování událostí ze souvislosti .... filozofie ve smyslu pouhého verbálního rozumování bez seriózního, věcného základu\" ...?
 
> Chybka neregistrovaný 12.09.2008 11:22
» reagovat
  Neplést sofistikovaný a sofistický
   
husa hloupa neregistrovaný 04.08.2008 12:24
» reagovat
tak v prve rade, kdyz nekdo nezna vyznam toho slova, jen tezko muze byt za sofistikovaneho vubec povazovan.
 
> e-e neregistrovaný 13.08.2008 13:57
» reagovat
  Prostě se s ním jenom nesetkal..záleží na náhodě a na prostředí kde se pohybuje..
   
to je špatně vyložený neregistrovaný 29.05.2008 21:06
» reagovat
sofistikovaný znamená používání nesprávných argumentů a vyvozování klamavých myšlenkových závěrů. Například: když se vás někdo zeptá: Ztratil jsi milion? Odpovíte: \
 
> Vubec neregistrovaný 26.06.2008 22:26
» reagovat
  Co to blabolis...
   
ker maler neregistrovaný 09.12.2007 09:21
» reagovat
neurazet...premyslet..sofiina sofistikovana volba ji dovedla do maleru..:-) nicmene sofistikovany pribeh ne?:-)
 
> ché neregistrovaný 09.12.2007 13:10
» reagovat
  tak jo díky :D
   
c.c.c. neregistrovaný 08.12.2007 15:48
» reagovat
ché?: samozřejmě že ne :P
 
ché? neregistrovaný 08.12.2007 15:30
» reagovat
když mi někdo řekne, že sem sofistikovaná, mám se urazit?
 
Ha neregistrovaný 30.08.2007 23:08
» reagovat
Rozdíl je mezi sofistikovaný a sofistický. To první je propracovaný, to druhé zdánlivě pravdivý. Co říkáte?
 
> sofistikovaný neregistrovaný 27.06.2008 12:39
» reagovat
  Ano, souhlasím, výraz \"sofistikovaný\" nenajdete vnejnovějším slovníku cizích slov.Byl vložen pouze jednou, myslím v roce 1998.
   
díky neregistrovaný 18.03.2007 16:02
» reagovat
text...díky některým komentářům jsem konečně odstranil drobné niance v chápání tohoto termínu. Ještě jednou tedy díky ...
 
> ejuj neregistrovaný 25.04.2007 22:58
» reagovat
  správně se píše "nuance"
   
>> dodatok neregistrovaný 10.06.2007 00:06
» reagovat
   ale prý sa može aj psat nujance
    
>> V češtině neregistrovaný 07.10.2007 05:03
» reagovat
   určitě i ve slovenčině??
    
úžasné! neregistrovaný 13.03.2007 07:37
» reagovat
Já koukám jako blázen! Jaksi náhodou jsem nahlídnul na nejhledanější slovo a nevyhnul jsem se tomu, abych si přečetl i diskuzi.... teda tak jsem se dlouho nepobavil. Sem asi budu chodit, když budu potřebovat psychické uvolnění! Je vidět, že nás smysl pro humor ještě neopustil. Zaplať pánbůh! Vzkaz pro všechny diskutující: "Jste perfektní!"
 
> Sókrates a Sofisti neregistrovaný 29.10.2007 17:15
» reagovat
  já bych prosím potřebovala někoho kdo opravdu ví jak to bylo se Sókratem a Sofisty, v jakém smyslu lze řadit Sókrata k Sofistům, v jakém nikoli? prosím... DĚKUJU
   
>> Sokrates neregistrovaný 19.01.2008 19:37
» reagovat
   Sokrates určite nebol Sofista :-)
    
sofisti neregistrovaný 23.01.2007 10:48
» reagovat
Blondýnka jde podle řeky, totálně vyčerpaná a most stále v nedohlednu. Najednou objeví na druhém břehu jinou blondýnu. Volá na ni: Ahoj, nevíš jak bych se dostala na druhý břeh? Blondýna (určitě to byla Sofie) odpoví: Vždyť už tam jsi.
 
