Pojem empatie
Slovo:
empatie
Význam:
(psych.) schopnost vcítit se do pocitů, jednání druhé osoby, vcítění
Generovaný, orientační výčet dalších tvarů tohoto slova
Některá související slova
sociální kompetence, vůle a diagnostika jejich závad, výchova tvořivosti, závady a poruchy emotivity (citů, charakter a jeho utváření, burnout- stav osobnostního vyhoření, formování chování a prožívání, sebeřízení, prevence, afekty člověka a jejich zvládání, pozice a role ve skupinách, mravní výchova ve společnosti, Extrapunitivní a agresivní osobnost, schopnosti a nadání, Etický a morální charakter, prosociální a morální charakter, způsoby poznávání psychiky a duševního zdraví, mravnost a její výchova a sebvýchova, osobnost dítěte, citové závady a poruchy, narcistická porucha osobnosti, empatogen, soft skills (angl.), sociální slepota, komunitarismus, anetický syndrom, sympathy (angl.), nurturant empathy (angl.), GHB, ability to empathize (angl.), pracovní a osobní hodnocení, mirror neurons (angl.), Eysenckův dotazník IVE, empathy (angl), teorie vývoje a utváření osobnosti, Úvod do sociální psychologie, Úvod do humanistické psychologie, Edukace, zdravá škola, determinanty psychiky a osobnostiKomentáře ke slovu empatie
neregistrovaný | 25.08.2020 20:01 | ||||||||||||||
Před nedávnem jsem cítila takový jakoby tlak že se v mé budoucnosti stane něco opravdu špatného ale nevím přesně co ...vycitim také bez jakekoliv informace že daný člověk má potíže a to se vždy potvrdí že ty potíže opravdu má.. | |||||||||||||||
neregistrovaný | 21.08.2018 01:18 | ||||||||||||||
Skutečný empatik je takový člověk,který pozná na druhém člověku,že se do něj snaží vcítit...
A jestli toto chování zjistí i ten druhý,tak mají oba dva tuto schopnost. |
|||||||||||||||
Neempat | neregistrovaný | 31.10.2015 11:23 | |||||||||||||
Díky této diskusi jsem se vcítil se do neuvěřitelných problémů silně empatických lidí, jsem snad také naplněn empatií? Ne... Naštěstí se mi to jenom zdálo. | |||||||||||||||
váš názor | neregistrovaný | 05.01.2013 12:38 | |||||||||||||
Ahoj, zajímal by mě Váš názor.... Je mi skoro 27, bydlím s matkou, která mě celé dětství mlátila a buzerovala a na bráchu nedala dopustit, i když zkončil tak jak zkončil. Já matku živím skoro 6 let a nemám to ani nějak odčiněné, že bych slyšela děkuji ti, Vážím si tě.... místo toho slyším jen nadávky, že nechodím na přezčasy atd. Když řeknu promin, řekne mi drž radši hubu. Je to normální??? Nebo potřebuju opravdu pomoc psychiatra? | |||||||||||||||
> | rada | neregistrovaný | 24.02.2013 17:48 | ||||||||||||
Potřebuješ hlavně vlastní byt a vlastní život! | |||||||||||||||
> | > | rada | neregistrovaný | 22.04.2013 17:09 | |||||||||||
Dobrý den,
jestli je matka schpna pracovat nebo aspoň chodit ne brigádu, tak ať si vydělává sama.Také si myslím, že by bylo na čase jí říci, že se vám její chování k vám nelíbí a zjistit důvod proč je na vás taková? Co ji k tomu vede? Nenechte se neustále ponižovat, máte svůj život a takto to dlouho nevydržíte.Ani se nemůžete těšit domu....Jestli si nedokážete poradit sama, zajděte za odborníkem nebo dejte matku do Domova důchodců a choďte ji navštěvovat. třeba si pak uvědomí co měla a co ztratila.... |
|||||||||||||||
> | > | neregistrovaný | 09.08.2013 00:16 | ||||||||||||
Přesně tak děvče...já to mám zase opašné..moc jsem svým dětem povolila uzdu a teď se musím rozhodnout...odejít a nechat je napospas životu..nebo dále snášet jejich terorizování...pořád jsem jejich matka...ale mám taky konečně právo na život..a ne aby si ze mne pořád někdo dělal otroka...uddělejte to taky tak..rozhodněte se žít svůj život jestli je vaše matka schopna pracovat,at jde pracovat,pokud ne tak určitě bere jakýsi důchod..invalidní nebo možná už starobvní..pak tedy jí pomozte najít bydlení a at se stará o sebe sama..přijde vám to levněji a budete žít dle svého... | |||||||||||||||
> | ... | neregistrovaný | 20.10.2014 15:41 | ||||||||||||
... odstěhuj se a to hodně daleko, třeba na ubytovnu, to je fuk, hlavně dááááleko ... | |||||||||||||||
> | neregistrovaný | 14.11.2014 20:53 | |||||||||||||
Matka si k Vam dovoli to co ji dovolite.Jestli jste takhle nestastna? Postavte se na vlastni nohy.Nekdy se rika ze clovek neoceni to co mu nabizi druhy dokud o nej neprijde... | |||||||||||||||
> | > | neregistrovaný | 21.11.2014 13:28 | ||||||||||||
Ta poslední fráze je naprosto dokonalá! Mudre.
