Pojem emoce

Slovo:

emoce


Význam:

• proces prožívání, hnutí mysli, prožitkový aspekt vědomí

• pohnutí, dojetí, vzrušení, cit, nálada, afekt, vášeň

• vědomá duševní reakce subjektivně prožívaná jako určitý cit či pocit, obvykle zaměřená vůči určitému objektu, doprovázená fyziologickými změnami a výrazovými projevy a podněcující k určitému způsobu chování



Generovaný, orientační výčet dalších tvarů tohoto slova



Některá související slova

Motives (angl.), afektivní bloky myšlení, motivation (angl.), memory (angl.), reálná a efektivní konfrontace, semireálná konfrontace, didaktika a psychodidaktika, psychodidaktika, Disease, neuroticismus a neurotické závady a poruchy, behaviorismus a reflexologie, dospívání, batole (toddler), edukační psychologie, perinatální období vývoje, psychická traumata ve školství, experimentální psychologie, mikrotraumatizace osobnosti studentů a studentek, moralitas (lat.), emoční závady a poruchy se začátkem specifickým pro dětství, city a jejich závady a poruchy, Emotional and Behavior Disorder angl. (zkratka EBD), dysfunkční emoce, paratelické chování, Kohlberg Lawrence (1927-1987) a jeho vývojová teorie, automediace, reaktivní výtvor, asertivní chování, syndrom vyhoření, emotivní konzumace jídel a nápojů, psychologie puberty, healing emotions (angl.), percepce a její závady a poruchy, memoria a její typy, myšlení a jeho závady a poruchy, represe jako přizpůsobovací operace, duševno, semigrafický symbol, sensation seeking tendency (angl.), motivy, autokognice a self-management, agrese a šikana, typy osobnosti učitelů a učitelek, psychomotorická instabilita dětí, etika a mravní výchova, vyučování, typy adaptace člověka, školní prostředí, výchova a učení, tvořivost (kreativita), vyučovací a učební styly, city zaměřené na sebe, city zaměřené na jiné osoby a neosobní hodnoty, vývojové období batolete, pubertální stadium vývoje, perinatalita, hodnoty, ERT zkratka ve zdravotnictví, nálady člověka, CHTC zkratka ve zdravotnictví, CHTD zkratka ve zdravotnictví, únava a vyčerpání, únava, rodina a vývoj dětí, zdraví, anormativni chovani dětí, prenatální vývoj a porod, osobnosti typu A, duševní zdraví člověka, interview (rozhovor), konfliktové situace, normální prenatální vývoj a porod, stresy a psychická traumata na školách., psychosomatická tenze u dětí, komunikace sociální, adaptace člověka v náročných situacích, komunikace nonverbální, novověká psychologie a pedagogika, novověká psychologie, temperament a jeho poznávání, paměť člověka, Tělesné, Vorwickelova typologie učitelů, city v lidském životě, ventilové slovo, emotikon, smajlíky, xichtíky, emocionalizace, katatymní myšlení, impulzivní jednání, simplexní schizofrenie, emocionalismus, ruminační strategie, alexitymický, prekomunikační jednání, emociogenní stimuly, kvaziargumentace, degravovaný, degravace, automatické myšlenky, emocionální argumentace, emoční ambivalence, afektivní ambivalence, emoční labilita, psychotik, patické, sociální percepce, display rules, projekce, komplex, dogmatizmus, frigidní, katatymie, anhedonie, psychická deprivace a subdeprivace, nadlimitní zátěž, ventilace v psychologii, emoční inkontinence, emočně nestabilní porucha, alexitymie, perennalismus, apolinský typ člověka, kultivace emocí, katharsis (řec.), afektivní jednání, Behavioural, Meichenbaum Donald, subkortikální komunikace, pugnické city, lexithymie, eager to soothe hurt feelings (angl.), emotional contagion, Facial Feedback Hypothesis, funkční copingová strategie, emocionální gramotnost, emoční inteligence, trojjedinost mozku, persona typu C, temperament jako personální složka, negativní postoj některých žen k těhotenství, numinózní, zvýšený neuroticismus, tymolabilita, typ apollinský, Darwin Robert Charles (1809-1882), sublimitní negativní emoce, destruktivní emoce, konstruktivní emoce, expresivní jazyk, intruzivní, emoční inteligence, emoční stenokardie, efekt emotivity percepce, Philip Lersch (1898-1972), aesthetic emotion (angl.), periferní teorie emocí, Simon Herbert Alexander (1916-2001), Harvey William (1578-1657), heuristika afektivní, Lazarus Richard Stanley (1922-2002), schizotypní porucha, gestalt terapie, osobnost typu D, demagog, depersonalizace



Knihy

Řeč emocí - Co se vám emoce snaží říct -- autor: McLarenová Karla
Emoce pod kontrolou -- autor: Loja Radka
Emoce -- autor: Nakonečný Milan
Emoce v marketingu -- autor: Vysekalová Jitka, kolektiv
Nakrmte své emoce -- autor: Taitzová Jennifer

Komentáře ke slovu emoce


 
» přidat nový komentář

Obsáhlejší neregistrovaný 05.02.2007 19:13
» reagovat
Mohlo by to být obsáhlejší, jinak pěkné.
 
Emoce z psychologického hlediska. Daniel Kořínek 21.03.2006 20:39
» reagovat
Širší pojem než cit; emoce jsou komplexní psychologický fenomén, který složku zážitkovou, fyziologickou, behaviorální a výrazovou. Již Wundt (1897) uvádí, že existuje více dimenzí emocí, a tyto dimenze josu navíc poláritní. Každá emoce má svůj protiklad, např. libost má protiklad v nelibosti, vzrušení v uklidnění, napětí v uvolnění, apod. Za zcela základní se považuje polarita libost/nelibost. Základními emocemi jsou: štěstí, hněv, smutek, strach a odpor. Během vývoje jedince dochází k postupné obsahové difernciaci ve vývoji emocí. Základní funkce emocí je hodnotící. Základní emoce se u člověk utvářely v průběhu evoluce a mají velký význam z hlediska adaptace, protože řídí jednání a reakce při neočekávaných a mimořádných událostech.
 
> Recenze lehce a stručně neregistrovaný 05.11.2006 13:22
» reagovat
  Hezké, děkuji.
   
> Recenze lehce a stručně neregistrovaný 05.11.2006 13:22
» reagovat
  Hezké, děkuji.
   



Navigace

předchozí slovo: » emo styl
následující slovo: » emociogenní stimuly
slovo se nachází na stránce: E:27
krok zpět: » zpět
hledat jiné cizí slovo: » hledání
upravit (opravit) toto slovo: » upravit
přidat do slovníku nové slovo: » přidat

hledat - slovník - pro webmastery - o slovníku - kontakt
scs.abz.cz  --  web © 2005-2020  --  ABZ.cz