Sofia neregistrovaný 22.01.2007 19:19
» reagovat
sofia=lat.moudrost,takze sofistikovaný je pravděpodobně moudrý.nejznámnějším sofistou byl Sokrates-učil lidi přemýšlet,formou dialogu ze sebe dělal záměrně hlupáka
 
> Sokrates Dejv 28.01.2007 21:03
» reagovat
  Sokratés nebyl sofista, ten jejich učení naopak opovrhoval....
   
>> sokrates nebyl sofista.... neregistrovaný 12.03.2007 14:29
» reagovat
   Sokrates byl odsouzen jako sofista, ackoliv jim NIKDY nebyl...
    
sofisté neregistrovaný 05.01.2007 14:43
» reagovat
Tzv.mladší sofisté byli "učitelé moudrosti" a stručně řečeno učili myslet (logicky myslet), mluvit a jednat. Takže s překladem lze souhlasit
 
tak, jak to je? neregistrovaný 02.01.2007 12:33
» reagovat
Tak teď mě to lehce mate....byla jsem na tom, že sofistikovaný znamená něco jako učenný...
 
> oprava neregistrovaný 02.01.2007 22:02
» reagovat
  učený se píše s jedním n
   
> oprava neregistrovaný 02.01.2007 22:03
» reagovat
  učený se píše s jedním n
   
Podivejte se na souvisejici slova neregistrovaný 22.11.2006 13:14
» reagovat
Napr.:
Slovo:
sofistika
Význam:
• překrucování významů i důkazů
• užívání sofizmat

Slovo:
sofizma, sofisma
Význam:
úmyslné klamný důkaz, zdánlivá správnost

Zda se mi to zde ponekud presofifistikovane :))
 
> Tohle je ta sofistika?: neregistrovaný 31.03.2011 23:41
» reagovat
  ...překrucování klamných důkazů tak, že se z nich stanou důkazy skutečné? :-))
   
tak jak ? Korzik-cz 15.11.2006 19:12
» reagovat
dnes jsem byl od svého učitele v hodině psaní elektronické pošty sprdnut za reprodukci významu slova "sofistikovaný" z těchto stránek...prý je to něco zcela jiného a tohle je demagogie, no ?
 
> tak jak? neregistrovaný 20.11.2006 09:44
» reagovat
  Tvůj učitel má z největší pravděpodobností nějakej problém (řekl bych nedostatek sebevědomí), protože učitel je od toho, aby učil a ne od toho, aby sprdával. A nemám pocit, že by jsi díky němu pochopil co sofistikovaný znamená...
   
>> Sofistikovaný neregistrovaný 30.11.2006 09:28
» reagovat
   Teda jak tak koukam, tak sprdavat lidi kolem sebe za malickosti, je asi cesky narodni sport. Me sef (resp. nadrizeny) taky hlasite pokaral za neinformovanost. Je videt, ze mu chybi "sebevedomi"...jak by rekla S. Stasova. ;o)
    
HH neregistrovaný 04.10.2006 22:24
» reagovat
Tak to je loladicka
 
ať to sviští na smetištíííííííí neregistrovaný 26.09.2006 15:24
» reagovat
mám taky básnický střevo,nejsem na to dřevo.Sofistikovaná svině,neni horši jak tchyně
 
> anonym neregistrovaný 29.09.2006 21:28
» reagovat
  Co dodat? :-D
   
Ještě k té svini neregistrovaný 25.09.2006 17:53
» reagovat
Zakop´jsem o tu sfiňu
a naryl jsem si dyňu.
Blbé, vím, ale nemohla jsem sofistikovaně odolat.
 
