ABZ.cz: slovník cizích slov - online hledání

Výsledky hledání výrazu s

cizí slovo    odpovídající významvlastnostidetail
šiptuch >>  někdejší druh sukna vloženo uživatelem» šiptuch
šíráz >>  ručně tkaný perský koberec s dlouhým lesklým barevným vlasem (nazvaný podle íránského města Šíráz) vloženo uživatelem» šíráz
širm >>  slunečník, deštník; stínítko  » širm
Šiva >>  hinduistický bůh ničivé přírodní síly vloženo uživatelem» Šiva
škadrona, švadrona >>  eskadrona (jednotka jezdectva asi o sto koních) vloženo uživatelem» škadrona
škála >>  stupnice, uspořádání  » škála
škála adaptability >>  posuzovací stupnice přizpůsobivosti vloženo uživatelem» škála adaptability
Škála Oseretzkého >>  psychologická diagnostická zkouška identifikující stav a úroveň motoriky v jednotlivých věkových kategoriích, měří hrubou motoriku (pohyblivost těla a dolních končetin) i jemnou motoriku (např. obratnost a pohyblivost prstů rukou) vloženo uživatelem» Škála Oseretzkého
škála pro hodnocení pracovníků >>  ŠKÁLA PRO HODNOCENÍ Jméno a příjmení pracovníka: Datum narození: Pracoviště: Pracovní zařazení: Doba praxe: Prosím, abyste vždy jednu z možných odpovědí vztahujících se na popis osobnosti pracovníka vyznačili podtržením, případně ji doplnili vhodnějším výrazem nebo udáním popisu konkrétní situace, na kterou se údaj nevztahuje. Nejste-li si jist(a), udělejte u věty otazník. V případě, že souhlasíte pouze s částí odpovědi, podtrhněte pouze tuto část. Prosíme o maximální upřímnost při poskytování údajů o pracovníkovi. Zaručujeme, že údaje nebudou zneužity, ale budou mít přísně důvěrný ráz. 1. Zájem o práci: 1 - je mimořádně hluboce osobně zainteresován a identifikován s pracovištěm (jedná vždy v zájmu pracoviště, v němž pracuje a seriozně je reprezentuje vůči veřejnosti) 2 - značně zaměřuje svůj zájem na plnění přidělených úkolů, je schopen obětovat i větší část osobních zájmů pro zájem pracoviště 3 - zajímá se o práci průměrně, pouze občas je schopen posunout do pozadí osobní zájmy před společenskými 4 - práci vykonává s minimálním zájmem 5 - je zcela bez osobního zájmu Doplňky: (ostatní zájmy pracovníka) 2. Rozumové schopnosti: 1 - je nadprůměrně bystrý, samostatný i při osvojování nových poznatků, má velmi dobře rozvinuté nejen konkrétní, ale i abstraktní myšlení, má značně nadprůměrnou inteligenci 2 - je schopen bez velkého úsilí chápat a plnit zadané úkoly, má nadprůměrnou inteligenci a mohl by patřit mezi nejlepší pracovníky 3 - průměrně chápe novou látku a zadané úkoly, přiměřeným úsilím dosahuje dobrých výsledků, má průměrnou inteligenci 4 - je poněkud méně chápavý, málo samostatný a těžkopádný v oblasti logických myšlenkových pochodů, učí se mechanicky, má mírně podprůměrnou inteligenci 5 - má velmi těžkopádné myšlení, musí vynaložit velké úsilí, chce-li pochopit vztahy mezi jednoduchými fakty, má značně podprůměrnou inteligenci. Doplňky: 3. Samostatnost myšlení: 1 - dovede mimořádně přesně posoudit situaci a zaujmout vlastní stanovisko 2 - dokáže samostatně myslet a mít vlastní, poměrně přesný úsudek 3 - vychází spíše z cizích názorů, dokáže je rozvíjet podle pokynů 4 - pracuje spíše podle schématu, vlastní stanovisko většinou nedokáže zaujmout 5 - v myšlení není samostatný, celkem bez vlastních názorů a hodnocení