|
|||||||||||||||
> | neregistrovaný | 17.08.2016 13:46 | |||||||||||||
Začni žít vlastním životem | |||||||||||||||
nevim | neregistrovaný | 07.12.2012 05:18 | |||||||||||||
Obcas se uz zacinam bat sam sebe,vidim lidem do hlavy,vim jak budou v danou situaci reagovat, jake maji pocity. Vim uz do predu ,jak veci dopadnou, umim se vzit do situaci,ktere sem nikdy nezazil. Nejhorsi na tom je , ze co reknu se vzdy naplni ,at uz driv nebo pozdeji. Postupem casu sem i zjistil, jak dokonale umim manipulovat s lidma, jak dokonale umim lhat a zaroven rikat pravdu v takove ironii, ze lide si mysli,ze je to ironie. Pamatuji si svuj zivot od 2 let,nikdo nechape ,jak si nektere veci muzu pamatovat! Ma intuice jak tak rozvinuta,ze naposledy kdyz jsem jsem pritelkyni popisoval prijezd jejich kamaradek a urcil presnou minutu kdy ji prozvoni ,ze vyjizdeji a potom presny cas kdy zazvoni na zvonek ,tak byla uplne v soku ,nejde to popsat slovy poradne...Pred rokem sem ji rekl ,ze jeji sestra se do roku rozejde s pritelem s kterym ma dite ,kvuli dluhum ktere ma ,jenze problem je ten ,ze nikdo nevedel ze je ma a skutecne mel. Myslela si a vsichni kolem ni,ze je to nesmysl vsechno ,jenze ja to vedel,pritom sem toho jejiho pritele videl 2x v zivote. Jeden znami mi tvrdil,ze jsem dite od boha. Kdyz mi nekdo ublizi ,nikdy nic nevracim, usmivam se,protoze trest a odplata, ktera vzdy prijde je nekdy az priliz nemilosrdna aniz bych cokoliv udelal ci rekl,nevim jak to delam,ale jeho osud me poslechne a pripravy tvrdy trest! Vim ,ze to co jsem ted sem napsal ,sem zrejme nepatri ,ale chtel bych poznat nekdy nekoho kdo zaziva ty same veci. Omlouvam se za pravopis,kdyby mel nekdo zajem si napsat par emailu tak tady je na me kontakt: vyhranenivyhra@seznam.cz | |||||||||||||||
> | neregistrovaný | 12.03.2017 15:23 | |||||||||||||
Mám to podobné | |||||||||||||||
> | Nejsi sám | Hzjena | 15.05.2023 01:07 | ||||||||||||
Napsal jsem ti email. Jestli nevíš login, tak napiš ty mě hzjena@email.cz ... Hlavně o tom už tolik ,,nemluv,,
|
|||||||||||||||
pomoc | neregistrovaný | 19.10.2011 23:20 | |||||||||||||
Ahoj,,potrebujem radu,,,neviem ci mi sibe,alebo si namyslam,,,,ale ked niekde pridem,viem kde co je,viem co chceli ludia povedat,aj ked na to zabudli a nevedia to sami,viem niekedy kto vola,bez ohladu na to ze by bol ocakavany hovor,ci som sa pozrela na mobil.vv kostiach az pod kozou citim kto sa ako citi,a hlavne smutok.viem kto si co o mne mysli ten co je prave so mnou,a ci chce byt ale bo nechce byt pri mne,,,,cx,je to niekedy strasidelne,a to ni je setko co tu je,,,,som blazon,alebo nieco horsie??a preco sa mam trapit s druhymi ked mam sama dost trapenia??som naivn??pco mam robit,,,prosim poradte,,,,,dakujem.:(:) | |||||||||||||||
> | to znám | neregistrovaný | 16.12.2011 19:16 | ||||||||||||
To znám. Může to být zvlášt vyvinutá intuice, ale taky prostě jen pocit, něco jako deja vu. Nepanikař. | |||||||||||||||
> | cítíš správně.. | neregistrovaný | 19.05.2012 21:00 | ||||||||||||
nejsi naivní.. mám to také....je to jakoby tvůj pocit akorád to přichází zvenku.. takže to není tak intenzivní ale cítíš to. | |||||||||||||||
> | dar | neregistrovaný | 23.07.2012 15:29 | ||||||||||||
toto je dar který citíš a dostávají ho jen také lidi které jsou jedineční važ si toho daru a nejsi naivní nebo tak jlen si tohto daru važ! :))
|
|||||||||||||||
Vrozena | neregistrovaný | 27.09.2011 15:30 | |||||||||||||