:o)) neregistrovaný 18.09.2006 18:36
» reagovat
proč mluvíte pořád o svini??? :o))))))) je ještě něco jiného sofistikovaného?
 
sofistikovana svine neregistrovaný 21.08.2006 18:40
» reagovat
Mám takový dojem, že je to z červenýho trpaslíka :o.
 
> Krytak neregistrovaný 21.09.2006 16:55
» reagovat
  yeah... :D
   
to je šlahot neregistrovaný 14.08.2006 18:12
» reagovat
přečetl jsem si to uplně od začátku a tak už jsem se dlouho nezasmál :)))
 
> nejlepší neregistrovaný 17.10.2015 02:45
» reagovat
  vůbec by mě nenapadlo, že diskuze zrovna u cizích slov může být tak vtipná a důvtipná (co říkáte, souvisí ta dvě slova, nebo "jsou o něčem jiném"?) - myslím, že sem budu muset chodit častěji (na rozdíl od jiných asi ne přímo diskuzí, ale www reakcí u různých článků a zpráv, kam už se bojím i jen nakouknout, tohle zlepšuje náladu) - díky
   
nadávka neregistrovaný 28.07.2006 11:46
» reagovat
nevíte kde jsem ji slyšel ?
 
nadávka neregistrovaný 28.07.2006 11:44
» reagovat
Líbí se mi nadávka sofistikovaná svině
 
sofistikovaný navi 03.07.2006 22:14
» reagovat
rafinovaný, nemusí byť pravdivý; Vyčúranej
 
> rafinovaný neregistrovaný 11.01.2008 14:06
» reagovat
  tak to asi nejvíc vystihuje ti Sofistikovanou svini,hihihi
   
krkel neregistrovaný 09.06.2006 13:43
» reagovat
Sofistikovaný - typický slovo pro snoby, který chtěj vypadat učeně. Kdo ho užívá, zbytečně kontaminuje češtinu.
 
> ? neregistrovaný 13.08.2006 15:26
» reagovat
  KONTAMINUJE češtinu? - pozor na ty slova pro snoby - nebo snad chceš vypadat učeně?
   
> to říhající: :) : neregistrovaný 04.06.2007 23:56
» reagovat
  Doufám že to byl záměrný vtip! Pokud ne tak si uvědom, že si použil hned 3 cizí a přejatá slova. Toho se nezbavíš. Bez cizích slov je těžké a zdlouhavé se správně vyjádřit. Není špatné požívat cizí slova pokud jim sám rozumíš. Ovšem je ubohé a pro ostatní komické, když někdo používa cizí slova jen proto aby vypadal inteligentně a přitom jim sám nerozumí.
   
>> oprava neregistrovaný 04.06.2007 23:59
» reagovat
   nechtěla jsem napsat požívat ale poUžívat - překlep :)
    
>> Kaa neregistrovaný 17.12.2008 15:12
» reagovat
   Nepravda. Rozuný člověk má volit slova podle společnosti, ve které se pohybuje. Přestože sám cizím slovům rozumí, v rámci slušnosti vzhledem k ostatním lidem, kteří by jim rozumět nemuseli, by je neměl používat. Základním předpokladem zde ale je: "rozumný člověk"
    
..je to takto.. neregistrovaný - cut-throat 28.05.2006 23:23
» reagovat
..všichni jste tady sofistikovaní:)
 
> :-D neregistrovaný 31.05.2006 18:30
» reagovat
  vy jste tak sofistikovaní že se to ani netýká tématu......
   
:o) neregistrovaný - Romíšek 22.05.2006 22:15
» reagovat
síla....tak to aby sme mluvili takhle všichni ne?:-D
 
blabek neregistrovaný - chobot 18.05.2006 14:54
» reagovat
Aha a co to slovo znamena nekdo napise ????
 