Doplňky: 4. Jasnost a přesnost myšlení: 1 - projevuje mimořádně správné, jasné a přesné myšlení 2 - myšlenílogicky správné a přesné 3 - v zásadních věcech a souvislostech projevuje zdravý úsudek 4 - dokáže projevit vlastní úsudek jen ve velmi zásadních otázkách, spíše jen plní cizí příkazy a instrukce 5 - plní cizí příkazy a instrukce, nad prací nepřemýšlí Doplňky: 5. Originalita myšlení (invence): 1 - je vysoce originální, má mimořádné množství dobrých nápadů 2 - projevuje dostatek samostatných a tvůrčích nápadů 3 - je průměrný v původnosti svých nápadů, původní nápady rozvíjí 4 - spíše aplikuje cizí nápady, dokáže je však obohatit vlastním podílem 5 - bez vlastních nápadů, v myšlení konformní Doplňky: 6. Vzdělání: 1 - má vysokoškolské vzdělání 2 - zakončil střední školu s maturitou 3 - má základní školu, je vyučen v příslušném oboru 4 - ukončil základní školu, v oboru je zaučen 5 - nemá ukončené základní školní vzdělání Doplňky: 7. Odborné vědomosti, znalosti a dovednosti: 1 - neustále zvyšuje odborné znalosti, vědomosti a dovednosti 2 - odborné znalosti, vědomosti a dovednosti zachovává na potřebné výši 3 - zůstává na znalostech, vědomostech a dovednostech dosažených ve škole 4 - je pouze zaučen 5 - bez odborných znalostí a vědomostí Doplňky: 8. Znalost cizích jazyků: 1 - ovládá plynně slovem i písmem více jak dva cizí jazyky 2 - ovládá jeden jazyk plynně nebo dva, ale jen ústně 3 - ovládá více cizích jazyků pasivně 4 - má školní znalosti cizích jazyků 5 - nezná žádné cizí jazyky Doplňky: 9. Všeobecná informovanost: 1 - má velmi široké zájmy a značně široké všeobecné znalosti z řady oborů lidské činnosti, velkou povšechnou informovanost včetně objektivní adekvátní informovanosti ve zvoleném oboru 2 - má širší zájmy přesahující zájem oboru, povšechně všeobecně informován 3 - běžně všeobecně informován, běžné zájmy 4 - má pouze znalosti o vlastním oboru, o jiné obory lidské činnosti se příliš nezajímá 5 - má pouze odborné znalosti bez zájmu o ostatní dění Doplňky: 10. Počítání (v oblasti základních početních úkonů): 1 - dokáže rychle a přesně počítat s velkou vytrvalostí 2 - počítá průměrně rychle a přesně s dostatečnou vytrvalostí 3 - počítá přesně s občasnou chybou, průměrnou rychlostí 4 - při počítání je méně jistý, málo rychlý, často chybuje 5 - i jednoduché příklady mu dělají značné potíže Doplňky: 11. Paměť: 1 - má velmi dobrou paměť, rychle si zapamatuje celou řadu úkolů, je schopen nejen krátkodobého uchování v paměti, ale i dobrého dlouhodobého zapamatování 2 - je schopen především dobrého krátkodobého zapamatování, ale v dostatečné míře i dlouhodobé paměti 3 - má průměrnou paměť 4 - jeho paměť je slabší 5 - má velmi slabou paměť Doplňky: 12. Osobní tempo (tělesné): 1 - má mimořádně rychlé osobní tempo 2 - je hbitý, pracuje rychle 3 - má průměrné, stálé pracovní tempo 4 - pracuje pomalejším tempem 5 - má velmi pomalé pracovní tempo Doplňky: 13.Osobní tempo /duševní/ 1 - mimořádně rychle chápe úkoly a pokyny, velmi pružně na ně reaguje, je vysoce pohotový a přizpůsobivý 2 - rychle chápe úkoly a pokyny, pružně na ně reaguje, je pohotový a přizpůsobivý 3 - dobře chápe úkoly a pokyny, s průměrnou rychlostí a správností na ně reaguje, je průměrně pohotový a přizpůsobivý 4 - těžkopádnější v chápání úkolů