Zni to dost spatne vrozena empatie... Ale co se pod tim pojmem opravdu skryva ? Nedobrovolne donuceny clovek (v rannem veku, nevyrovnany) k empatii. Nucen k pochopeni nepochopitelneho... Je to prokleti. Jde to s nim cely zivot... Zamyslete se, neco na tom je ze ? :) | |||||||||||||||
> | Ach jo | Velký vezír | 11.12.2011 06:00 | ||||||||||||
Takovou nesouvislou hloupost jsem už dlouho neviděl. Doufám, že aspoň autor ví, co tím chtěl říci. Ostatní asi těžko! | |||||||||||||||
> | znám... | neregistrovaný | 19.05.2012 20:57 | ||||||||||||
tak tohle znám... bude to znít asi divně ale i když nechci, cítím to co cítí jiní lidé... stres, únavu, zmatek.... akorád to jde zvenčí. nejhorší je pro mně být např v obchodáku...to je šílený ty lidi kolem. dělá se mi často špatně, jsou jak roboti... | |||||||||||||||
???? | neregistrovaný | 21.01.2011 20:35 | |||||||||||||
???? vždyť tohle je slovník! a vy se tu skoro slovně trháte na kusy :-D ne vážně! není zbytečné řešit takové věci zrovna tady? cekam reakci typu: přilíváš oleje do ohně. Ale jen jsem z toho udivená.seriozni reakce tady opravdu necekam,jen je to takovy slovni fotbal :-D ale musela jsem se vyjadrit, to bylo silnejsi nez ja... | |||||||||||||||
Empatie=trapeni | neregistrovaný | 07.09.2010 12:40 | |||||||||||||
Zdravim vsechny,
pisi sem prispevek, jelikoz ze vsech stran slychavam, ze jsem moc empaticka.Otazkou vsak je, zda je to kladna ci zaporna vlastnost, tak to alespon citim ja, jelikoz pak mnohem vice boli rany. proc ostatnim umim vzdy poradit, pochopit je, jako kdybych to prozivala sama, ale vlastni zivot si neumim dat do poradku a stale ho jen valim pred sebou. je to neskutecne psychicky narocne..obzvlast v dnesnim svete!;-( |
|||||||||||||||
> | Empatie=trápení ... proč? | tess.1987 | 27.02.2011 22:34 | ||||||||||||
Osobně si myslím, že snažit se "zaškatulkovat" empatii jako kladnou či zápornou vlastnost je nesmysl. Chápu, že vlastnost empatie je psychicky velmi náročné, ale mnoho lidí by dalo nevím co, kdyby tutu vlastnost skutečně měli. Myslím, že je to dar. Vcítit se do pocitů jiných a umět jim poradit je opravdu velice pozoruhodné. Bohužel, jak říkáš... Ačkoli umíš poradit či problém druhé osoby pomoci vyřešit, svoje vlastní problémy řešit nemůžeš, neumíš si s nimi poradit... A když otevřeš oči, zjistíš (což je nesmutnější), že vlastně není nikdo, kdo by ti mohl pomoci.
Je to začarovaný kruh, ale je jen na tobě, jak si s tím poradíš. Budu držet palce... Hodně štěstí. |
|||||||||||||||
MERLIN | neregistrovaný | 26.08.2010 19:01 | |||||||||||||
rád bych věděl kolik je asi procentualní počet lidí na planetě kdo ovládá empatii | |||||||||||||||
Ted už vím co to bylo | neregistrovaný | 12.10.2009 18:46 | |||||||||||||
V praci se mi líbyl jeden spolupracovník,docela rada jsem na něho koukala.Zamiloval se do mě.Byl tak štastný a veselý,že to přenesl na mě po delší době.Jelikož jsem vdaná a nechtěla jsem si dělat problémy,tak jsem to ignorovala dusila to v sobě.Po čase to vycítily ostatní spolupracovníci.Dělali mi dusno v praci.Bylo mi tak,že jsem zacala slišet lidi jako by si o mě povídali všechno mě začalo pronásledovat.Byla jsem z toho zoufalá.Láska byla hezka,ale ty lidi mě ničili,potají jsem v noci brečela.Mé okolí mi povída,že se dobře posloucham.Moc toho nenamluvím,jsem introvert,mam pry příjemny hlas. | |||||||||||||||
> | Wax Cage | neregistrovaný | 13.04.2010 14:39 | ||||||||||||
Nevím, co jsi tím chtěla říci, ale možná bys měla zvažovat, komu cpeš svoje zhrzené historky.
