ABZ.cz: slovník cizích slov - online hledání
Výsledky hledání výrazu meta
cizí slovo | odpovídající význam | vlastnosti | detail | |
---|---|---|---|---|
metafyzika | >> | původní název Aristotelova spisu následujícího po Fyzice, v nichž pojednává o jsoucnu jako jsoucnu, o jeho prvních principech a nejvyšších příčinách; nauka o bytí, ontologie | 12 komentářů | » metafyzika |
metagalaxie | >> | souhrn galaxií | » metagalaxie | |
metageneze, metagenese | >> | rodozměna | » metageneze | |
metageronti | >> | lidé pomaleji stárnoucí | » metageronti | |
metagram | >> | hádanka se záměnou písmen | » metagram | |
metahodnoty | >> | Nejvyšší hodnoty (estetické, etické, spirituální, poznávací, seberealizace, sebeaktualizace), např. pravdy, dobra, krásy, cti, spravedlnosti. | » metahodnoty | |
metajazyk | >> | užití jazyka k popisu jazyka, řeč o řeči, metalingva | » metajazyk | |
metakarpus | >> | záprstí | » metakarpus | |
metakognice | >> | poznávání toho, jak člověk poznává, jak se učí; autodiagnostika a sebereflexe vlastních kognitivních stylů, metod, taktik a strategií člověka jako východisko pro plánování a realizaci ještě efektivnějších kognitivních a autoregulačních postupů a intervencí | » metakognice | |
metakognice ve školství | >> | Ve školství začíná hrát stále významnější úlohu problematika metakognice, tj.poznání o poznávání . Jde o poznávání toho, jak člověk poznává, jak se učí, jde o autodiagnostiku a sebereflexi jeho vlastních kognitivních stylů, metod, taktik a strategií jako východisko pro plánování a realizaci ještě efektivnějších poznávacích, autoregulačních technik, učebních a vyučovacích postupů a intervencí. Vyučovací proces zahrnuje učení žáků a vyučování učitele zároveň s podmínkami, které jejich aktivitu ovlivňují. Pedagogika a psychologie uznávají vedoucí úlohu učitele ve vyučovacím procesu, přitom však také zdůrazňují velký význam individuální i sociální konstruktivní aktivity žáků a žákyň. Osvojování učební látky je stál systematické získávání vědomostí, znalostí i dovedností prostřednictvím vyučujícího. Nejde tedy o žádný živelný proces.Vyučování by však mělo působit nejen na levý, ale i na pravý mozek žáků a žákyň. | » metakognice ve školství |