a pokynů, pomaleji na ně reaguje, je méně pohotový a přizpůsobivý měnícím se požadavkům 5 - těžce chápe úkoly a pokyny, je málo přizpůsobivý a pohotový Doplňky (např. srovnání osob. tempa s kvalitou práce): 14. Úroveň rozdělování a přenášení pozornosti: 1 - je schopen bez potíží zaměřit pozornost i na několik věcí současně, a přitom spolehlivě plnit dané úkoly, dokáže se mimořádně rychle přeorientovat z jedné práce na druhou 2 - většinou úspěšně rozděluje svou pozornost na několik úkolů, dokáže se také rychle přeorientovat, má přehled 3 - je schopen s průměrným úspěchem věnovat pozornost i více činnostem současně, má přehled o situaci 4 - má slabší, podprůměrnou schopnost rozdělovat pozornost na několik úkolů, je v takových situacích nejistý, snadno zapomíná 5 - není schopen provádět ani dvě běžné činnosti současně, nedokáže se přizpůsobovat změnám, nemá přehled Doplňky: 15. Soustředění pozornosti: 1 - dokáže se mimořádně soustředit na plnění pracovních povinností 2 - dokáže se dobře soustředit bez rozptylování 3 - celkem se dobře soustředí-dokáže zůstat u věci 4 - soustředivost není přílišná 5 - nedokáže se dostatečně soustředit Doplňky: 16. Stav smyslového vnímání: 1 - velmi dobře vidí, slyší, vnímá vůně, má dobré chuťové vnímání a barvocit 2 - má všechny smysly bez patologických změn 3 - nebyly shledány závady ve smyslovém vnímání 4 - má drobnější korigované smyslové vady (např. zraku, sluchu) 5 - má větší vady smyslového vnímání (zrakové, chuťové, sluchové) Doplňky: 17. Vyjadřovací schopnosti: 1 - má mimořádné vyjadřovací schopnosti, velkou slovní zásobu i jasnou formulaci myšlenek 2 - má dobré schopnosti komunikace, výstižnou formu projevu i dobrou slovní zásobu 3 - má průměrnou slovní zásobu se srozumitelnou jasností formulace myšlenek 4 - má jen malou ústní vyjadřovací schopnost a chudou slovní zásobu 5 - jeho ústní vyjadřování je těžkopádné, má vady ve výslovnosti Doplňky: 18. Emoční vyrovnanost: 1 - vždy si ví rady, je chladnokrevný a duchapřítomný 2 - je vyrovnaný, většinou se nedá vyvést z rovnováhy 3 - bývá vyveden z rovnováhy při větších nezdarech a obtížích, v běžných situacích je klidný a vyrovnaný 4 - málo si věří, jeho sebedůvěra a sebehodnocení je labilní a závislé na situaci, má sklon podléhat panice v tíživějších situacích 5 - trpí pocity méněcennosti (i když je případně navenek zakrývá), které někdy nepřirozeně kompenzuje, podléhá velmi snadno panice, ztrácí nervy, velmi snadno znervózní Doplňky: 19. Sebevědomí, sebedůvěra: 1 - má zvýšené sebevědomí, vždy si věří 2 - má dobré sebevědomí se zdravou ctižádostí, je jistý a pevný i při středně velkých nezdarech a potížích 3 - má odpovídající sebevědomí bez zdůrazněné ctižádosti 4 - má mírně snížené sebevědomí, bývá stísněný 5 - má velmi snížené sebevědomí-komplex méněcennosti Doplňky: 20.Duševní zdatnost: 1 - je mimořádně odolný(á) proti různým vlivům vyvolávajícím napětí, dobře zvládne i velkou zodpovědnost 2 - dobře snáší občasné výkyvy, které způsobují neklid na pracovišti 3 - napětí snáší průměrně 4 - má slabší nervovou soustavu, je méně psychicky zdatný 5 - je velmi málo duševně odolný vůči vlivům vyvolávajícím napětí Doplňky: 21. Smysl pro povinnost: 1 - má mimořádně veliký smysl pro povinnost 2 - má velmi dobrý smysl pro povinnost 