Empatická lekce č.1: EMPATIK POZNÁ, JE-LI JEHO PŘIPOMÍNKA ŽÁDÁNA. Slova volí podle odhadů reakcí, a NEMUSÍ SE VCIŤOVAT DO OSOBY, vcítit se lze do všeho, co má citovou stránku. Tedy lépe řečeno: do bytosti nebo skupiny bytostí (ať už abstraktní či konkrétní). |
|||||||||||||||
> | > | Wax Cage | neregistrovaný | 13.06.2010 15:33 | |||||||||||
Wax Cage, mam na tebe dotaz, od koho sis nechal ublizit, ze si ted zvedas ego tím, ze se navazis do lidi??? | |||||||||||||||
> | > | > | Život už je takový... | neregistrovaný | 09.07.2010 16:53 | ||||||||||
Myslíš že mi zvedne ego publikovat svůj nesouhlas na takovémto serveru? Tvůj odhad je mimo mísu, pohybující se v rovině citové, než že by šlo o pokus o objektivní kritiku. Zeptám se já: kdo ublížil tobě, že se zastáváš hloupých a bereš do vlastních rukou spravedlnost tím, že se mi snažíš mé jednání oplatit? | |||||||||||||||
> | > | > | > | neregistrovaný | 10.09.2014 13:25 | ||||||||||
:) :) :)Máte mé sympatie :) | |||||||||||||||
> | A co takhle čeština ? | neregistrovaný | 11.12.2010 19:57 | ||||||||||||
Bohužel jste nenapsala svůj věk. Myslím, že kdyby si Váš spolupracovník přečetl Váš písemný projev,nevím,nevím.....,asi by v tichosti opustil pole. Prý moc nenamluvíte,doufám,že tím více nepíšete,měla byste to lehčí. | |||||||||||||||
> | > | :-D | neregistrovaný | 11.10.2011 14:48 | |||||||||||
Člověk si musí dávat pozor na češtináře, potrefené husy a podrážděné vosy. ;-) | |||||||||||||||
> | Ne, to nemyslíš vážně... | Velký vezír | 11.12.2011 05:52 | ||||||||||||
Jako filologovi, či jazykozpytci, se mi tento příspěvek těžko čte. Koncentraci tolika hrubých chyb na tak malém prostoru jsem už dlouho neviděl (mimo sportovních diskusních fór).
Ale ten popsaný problém je jiný než bylo řečeno. Určitě to sama cítíš, tak neoblbuj a nedus to... Vykecat nebo vypsat se z toho rozhodně nepomůže. Doporučuje introvertní extrovert. |
|||||||||||||||
:-D | neregistrovaný | 23.07.2009 13:41 | |||||||||||||
Rozhodně doporučuji si udělat čas a přečíst si celou diskuzi;-)Stojí to za to!Takhle jsem se už dlouho nenasmála:-D | |||||||||||||||
> | :-) | neregistrovaný | 29.08.2009 20:32 | ||||||||||||
d:o) | |||||||||||||||
Pomoc. | neregistrovaný | 19.04.2009 21:15 | |||||||||||||
Nevycházím ze svých zkušeností, prostě vždy mě vypne a soustředim se jen na ten problém a dokážu si to srovnat jakoby se mi to stalo. Stejné toje když potkám nebo poznám někoho nového tak se mě stává, že odhadnu jaký je a taky jak bude na některé věci reagovat buď mi stačí jeho chování nebo reakce, nemusí ani mluvit. Chtěl bych vědět jestli to může být Empatie nebo nemuže. Mám zajít k psychiatrovi nebo co mám dělat. Je mi 17 a tohle se mi stává delší dobu. Ani rok ani 2 já ani něvím prostě dlouho. | |||||||||||||||
Gabina | neregistrovaný | 06.03.2009 18:44 | |||||||||||||
sociální slepota, komunitarismus, soft skills, narcistická porucha osobnosti, sociální kompetence, disociální porucha osobnosti...tohle všechno je spojeno s empatii? Může mi to prosím někod vysvětlit? | |||||||||||||||
Gábina | neregistrovaný | 06.03.2009 13:16 | |||||||||||||
Ahoj všem, takže, když to tady tak čtu, tak pokud mou osobnost psycholog úrčí za empatickou, tak to pro mě znamená, že nejsem normální? Docela mě tady vylekalo empatie-narcistické chování atd... prošla jsem bilanční diagnostikou a jsem ohodnocena jako silný empatik | |||||||||||||||
jednoduše řečeno... | neregistrovaný | 09.01.2009 07:33 | |||||||||||||
"empatie - těžko se s ni žije, ale je lepší když je..." | |||||||||||||||
Stigmatici | neregistrovaný | 21.05.2008 15:41 | |||||||||||||
Nejdokonalejší empatici jsou stigmatici!! | |||||||||||||||
> | reakce | neregistrovaný | 18.08.2008 19:39 | ||||||||||||
Nejdokonalejší empatici jsou ti co cítí celým tělem, nepotřebují s tím člověkem mluvit jen ho vidět.(pokud je někdo kdo to dokáž bez toho aniž by ho víděl .... 1 z mioliardy, nemyslim si že někdo takový existuje, ale je to možné) | |||||||||||||||
> | > | re | neregistrovaný | 30.07.2009 15:24 | |||||||||||
ja, nepotrebuju ho ani videt. Cítím danéh cloveka ze na me myslí dívá se, nekdy je to 100m nekdy jen 30. Pokud ho vidim ocima nema sanci neco skryt.(je to dedicne) | |||||||||||||||