> wd neregistrovaný - chobotek 18.05.2006 15:08
» reagovat
  Vle mas to nahore!!
   
pronunciation neregistrovaný - +/- 12.05.2006 14:54
» reagovat
taky bych ho ráda používala ale neumím ho vyslovit:/
 
> čeština je nádherná neregistrovaný 21.06.2006 09:41
» reagovat
  pronunciation - je anglicky výslovnosť,
rozsudok, rozhodnutie.
(pronansiejšn) - výslovnosť po anglicky
Nemali by sme hyzdiť svoj materinský jazyk výrazmi iných jazykov.
   
oblibene slovo!!!! neregistrovaný - Lucik 11.05.2006 19:11
» reagovat
tohle je moje nejoblibenejsi slovo!!!!! at zije sofistikovanost!!!!! :-D
 
hnmmm neregistrovaný - Hnmm 10.05.2006 14:13
» reagovat
Brácho, vyndám!
 
Hm neregistrovaný - Michal 09.05.2006 00:00
» reagovat
To mi ho teda vyndej...
 
moťas neregistrovaný - motýlek 06.05.2006 21:43
» reagovat
Znám učitelku, která si o sobě mylí, že je extrovert cholerik, ale je to jinak. je ve znamení býka pod vlivem marzu:má velmi dobré rozumové schopnosti vztah k zemědělské a obchodní činnosti a je melancholická!!!!!!!!!!!
 
Zde had 04.05.2006 15:49
» reagovat
se najde tolik výrazů, že lze dělat vzdělance i po absolvování "zvláštní školy"!
 
sofistika neregistrovaný - adela 02.05.2006 15:24
» reagovat
sofistikovaně jdu s tebou (na to pivo)
 
zas ... rano neregistrovaný - kora 09.02.2006 08:49
» reagovat
to je tak trochu dubiosni...:-)
 
a mam toho dost... neregistrovaný - a.l.k.o 07.02.2006 21:49
» reagovat
...jdu se sofistikovat na pivko..
 
už jsem po snídani neregistrovaný - rip 31.01.2006 07:22
» reagovat
sem nežral
 
Suterén Suterén 26.01.2006 22:24
» reagovat
... koukám, každý suterén ... :)
 
Ehmmm.... neregistrovaný - Dr. Emil 26.01.2006 13:44
» reagovat
Jsem z vás měl málem evakuaci
 
to každopádně neregistrovaný - Dioré 18.01.2006 09:50
» reagovat
to každopádně
 
hodnocení emil 17.01.2006 09:36
» reagovat
je to fičák
 
> melancholik v tvurci depresi neregistrovaný - honzik 11.04.2006 13:18
» reagovat
  hmmm...rekl bych, ze z globalniho hlediska je to principialni bazirovani na mentalite humanniho kompromisu...
   
>> Nothing Del 24.05.2006 12:52
» reagovat
   Hmmm... dobre sis to dal... a myslis si treba tedka, ze si neco vic, kdyz tomu tak rozumis a tady rozumbradujes???
    
>> mas pravdu .... neregistrovaný 09.06.2006 14:07
» reagovat
   Každá harmonická diferenciální forma nesingulární projektivní algebraické variety je racionální kombinací kohomologických tříd algebraických cyklů.
    
> lol neregistrovaný 13.05.2008 21:47
» reagovat
  ty ses tak neskutecne, ja z toho furt nemuzu, proste se z toho poseru, pre je to ficak :D:D::D:D:D:D:D
   
>>   neregistrovaný 11.08.2020 11:20
» reagovat
   Nauč se psát srozumitelně česky. Vřelý dík předem!
    



Navigace

předchozí slovo: » sofistikace
následující slovo: » sofizma, sofisma
slovo se nachází na stránce: S:67
krok zpět: » zpět
hledat jiné cizí slovo: » hledání
upravit (opravit) toto slovo: » upravit
přidat do slovníku nové slovo: » přidat

hledat - slovník - pro webmastery - o slovníku - kontakt
scs.abz.cz  --  web © 2005-2024  --  ABZ.cz