3 - má průměrný smysl pro povinnost 4 - nemá dostatek smyslu pro povinnost 5 - obvykle neplní své povinnosti Doplňky: 22. Pořádnost a čistotnost: 1 - má mimořádně velký smysl pro pořádnost, nesnese nepořádek a nečistotu 2 - má velmi dobrý smysl pro pořádnost i čistotnost 3 - má průměrný smysl pro pořádnost a čistotnost 4 - často bývá nepořádný i nečistotný, vyžaduje častou kontrolu svého chování 5 - je nepořádný, nečistotný, vyžaduje neustále kontrolu Doplňky: 23. Pečlivost: 1 - je mimořádně pečlivý a důkladný, nedopouští se chyb 2 - je pečlivý a důkladný, dělá jen malé chyby 3 - je průměrně pečlivý, je nutno občas jej kontrolovat 4 - je málo pečlivý a důkladný 5 - neklade si žádné nároky na pečlivost a důkladnost, je lajdák Doplňky: 24. Potřeba sociální interakce a sebeuplatnění: 1 - má výraznou potřebu kontaktu s lidmi a potřebu sebeuplatnění ve skupině lidí (rád hovoří, vystupuje, diskutuje apod.) 2 - má značnou potřebu kontaktu s lidmi a potřebu uplatnit se 3 - má přiměřenou potřebu společenského života i potřebu sebeuplatnění mezi lidmi 4 - má malou potřebu styku s lidmi, malou potřebu sebeuplatnění 5 - nemá potřebu kontaktu s lidmi, ani potřebu uplatnit se v kolektivu Doplňky: 25. Organizační talent: 1 - má mimořádné organizační schopnosti 2 - je velmi dobrý organizátor 3 - dokáže zvládnout běžné organizační úkoly s dostatečnou jistotou 4 - organizační stránky pracovní činnosti zvládá s potížemi 5 - neumí si dobře zorganizovat práci, organizace je jeho „slabou stránkou“ Doplňky: 26. Vystupování: 1 - má mimořádnou jistotu a takt při jednání s lidmi, umí vzbudit důvěru 2 - je obratný a zdvořilý, je oblíben, dokáže přijmout kritiku 3 - dostatečně jistý, korektní, zapadne do kolektivu, respektuje vedoucí 4 - v jeho vystupování jsou určité nedostatky (např. vystupuje příliš domýšlivě, příliš bázlivě apod.) 5 - vystupování s významnými kazy a vadami Doplňky: 27. Umění jednat s lidmi: 1 - umí úspěšně a pružně jednat s lidmi, je společensky obratný, kultivovaný a slušný 2 - umí společensky vystupovat a jednat s lidmi 3 - umí se obstojně chovat vůči starším i mladším mužům i ženám 4 - v kontaktu s lidmi je neohrabaný, nerozhodný a někdy i neukázněný 5 - ve styku s lidmi se dopouští hrubých chyb a někdy i přímo závad Doplňky: 28. Znalost lidí: 1 - dokáže rychle a správně posoudit lidi 2 - dovede pochopit úmysly druhých lidí, jejich slabosti i přednosti 3 - jeho znalost lidí je průměrná 4 - má malý zájem o druhé lidi, jeho znalost lidí je malá 5 - nedokáže odpovídajícím způsobem posoudit jiné lidí Doplňky: 29. Síla vůle: 1 - má mimořádně velkou sílu vůle 2 - jeho síla vůle je velká 3 - má průměrnou, běžnou sílu vůle 4 - má malou sílu vůle 5 - má velmi malou sílu vůle Doplňky: Má sklon ostatním poroučet a ovládat je, nebo se raději podřizuje? 