Empatie | neregistrovaný | 24.03.2008 23:01 | |||||||||||||
Nedavno jsem zažil to co nedokážu ani popsat vše co sme tu četl na mě sedí před pár dny bych si o vás myslel že ste cvoci dokud bych to taky nezažil jenže já stim nemam zkušenosti absolutně nic mam skurvenej život jak to nejvíc šlo a potřeboval bych někoho kdo se empatii věnuje ví o tom dost chcu toho hodně vysvětlit zkrátka chcu pomoc jestli je někdo ochotný tak ta mi napíše na Balthazar-Hyuga@centrum.cz / jo a ty blbouni co se tu zabývají pořád chyba jsou opravdu otrvove a nemaj doma do čeho píchnout a i tti co empatii zesměšnují jsou idioti | |||||||||||||||
> | Sancta simplicita . | neregistrovaný | 08.06.2008 08:03 | ||||||||||||
Tvůj příspěvek je samá gramatická chyba , uvědomuješ si to a už předem nadáváš všem, co ti to vytknou. Číst po tobě je hrůza a kdyby všichni Češi byli jako ty , tak čeština dávno zanikla. Važ si svého rodného jazyka.Voe. | |||||||||||||||
empatik 2 | neregistrovaný | 09.03.2008 22:59 | |||||||||||||
ano, i já jsem empatik. a taky jsem svině a zneužívám toho. když si povídáte s ženskou a cítíte, jaký má problémy, není moc těžký tu naivní dušičku potěšit zájmem, pozorností a následně si ji odvést domů... no a teď otázka: já jsem slaboch. ale může se takovej pořádně silnej empatik udělat jen když se udělá jeho ženská(chlap), protože to cítí taky tak silně? :D | |||||||||||||||
> | ker maler | neregistrovaný | 20.04.2008 14:13 | ||||||||||||
mám za to, že ANO,Empatiku :-) vcítit se...říkáme to často,ale umíme to? může to souviset s vlastním svědomím v některých případech? \ | |||||||||||||||
> | ker maler | neregistrovaný | 20.04.2008 14:16 | ||||||||||||
dodatek: Takoví normální zabijáci-uzasny film...kde je jejich empatie...a dyž film sledujeme..máme my empatii k té dvojici? má to svou hloubku... | |||||||||||||||
> | Pre empatik 2 | neregistrovaný | 15.06.2008 15:16 | ||||||||||||
pre empatika 2:ty nie si empatik, ale tĺk,najprv si preštuduj v odbornej literatúre nečo o empatii a potom vypisuj bludy.Empatik má pomáhať a nie zneužívať situáciu.Zbytočne som sa vytočila... | |||||||||||||||
pomozte mi | neregistrovaný | 09.02.2008 20:45 | |||||||||||||
kteri zemreli nebo zemrit maji a citm to co oni i jejich posledni myslenky pred smrti | |||||||||||||||
> | jasný | neregistrovaný | 09.03.2008 23:01 | ||||||||||||
to je ale kravina | |||||||||||||||
pomozte mi | neregistrovaný | 09.02.2008 20:43 | |||||||||||||
ahoj mam na vas takovy dotaz. Nejsem ani empatik ale ani telepat, nevim co jsem. Kazdou noc mam ,,nocni mury\\\\ | |||||||||||||||
pomozte mi | neregistrovaný | 09.02.2008 20:42 | |||||||||||||
ahoj mam na vas takovy dotaz. Nejsem ani empatik ale ani telepat, nevim co jsem. Kazdou noc mam ,,nocni mury\\\\ | |||||||||||||||
fair dragon | neregistrovaný | 09.02.2008 20:01 | |||||||||||||
ahoj lidi, vím, že se zde mají psát texty a reakce na dané téma, ale to co vám chci říci a na co se chci zeptat s tím docela i souvisí. Už dlouhou dobu mám ,,noční můry\ | |||||||||||||||
............. | neregistrovaný | 26.11.2007 16:06 | |||||||||||||
mohla bych se zeptat jestli teda nekdo newite co to znamena slowo EMPATIE nikde to nemuzu najit ale jestli muzete psat trochu richlejs mame to jako ukol | |||||||||||||||
> | Myš | neregistrovaný | 06.12.2007 15:09 | ||||||||||||
Jestli je to od tebe fór, tak ne příliš povedený a plný hrubek. Spíš bych tě tipoval na Marťana co spadl z Venuše a vzal to přes Zemi nazpátek. A řádně si natloukl chobot. | |||||||||||||||
> | > | nechapu | neregistrovaný | 20.12.2008 16:11 | |||||||||||
Proč si mysliš ze marťani mají choboty? | |||||||||||||||
Myšlenka | neregistrovaný | 29.09.2007 14:31 | |||||||||||||
Tato diskuze o empatii má na rozdíl od mnohých jiných, jednu velkou výhodu. Ať už v ní někdo píše o svých empatických zážitcích, jiný zas hlouposti a bláboly, nebo se o empatii skutečně snaží někdo něco dozvědět, ať už píše bezchybně nebo s chybami, diskuze to bude stále empatická. A o to empatii jde především. | |||||||||||||||
Vy všichni \ | neregistrovaný | 29.08.2007 16:23 | |||||||||||||
až budete psát o tom, že máte \ | |||||||||||||||
vrozená empatie | neregistrovaný | 25.06.2007 00:01 | |||||||||||||
Ahoj,jsem ta výjimka,co má vrozenou empatii!!Není to nic příjemnýho-jenom mi to přidělává starosti!!!!Potřebuji od toho pomoc,protože se brzo zblázním.......už se nechci vciťovat do druhých a řešit jejich problémy,protože mám vlastní život a vlastní problémy,které nestíhám řešit!!!! | |||||||||||||||
> | Ryzměry života. | Ssaller | 14.07.2007 09:17 | ||||||||||||
Můžeme to zkusit.Existuje vždy více než jedno řešení.Sám jsem měl podobné pocity. | |||||||||||||||
> | bohuzel to samy | neregistrovaný | 11.11.2014 17:05 | ||||||||||||
Ahoj,
já mám ten samý problém. Jsem na konci svých sil. Jsem velmi milosrdná a nezdravě s lidmi soucítím. Bohužel mě lidé používají spíš jako náplast. Sáhla jsem si kvůli tomu na úplné dno. Pro mě se to empatické myšlení zvrhlo na úkor své osobnosti:( |
|||||||||||||||
Hrubky?! | neregistrovaný | 29.05.2007 21:53 | |||||||||||||
Víte co mi prijde nejhloupejsi - kdyz nekdo napise ze ti, co opravujou ty nekdy NEMOZNY hrubky jsou rejpalove a nakonec schválne hodí nejakou hrubky. napr. klYdne, co si tim dokazujete? Proti vám jsou vtipnejsi i dejiny mongolska ve vlamstine... | |||||||||||||||
Prosba k Vám... | neregistrovaný | 03.01.2007 22:19 | |||||||||||||
Nevíte o dobré a plněhodnotné diskuzi o empatii nebo tak něco?Díky za radu a doporučení. | |||||||||||||||
> | jo | neregistrovaný | 07.06.2007 17:29 | ||||||||||||
ne | |||||||||||||||
Jak si to tu tak čtu... | Comodor W. Falkon | 20.11.2006 16:59 | |||||||||||||
Už jste to tu několikrát nakousli... Ano, Empatie je součást určité sorty schopností, mezi které zdá se patří mimo jiné i intuice a telepatické schopnosti...
(Respektive - schopnost empatie je nezbytná pro navázání telepatického propojení...) ...proto jsou mnozí silní empatici schopni se vcítit i do osoby se kterou nemají přímý kontakt... (zde i ve smyslu textové zprávy) |
|||||||||||||||
Empatie x apatie | neregistrovaný | 15.11.2006 14:45 | |||||||||||||
Jde o antonymum? Ve škole nás učili, že ano. Já jsem přesvědčen, že nikoli. Poraďte prosím. Díky, P. | |||||||||||||||
> | antonymum | Michal Ottis | 23.11.2006 14:34 | ||||||||||||
Domnívám se, že nelze antonymy nazvat slova popisující principiálně odlišné jevy. Jestliže k empatii potřebuji druhého jedince schopného myšlení, tak apatycký mohů býk k čemukoliv - i k projevům neživé přírody. K antonymu empatie se více blíží výraz "ignorantství". | |||||||||||||||
e | neregistrovaný | 04.11.2006 12:49 | |||||||||||||
to jste tu všichni empatici | |||||||||||||||
> | e-e | Jazz | 13.11.2006 20:05 | ||||||||||||
nevim jak ostatni, ale ja ne, jen se o vse kolem toho zajmam a snazim se pozbirat poznatky od ruznych lidi | |||||||||||||||
> | . | Cattalaya | 06.04.2007 14:35 | ||||||||||||
empatie se dost člověku hodí, aspoň je pak vidět kdo má jaký cítění a není mu lhostejnost druhých | |||||||||||||||
Jejda | MeeggiiE | 15.09.2006 16:31 | |||||||||||||
Hm zajimave,me pry chybi empatie to by i sedelo! | |||||||||||||||
Recept na Empatii | neregistrovaný | 18.06.2006 13:09 | |||||||||||||
Chcete být empatičtí .. MDMA .. to pomáhá ;) | |||||||||||||||
2p nebo 3p. | neregistrovaný | 13.06.2006 12:22 | |||||||||||||
Zdravím, více než to kdo z vás se do koho jak dokáže vcítit by mně zajímalo, jestli se slovo používá s 2. pádem nebo se 3 p. jakub Ď. | |||||||||||||||
Vážení, jsem přesvědčen.. | neregistrovaný - Oskar | 29.04.2006 19:30 | |||||||||||||
Vážení, jsem přesvědčen, že empatie je proces postupný.Různí lidé jsou nadáni různou schopností míry empatie, ale vždy jde o kratší či delší vzájemný kontakt. Tedy podle mého je pocit empatie na první pohled nemožný. | |||||||||||||||
je to fakt interesnoje | neregistrovaný - standa | 23.04.2006 12:59 | |||||||||||||
lidicki ste super | |||||||||||||||
emtatie | neregistrovaný - Pavel | 21.04.2006 00:40 | |||||||||||||
vcítit se do problému druhého,podívat se na jeho roblém jeho očima,cítit stejně | |||||||||||||||
doplnění předchozího příspěvku | neregistrovaný - Tom | 12.04.2006 01:51 | |||||||||||||