30. Vytrvalost: 1 - má mimořádně stálý, vytrvalý výkon i při velmi značném zatížení 2 - je vytrvalý, zvládne i nával práce překračující běžnou míru 3 - průměrně vytrvalý v plnění pracovních úkolů, snaží se 4 - ve vytrvalosti má určité výkyvy, nestálý, labilní 5 - má malou vytrvalost, musí být často pobízen Doplňky: 31. Schopnost vedení: 1 - je výrazně vůdčí typ, umí aktivizovat druhé 2 - má spíše snahu podřizovat si jiné, než být sám podřizován 3 - dovede se podřídit i vydávat příkazy 4 - je mírnější, spíše se přizpůsobí 5 - raději se přizpůsobuje, podřídí se, ustoupí Doplňky: 32. Pracovitost a aktivita: 1 - velmi rád pracuje tělesně i duševně, je při práci tělesně i duševně velmi aktivní 2 - rád pracuje, je pilný(á) a aktivní tělesně-duševně 3 - je průměrně pracovitý a aktivní tělesně-duševně 4 - je málo pilný a aktivní tělesně-duševně 5 - je lenivý tělesně-duševně a pasivní Doplňky: 33. Motorika, tělesná síla a únavnost při tělesné práci: 1 - je velmi obratný, má cit pro zacházení s nejrůznějšími materiály, je značně tělesně zdatný a výkonný, nepodléhá únavě 2 - má smysl pro dovedné zacházení s různými materiály i nástroji, je tělesně zdatný, při tělesné práci je takřka vždy svěží 3 - vyhovujícím způsobem zachází s různými materiály a nástroji, není zřejmé, že by ho fyzická práce nápadněji znavovala 4 - nemá dostatek citu ani dovednosti při zacházení s nejrůznějšími nástroji, bývá při tělesné práci často unaven, je málo výkonný 5 - je neobratný i při práci s jednoduchými nástroji a materiály, při tělesné práci značně podléhá únavě, je velmi málo zdatný a výkonný Doplňky: 34. Technické nadání: 1 - dovede velmi rychle a dobře chápat technické souvislosti a jejich význam, je schopen řešit i náročné konstrukční úkoly 2 - dobře se orientuje a chápe i technicky komplikované souvislosti 3 - chápe a ovládá základní technické souvislosti, má praktickou vynalézavost a odpovídající vědomosti 4 - má jen základní technické znalosti, chápe jen jednoduché technické vztahy 5 - technické vztahy a znalosti jsou mu cizí Doplňky: 35. Zdravotní stav, nápadnosti tělesného vzezření a výrazu: 1 - má pevné zdraví, vůbec nebyl nemocen, nemá žádné nápadnosti ve vzhledu a výrazu 2 - má velmi dobrý zdravotní stav, bývá zřídka nemocen, nemá defekty vzhledu ani výrazu 3 - jeho zdravotní stav je průměrný, není příliš často nemocen, jeho tělesné vzezření a výraz jsou přijatelné 4 - má křehké zdraví, je často nemocen, jeho tělesné vzezření je nápadnější (má např. kosmetickou vadu po operaci rozštěpu patra, trpí ekzémy apod.) 5 - je téměř neustále nemocen, má defekty tělesného vzezření, příp. výrazu (má tuto vadu: ...) Doplňky: (např. je nervózní, okusuje si nehty, dumlá palec, koktá, trpí častými bolestmi hlavy, potivostí rukou apod.) 36. Celkový dojem-vnější vzhled: 1 - pracovník působí velmi kladným dojmem, je velmi příjemný 2 - pracovník dělá dobrý dojem, je sympatický 3 - pracovník dělá obstojný, průměrně dobrý dojem 4 - pracovník dělá spíš horší než lepší dojem 5 - pracovník dělá velmi špatný dojem, je značně nesympatický Doplňky: 37. Celkové hodnocení: 1 - je vynikající pro tuto profesi 2 - je velmi dobrý ve své profesi 3 - vykonává svou profesi průměrně dobře 4 - je ve své profesi dostačující s určitými nedostatky 5 - je nevyhovující pro danou profesi vloženo uživatelem» škála pro hodnocení pracovníků
škálovatelnost >>  rozšiřitelnost; žádoucí schopnost reagovat na náhlé (i řádové) změny potřeby obsluhy systému, sítě nebo procesu v případě, že taková potřeba nastane vloženo uživatelem» škálovatelnost
Stránky: <<předešlá-- --následující>>

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501



hledat - slovník - pro webmastery - o slovníku - kontakt
scs.abz.cz  --  web © 2005-2024  --  ABZ.cz