Tyto zkušenosti lidí, kteří se cítí empatií vybaveni,jsou nenahraditelné pro pochopení významu tohoto slova. Rozhodně to považuji za lepší, než akademická diskuze těch, kteří se to naučili ze skript těch, kteří, než to napsali se spoustou cizích výrazů a oni se to také učili ze skript, které někdo opsal od předchůdců, kteří to napsali třeba u kafe. | |||||||||||||||
k obsahu příspěvků | neregistrovaný - Tom | 12.04.2006 01:33 | |||||||||||||
Tyto příspěvky a zkušenosti s empatií sem dle mně patří. Slovník se přece snaží /byť nedokonale/popisovat právě tyto lidské pochody mysli, vědomí a podvědomí. Co bylo dříve? Tyto schopnosti, nebo jejich pojmenování ve slovníku? | |||||||||||||||
Blahoslavená řeč mateřská | neregistrovaný - Karel | 11.04.2006 17:51 | |||||||||||||
Pokud chci cokoli předat ostatním, byť by to byla jen moje vlastní představa, činím tak v jazyce spisovném. Je odporné hanobit tímto způsobem mateřštinu. | |||||||||||||||
taky to znam... | neregistrovaný - sunny | 23.03.2006 19:34 | |||||||||||||
ahojky lidicky nevim jestli si myslet ze je to pozitivni ci negativni.tezko rict.nekdy mi to vyhovuje:)ale nesnasim kdyz vnimam i pocity z toho mista:(nekdy to dokaze byt poradne silny.ale fat tezko rict.kazdopadne me hl bavi pomahat lidem a to se snazim jak muzu.a empatie mi v tom pomaha
|
|||||||||||||||
emp | neregistrovaný - jan | 01.03.2006 11:19 | |||||||||||||
empatici všech zemí spojte se | |||||||||||||||
SLOVNÍK CIZÍCH SLOV | neregistrovaný - Lada | 10.02.2006 15:58 | |||||||||||||
TOTO JE SLOVNÍK CIZÍCH SLOV
prosím redaktora těchto stránek, ať zruší ty bláboly o pocitech a ponechá jen smysluplné komentáře K VĚCI!! |
|||||||||||||||
> | editor | neregistrovaný - RK | 23.03.2006 15:04 | ||||||||||||
To bych se do toho hrozne zamotal. Ted to je jasne nastaveno, mazou se jen vulgarity a tmarstvi. | |||||||||||||||
zajímavý slovník... | neregistrovaný - Slunicko | 07.02.2006 02:09 | |||||||||||||
nejsou tohle náhodou stránky slovníku cizích slov???? zkuste střeba www.vylejsisrdicko.cz :-) ne, v poho, sranda lidi, akorát jsem čekala, že se tady dočtu nějaký speciální význam slova empatie, který mi uniknul:-) | |||||||||||||||
Co to je? | Honza 16 | 30.01.2006 15:57 | |||||||||||||
Ahoj lidičky...Empatie je dobrá někdy věc a vlastim ji z části asi taky...Ale spíše mě zajímá co to je když předvídám věci dopředu...Prostě jsem jednou byla doma a cítila sem v sobě že neni něco s přítelem v pořádku...Sedla jsem na kolo a jela za ním.Po cestě se mi vrylo do hlavy že bude s určitýma holkama a najdu je spolu.No a po pár minutách vyjeli naproti mě na kole. Stává se to v hodně věcech. Uhodnu co je k obědu, nebo cítím že mi někdo píše za chvilku přijde sms občas i vim kdo napíše :-)) Je to asi vtipný ale někdy se to nevyplácí...Možná se mi zasmějete...Nevim jak se tohle nazývá ale chtěla sem se s vámi o to jen podělit...Děkuju mějte se hezky...Pavla ;) | |||||||||||||||
> | Co to je? | mona | 10.02.2006 13:33 | ||||||||||||
Co se tyka predvidani veci, tak to mam bohuzel taky :( ale v urazech a umrtich :( To bohuzel nesouvisi s empatii. Aspon si to myslim | |||||||||||||||
> | > | > | neregistrovaný | 25.10.2009 16:55 | |||||||||||
Dle toho, co empatii vím (bráno z odborné stránky ne z osobní zkušenosti), empatie úzce souvisí s intuicí a intuice zase souvisí s určitou předvídavostí. Takže by se teoreticky dalo vyvodit, že empatie a schopnost "předvídat věci dopředu" spolu nepřímo souvisí. Navíc obě tyto vlastnosti (či schopnosti? Tady si nejsem jistá , proto se omlouvám za případné nepřesnosti) jsou závislé na emoční stránce a tudíž taky souvisí s převahou pravé hemisféry. | |||||||||||||||
> | Pavlínko... | neregistrovaný | 31.05.2006 23:49 | ||||||||||||
....tož to je přece telepatie, to má občas každý, ale ti citlivější to zažívají často.. | |||||||||||||||
re: Adelaine | Honza 16 | 28.01.2006 18:50 | |||||||||||||
Můj pohled je asi takový že každý má v sobě jistou dávku empatie.Ale závisí to na citovosti každýho. Jsou typy lidí kteří se nad starostmi jiných ani nepozastaví, těžko u takových hledat empatii.Naučit se to do určité míry dá, ale procítit to dokáže stejně jen ten kdo nějaký "cit" má. | |||||||||||||||
Asi vám budu připadat jak ....ale stejně se zeptám | neregistrovaný - Adelaine | 27.01.2006 14:11 | |||||||||||||
Docela mě tohle téma zajímá a proto se chci zeptat, jestli má empatii každý, akorát, že si jí někdo uvědomuje a rozvíjí a někdo jí nechává v pozadí svého já.. Nebo je emapatie dar, který má jen někdo? A dá se empatii nějak naučit nebo rozvíjet? | |||||||||||||||
> | myslim, | neregistrovaný | 16.07.2006 11:10 | ||||||||||||
ze ji v jiste mire ma kazdy a rozvijet se urcite da a to docela jednoduse."Pozorovat" lidi,vic jim naslouchat a odhadovat,jak se kdo z nich v jake situaci zachova,premyslet o tom,co prave kdo z nich citi... | |||||||||||||||
> | pro Adelaine | neregistrovaný | 13.11.2006 19:13 | ||||||||||||
Věřím, že ji má každý vrozenou.Asi máme každý nastavený jiný práh vnímání. Někdo ji rozvine ve vztahu k rodině, někdo do ní zahrne větší skupinu lidí a někdo se nechá válcovat emocemi ostatních, aniž by uchránil vlastní já:) | |||||||||||||||
Uniká tu někomu smysl slovníků?? | neregistrovaný - ysoun | 23.01.2006 10:24 | |||||||||||||
Slovník rozhodně není chat - jděte si sakra chatovat někam jinam, kde jsou lidé zvědaví na ty "příspěvky". A když už, tak to pište spisovně a bez hrubek!!! | |||||||||||||||
Neujíždějme.. | neregistrovaný - ._..DSN.._. | 11.01.2006 20:06 | |||||||||||||
No dobrý, dobrý... Možná bych už začal trochu rozlišovat. Něco už je psaný s dost s nadsázkou, ne?
Co na tom, že chybka sem, chybka tam, jedná li se o citové projevy, alespoň to působí upřímně. Ne hezky, ale upřímně. |
|||||||||||||||
> | ...eh... | neregistrovaný - ._..DSN.._. | 11.01.2006 20:07 | ||||||||||||
No, jako bych o tom nemluvil... | |||||||||||||||
horoskopy?? | Láďa | 11.01.2006 12:37 | |||||||||||||
Když to tady tak pročítám napadá mně kolik z vás je v horoskopu "RAK". Empatie je docela silná račí stránka což za sebe potvrzuji. Zajimá mně jestli raků nebo jiných vodních znamení bude převaha. | |||||||||||||||
> | Rak | neregistrovaný | 09.10.2006 21:02 | ||||||||||||
Já jsem račice a to se vším všudy, ale empatická ani co by se za nehet vešlo.. | |||||||||||||||
=o) =) =D =O) | neregistrovaný - verýý | 07.01.2006 21:04 | |||||||||||||
nevim vlastne jestli sem empaticka.Ale vim ze kdyz se podivam na nejakeho cloveka tak mi zacne zvonit v hlave a pak citim nejakej divnej pocit nejcasteji zlost nebo bolest. | |||||||||||||||
Jen tak | neregistrovaný - Lukáš | 05.01.2006 18:10 | |||||||||||||
To co psla Lenka že tam jsou chyby je mi upřímě jedno,za prvé s toho důvodu že když něco píšu tak je tam udělám taky a za druhé se to může stát ÚPLNĚ každýmu.To je můj názor. | |||||||||||||||
Bože | neregistrovaný - Peťa | 02.01.2006 16:47 | |||||||||||||
to už jsme zašli tak daleko, že si asociálové vyblejvaj svý dušičky ve SLOVNÍKU??? EXTRÉM | |||||||||||||||
využití | velkýZéé | 18.12.2005 19:40 | |||||||||||||
přijít o schopnost vcítit se do prožitků druhého, by ze mě udělalo nešťastného člověka. Rychleji navazuji přátelství a kontakt s lidmi, pomocí empatie si vybírám lidi se kterými se stýkám. | |||||||||||||||
... | neregistrovaný - ddd | 06.12.2005 19:22 | |||||||||||||
Jsem taky empatik a lidi, kteří rozebírají pravopisné chyby těch druhých, když se někdo svěřuje jsou absolutní tupci a ignoranti! | |||||||||||||||
> | to máš pravdu | neregistrovaný - isa | 03.01.2006 12:15 | ||||||||||||
Jasně máš pravdu - je to netaktní a pokud neumí přijít s něčím zajímavým do této diskuze tak ať se raději nehlásí vůbec takový rejpaly tu zrovna nepotřebujem. | |||||||||||||||
I tací. | BoneFlute | 06.11.2005 21:08 | |||||||||||||
Jsou lidé, co se neumí vcítit do pocitů druhých.
Jsou lidé, kteří to umí a jsou téměř schopni pochopit druhé. Jsou i tací, kteří nedoukáží své vlastní emoce ubránit před invazí emocí cizích lidí. |
|||||||||||||||
Navigace
předchozí slovo: » empatickýnásledující slovo: » empatizující inteligence
slovo se nachází na stránce: E:28
krok zpět: » zpět
hledat jiné cizí slovo: » hledání
upravit (opravit) toto slovo: » upravit
přidat do slovníku nové slovo: » přidat